limieten overschrijden

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Flameboy schreef:Dan wordt het volume dat je verbruikt op smalband afgetrokken van je volume voor de volgende maand. En als je 20 GB wilt downloaden in 36h terwijl je er nog maar 5 hebt worden er ook 15GB afgetrokken van jouw volgende volume hoor.


als je dus in 1 maand 20 gb download en je mag maar 10 gb/maand d/l'en (een go abbo) dan zit je ook de volgende mand volledig op smalband!!![/quote]
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmmja, eigenlijk versta ik Skynet wel, het is een soort vangnet voor diegenen die niet ingaan op die Volume Packs.

Maar langs de andere kant, is skynet op europees vlak een beetje achter qua limieten ... maybe toch ooit eens denken aan intern verkeer niet laten meetellen (of tss partners ofzo...) of gewoon die limieten optrekken.
I love it when a plan comes together!
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Waarom dan smallband ? Trek het verkeer dat je deze maand teveel hebt gedownload gewoon af van de volgende maand dan (zo een beetje fair use) en als je daarover gaat, dan smallband ofzo.

Ik vind het best wel klote, ik maar uploaden op emule (omdat ik dacht dat dat verkeer niet meetelde)

En die limieten stammen nog vanuit de internet-oertijd! Belachelijk laag gewoon.

mvg,

Nob
Joly
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:40

Waar staat er ergens geschreven dat indien je over de 10gig gaat dat het teveel wordt afgetrokken bij de 10gb van de maand daarop ?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Die info is afkomstig van Flameboy/All your Base moderator op het Skynet forum en Belgacom medewerker.

Eveneens staat dit vermeld op de site op:
http://selfcare.skynet.be/index.html?l1 ... &a=faq_q12
welliswaar niet volledig in dezelfde context,maar het komt erop neer als je dezelfde lijn volgt.

Het exacte heb ik op de site ook niet terug gevonden, maar ik neem aan dat de info van Flameboy correct is.
I love it when a plan comes together!
engeltje

hmmm, 'k had 18 GB gedownload in november ( 1 volumepack gekocht)

nu sta ik terug op 0 GB gebruikt, en helemaal niet op smallband....
jan

idd, gelijk ik dacht, van die vereffening is gewoon nix waar
Venom
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 nov 2002, 16:02
Locatie: Herzele, belgië
Contacteer:

das zever
leert allemaal lezen
van de moment da ge over 10gig gaat smijten ze u op smallband en ge blijft op smallband tot den 1° van de volgende maand. Met expansion packs vliegt ge maar op smallband vanaf 15 gig enz...

ik citeer:
Als u voor het einde van de maand de limiet van uw transfervolume bereikt, wordt de snelheid van uw verbinding tot het einde van die maand beperkt tot 64 Kb/s (vergelijkbaar met de snelheid van een ISDN-lijn).

Uw verbinding wordt dus niet geblokkeerd, maar wel "vertraagd".

Dat betekent dat u kunt blijven surfen en e-mailen, maar dan wel aan een lagere snelheid.
Venom uw taalgebruik jongen
**do not underestimate the power of stupid people in large numbers**
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

zo stond het er wel maar Flameboy (een BGC medewerker) zei dit op het officiele skynet forum, dus poste ik het hier ook maar
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Informatie is afkomstig van het officiële Skynet forum, gepost door Moderator FlameBoy (Belgacom medewerker). Bij deze gaan wij ervan uit dat de info die door mods op het officiële forum correct is. Daar moet ik wel zeggen dat de info, betreffende deze discussie, die op de Skynet portal te vinden is, dubieus is! zie url hoger.
I love it when a plan comes together!
punkfreak

ff commentaar op die zever van flameboy

tot nu toe is dit nog niet van toepassing wat hij zegt
volgens zijn uitleg zou je als je bv 10 gb over limiet zit
eerst 3 volumepacks moeten bijkopen om terug tegen gewone snelheid te surfen
dit is dus niet het geval

btw zelfs met 64kbit slaag ik er in om op 36 meer dan 1gb verkeer te genereren zegt dit niet genoeg over hun limieten enz

greetz
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

punkfreak,

Niet direct zeggen dat de post van iemand anders zever is, je staaft je post immers ook met bitter weinig info. Waarom is dit nog niet van toepassing volgens jou?

Ik heb ondertussen echter duidelijkheid gevonden over hetgeen FlameBoy/All your base poste, en hoe het nu duidelijk zit met het leechen van die 36h op het einde van de maand:

Ik citeer de bijzondere verkoopsvoorwaarden van Skynet Adsl Go & Plus:

Als een internetsesie begint aan het einde van kalendermaand X en eindigt in het begin van kalendermaand Y, dan zal het volume dat tijdens de sessie wordt verbruikt gerekend worden bij het reële volume van maand X. Als het maximumvolume van maand X verbruikt is, zal de rest van het verbruikte volume tijdens die sessie gerekend worden bij het reële volume van maand Y.

Als een sessie 2 maanden overlapt en als tijdens die sessie het volume van beide maanden verbruikt wordt, dan zal de klant de maand Y starten met een volledig opgebruikt maximumvolume. De snelheid van de lijn zal dan ook worden beperkt tot 64Kbps. Het reële volume kan het maximumvolume immers niet overschrijden. Het verschil tussen beide kan nooit een negatieve waarde geven.


Ik ben akkoord dat hun limieten uit de prehistorie dateren, maar dit is de regelgeving hieromtrent en FlameBoy heeft dus gelijk. Of ze het al toepassen weet ik niet. Maar het geeft hen wel degelijk het recht dit te doen, wanneer er vb. 36 geleeched wordt - en ik vermoed dat ze dit wel zullen toepassen! -

Deze volledige contractvoorwaarden.
(onderaan de page)
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
xjs678qr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 dec 2002, 19:24

je kan dus best zorgen dat je ff op smalband zit voor de maand veranderd :)
-----
Founder of Couillon Inc.
http://www.couillon.be
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Of je gaat gewoon niet over je limieten of je koopt volumepacks aan, kweet tis ni gemakkelijk :mrgreen:
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
xjs678qr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 dec 2002, 19:24

Als we betalen voor 10Gb, hunnen we die maar beter ook opgebruiken :)
-----
Founder of Couillon Inc.
http://www.couillon.be
Johan

Klein vraagje:
telt die "maand" per kalendermaand van den eerste tot den 30e of 31e? Of is dat (zoals bij telenet dachtik) de dag van uw abonnement? Mijn contract is vorige week, de 19e afgesloten, kan ik dan tot den 18e "genieten" van mijn 10gig?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

als je de contract voorwaarden erop naleest staat er wel degelijk kalendermaand: dus ik zou stellen van 01 --> 30/31 bij mij staat alles toch op nul den 1ste.
I love it when a plan comes together!
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Johan schreef:Klein vraagje:
telt die "maand" per kalendermaand van den eerste tot den 30e of 31e? Of is dat (zoals bij telenet dachtik) de dag van uw abonnement? Mijn contract is vorige week, de 19e afgesloten, kan ik dan tot den 18e "genieten" van mijn 10gig?


telenet past een ander principe toe, nl een lopende meter, als je vandaag 3 gb download dan blijft dit bij je limiet tellen, tot 1 maand en 1 dag later.
dus op 3/11 heb je 3 gb gedownload dan is dit pas op 4/12 verdwenen van je teller

(geldt voor elke dag van de maand :P )
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”