SIP terminatie/Enum?

Plaats reactie
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Heeft iemand meer ervaring met het SIP gedeelte van een Tele2 all/in aansluiting?

de instellingen ervan kunnen niet geraadpleegd worden maar kan ik eventueel dmv enum geen "voip" doorverbinding doen?

eg iemand belt m'n nr bij 3starsnet;
via een constructie van pbxes.org zou ik dit naar een ander "voip" adres kunnen sturen?

maar er zijn geen sip gegevens bekend op de tele2.be website :(
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Volgens mij zal Tele2 ook geen SIP gebruiken voor de VOIP naar homeusers. Want SIP is nu niet echt "het" protocol om te gebruiken over een NAT/Internet connectie eerlijk gezegd.

Maar verder weet ik er ook niks van eigenlijk :)
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

X-2datop schreef:Volgens mij zal Tele2 ook geen SIP gebruiken voor de VOIP naar homeusers. Want SIP is nu niet echt "het" protocol om te gebruiken over een NAT/Internet connectie eerlijk gezegd.

Maar verder weet ik er ook niks van eigenlijk :)


uit deze thread
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=18790
zou ik kunnen opmaken dat je een "P2P" SIP gesprek ZOU kunnen opzetten naar [email protected]
en dat is iets dat je op e164.org kunt instellen...

c) de Tele2 VOIP gegevens instellen:
- Internettelefonie Anbieter: "anderer Anbieter" kiezen uit drop down lijstje
- Internetrufnummer: willekeurig nummer (dit nummer wordt je "MSN" op je So bus) - bij voorkeur gebruik je hetzelfde nummer als hieronder...
- Benutzername: hier geef je jouw Tele2 telefoonnummer zonder de 0. vb : 50123456
- Kennwort: jouw Tele2 ADSL paswoord
- Registrar: versatel.be
- Proxy-Server: 62.58.224.212
(beide op poort 5060, maar dit is standard, dus moet je dat niet instellen)

Voila, met deze instellingen zou het moeten werken ....
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Ah, thanks voor de info. Dat wist ik nog niet van Tele2, dat maakt het wel redelijk interessant voor mijn ouders nu met die unlimited account (jonger broertje woont nog thuis).

Dan zou je inderdaad via e164 een dnsnaam kunnen koppelen aan jouw SIP nummer. En dan moet je een callforward instellen naar <dnsnaam/nummer>.e164.org (niet versatel.be).

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

X-2datop schreef:Ah, thanks voor de info. Dat wist ik nog niet van Tele2, dat maakt het wel redelijk interessant voor mijn ouders nu met die unlimited account (jonger broertje woont nog thuis).

Dan zou je inderdaad via e164 een dnsnaam kunnen koppelen aan jouw SIP nummer. En dan moet je een callforward instellen naar <dnsnaam/nummer>.e164.org (niet versatel.be).

Grtz,
X


op e164.org kun je dus je telefoonnr (32xxxxxxxx) en dat sipadres toekennen

als dan je easybox telefoon begint te rinkelen bij telenet heb je succes...

als je nu een VOIP telefoon hebt die een enum check doet
(asterisk, cisco, pbxes.org) dan kunnen die nummers (050xxxx) die positief zijn rechtsstreeks naar @versatel.be doorgestuurd worden over voip ipv een pstn conversie te moeten ondergaan...
ook gratis "voip" verkeer :-)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

skynetbbs schreef:uit deze thread
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=18790
zou ik kunnen opmaken dat je een "P2P" SIP gesprek ZOU kunnen opzetten naar [email protected]
en dat is iets dat je op e164.org kunt instellen...

Tele2 laat geen inkomende calls door van buiten hun netwerk. Een SIP call naar [email protected] zal dus niet lukken !
Maar om een SIP call te ontvangen op je Tele2 modem heb je Tele2 helemaal niet nodig.
Gewoon een P2P call opzetten naar [email protected] (gebruik hiervoor een dynamische hostnaam, bijvorbeeld: [email protected]
en dat kan je ook perfekt op e164.org instellen ...
Philippe
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”