Vragen ivm kontakteren & modem

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Bauhaus
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer

Ik heb een netconnect abbo genomen bij Dommel en kreeg een bevestigingsmail waarin staat "U kan nu uw oude account bij een andere provider opzeggen indien u deze verbinding liet verhuizen van een andere provider naar ons."
Ik dacht dat Dommel automatisch je vorige provider kontakteert om je account op te zeggen, dus om zeker te zijn belde (070 & 011) ik naar Dommel. Ik krijg echter telkens een bezettoon te horen gedurende zo'n 10 sec en dan valt het belsignaal weg ... is dit normaal ? Moet je de bezettoon normaal niet blijven horen of een achtergrondmuziekje horen ?

Morgen is de activatie gepland, moet ik dan ook reeds mijn logingegevens van mijn modem aanpassen daarvoor of kan ik daar nog mee wachten ?
Aangezien ik nog bij Belgacom zit zou ik natuurlijk het liefst mijn inloggegevens pas veranderen ná de activatie van mijn netconnect abbo.

Ten slot: het enige dat ik dien te veranderen in de modeminstellingen is de loginnaam en paswoord ? In de email die ik kreeg is er ook sprake van een nameserver 1 & 2, maar ik vind daar geen modeminstellingen voor.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Bauhaus schreef:Ik heb een netconnect abbo genomen bij Dommel en kreeg een bevestigingsmail waarin staat "U kan nu uw oude account bij een andere provider opzeggen indien u deze verbinding liet verhuizen van een andere provider naar ons."
Ik dacht dat Dommel automatisch je vorige provider kontakteert om je account op te zeggen, dus om zeker te zijn belde (070 & 011) ik naar Dommel. Ik krijg echter telkens een bezettoon te horen gedurende zo'n 10 sec en dan valt het belsignaal weg ... is dit normaal ? Moet je de bezettoon normaal niet blijven horen of een achtergrondmuziekje horen ?
Als je van BC komt gaat dat inderdaad automatisch. Als je zelf opzegt moet je wel vermelden dat ze in geen geval het ADSL signaal mogen onderbreken, alleen je BC account.
Bauhaus schreef: Morgen is de activatie gepland, moet ik dan ook reeds mijn logingegevens van mijn modem aanpassen daarvoor of kan ik daar nog mee wachten ?
Aangezien ik nog bij Belgacom zit zou ik natuurlijk het liefst mijn inloggegevens pas veranderen ná de activatie van mijn netconnect abbo.
Eens je je login gegevens hebt kan je die al perfect aanpassen. Krijg je geen verbinding dan werkt je Dommel account nog niet en verander je weer naar je BC login, werkt het wel dan kan je alles laten staan.
Bauhaus schreef: Ten slot: het enige dat ik dien te veranderen in de modeminstellingen is de loginnaam en paswoord ? In de email die ik kreeg is er ook sprake van een nameserver 1 & 2, maar ik vind daar geen modeminstellingen voor.
Klopt, nameservers (DNS) kunnen door de modem zelf ingesteld worden maar het zou toch ook manueel moeten kunnen. Misschien is het best om de DNSservers van OpenDNS in te geven, die van Dommel laten het regelmatig afweten.

[/quote]
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Bauhaus
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer

Ok, thanks.

Maar is dat nu normaal dat ik geen beltoon meer hoor wanneer ik Dommel probeer te bellen ??
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Bauhaus schreef:Ok, thanks.

Maar is dat nu normaal dat ik geen beltoon meer hoor wanneer ik Dommel probeer te bellen ??
tem morgen ja.
metalman
Starter
Starter

Ik was vroeger Scarlet-klant en bij mij hebben ze volledig zelf het Scarlet One abonnement opgezegd... Dacht dat ze dit enkel deden voor BC klanten...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”