Europese Commissie eist lagere tarieven van Belgacom

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
monopolie
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 07 okt 2008, 15:42

Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Als ik het goed heb, is de prijs van de vaste lijn zelfs nog in prijs gestegen het laatste jaar.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

"Het BIPT krijgt van de Commissie een jaar de tijd om in te grijpen."

hmm nog een jaar lang te veel betalen... hopelijk gaat BIPT sneller ingrijpen.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

eindelijk begint het in "europa" te dagen... Goed dat de incompetentie van het BIPT eens van een onafhankelijke bron komt. Hopelijk schieten ze nu eens wakker.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Goztow schreef:Als ik het goed heb, is de prijs van de vaste lijn zelfs nog in prijs gestegen het laatste jaar.


Du-huh, dezerel al vergeten?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik hoor Dhr. Margot al, "jaar op jaar verlagen wij onze tarieven van vaste telefonie naar vaste telefonie en van mobiel naar vaste lijnen. Zo hebben we een abonnement waar je onbeperkt kunt bellen naar alle vast lijnen en een abonnment waar je 600 minuten van mobiel naar vaste lijnen in belgië kunt bellen". Hij heeft dan wel gelijk, maar de prijs dat de consument betaalt om onbeperkt te kunnen bellen is heel hoog. In Nederland kun je al voor 30 EUR onbeperkt internetten (20 Mb/ 1Mb) en onbeperkt bellen naar vaste lijnen in Nederland. Het goedkoopste bij Belgacom kost 31,55 + 17,50 = 49.05 EUR (ADSL Light 4 Mb/ 256 kb + I-talk no-limit)
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

pfff....nog een jaar, het duurt allemaal veel te lang. Wanneer gaan ze eens die kabel aanpakken.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Oef eindelijk schiet men wakker bij Europa en gaat men Belgacom eens deftig aanpakken met hun mega prijzen die we als consument moeten betalen. een jaar is wel wat te lang hoor. Maar beter dat dan de arrogante Belgacom uitspraken uit het verleden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Radix schreef:"Het BIPT krijgt van de Commissie een jaar de tijd om in te grijpen."

hmm nog een jaar lang te veel betalen... hopelijk gaat BIPT sneller ingrijpen.


Het BIPT zal z'n jaartje wel afwachten, en daarna kan BGC nog eens enkele keren in beroep gaan en zo blijft de klucht maar verder duren in Belgie.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik verwacht eveneens weinig heil van dit ingrijpen 'van de hand van God'.
De mentaliteit bij de grote providers zal toch eerst moeten wijzigen vooraleer dat we hier iets gaan zien gebeuren. Zoals r2504 zegt, is BGC perfect in staat om dit enkele jaren te rekken en als deze prijsverlaging niet in hun kraam past, zullen ze niet aarzelen om dat te doen.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

18.5€ classic line/happy time+4.15 slimme diensten =22.65 voor je tel line basic, reken daarbij nog je tel tijdens piekuren bij liefst € 0,63 tel je neer naar een telenetnummer voor es te bellen wtf ik zit tijdens piekuren niet uren te telefoneren zenne ! stuk of 6 telefoontjes/per dag naar TN van een minuut of 2-3 en ge ligt aan 3,78 € extra per dag, we gaan het dan nog niet over hun belachelijk 24/24 no limit national hebben aan maar liefst € 19.95 extra :lol: :lol: :lol:

Enfin dan maar bellen via simyo GSM tijdens de piekuren want zot zijn ze daar in prijzen bij Belgacom, neem je zambo gebash op BGC het kwalijk, ik nie zenne :twisted:

Belgacom is peperduur in inet/en zeker voor telefonie maar ja al die oude klanten van telefonie (lees oudere mensen) zijn niets anders gewoon en maar kassa kassa al die vele jaren ....die prijzen zijn gewwonweg niet meer normaal zeker nu in deze tijden en zijn nooit normaal geweest, geldzakken zijn het, zal maar stoppen eheheh kom ik ook in het bantopic :lol:
Laatst gewijzigd door kaise1 23 okt 2008, 17:59, in totaal 1 gewijzigd.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Zolang Belgacom een melkkoe blijft voor de overheid zal er niets maar dan ook niets veranderen aan de situatie hier in België.
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Van mij mogen ze daarmee wachten tot overal vdsl2 beschikbaar is, om te kunnen investeren moet er eerst geld binnen komen.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Vieten schreef:Van mij mogen ze daarmee wachten tot overal vdsl2 beschikbaar is, om te kunnen investeren moet er eerst geld binnen komen.


Belgacom heeft geld zulle, ze zijn de enige telecom operator in Europa met een oorlogskas. Dus dat mag en kan geen excuus zijn.
Het is toch raar hé dat men in andere landen met lagere tarieven meer vooruitgang ziet op de ADSL(2)(+) en VDSL(2) markt dan hier in ons landje met een Belgacom die enkel maar de wet van het verhogen van de tarieven kent.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Vieten schreef:Van mij mogen ze daarmee wachten tot overal vdsl2 beschikbaar is, om te kunnen investeren moet er eerst geld binnen komen.


Hebben ze nog niet genoeg miljarden winst gehad om vdsl2 beschikbaar te maken overal ?...nog zo ene die geld genoeg heeft, of wat dacht je...voor een vdsl1 abbo bataal je al 62€/pmaand, ze hebben geld genoeg zenne en dat ga je wel merken aan hun vdsl2 abbo prijzen...ze gaan die klanten nog meer uitzuigen :evil:
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

het gaat hier niet om abonnementsgelden maar over de gesprekskosten die belgacom aanrekent en meer bepaalt de standaardtarieven die veel te hoog liggen volgens Europa.

Maar vermits bijna iedereen bij Belgacom een tariefplan heeft, waardoor ze gratis of zeer goedkoop kunnen bellen, en dus niet bellen aan die standaardtarieven, zal dit vermoedelijk weinig veranderen.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Ben ik hier nu aan het dolen maar ging dit niet over vaste ANALOGE telefonie, indien wel aiaiai

De kleinere operatoren kunnen maar werken via voip ?

Quote/Toch bestaan er ook gevaren als de kleinhandelsprijzen geregulariseerd worden. “Als de tarieven van de grote spelers dalen, moeten de kleinere operatoren volgen

http://www.itprofessional.be/news.cfm?id=93512

(btw heb al wat op ) :lol:
Laatst gewijzigd door kaise1 23 okt 2008, 19:02, in totaal 1 gewijzigd.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik denk,als Europa zelf hier niet ingrijpt,zal er hier niets veranderen.
Het BIPT is wel die instelling die een prijsverhoging van zomaar eventjes 45% heeft goedgekeurd in het voordeel van Belgacom.(Discoveryline)
Nu is het ditzelfde BIPT die er zou voor moeten zorgen dat de gesprekstarieven goedkoper worden.
Ik vind deze stelling te zot om los te lopen.
Europa moet zich hier rechtstreeks mee moeien,en er met de grove borstel doorgaan,zoniet veranderd er hier niets.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Inderdaad :)

Er is meer nodig dan het BIPT, het heeft niet alleen onvoldoende slagkracht, het heeft de onwil om Belgacom echt lagere prijzen op te leggen. :)

Ik verschiet er niet van dat het BIPT al jaren wordt geleidt met als topman een PS'er.
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Zoalng dat neo-liberaal pipootje van dat ministerke Q daar zit vergeet het maar, die verdedigen de rijken, de aandeelhouders, zijn achterban en de politieke postjes waar zijn vriendjes in zetelen....
nog altijd monopolie op adsl, draad ect....
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Matthias_VL schreef:Zoalng dat neo-liberaal pipootje van dat ministerke Q daar zit vergeet het maar, die verdedigen de rijken, de aandeelhouders, zijn achterban en de politieke postjes waar zijn vriendjes in zetelen....
nog altijd monopolie op adsl, draad ect....
Dat is cliché ;)
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Lord Utopia schreef:
Matthias_VL schreef:Zoalng dat neo-liberaal pipootje van dat ministerke Q daar zit vergeet het maar, die verdedigen de rijken, de aandeelhouders, zijn achterban en de politieke postjes waar zijn vriendjes in zetelen....
nog altijd monopolie op adsl, draad ect....
Dat is cliché ;)


En toch och zo waar imo :cry:
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Matthias_VL schreef:Zoalng dat neo-liberaal pipootje van dat ministerke Q daar zit vergeet het maar, die verdedigen de rijken, de aandeelhouders, zijn achterban en de politieke postjes waar zijn vriendjes in zetelen....
nog altijd monopolie op adsl, draad ect....
Daarom dat Belgacom aanzien wordt als een CD&V Bastion, zelf binnen de CD&V ? Menig prominent Belgacom een CD&V lidkaart heeft ?

Was het niet de CD&V (Inge vervotte) die in het "belang van het personeel" niet eens meer wil spreken van het afbouwen van de participatie in Belgacom ?

Ge hebt gelijk dat heel dat gedoe rond Belgacom een politiek corrupt boelte is en desondanks dat ik niet echt hoog op loop met de liberalen, moet je dan wel de vinger wijzen naar de juiste partij. Want zo schieten we helemaal niet op.

het gaat hier niet om abonnementsgelden maar over de gesprekskosten die belgacom aanrekent en meer bepaalt de standaardtarieven die veel te hoog liggen volgens Europa.

Als je die persvoorstelling hebt gezien zul je weten dat de gesprekskosten enkel een voorbeeld is.

Het gaat in wezen veelal dat de communicatiekosten (en dat omvat meer dan wat telefoongesprekken) in België veel (abnormaal) duurder is dan in Europa en dat dit volgens de EC komt door de quasi monopolie van Belgacom.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Een consultant gaat nu de opdracht krijgen om de Belgacom telefoontarieven te 'onderzoeken'.
Wat een toestanden hier,ze willen natuurlijk de opmerkingen van de EU op de lange baan schuiven,en zorgen dat er niets veranderd.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Het BIPT heeft een persbericht de wereld ingestuurd. Daarin beweert het BIPT dat zij zelf de kat de bel hebben aangebonden bij de Europese Comissie :eek:

Rechtstreekse link naar he .pdf bestand met daarin het persbericht :
http://www.bipt.be/GetDocument.aspx?forObjectID=2957&lang=nl
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Niet alleen CD&V, Silence, SPA en VLD overal aan de vetpotten, banken,
huisvestingsmaatschappijen, OCMW's, mutualiteiten, verzekeringen ,energiebedrijven, vakbonden,... ze stelen overal dat krapuul.
Vandaag maakt Vlaams Belang bekend dat er volop wordt gefoefeld in
de liberale vakbond, 14 euro per uitkering die ze uitbetalen krijgen ze...
is het niet de taak van de Staat uitkerIngen uit te betalen ?

ALLEMAAL AFSCHAFFEN !
Prototype
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 maa 2008, 22:33

Iemand van het Bipt zei onlangs tegen mij dat ze niets tegen BGC kunnen doen omdat dat niet mag van Europa.
Nu zegt Europa dat het Bipt iets aan BGC moet doen.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan niet meer volgen ze. :roll:
Gebruikersavatar
monopolie
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 07 okt 2008, 15:42

Matthias_VL schreef:Niet alleen CD&V, Silence, SPA en VLD overal aan de vetpotten, banken,
huisvestingsmaatschappijen, OCMW's, mutualiteiten, verzekeringen ,energiebedrijven, vakbonden,... ze stelen overal dat krapuul.
Vandaag maakt Vlaams Belang bekend dat er volop wordt gefoefeld in
de liberale vakbond, 14 euro per uitkering die ze uitbetalen krijgen ze...
is het niet de taak van de Staat uitkerIngen uit te betalen ?

ALLEMAAL AFSCHAFFEN !


Kan je alleen maar bijtreden. Zolang we van die bandieten van CD&V, SPa en VLD niet afraken verandert er niets in dit apenland.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

monopolie schreef:Kan je alleen maar bijtreden. Zolang we van die bandieten van CD&V, SPa en VLD niet afraken verandert er niets in dit apenland.
Moest jij in politieke partij zitten dan ben je evenmin een bandiet, trouwens, iedereen die macht heeft of wilt is een 'bandiet'.
Kijk naar wat er gebeurd met Europa, wellicht bestaat er geen 'België' als staat meer en wordt alles beslist door 'Europa'.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

Matthias_VL schreef:Niet alleen CD&V, Silence, SPA en VLD overal aan de vetpotten, banken,
huisvestingsmaatschappijen, OCMW's, mutualiteiten, verzekeringen ,energiebedrijven, vakbonden,... ze stelen overal dat krapuul.
Vandaag maakt Vlaams Belang bekend dat er volop wordt gefoefeld in
de liberale vakbond, 14 euro per uitkering die ze uitbetalen krijgen ze...
is het niet de taak van de Staat uitkerIngen uit te betalen ?

ALLEMAAL AFSCHAFFEN !


en jij denkt dat het met het vlaams belang beter zal zijn? Of met een andere partij? (zeg me dan eens welke). Geloof me vrij: het vlaams belang heeft de competenties niet in huis om ook maar 1 FOD draaiende te houden, laat staan te beheren. Daarbij: als je over krapuul spreekt... dat is pas een zootje daar. Maar goed, dat is mijn mening.


maar goed, back on topic: ik vraag me af waar die bocht van de EC opeens vandaan komt. En waarom wordt enkel BGC geviseerd? TN heeft in Vlaanderen zowat evenveel klanten, aan een gelijkaardig tarief...
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

monopolie schreef:Dat werd meer dan tijd verdorie!

http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 58-435.art


Volgens mij niet enkel van BGC maar van alle operatoren dus ook Telenet !
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”