Snelheidverlies met Raw Copper?

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

Tot voor enkele dagen had ik nog een Discovery lijn in combinatie met een 6Mbps dxADSL home abonnement.
Up- en downloadsnelheden zaten altijd aan de limiet, dus geen klagen.
Afgelopen zaterdag is mijn Discoverylijn afgesloten omdat ik wilde terugvallen op Raw Copper. Sinds het moment dat mijn lijn werd afgesloten haal ik "slechts" de waarden hieronder. Ik heb al herhaalde testen gedaan en ik kom niet meer hoger.

Your DOWNLOAD Speed:
3856 kbps or 482 KB/sec

Your UPLOAD Speed:
220 kbps or 28 KB/sec

Kan dit te wijten zijn aan Raw Copper of eerder puur toeval?
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Op welk profiel zit je nu? Je kijkt dit na door in je router of modem te gaan kijken.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Zou BGC een kemel geschoten hebben bij het overschakelen?
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Aan de snelheid te zien zal dit een 6Mbps profiel zijn. ;)

Post eens je lijnwaarden.
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

gr4vity schreef:Op welk profiel zit je nu? Je kijkt dit na door in je router of modem te gaan kijken.


Ik heb een speedtouch 536v6 en hieronder is wat ik terug kan vinden :

Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 640 / 4.704

Waar/hoe vind ik "lijnwaarden"? :???:

Trouwens, ik had mijn 'probleem' naar de dxadsl support gestuurd en ze antwoorden me net dat Belgacom mij pas op 5/10 op Raw Copper zou zetten??? Toch heb ik geen telefoonsignaal meer sinds zaterdag, maar wel internet... :?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

williamjr007 schreef:
gr4vity schreef:Op welk profiel zit je nu? Je kijkt dit na door in je router of modem te gaan kijken.


Ik heb een speedtouch 536v6 en hieronder is wat ik terug kan vinden :

Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 640 / 4.704

Waar/hoe vind ik "lijnwaarden"? :???:

Trouwens, ik had mijn 'probleem' naar de dxadsl support gestuurd en ze antwoorden me net dat Belgacom mij pas op 5/10 op Raw Copper zou zetten??? Toch heb ik geen telefoonsignaal meer sinds zaterdag, maar wel internet... :?

je zit op belgacom profiel(netwerk)
je zit nog niet op 6mbit, hoogstwaarschijnlijk omdat uw raw copper nog niet opgeleverd is. Eigenlijk is dit verrasend daar ik zou verwachten dat je gewoon geen internet zou hebben.

PS: nu dat ik het beter kan zien zit je precies WEL op 6mbit MAAR ofwel is uw lijn slechter geworden JUIST tijdens omschakeling (yeah right) ofwel ben je aangesloten op een andere centrale die verder staat
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

williamjr007 schreef:
gr4vity schreef:Op welk profiel zit je nu? Je kijkt dit na door in je router of modem te gaan kijken.


Ik heb een speedtouch 536v6 en hieronder is wat ik terug kan vinden :

Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 640 / 4.704

Waar/hoe vind ik "lijnwaarden"? :???:

Op zo'n speedtouch zit dat ergens onder de details van uw DSL connectie.
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

lithion schreef:Post eens je lijnwaarden.


Gevonden (hoop ik toch) :wink:

Modulation: G.992.1 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 640 / 4.864
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 0,00 / 0,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 22,0 / 40,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 17,0 / 6,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 1 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 87 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 1.449
HEC Errors (Up/Down): 0 / 638
Jelle
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 jan 2007, 13:58

Ik ben er niet zo'n expert in, maar je SN Margin (Down) lijkt me aan de lage kant te zijn.
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 640 / 4.864
- > 4864 is geen bestaand profiel, dus je synct al onder de 6 Mbps
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 22,0 / 40,0
- > 40 dB is te veel voor 6 Mbps
SN Margin (Up/Down) [dB]: 17,0 / 6,0
- > Die 6 dB Noise Margin is een logische gevolg, en inderdaad te laag.

Uw lijn is meer geschikt voor een 4 Mbps profiel volgens deze waarden.
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Is uw raw copper al opgeleverd, ik zie dit precies nergens vermeld staan?
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

saffie schreef:Is uw raw copper al opgeleverd, ik zie dit precies nergens vermeld staan?


Dat is nu net het bizarre van de hele zaak : volgens de info die ik kreeg en de info die dxadsl heeft zou mijn Raw Copper opgeleverd worden op 5/10.
Dus in principe zou mijn huidige discoverylijn nog moeten werken, zij het niet dat afgelopen zaterdag mijn telefoon reeds werd afgesloten, en sindsdien is mijn snelheid dus gehalveerd. :roll:

Ik zal afwachten wat er komende zondag a.s. gebeurt als mijn Raw Copper "officieel" opgeleverd is.
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

op het moment dat uw discovery line niet meer werkt, dan heb je raw copper. Raw copper is gewoon een synoniem voor "Koperkabel zonder telefoonsignaal"
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

Sinds giseteren "officieel" op Raw Copper gezet... Ik begin het mij al te beklagen. De snelheid daalt zienderogen. Mijn modem al verschillende keren ge-reset (ge weet maar nooit) maar 't haalt allemaal niks uit.

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 640 / 3.648
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 22,0 / 40,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 16,0 / 6,0


Your DOWNLOAD Speed:
3033 kbps or 379 KB/sec

Your UPLOAD Speed:
517 kbps or 65 KB/sec


Ik weet niet wat ze bij Belgacom uitgespookt hebben, maar sinds ze mij een week geleden al op Raw Copper hebben gezet (en sinds gisteren dus officieel') ben ik mijn vroegere snelheden helemaal kwijt. Ik begin al te denken dat ze mij iets gelapt hebben omdat ze een klant hebben kwijtgespeeld. Tijdens mijn Discovery abonnement altijd de maximale snelheden gehaald, nu slechts de helft (en dan moet het nog meezitten).

Volgens dxadsl support is de kans groot (maar dat valt natuurlijk niet te bewijzen of te achterhalen) dat ze mij op een andere "lus" hebben gezet in de centrale.

Triestig....

:-(
stubru
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 feb 2008, 21:14

Hoelang heeft het geduurd voor Belgacom gereageerd heeft op jouw aanvraag ? Ik heb een 2-tal weken terug een aangetekende brief gestuurd, maar nog niks gehoord.
Rekenen ze kosten aan voor het afsluiten van je Discovery / overgang op Raw Copper ?
Blijkbaar bestaat er over raw copper heel wat onduidelijkheid, ofwel wil Belgacom het gewoon niet ondersteunen om hun eigen belangen te beschermen.
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

stubru schreef:Hoelang heeft het geduurd voor Belgacom gereageerd heeft op jouw aanvraag ? Ik heb een 2-tal weken terug een aangetekende brief gestuurd, maar nog niks gehoord.
Rekenen ze kosten aan voor het afsluiten van je Discovery / overgang op Raw Copper ?
Blijkbaar bestaat er over raw copper heel wat onduidelijkheid, ofwel wil Belgacom het gewoon niet ondersteunen om hun eigen belangen te beschermen.


Ik ben langs geweest in een Belgacom Shop en dan krijg je direct een bewijs mee dat je Discovery lijn wordt afgesloten. Er was wel een maand 'opzeg' volgens hem. In principe is het kosteloos volgens mij.
Echt 'meewerkend' waren ze daar toch niet, want toen ik het woord Raw Copper uitsprak viel hij uit de lucht. Volgens hem scheen dat allemaal niet te kunnen enz.... Uiteindelijk hebben ze mij een week vroeger dan voorzien op Raw Copper gezet, en sindsdien is mijn snelheid dus gehalveerd :evil:
Ik hoop dat het terug goedkomt als ervoor, maar 'k vrees ervoor...
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

ik denk da ge tot 3 maanden na het ontvangen van de eerste factuur, waarom de prijsstijging staat, kostenloos kunt opzeggen. Kijk misschien voor 't veiligste uw voorwaarden nog eens na, maar het zou uw onderhandelingspositie moeten versterken.
stubru
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 feb 2008, 21:14

Ben sedert vandaag overgeschakeld op raw copper. Heeft ongeveer 1 maand geduurd na aangetekende opzegging van mijn discovery line. Geen technieker van Belgacom gezien, alleen een schriftelijke bevestiging.
Geen snelheidsproblemen gemerkt, haal nog steeds de volle adsl2 snelheid (12 mbps), dus zeker tevreden sedert de overschakeling op adsl2.
ik_jefke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2008, 16:33

williamjr007 schreef:Tot voor enkele dagen had ik nog een Discovery lijn in combinatie met een 6Mbps dxADSL home abonnement.
Up- en downloadsnelheden zaten altijd aan de limiet, dus geen klagen.
Afgelopen zaterdag is mijn Discoverylijn afgesloten omdat ik wilde terugvallen op Raw Copper. Sinds het moment dat mijn lijn werd afgesloten haal ik "slechts" de waarden hieronder. Ik heb al herhaalde testen gedaan en ik kom niet meer hoger.

Your DOWNLOAD Speed:
3856 kbps or 482 KB/sec

Your UPLOAD Speed:
220 kbps or 28 KB/sec

Kan dit te wijten zijn aan Raw Copper of eerder puur toeval?



Dit is mij ook voorgevallen, ik haalde ook de max 4.6Mbit op een discovery lijntje en nu nog maar 3.8MBit...
bedev
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jan 2009, 21:01

Ik heb onlangs een raw copper verbinding genomen. Niet van plan om direct te veranderen maar als ik zou veranderen naar discovery, kan dat eigenlijk redelijk flexibel ? (zodat ik niet zonder lijn zit)
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”