ADSL 20 abonnement misleidend.

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blade
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 dec 2003, 07:48

Hallo allemaal,

In verband met die zogezegde openstelling van het ADSL2+ netwerk door Belgacom, heb ik nog niet veel van gemerkt.

Er zijn nauwelijks extra regio's bijgekomen en Scarlet zit maar reclame te maken met hun ADSL 20 abonnement (SUPERSNEL INTERNET VOOR IEDEREEN), ja vergeet het. Er kan maar 10 % van de bevolking van België aangesloten worden op een ADSL2+ centrale. Scarlet of moderators hoe zit dat eigenlijk, want ik begin het ferm beu te worden...

Groeten,
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Ik denk dat er pas meer duidelijk gaat komen na de overname door BC. Pas dan zal er over infrastructurele beslissingen gesproken worden.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Isoik
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 okt 2007, 23:18
Locatie: Vlaams-Brabant

Op dit moment is het gewoon pure misleidende promotie, dit heb je ook met webhosts die zogezegd "unlimited" bandbreedte aanbieden. Dit is gewoon een manier om klanten te lokken
Gebruikersavatar
Blade
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 dec 2003, 07:48

Block schreef:Ik denk dat er pas meer duidelijk gaat komen na de overname door BC. Pas dan zal er over infrastructurele beslissingen gesproken worden.


Na de openstelling van het Belgacom netwerk ging er ook al duidelijkheid zijn, nu is 't weer wachten tot de overname, wat zal het volgende keer zijn...ze zijn gewoon de mensen aan't lijntje aan't houden, zo simpel is da.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Blade schreef: Er kan maar 10 % van de bevolking van België aangesloten worden op een ADSL2+ centrale. Scarlet of moderators hoe zit dat eigenlijk, want ik begin het ferm beu te worden...

Scarlet maakt idd reclame met ADSL20, maar kunnen dit slechts opleveren op de Belgacom centrales waar ze hun eigen centrales hebben en daar waar de afstand van het koperpaar kort genoeg is. Op de andere centrales leveren ze normaal ADSL2+, via het materiaal van Belgacom, op (de 12Mbit). Is de afstand van je koperpaar te lang kom je sowieso op een lagere sync snelheid terecht.

Het is misschien misleidende reclame, maar iedere isp adverteert de max snelheid.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

De afstand naar de centrale zal dan wel een grote rol spelen,maar ook de plaats waar je woont is belangrijk,als je in een dunbevolkt gebied woont,kan je het ook helemaal schudden (zo is het bij mij).
De afstand tot de centale is hier 500meter.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Ik heb over een paar maand terug de promo aangegaan. Dus 25€ per maand/1 maand gratis/activatie gratis/gratis modem. Ik dacht ook eerst dat ik 20 Mbps zou krijgen. Maximum 6 Mbps heb ik. Ben niet aangesloten op het adsl2+ netwerk. In principe is het zeker misleidend en valse reclame. Maar ik kan niet klagen voor die prijs. En ik wist het op voorhand tijdens de bestelling. Dus ja ik had nog kunnen afhaken. Maar zoals ik zeg voor die prijs kan je het niet laten hé.
Afbeelding
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

fluppie schreef:als je in een dunbevolkt gebied woont,kan je het ook helemaal schudden (zo is het bij mij).

Wel, ik woon in een kleine gemeente (minder dan 4000 inwoners) en kan gewoon ADSL2+ krijgen van Scarlet. Het gaat hier wel over de ADSL2+ die aangeboden wordt via Belgacom's materiaal.

Mensen die voor 1 sept ADSL20 gekozen hebben en niet aangesloten konden worden op de Scarlet apparatuur hebben ze gewone ADSL via Belgacom apparatuur gegeven. Deze klanten zouden normaal wel overgezet worden naar ADSL2+. Eventueel eens aandringen voor deze upgrade ;)
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

nonkie schreef:Maar zoals ik zeg voor die prijs kan je het niet laten hé.
Zelfde hier voor de prijs van 25 TN extrablokjes heb ik een reserve voor het geval dat de andere wat moeilijk doet + 60gb.
En binnen een jaartje evolueer ik de IT-markt eens,trek mijn conclusies met wat deze isp ervan bakt en handel ernaar.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Lithion,ik heb geen ADSL20,maar een ONE abbo bij scarlet.
Ik heb welgeteld,vanaf de maand Mei tot nu 6 emails gestuurd naar Scarlet met de vraag over een snelheidsverhoging.
Bovendien heb ik nog eens 3 maal gebeld daarvoor,en altijd hetzelfde antwoord gekregen'als Scarlet een snelheidsverhoging doorvoerd in uw streek,dan zullen we u als klant zo vlug mogelijk op de hoogte ervan stellen'.
Daar moet je het mee doen,nog altijd op de 6mbps lijn dus,gelukkig mag ik niet te hard klagen over deze lijn:
Down5211 kbps
up: 534 kbps
en 500 meter v.d. centrale.
Daarmee ben ik nog altijd klant bij Scarlet,en wacht af,maar ik vind wel dat Scarlet zijn One abbo aantrekkelijker moet maken t.o.v. de nieuwe Telenet abbo's.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

fluppie schreef:Lithion,ik heb geen ADSL20,maar een ONE abbo bij scarlet.
Ik heb welgeteld,vanaf de maand Mei tot nu 6 emails gestuurd naar Scarlet met de vraag over een snelheidsverhoging.
Bovendien heb ik nog eens 3 maal gebeld daarvoor,en altijd hetzelfde antwoord gekregen'als Scarlet een snelheidsverhoging doorvoerd in uw streek,dan zullen we u als klant zo vlug mogelijk op de hoogte ervan stellen'.
Daar moet je het mee doen,nog altijd op de 6mbps lijn dus,gelukkig mag ik niet te hard klagen over deze lijn:
Down5211 kbps
up: 534 kbps
en 500 meter v.d. centrale.
Daarmee ben ik nog altijd klant bij Scarlet,en wacht af,maar ik vind wel dat Scarlet zijn One abbo aantrekkelijker moet maken t.o.v. de nieuwe Telenet abbo's.


Ik vermoed dat het toch niet meer allemaal voor dit jaar gaat zijn, er zijn nog maar 2 maanden :roll:
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

fluppie schreef:Lithion,ik heb geen ADSL20,maar een ONE abbo bij scarlet.
Kies dan gewoon voor one20 als je 12Mbit wil. Je zit dan wel terug voor een jaar vast, maar krijgt dan wel meteen de verhoogde snelheid.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Is voor hier thuis geen oplossing,er word hier nogal veel gebeld met de vaste telefoon,ook meer en meer mensen in mijn kennissenkring nemen nu een abbo internet plus vaste tel. (en niet alleen bij Scarlet hoor)dit omdat het zeer goedkoop uitvalt,en zo word er soms zeer lang gebeld.vooral s'ávonds. Met Scarlet kan je ook onbeperkt bellen overdag (naar vaste telefoon nrs)wat hier ook regelmatig gebeurd.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”