Hallo Userbasers,
als ik een cd wil branden met Nero kan ik nooit simulatie kiezen.
Dit is bij beide pc-configuraties hier zo. Weet iemand hoe het komt dat deze optie simulatie uitgeschakeld is?
geen simulatie bij branden (Nero)
-
- Pro Member
- Bedankt: 2 keer
Wil je eens aangeven welke "recorder" je gebruikt ? Als die op image-recorder staat kan je inderdaad niet simuleren (trouwens ook niet branden, maar dit terzijde). Je vindt dat terug onder recorder en dan "choose recorder". Ik gebruik hier wel versie 6.30, maar bij de vorige versies kon je dit evengoed zo instellen.
Met vriendelijke groeten,
Polleke
Polleke
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Sony CD-RW CRX175A1 gebruik ik. Ik kan wel normaal cd's branden hoor, maar die simulatie werkt niet. Bij de andere pc hier juist hetzelfde probleem, en daar is als recorder een RW-201040 (geen merk
)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
-
- Pro Member
- Bedankt: 2 keer
En lukt dat branden met Nero of niet ?
T'is trouwens niet de naam van je brander die ik nodig heb, maar of nero je writer aangeeft in dat lijstje onder choose recorder. Als daar enkel "Image recorder" staat zal je met Nero niet veel kunnen aanvangen...
Voor de 5 serie van nero gebruikt Ahead een nogal rare constructie voor de serie-nummers. Nero wordt veel meegeleverd met verschillende merken van branders, en om ervoor te zorgen dat hun software enkel kon werken met een specifieke brander hadden ze een systeem waarbij je een andere serie-nr nodig had voor elk merk van brander. Als je dus een verkeerd serie-nr. ingeeft bij de installatie van Nero krijg je in dat lijstje onder "choose recorder" je brander niet te zien. Enkel die "image recorder" krijg je dan (waarmee je dus een image op je harddisk kan kegelen maar geen CD's kan branden). Simuleren kan je dan trouwens ook niet doen, vandaar dus mijn vraag om eens in dat lijstje van branders te kijken (onder Nero zelf dus).
En uiteraard, als je brander wel in dat lijstje staat, zorg er dan natuurlijk wel voor die ie aktief staat...
T'is trouwens niet de naam van je brander die ik nodig heb, maar of nero je writer aangeeft in dat lijstje onder choose recorder. Als daar enkel "Image recorder" staat zal je met Nero niet veel kunnen aanvangen...
Voor de 5 serie van nero gebruikt Ahead een nogal rare constructie voor de serie-nummers. Nero wordt veel meegeleverd met verschillende merken van branders, en om ervoor te zorgen dat hun software enkel kon werken met een specifieke brander hadden ze een systeem waarbij je een andere serie-nr nodig had voor elk merk van brander. Als je dus een verkeerd serie-nr. ingeeft bij de installatie van Nero krijg je in dat lijstje onder "choose recorder" je brander niet te zien. Enkel die "image recorder" krijg je dan (waarmee je dus een image op je harddisk kan kegelen maar geen CD's kan branden). Simuleren kan je dan trouwens ook niet doen, vandaar dus mijn vraag om eens in dat lijstje van branders te kijken (onder Nero zelf dus).
En uiteraard, als je brander wel in dat lijstje staat, zorg er dan natuurlijk wel voor die ie aktief staat...
Met vriendelijke groeten,
Polleke
Polleke
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Welke versie gebruik je?
Normaal gezien, als je de wizard gebruikt of als je manueel brandt, bij het laatste scherm, net voor je op branden klikt moet je dat kunnen kiezen evt bij advanced settings ofzo...;
Vind je de optie niet, of is de optie disabled.. je ziet ze dus staan, maar kan ze niet wijzigen?
Indien dat laatste, evt bij tegenstrijdige instellingen ofzo.. zou wel niet weten wat. Kzou zeggen: reinstall nero![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Normaal gezien, als je de wizard gebruikt of als je manueel brandt, bij het laatste scherm, net voor je op branden klikt moet je dat kunnen kiezen evt bij advanced settings ofzo...;
Vind je de optie niet, of is de optie disabled.. je ziet ze dus staan, maar kan ze niet wijzigen?
Indien dat laatste, evt bij tegenstrijdige instellingen ofzo.. zou wel niet weten wat. Kzou zeggen: reinstall nero
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
I love it when a plan comes together!
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Nero is versie 5.5.7.7 Nero is al eens opnieuw geinstalleerd, wel voor iets anders, maar simulatie is er nooit geweest.
Sensei Ze0n: Ik dacht dit ook al, maar ik vond het dan wel gek dat dit bij allebei onze schrijvers zo is.
EDIT: Ik heb in Nero een beetje gezocht en kheb het gevonden. Als ik het vinkje bij "bescherming tegen buffer-underrun" wegdoe kan ik simulatie wel gebruiken. Toch bedankt voor de hulp![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Sensei Ze0n: Ik dacht dit ook al, maar ik vond het dan wel gek dat dit bij allebei onze schrijvers zo is.
EDIT: Ik heb in Nero een beetje gezocht en kheb het gevonden. Als ik het vinkje bij "bescherming tegen buffer-underrun" wegdoe kan ik simulatie wel gebruiken. Toch bedankt voor de hulp
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Debruineogenboy schreef:EDIT: Ik heb in Nero een beetje gezocht en kheb het gevonden. Als ik het vinkje bij "bescherming tegen buffer-underrun" wegdoe kan ik simulatie wel gebruiken. Toch bedankt voor de hulp
&
The Oddity schreef:Indien dat laatste, evt bij tegenstrijdige instellingen ofzo.. zou wel niet weten wat
Ik wist et...
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Sensei, zijn er cdwriters die geen sim ondersteunen??
Nieuwere of oudere??
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Elite Poster
- Contacteer:
"de meeste nieuwe ondersteunen het"
tis meestal bij de oudere dat ge sim nodig hebt :s
Ik heb op mijn aopen 8x en mitsumi 4x geen problemen met simulatie
kunnen dat zonder probleem.
tis meestal bij de oudere dat ge sim nodig hebt :s
Ik heb op mijn aopen 8x en mitsumi 4x geen problemen met simulatie
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)