Pagina 1 van 1
Dxadsl?? geen vertrouwen in meer :(
Geplaatst: 20 okt 2008, 10:57
door tatsuo
Ik ben al bijna 1.5 maand geleden geabonneerd en nog altijd geen verbinding gehad, zelfs ze hebben technieker gestuurd om na te checken mijn lijn maar het probleem lag bij hem na zoveel opbellen heb ik nog altijd geen verbinding
Ze zeggen altijd hetzelfde verhaal "probleem ligt aan belgacom" maar dat is niet waar ben bij belgacom ook geweest ik ben al 7 jaar internet gebruiker en eerste keer heb ik z'een probleem gehad
Ik kan me ook niet laten aboneren bij een andere provider vanwege mijn contract. Ze annuleren mijn contract niet ik weet het niet wat ik moet doen
Heeft er iemand een raadpleging voor mij a.u.b?
Geplaatst: 20 okt 2008, 11:12
door saffie
Lijkt me vreemd, ik stel voor hen toch eens op te bellen een goeie situatie van het probleem te vragen en een mogelijke oplossing.
Die mannen zijn voor rede vatbaar ...
Geplaatst: 20 okt 2008, 11:27
door tatsuo
Ik heb minstens 6 keer opgebeld in 2 weken.
Zei ik net zelfs technieker geweest bij mij, hij zeide ook dat ik geen technische problemen heb, hij heeft zelfs opgebeld naar het dienst maar ik heb nog altijd niets
Als laatste heb ik gevraagd om mijn contract te annuleren dan moet ik opzeggings brief opsturen, dat wil ik niet doen want ik heb helemaal geen dienst gehad waarom moet ik dan brief opsturen en het zal wel een dikke maandje duren vooralier het stopt
Kenneth schreef:Vind dat ergens wel een gewaagd mailke van die dxadsl medewerker. Maar aan de andere kant waarschijnlijk niets anders dan de waarheid.
Had eerst een mail gestuurd naar dxadsl en kreeg als antwoord dat ik aansluitbaar was met een 9Mbps profiel. Via dommel zag ik dat 12Mbps mogelijk was.
Heb dan nog maar mailke gestuurd naar dxadsl met de melding dat het via dommel wel mogelijk was en opeens was het kort en krachtig "bij nader inzien zou 12Mbps toch mogelijk zijn"
dat is het email van vriend kenneth naar dxadsl hier zie ik dat dxadsl medewerkers nemen de zaken niet serieuze aan
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
((
Raar
Geplaatst: 20 okt 2008, 11:44
door X-2datop
Beste Tatsuo,
Een ADSL lijn is vrij eenvoudig en als de ISP zegt dat het aan BGC ligt, dan is dat meestal ook zo, want zij voorzien jou enkel van een login én een pad naar internet. Belgacom verzorgt alles wat er van jou thuis naar dxADSL gaat.
Dat je reeds 7 jaar ADSL klant bent wil niets zeggen eigenlijk, spijtig genoeg. Je zegt dat jij geen verbinding hebt, maar je zegt ook dat er geen technische problemen zijn ? De technieker die is langs geweest zal hoogstwaarschijnlijk ook een technieker van BGC geweest zijn i.p.v. dxADSl vermoed ik.
Wat is juist je probleem, heb je linesynch, of niet ?
Waarom wil je geen brief sturen ? Je klaagt wel dat het al 6 weken duurt, maar een brief sturen (15 minuten werk) is te veel ?
Grtz,
X-2datop
Geplaatst: 20 okt 2008, 11:54
door kweezie wabbit
Toen ik overstapte naar Dx had ik ook dikke miserie de eerste 2 maand.
Verschillende mails en telefoontjes naar de helpdesk en uiteindelijk is er een technieker van Belgacom geweest die mijn lijn vanaf de centrale van punt tot punt elke switch en schakelkast gecheckt heeft. Bleek toch de kwaliteit van de lijn en de afstand tot de centrale de oorzaak te zijn.
Ik zat 4,5 km van de centrale terwijl er om de hoek (600 m) ook een centrale was. Dx heeft dan aan BGC gevraagd om mij op de centrale om de hoek aan te sluiten en sindsdien heb ik een prima verbinding.
Ik ben dus heel tevreden over DxAdsl en de service en support die ze geven.
Geplaatst: 20 okt 2008, 12:04
door tatsuo
bedankt voor uw reaktie sasuke
Technieker is door dxadsl gestuurd en ik ben 3 keer naar bgc geweest technieker is van dxadsl zelf wat ik raar vind telkens wanneer ik opgebeld heb zeggen ze dat mijn verbinding geactiveerd is en dat ik mag surfen a.u.b daarom zei ik da ze de klanten niet serieuze behandelen
Ik ben al 7 jaar internet gebruiker en het wil zeker niets zeggen maar bij de vorige providers had ik geen probleem gehad alleen bij scarlet iets met factuur geweest en het was dadelijk opgelost waarom moet ik brief sturen ik heb nog geen gebruikt gemaakt van hun dienst en ze zijn wel onbeleefd
Toch bedankt sasuke voor uw reactie
Geplaatst: 20 okt 2008, 12:08
door tatsuo
kweezie wabbit schreef:Toen ik overstapte naar Dx had ik ook dikke miserie de eerste 2 maand.
Verschillende mails en telefoontjes naar de helpdesk en uiteindelijk is er een technieker van Belgacom geweest die mijn lijn vanaf de centrale van punt tot punt elke switch en schakelkast gecheckt heeft. Bleek toch de kwaliteit van de lijn en de afstand tot de centrale de oorzaak te zijn.
Ik zat 4,5 km van de centrale terwijl er om de hoek (600 m) ook een centrale was. Dx heeft dan aan BGC gevraagd om mij op de centrale om de hoek aan te sluiten en sindsdien heb ik een prima verbinding.
Ik ben dus heel tevreden over DxAdsl en de service en support die ze geven.
kweezie wabbit ik ben blij dat je nu kunt surfen maar bij mij is de technieker vand dxadsl zelf geweest maar goed ik zal nog 1 week wachten dan zal ik wel een opzeggings brief opsturen ondanks ik het niet wil vrienden toch bedankt voor jullie reactie
Geplaatst: 20 okt 2008, 13:04
door ubremoved_539
tatsuo schreef:maar bij mij is de technieker vand dxadsl zelf geweest
Alternatieve providers hun "techniekers" kunnen en mogen niets doen aan de BGC infrastructuur. Als daar de fout zit kan de technieker dus in het beste geval vertellen dat jou modem in orde is (al zie ik ook niet in hoe hij dit kan zeggen als er bijvoorbeeld geen ADSL signaal is).
Ik denk dat je eens moet bellen met de mensen van dxADSL en duidelijk vragen waar en wat het probleem nog is. Van alles wat ik van dxADSL vernomen heb proberen ze echt wel iedereen te helpen (anders zouden ze ook geen eigen technieker sturen... al vraag ik me nog steeds af wat die z'n taak was).
Geplaatst: 21 okt 2008, 01:21
door liger
ik snap hier niks van eerlijk gezegd
Er is een technieker langs geweest en dan?
Bij mij waren ze toch vrij duidelijk dat zolang zij geen verbinding kunnen leveren ga ik niks moeten betalen en mag kosteloos opzeggen
Wat moet je doen volgens hen?
Geplaatst: 21 okt 2008, 08:05
door RL
Vreemde situatie. Je moet ze volgens mij gewoon met een brief in gebreke stellen en zeggen dat je ze nog een week de tijd geeft om hun kant van de overeenkomst na te komen (het leveren van de verbinding). Als hen dat niet lukt dan verbreek je eenzijdig de overeenkomst. Opzegtermijnen zijn volgens mij alleen van tel als zij hun verplichtingen nakomen.
Maar als een technieker bij jou thuis zit en geen verbinding krijgt... dan kan hij toch niet zeggen dat alles in orde is?
Geplaatst: 21 okt 2008, 09:37
door Kenneth
Als het een technieker van dxAdsl is geweest, dan is ie gewoon langsgekomen om de modem en zo te installeren, volgens mij. Maar niet-Belgacom personeel mag niets veranderen aan de "infrastructuur"
Is natuurlijk wel raar dat het jaren lukt bij belgacom en dan opeens bij dxadsl niet meer. Ben niet echt van dergelijke zaken op de hoogte maar volgens mij verandert er toch technisch niets?
Geplaatst: 21 okt 2008, 11:19
door Marauder
Kenneth schreef:Als het een technieker van dxAdsl is geweest, dan is ie gewoon langsgekomen om de modem en zo te installeren, volgens mij. Maar niet-Belgacom personeel mag niets veranderen aan de "infrastructuur"
Is natuurlijk wel raar dat het jaren lukt bij belgacom en dan opeens bij dxadsl niet meer. Ben niet echt van dergelijke zaken op de hoogte maar volgens mij verandert er toch technisch niets?
Er verandert inderdaad niets. Beter nog, je kan met iemand anders zijn Belgacom gebruikers-id + paswoord thuis ook aanloggen om te surfen mits je effectief op het Belgacom-netwerk bent aangesloten. Ik moest dat indertijd doen omdat LaTrubi/EDPNet het bij momenten volledig liet afweten
Dus ofwel staat uw profiel niet actief bij dxADSL / Belgacom, ofwel is de connectie fysiek inactief (of zit ge niet op het Belgacom netwerk maar op dat van Scarlet), ofwel heb je zelf een lokaal probleem thuis.
Geplaatst: 21 okt 2008, 13:48
door kweezie wabbit
Die "eigen" techniekers van DxAdsl zijn gewoon van een of andere firma (de naam ontsnapt me op het ogenblik) die voor meerdere ISP de technische ondersteuning bij de klanten thuis verzorgen.
Ik heb papieren liggen van de techiekers van Scarlet en van die van DxAdsl en die zijn identiek.
Geplaatst: 22 okt 2008, 12:58
door liger
dat is bedrijf janssens
Ze werken voor iedereen en zelfs voor belgacom. Dat heeft technieker toch mij gezegd. Als ze werken in opdracht van niet-belgacom-isp dan mogen ze niet in centrale iets doen.
Geplaatst: 30 okt 2008, 18:57
door Triax
dit al sinds juni in de problemen met mijn snelheid, na vele emails en klachten is het nog steeds niet verholpen...
ik tel de dagen al af om over te stappen
Geplaatst: 30 okt 2008, 19:59
door faster
Triax schreef:dit al sinds juni in de problemen met mijn snelheid, na vele emails en klachten is het nog steeds niet verholpen...
ik tel de dagen al af om over te stappen
hier hetzelfde , ik tel mee af , nog 2 maanden en ik stap over op
telent shakes , onlangs nog een aanvraag ingediend bij dxadsl
voor 12 mbps , gewoon geweigerd , nochtans volgens dommel en belgacom ben ik aansluitbaar , men geduld is gewoon op , ik stap terug over .
met 3 computers en soms een verbinding van amper 1500mbps , gewoon nie te doen
Geplaatst: 30 okt 2008, 22:35
door johanjlj
hier ook aan het aftellen. denk ook naar die shakes te gaan. snelheid inderdaad om te huilen