Pagina 1 van 1

Scarlet out (2008-10-03/04)

Geplaatst: 04 okt 2008, 11:41
door fred_be9300
was ik de enige bij wie Scarlet van gisterenavond tot vanmorgen niet werkte?

EDIT: regio Aalst centrum

ADSL connectie leek ok, maar alle IP routes stopten bijna meteen in het Scarlet netwerk

bv naar OpenDNS server:

Code: Selecteer alles

D:\>tracert -d  208.67.220.220

Tracing route to  208.67.220.220 over a maximum of 30 hops

  1     2 ms    99 ms    99 ms  192.168.1.254
  2    11 ms    11 ms    10 ms  81.11.178.1
  3    11 ms    11 ms    10 ms  195.95.29.13
  4     *        *        *     Request timed out.
panne vastgesteld 2008-10-03 rond 22:00 tot 24:00 + 2008-10-04 08:30 tot 10:00. (en wellicht alles ertussenin). Nu zopas gemerkt dat het was hersteld.

ik had 2x naar Scarlet Tech helpdesk gebeld (02 275 2727) maar na 5 minuten muziekje opgegeven.

Geplaatst: 04 okt 2008, 11:51
door maybeme
Volledig regio Gent lag eruit, volgens de statuspagina van Scarlet (die wel pas werd aangepast om 9h30 vanmorgen, terwijl het internet er al uit lag van gisterenavond)

Hier in Destelbergen waren er iig problemen, en ook in Nazareth.

Helpdesk zat ook met problemen vanmorgen, dus we konden ze niet bellen... Dat is blijkbaar ook al opgelost (volgens statuspagina van Scarlet)

Geplaatst: 04 okt 2008, 13:07
door Tii
in ben in 1785 Merchtem, en ik kan jullie bevestigen dat om 01:00 Scarlet ook/nog steeds plat lag.

Zelfde fenomeen als OP... dhcp gekregen van scarlet, maar geen route naar hosts buiten scarlet netwerk. Scarlet DNS ook geen reactie.

Geplaatst: 04 okt 2008, 13:14
door nonkie
Bij ons op donderdag 3/10 rond 22 uur voor 10 minuten uit. Regio 03.

Geplaatst: 04 okt 2008, 13:25
door fluppie
Hier de regio 09 (Gent) kanaalzone,Sint Kruis Winkel. Alles lag hier al plat van gisterenavond rond 1900uur,tot vandaag nu,deze middag rond 12uur.
Ik heb gebeld naar Scarlet,mijn nr achtergelaten,maar nog niemand heeft iets laten horen,maar alles lijkt nu hier toch hersteld.
Het is de eerste keer dat ik zo iets tegenkom met Scarlet (ben nu 18 maanden klant)

Re: Scarlet out (2008-10-03/04)

Geplaatst: 04 okt 2008, 13:46
door Tii
fred_be9300 schreef: ik had 2x naar Scarlet Tech helpdesk gebeld (02 275 2727) maar na 5 minuten muziekje opgegeven.
Voor technische vragen: 02 275 27 27, maandag tot zaterdag van 9u tot 17u30, uitgezonderd op donderdag tot 16u30.

Heeft er iemand een nummer van Scarlet tech support dat buiten de kantooruren werkt? 't Is trouwens meestal dan dat je iemand van tech supp nodig hebt...

Geplaatst: 04 okt 2008, 20:43
door Isoik
Ik heb dit al verschillende dagen voor dat mijn ADSL 's morgends maar niet wil verbinden, en over het constante uitvallen maar gezwegen...

Geplaatst: 06 okt 2008, 17:07
door flt
Het was lang geleden maar heb er ook ff last van.

Vrijdag- en zondagavond dus ;)

Geplaatst: 06 okt 2008, 18:22
door svermassen
Hier was het effe zondagnamiddag een 1/2 uurtje...

Geplaatst: 06 okt 2008, 18:28
door tooslow
ja ik ook vrijdag en zondag geen internet na een bepaald uur

Geplaatst: 06 okt 2008, 19:01
door Tii
hier ook (postcode 1785) geen plezier zondag-avond

Geplaatst: 06 okt 2008, 19:57
door coldman
hier ook vrijdag avond er uit. heb de zondag niets gemerkt

Geplaatst: 07 okt 2008, 13:40
door Tii
zijn ze misschien aan't prutsen in de dslams om dsl2 erin te zetten?

...wishfull thinking...

Geplaatst: 07 okt 2008, 20:00
door coldman
laten we hopen :-D
maar ik vrees er voor

Geplaatst: 08 okt 2008, 10:38
door fluppie
Ik denk eerder dat de zware regenval er voor iets tussenzit,(dat van die Dslams voor ADSL2+ vind ik wel mooi gevonden,maar ik vrees daarvoor)

Geplaatst: 08 okt 2008, 12:22
door Tii
de bliksem heeft het op de Scarlet Dslams gemunt. :twisted:

Geplaatst: 15 okt 2008, 15:14
door nonkie
Hier geen internet via scarlet. Zone 03. Nog iemand last van?

Geplaatst: 15 okt 2008, 15:26
door matx5
hier ligt edpnet er ook al een tijdje uit. Ook zone 03

Geplaatst: 15 okt 2008, 15:32
door KK
Bij mij met dxADSL hetzelfde. Blijkt volgens de dxADSL helpdesk een algemeen probleem te zijn bij Belgacom in de zone 03.

Geplaatst: 15 okt 2008, 17:05
door nonkie
nonkie schreef:Hier geen internet via scarlet. Zone 03. Nog iemand last van?
Nu hebben we terug verbinding.
Dommel heeft hier niet uit gelegen in zone 03. Zitten ze dan op een ander netwerk dan Belgacom?

Geplaatst: 15 okt 2008, 17:35
door lithion
nonkie schreef:Dommel heeft hier niet uit gelegen in zone 03. Zitten ze dan op een ander netwerk dan Belgacom?
DXDSL en EPNET gaan via Scarlet Broba2 of Scarlet BRUO lijntjes. ;) De enige uitzondering is Dommel die rechtstreeks afneemt van Belgacom.

Geplaatst: 15 okt 2008, 22:12
door Lutin
Hier (Antwerpen) valt Scarlet ook steeds weg en als ik de modem uitzet en terug aan brandt het lampje "internet" niet. Het valt wel op te lossen door in de instellingen van de modem op "connect" te klikken en dan blijft de verbinding wel werken. Is sinds deze middag zo...

Geplaatst: 18 okt 2008, 10:34
door fluppie
Hier,zone 09 (Gent) ook zonder internet gezeten,de telefoon wekte wel,na een paar uren was het probleem opgelost.

Geplaatst: 18 okt 2008, 12:26
door svermassen
Vorige zondag 1/2 uur.
Gisteren bijna 2 uren, wel telefoon.

Zone 011.
Nu alles weer in orde ...

Geplaatst: 19 okt 2008, 23:07
door Soltek
Deze morgen geen internet en telefoon. (zo 19/10)
Zone 089, bij meerdere mensen.

Geplaatst: 20 okt 2008, 11:30
door Vladimirke
Soltek schreef:Deze morgen geen internet en telefoon. (zo 19/10)
Zone 089, bij meerdere mensen.
Klopt, gisterenmorgen tot ongeveer 09:30 in Kinrooi.

Geplaatst: 20 okt 2008, 13:15
door strangerke
Vladimirke schreef:
Soltek schreef:Deze morgen geen internet en telefoon. (zo 19/10)
Zone 089, bij meerdere mensen.
Klopt, gisterenmorgen tot ongeveer 09:30 in Kinrooi.
Yep , hier ook tot rond 9.30 downtime van dxadsl :-( :-( (ook in Kinrooi :-) )

Geplaatst: 20 okt 2008, 20:34
door coldman
hier heb ik voor een keer geen downtime.
maar heb via een vriend gehoord dat volledig Brussel problemen had dit weekend.

Geplaatst: 22 okt 2008, 10:11
door Isoik
In zone 02 werkt het al een tijdje beter :)

Connected Time So Far: 6 days, 15 hours