Dommel HomeConnect - 12 Mbps

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Zit er iemand (met Dommel Homeconnect) al op 12 Mbps ?
Zoniet, zou Dommel dit dan niet beter van hun website afhalen ?

En 4,6 Mbps als snelheid erop noteren.
Dat lijkt me "eerlijker" (nu is het ergens valse reklame)

Vanaf het moment dat Dommel (en Belgacom) die 12 Mbps knop omdraait, kunnen ze dan hun website terug aanpassen...

Wat denken jullie ?

Edit: Aan de mods, kan het onderwerp van dit topic aangepast worden naar Dommel Homeconnect 12 Mbps. Dat lijkt me duidelijk (meer ontopic) :wink:
Laatst gewijzigd door Gent32m 10 okt 2008, 11:47, in totaal 1 gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
droopy
Pro Member
Pro Member

nu ben ik helemaal in de war. Als ik me niet vergis trok je hard van leer tegen al de rest die hetzelfde beweerden als wat jij nu zegt: valse reclame. Je antwoord was dan: "heb geduld" en "je kan altijd veranderen van isp als je niet akkoord bent".

en on topic: ja het is valse reklame die al maanden bezig is zonder dat iemand er iets aan doet. Klanten betalen voor diensten die ze niet krijgen en dommel doet er niets aan.
I don't like country music, but I don't mean to denigrate those who do. And for the people who like country music, denigrate means 'put down'
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Droopy, geduld is een schone zaak (en deugd).
Maar ook daar komt vroeg of laat een einde aan hé.

En idd, als een ISP je niet bevalt of je vindt een betere, dan kun je altijd van ISP veranderen ipv erbij te blijven en maar te zitten zeuren en klagen. Dat is een keuze.

Ik ben nog altijd tevreden van Dommel. Ik zie wel hoe het pakket verder evolueert. Alleen vind ik die advertering van 12 Mbps ergens toch wel niet kunnen. Dit is "lokken" maar niet "aanbieden"

Het zou veel eerlijker zijn als ze nu 4,6 Mbps adverteren. En het later naar 12 Mbps veranderen, eens hun eerste klanten aangesloten zijn.

Toch zeker als dit nog weken (en maanden) gaat aanslepen...

Op een paar weken steekt het niet. Zo kan je bv op 1 juli al 12 Mbps adverterren. En het misschien maar een maand later aan je klanten opleveren. Dat vind ik zelf zo erg niet. Als klant kun je daarin best wat geduld (en begrip) opbrengen.

Maar, aan alle geduld komt ooit een eind.
Het mag niet veranderen in naïviteit...
Laatst gewijzigd door Gent32m 10 okt 2008, 11:46, in totaal 1 gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
droopy
Pro Member
Pro Member

zo zie je maar hoe vlug het kan veranderen. En nu besef je ook wel hoe vervelend die raad was die je telkens gaf om te veranderen van isp. Veel mensen zijn tevreden in het algemeen maar daarom niet akkoord met alles.
I don't like country music, but I don't mean to denigrate those who do. And for the people who like country music, denigrate means 'put down'
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Gent32m schreef: Edit: Aan de mods, kan het onderwerp van dit topic aangepast worden naar Dommel Homeconnect 12 Mbps. Dat lijkt me duidelijk (meer ontopic) :wink:
Dit kan je ook zelf door op de edit knop te drukken bij je bericht.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

gr4vity schreef:Dit kan je ook zelf door op de edit knop te drukken bij je bericht.
Idd. Wist ik niet. Thanks ! :-D
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

droopy schreef:zo zie je maar hoe vlug het kan veranderen. En nu besef je ook wel hoe vervelend die raad was die je telkens gaf om te veranderen van isp. Veel mensen zijn tevreden in het algemeen maar daarom niet akkoord met alles.
Dat jij tevreden was over Dommel is mij alvast nooit opgevallen :wink:

Maar bon. Het klopt wat je zegt. Als iets zowel goed als slecht is, is het moeilijker om daarin te veranderen. Toch heb je altijd wel die keuze.

Hangt een beetje af van je prioriteiten. Die 12 Mbps is niet zo belangrijk voor me. Dit is geen breekpunt. Voortdurende slechte telefonie en internet zou wel een breekpunt kunnen zijn.

Als Dommel die 12 Mbps niet kan opleveren, is dat zo erg niet. Alleen staat het nu wel al heel lang op die website. En heb ik nog altijd geen berichten gehoord van homeconnect mensen hier die al op 12 Mbps aangesloten zijn...

In dat opzicht, vind ik dat ze het beter van de website halen.
Maar ja, wie ben ik.

Een onnozele kleine garnaal of Fortis aandeelhouder ;-)
droopy
Pro Member
Pro Member

nochtans heb ik altijd gezegd dat dommel een goed product heeft maar een slechte service.

Dit bedrog duurt nu al heel lang en valt onder de slechte service.
holzer
Starter Plus
Starter Plus

ik heb homeconnect met 12mbps... maar als dat idd zo een uitzondering is als het hier lijkt kunnen ze het beter aanpassen en bvb zetten "4,6 / 12 mbit naargelang aansluitbaarheid" ofzo...
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Ik zit hier nog steeds op 4.6, maar mijn schoonbroer (op dezelfde centrale) heeft wel al 9
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

is idd valse reclame. van ISP veranderen is trouwens een slechte raad, meeste mensen hangen vast aan een jaarcontract. bovendien zal je bij veranderen van ISP wellicht weer moeten betalen voor activatie en mogelijks apparatuur.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
staartmees
Plus Member
Plus Member

Blijkbaar is men voor die 12 mbps op de eerste plaats afhankelijk van BGC. Niet alleen Dommel maar ook hun eigen klanten zeuren daar constant over, zie http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=19967

Maar daarnaast zijn er nog heel wat technische factoren die hier ook her en der al aan bod gekomen zijn, waardoor je soms beter af bent met je 4 mbps dan met een 6 of 9 mbps.
Een goeie uitleg kan je vinden op engineering-online.nl, http://www.engineering-online.nl/?subj= ... ntent=adsl
holzer
Starter Plus
Starter Plus

xenne schreef:is idd valse reclame. van ISP veranderen is trouwens een slechte raad, meeste mensen hangen vast aan een jaarcontract. bovendien zal je bij veranderen van ISP wellicht weer moeten betalen voor activatie en mogelijks apparatuur.
en dan nog altijd geen 12mbit hebben, omdat dit idd grotendeels aan bgc ligt...

enfin, tzou toch mooi zijn als ze dat op hun website zouden aanpassen, zodat mensen die hier niet komen tenminste weten waar ze aan toe zijn
cumme
Plus Member
Plus Member

Nee, nog steeds 4,6. Zone 02.
AMD X6 [email protected] Ghz & Corsair H50 - ASUS M489GTD PRO/USB3 - Coolermaster 690 II Advanced & CM RealPower 620W - ATI 5850 OC - 4 Gb Ram - 64 Gb SSD + 5 Tb HD - W7 x86 - Samsung SyncMaster 226BW - Telenet FiberNet50
macamba
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

droopy schreef:nochtans heb ik altijd gezegd dat dommel een goed product heeft maar een slechte service.

Dit bedrog duurt nu al heel lang en valt onder de slechte service.
Droopy ik meen me te herinneren van een aantal maanden geleden dat ze u "buiten hebben gegooid" bij Dommel wegens het voortdurend klagen en procedures aanspannen. Dan is het inderdaad beter dat je gewoon naar een andere aanbieder gaat.

Maar gewoon even uit nieuwsgierigheid, zit je nog steeds bij Dommel nu, of hebben ze u echt effectief afgesloten en zit je weer terug bij Telenet ofzo?

Wat ik wil zeggen.. als je toch weg bent bij Dommel dan is het toch basta?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Hier net Homeconnect geactiveerd (is dus een nieuwe aansluiting). Sync aan 12MBit/512Kbit.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

VOiD schreef:Hier net Homeconnect geactiveerd (is dus een nieuwe aansluiting). Sync aan 12MBit/512Kbit.
waar is hier?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Vresse-Sur-Semois :wink:
chessboxing
Plus Member
Plus Member

VOiD schreef:Vresse-Sur-Semois :wink:
Ik geloof dat ik daar de éclips van '99 heb gezien. It's a sign!! Kun je een screenshot geven met wat evidentie... I'd appreciate it, zo heb ik wat tastbaars om de hoop te voeden. :troosten:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

chessboxing, u bedoelt gewoon bewijs? :P
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Chessboxing, een echte screenshot heb ik niet (ben momenteel niet ter plaatse) maar ik heb wel een copy/paste van de Siemens gedaan:

Internet

Verbindingsstatus: Verbonden (0:20:55:54)
Verbindingsmodus: Altijd aan
IP-adres: 83.101.x.x
MAC-adres: 00:01:E3:xxx
Standaard gateway: 83.101.6.1
Voorkeurs-DNS-server: 193.109.184.75
Alternatieve DNS-server: 193.109.184.72
Downstream-snelheid: 11998 kbps
Upstream-snelheid: 509 kbps
PPPoE-doorvoer: Uitgeschakeld

ADSL-lijn

Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 24348 kbps (downstream) / 1321 kbps (upstream)
Ruismarge: 21.5 dB (downstream) / 31.5 dB (upstream)
Lijndemping: 7.6 dB (downstream) / 2.3 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18.4 dBm (downstream) / 12.1 dBm (upstream)

Weet iemand trouwens waar die maximale lijnsnelheid op slaat ? Is dit de effectief mogelijk haalbare snelheid ?

Void
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Kun je makkelijk zien he, doe eens een speedtest ^^
zowel op userbase als op speedtest.net
DSL Rate ***/tx/rx/Rate
Dit is de effectieve lijnsnelheid, meestal in kbits, waarmee je modem gesynchroniseerd is.

Attainable Line Rate
Dit is de maximumwaarde die jouw lijn aankan moest de ISP geen enkele blokkage opleggen.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Dan vraag ik mij af waarom ik op een 12Mbit profiel gezet wordt terwijl 24Mbit perfect mogelijk is... ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid

VOiD schreef:Dan vraag ik mij af waarom ik op een 12Mbit profiel gezet wordt terwijl 24Mbit perfect mogelijk is... ?
Ik vraag mij af waarom je nog steeds geen speedtest hebt gedaan.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia, ik heb al lang een speedtest gedaan... haal ongeveer 10Mbit maar dat was niet mijn vraag.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

VOiD schreef:Lord Utopia, ik heb al lang een speedtest gedaan... haal ongeveer 10Mbit maar dat was niet mijn vraag.
En kun je die posten?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia,

Neen, want bent niet ter plaatse. Maar de mijn vraag gaat niet over mijn sync snelheid/speedtest maar hoe ik de Maximale lijnsnelheid moet interpreteren. Dit heeft NIKS met de sync/speedtest te maken volgens mij...
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

adsl2+ wordt beperkt tot 12Mbit, tenzij je op het dommel cityconnect netwerk zit..
wel een strak lijntje voor de rest :eek:
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

VOiD schreef: Downstream-snelheid: 11998 kbps
Upstream-snelheid: 509 kbps

Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 24348 kbps (downstream) / 1321 kbps (upstream)
Ruismarge: 21.5 dB (downstream) / 31.5 dB (upstream)
Lijndemping: 7.6 dB (downstream) / 2.3 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18.4 dBm (downstream) / 12.1 dBm (upstream)

Void
Jouw huidige ingestelde snelheid (door Belgacom) is 11998/509, jouw lijn zou, indien de limiet zou wegvallen, 24348/1321 aan kunnen.
Ruismarge downstream moet minimaal 6db zijn (dus keurig bij jouw)
Lijndemping: 7.6 dus je zit minder dan 1 km van de centrale af.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Qless,

Bedankt, da's kristalhelder :)

VOiD
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

ik zit op homeconnected en ik zit op 5.4mbs (zie bijlage) dat is dan effectief de downloadspeed van een bestand van 400mb op speedtests kom ik altijd uit rond de 490kbs

kan deze waarde nog voor adsl? ik denk van wel want ik ben normaal buiten het beriek van adsl2 (3.8km)

***nog een vraagje waarom neemt de pc die draadloos verbonde is alle snelheid op terwijl de pc met kable zo goed als geen snelheid krijgt?
draadloos download met IDM
Bijlagen
speed.JPG
(42.83 KiB) 98 keer gedownload
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

q-tec schreef:***nog een vraagje waarom neemt de pc die draadloos verbonde is alle snelheid op terwijl de pc met kable zo goed als geen snelheid krijgt? draadloos download met IDM
Dat is gewoon random, het is niet zo dat de ene prioriteit heeft boven de andere. Puur toeval. De ene keer kan het de pc zijn en de andere keer terug de laptop.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”