Afscherming Easy box?

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Voor zover ik begrijp staat er op de speedtouch van T2 een eigen firmware van T2.

In welke mate is met de standaard firmware persoonlijke configuratie mogelijk (voornamelijk voor wat betreft port-forwarding, QoS en beveiliging wireless en op mac-adres)?
Marcske
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Op de oude box (716)is een uitgebreide instelling mogelijk mits je het juiste login en paswoord hebt. met de nieuwere (706) is dit een pak minder. Wireless instellen en port forwarding gaat nog wel , maar de rest weet ik niet juist.
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Over de 706WL:

Portforwarding kan automatisch met uPnP of je kan ook manueel een poort(range) aan een programma binden, statisch of 'getriggerd', en je kan TCP/UDP afzonderlijk instellen. Er zit ook een DynDNS functie in.

Onderstaande quote ivm QoS is uit de help pagina van de router. Als ik een torrent start, kan ik nog vlot blijven surfen, dus op dat vlak lijkt het mij goed te werken, maar over lokaal media streamen of de beveiliging van wifi kan ik je geen info geven daar ik geen wireless gebruik.
WMM:
Displays whether WMM is enabled or disabled.

WMM or Wi-Fi MultiMedia enhances QoS at wireless driver level. It provides a mechanism to prioritise wireless data traffic to and from the associated (WMM capable) stations.
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Qos is voor mij vooral van belang voor telefonie. Er zijn van die momenten dat ik wel eens wat gigabytjes verzet ... &éé
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

D'er is QoS voor telefonie op ingeschakeld .. voor Tele2 All-In, that is.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”