Audio probleem

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Beste,

Ik heb van een collega een Format c: gedaan op zijn pc (heb dit al 100 malen gedaan) maar zit nu met een raar probleem.

Het gaat over een Acer Aspire T350M - HA60 desktop systeem. Ik heb er windows xp SP3 op geplaatst en alle drivers van de Acer website op geinstalleerd. Alles werkt, maar het audio gedeelte krijg ik langs geen kanten aan de praat. Bij hardware blijft er constant een geel vraagteken staan: Multimedia Audiocontroller

Als ik Everest openzet en eens ga kijken naar de gegevens van de geluidskaart (onboard) dan zou het gaan over een: ATI SB300 - AC'97 Audio controller.

Als ik SB300 indruk op google kom ik ook niet veel verder.

Iemand die weet wat hier aan de hand is of welke drivers ik toch kan gebruiken om deze onboard geluidskaart werkende te krijgen?

Groeten
GHX73
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

AC'97 = Realtek. Als de fabrikanten geen drivers aanbieden kan je het proberen met de general drivers van Realtek zelf.
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Jouw grafische kaart is een ATI met HDMI?
Dan heb je eigenlijk 2 geluidskaarten, eentje voor het analoge geluid en eentje van het digitale HDMI kanaal. Die laatste wordt meestal geinstalleerd via de grafische driver.

Probeer deze eens: ftp://ftp.acer-euro.com/desktop/aspire_ ... ek_ati.exe
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Svekke schreef:Jouw grafische kaart is een ATI met HDMI?
Dan heb je eigenlijk 2 geluidskaarten, eentje voor het analoge geluid en eentje van het digitale HDMI kanaal. Die laatste wordt meestal geinstalleerd via de grafische driver.

Probeer deze eens: ftp://ftp.acer-euro.com/desktop/aspire_ ... ek_ati.exe
Hallo,

Neen, de grafische kaart zit gewoon onboard ook (gewone vga aansluiting) Heb de drivers die je zojuist gaf geprobeerd, maar zonder resultaat ook...
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

En er zit helemaal geen HDMI onboard?
Is dit trouwens een Europees model? Want op de FTP server van Europa is dit model niet terug te vinden...
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Svekke schreef:En er zit helemaal geen HDMI onboard?
Is dit trouwens een Europees model? Want op de FTP server van Europa is dit model niet terug te vinden...
Er is helemaal geen HDMI onboard! ja, is een europees model. Ik vind het ook zeer vreemd. Ik ben nu nog eens de "general drivers" aan het downloaden zoals hierboven ook aangegeven, maar de download gaat pokketraag... nog 1 uur en 30 minuten voor het binnen is...
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

GHX73 schreef:AC'97 = Realtek. Als de fabrikanten geen drivers aanbieden kan je het proberen met de general drivers van Realtek zelf.
Ben ze aan het downloaden, maar zoals in voorgaande post, de download gaat pokketraag :)
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

GHX73 schreef:AC'97 = Realtek. Als de fabrikanten geen drivers aanbieden kan je het proberen met de general drivers van Realtek zelf.
Case Closed ! Ik heb bijgeleerd ;)

Is dus gelukt door de general drivers van Realtek te installeren.

Bedankt voor de hulp!
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”