Dxadsl?? geen vertrouwen in meer :(

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
tatsuo
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 okt 2008, 10:44

Ik ben al bijna 1.5 maand geleden geabonneerd en nog altijd geen verbinding gehad, zelfs ze hebben technieker gestuurd om na te checken mijn lijn maar het probleem lag bij hem na zoveel opbellen heb ik nog altijd geen verbinding

Ze zeggen altijd hetzelfde verhaal "probleem ligt aan belgacom" maar dat is niet waar ben bij belgacom ook geweest ik ben al 7 jaar internet gebruiker en eerste keer heb ik z'een probleem gehad
Ik kan me ook niet laten aboneren bij een andere provider vanwege mijn contract. Ze annuleren mijn contract niet ik weet het niet wat ik moet doen

Heeft er iemand een raadpleging voor mij a.u.b?
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Lijkt me vreemd, ik stel voor hen toch eens op te bellen een goeie situatie van het probleem te vragen en een mogelijke oplossing.

Die mannen zijn voor rede vatbaar ...
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
tatsuo
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 okt 2008, 10:44

Ik heb minstens 6 keer opgebeld in 2 weken.

Zei ik net zelfs technieker geweest bij mij, hij zeide ook dat ik geen technische problemen heb, hij heeft zelfs opgebeld naar het dienst maar ik heb nog altijd niets :evil:

Als laatste heb ik gevraagd om mijn contract te annuleren dan moet ik opzeggings brief opsturen, dat wil ik niet doen want ik heb helemaal geen dienst gehad waarom moet ik dan brief opsturen en het zal wel een dikke maandje duren vooralier het stopt :cry:


Kenneth schreef:Vind dat ergens wel een gewaagd mailke van die dxadsl medewerker. Maar aan de andere kant waarschijnlijk niets anders dan de waarheid.

Had eerst een mail gestuurd naar dxadsl en kreeg als antwoord dat ik aansluitbaar was met een 9Mbps profiel. Via dommel zag ik dat 12Mbps mogelijk was. Heb dan nog maar mailke gestuurd naar dxadsl met de melding dat het via dommel wel mogelijk was en opeens was het kort en krachtig "bij nader inzien zou 12Mbps toch mogelijk zijn"


dat is het email van vriend kenneth naar dxadsl hier zie ik dat dxadsl medewerkers nemen de zaken niet serieuze aan :(((
Raar
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Beste Tatsuo,

Een ADSL lijn is vrij eenvoudig en als de ISP zegt dat het aan BGC ligt, dan is dat meestal ook zo, want zij voorzien jou enkel van een login én een pad naar internet. Belgacom verzorgt alles wat er van jou thuis naar dxADSL gaat.

Dat je reeds 7 jaar ADSL klant bent wil niets zeggen eigenlijk, spijtig genoeg. Je zegt dat jij geen verbinding hebt, maar je zegt ook dat er geen technische problemen zijn ? De technieker die is langs geweest zal hoogstwaarschijnlijk ook een technieker van BGC geweest zijn i.p.v. dxADSl vermoed ik.

Wat is juist je probleem, heb je linesynch, of niet ?
Waarom wil je geen brief sturen ? Je klaagt wel dat het al 6 weken duurt, maar een brief sturen (15 minuten werk) is te veel ?

Grtz,
X-2datop
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Gebruikersavatar
kweezie wabbit
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 feb 2007, 14:55
Contacteer:

Toen ik overstapte naar Dx had ik ook dikke miserie de eerste 2 maand.
Verschillende mails en telefoontjes naar de helpdesk en uiteindelijk is er een technieker van Belgacom geweest die mijn lijn vanaf de centrale van punt tot punt elke switch en schakelkast gecheckt heeft. Bleek toch de kwaliteit van de lijn en de afstand tot de centrale de oorzaak te zijn.
Ik zat 4,5 km van de centrale terwijl er om de hoek (600 m) ook een centrale was. Dx heeft dan aan BGC gevraagd om mij op de centrale om de hoek aan te sluiten en sindsdien heb ik een prima verbinding.
Ik ben dus heel tevreden over DxAdsl en de service en support die ze geven.
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
tatsuo
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 okt 2008, 10:44

bedankt voor uw reaktie sasuke

Technieker is door dxadsl gestuurd en ik ben 3 keer naar bgc geweest technieker is van dxadsl zelf wat ik raar vind telkens wanneer ik opgebeld heb zeggen ze dat mijn verbinding geactiveerd is en dat ik mag surfen a.u.b daarom zei ik da ze de klanten niet serieuze behandelen

Ik ben al 7 jaar internet gebruiker en het wil zeker niets zeggen maar bij de vorige providers had ik geen probleem gehad alleen bij scarlet iets met factuur geweest en het was dadelijk opgelost waarom moet ik brief sturen ik heb nog geen gebruikt gemaakt van hun dienst en ze zijn wel onbeleefd

Toch bedankt sasuke voor uw reactie
tatsuo
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 okt 2008, 10:44

kweezie wabbit schreef:Toen ik overstapte naar Dx had ik ook dikke miserie de eerste 2 maand.
Verschillende mails en telefoontjes naar de helpdesk en uiteindelijk is er een technieker van Belgacom geweest die mijn lijn vanaf de centrale van punt tot punt elke switch en schakelkast gecheckt heeft. Bleek toch de kwaliteit van de lijn en de afstand tot de centrale de oorzaak te zijn.
Ik zat 4,5 km van de centrale terwijl er om de hoek (600 m) ook een centrale was. Dx heeft dan aan BGC gevraagd om mij op de centrale om de hoek aan te sluiten en sindsdien heb ik een prima verbinding.
Ik ben dus heel tevreden over DxAdsl en de service en support die ze geven.



kweezie wabbit ik ben blij dat je nu kunt surfen maar bij mij is de technieker vand dxadsl zelf geweest maar goed ik zal nog 1 week wachten dan zal ik wel een opzeggings brief opsturen ondanks ik het niet wil vrienden toch bedankt voor jullie reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

tatsuo schreef:maar bij mij is de technieker vand dxadsl zelf geweest


Alternatieve providers hun "techniekers" kunnen en mogen niets doen aan de BGC infrastructuur. Als daar de fout zit kan de technieker dus in het beste geval vertellen dat jou modem in orde is (al zie ik ook niet in hoe hij dit kan zeggen als er bijvoorbeeld geen ADSL signaal is).

Ik denk dat je eens moet bellen met de mensen van dxADSL en duidelijk vragen waar en wat het probleem nog is. Van alles wat ik van dxADSL vernomen heb proberen ze echt wel iedereen te helpen (anders zouden ze ook geen eigen technieker sturen... al vraag ik me nog steeds af wat die z'n taak was).
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik snap hier niks van eerlijk gezegd
Er is een technieker langs geweest en dan?
Bij mij waren ze toch vrij duidelijk dat zolang zij geen verbinding kunnen leveren ga ik niks moeten betalen en mag kosteloos opzeggen

Wat moet je doen volgens hen?
RL
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 okt 2008, 23:28
Contacteer:

Vreemde situatie. Je moet ze volgens mij gewoon met een brief in gebreke stellen en zeggen dat je ze nog een week de tijd geeft om hun kant van de overeenkomst na te komen (het leveren van de verbinding). Als hen dat niet lukt dan verbreek je eenzijdig de overeenkomst. Opzegtermijnen zijn volgens mij alleen van tel als zij hun verplichtingen nakomen.

Maar als een technieker bij jou thuis zit en geen verbinding krijgt... dan kan hij toch niet zeggen dat alles in orde is?
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Als het een technieker van dxAdsl is geweest, dan is ie gewoon langsgekomen om de modem en zo te installeren, volgens mij. Maar niet-Belgacom personeel mag niets veranderen aan de "infrastructuur"

Is natuurlijk wel raar dat het jaren lukt bij belgacom en dan opeens bij dxadsl niet meer. Ben niet echt van dergelijke zaken op de hoogte maar volgens mij verandert er toch technisch niets?
Gebruikersavatar
Marauder
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 jun 2007, 22:04

Kenneth schreef:Als het een technieker van dxAdsl is geweest, dan is ie gewoon langsgekomen om de modem en zo te installeren, volgens mij. Maar niet-Belgacom personeel mag niets veranderen aan de "infrastructuur"

Is natuurlijk wel raar dat het jaren lukt bij belgacom en dan opeens bij dxadsl niet meer. Ben niet echt van dergelijke zaken op de hoogte maar volgens mij verandert er toch technisch niets?


Er verandert inderdaad niets. Beter nog, je kan met iemand anders zijn Belgacom gebruikers-id + paswoord thuis ook aanloggen om te surfen mits je effectief op het Belgacom-netwerk bent aangesloten. Ik moest dat indertijd doen omdat LaTrubi/EDPNet het bij momenten volledig liet afweten :evil:

Dus ofwel staat uw profiel niet actief bij dxADSL / Belgacom, ofwel is de connectie fysiek inactief (of zit ge niet op het Belgacom netwerk maar op dat van Scarlet), ofwel heb je zelf een lokaal probleem thuis.
Gebruikersavatar
kweezie wabbit
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 feb 2007, 14:55
Contacteer:

Die "eigen" techniekers van DxAdsl zijn gewoon van een of andere firma (de naam ontsnapt me op het ogenblik) die voor meerdere ISP de technische ondersteuning bij de klanten thuis verzorgen.
Ik heb papieren liggen van de techiekers van Scarlet en van die van DxAdsl en die zijn identiek.
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dat is bedrijf janssens
Ze werken voor iedereen en zelfs voor belgacom. Dat heeft technieker toch mij gezegd. Als ze werken in opdracht van niet-belgacom-isp dan mogen ze niet in centrale iets doen.
Triax
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 aug 2008, 20:03

dit al sinds juni in de problemen met mijn snelheid, na vele emails en klachten is het nog steeds niet verholpen...

ik tel de dagen al af om over te stappen
faster
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 dec 2007, 12:09

Triax schreef:dit al sinds juni in de problemen met mijn snelheid, na vele emails en klachten is het nog steeds niet verholpen...

ik tel de dagen al af om over te stappen


hier hetzelfde , ik tel mee af , nog 2 maanden en ik stap over op
telent shakes , onlangs nog een aanvraag ingediend bij dxadsl
voor 12 mbps , gewoon geweigerd , nochtans volgens dommel en belgacom ben ik aansluitbaar , men geduld is gewoon op , ik stap terug over .
met 3 computers en soms een verbinding van amper 1500mbps , gewoon nie te doen
johanjlj
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28

hier ook aan het aftellen. denk ook naar die shakes te gaan. snelheid inderdaad om te huilen
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”