Belgacom TV: teleurstellingen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

Ik zou graag hebben dat deze tekst bovenaan (sticky?) blijft staan in het forum van Belgacom zodat potentiele klanten goed beseffen waar ze aan beginnen vooraleer over te stappen op digitale tv van Belgacom.

Verander de titel desnoods in FAQ, en voeg maar toe wat ik vergeten ben, nog niet heb gezien, of al zo gewoon ben dat ik er niet meer aan denk.

Mijn verontschuldigingen als deze opsomming al bestaat, ik heb ze alleszins niet gevonden (op userbase).

Als je Belgacom TV in huis haalt (en je zegt je klassieke kabeltv op), dan vallen een aantal dingen op die je pas merkt bij het gebruik. Soms kleine dingen, soms zeer ergerlijke dingen, maar de meeste dingen vergeet Belgacom heel handig te vermelden in hun publiciteit.

Eerst even de positieve dingen:

Ja, het beeld is inderdaad beter. Zeker de HD kanalen komen erg mooi uit op mijn Full HD tv.

Dan de negatieve dingen:

1. Aan de klassieke kabel hang je zo veel tv's als gewenst (bij mijn weten toch) eventueel allemaal via een video-, dvd- of harddiskrecorder.. Bij Belgacom tv hangt het er van af: het schommelt tussen 1 en 4 tv's (mits een 2de decoder). Dit steekt bgc niet weg: op hun website kun je testen wat ze te bieden hebben op jouw lijn. Heb je niet voldoende (of helemaal niets), kijk dan regelmatig eens terug, want ze werken constant aan de uitbreiding van het netwerk. Opgelet: met 1 decoder kun je niet 2 opnames tegelijk doen, maar hoogstens 1. Opnemen op de harde schijf van de decoder kan trouwens alleen maar mits een betalende optie.

2. Zappen gaat traag (eigenlijk zowat alles wat je met de bgc afstandsbediening doet).

3. BBC1 en BBC2 zitten niet in het zenderpakket: volgens bgc worden deze zenders niet meer verkocht buiten het UK. Wel is er BBC World.
Update april 2009: en plots kunnen ze wel BBC1 en 2 leveren!

4. Als je op vakantie vertrekt en je wil een opname in de toekomst programmeren (eenmalig of een serie), vergeet het dan maar: je kunt enkel opnames programmeren uit de tv-gids en die is maar voor enkele dagen op voorhand ingevuld.

5. Als je een opname programmeert, laat de marges van belgacom dan staan. Doe je dat niet dan riskeer je een stuk te missen. Bvb. EEN en Canvas beginnen vaak vroeger dan op het uur in de tv-gids. Uitleg van bgc: wij krijgen die informatie door van de zenders en kunnen daar dus niets aan doen.

6. Wil je 2 programma's na elkaar opnemen, dan moet de marge op het einde van de eerste en het begin van de tweede op 0 gezet worden. In combinatie met het vorige punt kan het dus zijn dat het begin van het 2de programma op het einde van de opname van eerste programma staat. de tweede opname begint dus te laat en bovendien mis je nog enkele seconden tussen beide.

7. Het sluimverbruik van bgc tv zou ong. 25 euro per jaar bedragen (dus voor de uren dat je geen tv aan het kijken bent). De decoder elke avond bij het slapengaan zonder stroom zetten is voor velen geen oplossing: de decoder herstarten duurt 15 tot 30 minuten.

8. Het kost allemaal veel meer dan de klassieke kabel.

9. Je kunt de opnames (officieel) niet overzetten op DVD. Elders kun je lezen hoe dit wel kan - enkel voor ZEER gevorderden en zonder ondersteuning door bgc. Ook een andere (of grotere) harde schijf steken staat daar uitgelegd.

Enkel voor High Definition (HD):

1. als je naar de tv gids kijkt, dan kun je rechts bovenaan de uitzending volgen. Niet bij HD, dan krijg je een blauw scherm.

2. de tv gids is niet ingevuld bij HD: enkel de uren komen overeen, niet de titels of de omschrijvingen. Dus je kunt wel opnemen, maar in de PVR krijg je dan een lijst met het nietszeggende "Geen uitzending".
Update april 2009: tv gids in de hd kanalen is ondertussen ook al een tijdje in orde.

Ik veronderstel dat dit kinderziektes zijn die nog zullen aangepakt worden.

Voila, dit zijn mijn eerste bevindingen (vnl. teleurstellingen) met bgc tv. Vul gerust aan of verbeter waar nodig. Ik heb bvb. geen ervaring met de (betalende) voetbalkanalen of video-on-demand.
Laatst gewijzigd door gunny 10 apr 2009, 01:38, in totaal 1 gewijzigd.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

gunny schreef:Ik zou graag hebben dat deze tekst bovenaan (sticky?) blijft staan in het forum van Belgacom zodat potentiele klanten goed beseffen waar ze aan beginnen vooraleer over te stappen op digitale tv van Belgacom.

Verander de titel desnoods in FAQ, en voeg maar toe wat ik vergeten ben, nog niet heb gezien, of al zo gewoon ben dat ik er niet meer aan denk.

Mijn verontschuldigingen als deze opsomming al bestaat, ik heb ze alleszins niet gevonden (op userbase).

Als je Belgacom TV in huis haalt (en je zegt je klassieke kabeltv op), dan vallen een aantal dingen op die je pas merkt bij het gebruik. Soms kleine dingen, soms zeer ergerlijke dingen, maar de meeste dingen vergeet Belgacom heel handig te vermelden in hun publiciteit.

Eerst even de positieve dingen:

Ja, het beeld is inderdaad beter. Zeker de HD kanalen komen erg mooi uit op mijn Full HD tv.

Dan de negatieve dingen:

1. Aan de klassieke kabel hang je zo veel tv's als gewenst (bij mijn weten toch) eventueel allemaal via een video-, dvd- of harddiskrecorder.. Bij Belgacom tv hangt het er van af: het schommelt tussen 1 en 4 tv's (mits een 2de decoder). Dit steekt bgc niet weg: op hun website kun je testen wat ze te bieden hebben op jouw lijn. Heb je niet voldoende (of helemaal niets), kijk dan regelmatig eens terug, want ze werken constant aan de uitbreiding van het netwerk. Opgelet: met 1 decoder kun je niet 2 opnames tegelijk doen, maar hoogstens 1. Opnemen op de harde schijf van de decoder kan trouwens alleen maar mits een betalende optie.

2. Zappen gaat traag (eigenlijk zowat alles wat je met de bgc afstandsbediening doet).

3. BBC1 en BBC2 zitten niet in het zenderpakket: volgens bgc worden deze zenders niet meer verkocht buiten het UK. Wel is er BBC World.

4. Als je op vakantie vertrekt en je wil een opname in de toekomst programmeren (eenmalig of een serie), vergeet het dan maar: je kunt enkel opnames programmeren uit de tv-gids en die is maar voor enkele dagen op voorhand ingevuld.

5. Als je een opname programmeert, laat de marges van belgacom dan staan. Doe je dat niet dan riskeer je een stuk te missen. Bvb. EEN en Canvas beginnen vaak vroeger dan op het uur in de tv-gids. Uitleg van bgc: wij krijgen die informatie door van de zenders en kunnen daar dus niets aan doen.

6. Wil je 2 programma's na elkaar opnemen, dan moet de marge op het einde van de eerste en het begin van de tweede op 0 gezet worden. In combinatie met het vorige punt kan het dus zijn dat het begin van het 2de programma op het einde van de opname van eerste programma staat. de tweede opname begint dus te laat en bovendien mis je nog enkele seconden tussen beide.

7. Het sluimverbruik van bgc tv zou ong. 25 euro per jaar bedragen (dus voor de uren dat je geen tv aan het kijken bent). De decoder elke avond bij het slapengaan zonder stroom zetten is voor velen geen oplossing: de decoder herstarten duurt 15 tot 30 minuten.

8. Het kost allemaal veel meer dan de klassieke kabel.

9. Je kunt de opnames (officieel) niet overzetten op DVD. Elders kun je lezen hoe dit wel kan - enkel voor ZEER gevorderden en zonder ondersteuning door bgc. Ook een andere (of grotere) harde schijf steken staat daar uitgelegd.

Enkel voor High Definition (HD):

1. als je naar de tv gids kijkt, dan kun je rechts bovenaan de uitzending volgen. Niet bij HD, dan krijg je een blauw scherm.

2. de tv gids is niet ingevuld bij HD: enkel de uren komen overeen, niet de titels of de omschrijvingen. Dus je kunt wel opnemen, maar in de PVR krijg je dan een lijst met het nietszeggende "Geen uitzending".

Ik veronderstel dat dit kinderziektes zijn die nog zullen aangepakt worden.

Voila, dit zijn mijn eerste bevindingen (vnl. teleurstellingen) met bgc tv. Vul gerust aan of verbeter waar nodig. Ik heb bvb. geen ervaring met de (betalende) voetbalkanalen of video-on-demand.


enkele opmerkingen :

punt 1 : lijkt me vrij logisch dat je geen 2 programma's tegelijk kunt opnemen. kan je met een gewone recorder ook niet.

punt 2 : zappen gaat inderdaad ietsjes trager als via de kabel maar dat je daar over struikelt, vind ik kinderachtig. voor die 2 seconden.

punt 3 : je kan perfect op voorhand nagaan welke zenders er in Classic + zitten door de site van belgacom tv te consulteren. En wat BBC1 en 2 betreft. dat is nu eenmaal zo. daar kan belgacom niets aan doen.

punt 4 : sorry maar als ik op vakantie ben, dan is tv-programma's missen het minste van mijn zorgen.

punt 5 : wat is dat nu voor een belachelijke opmerking. dat programma's te vroeg of te laat beginnen daar kan belgacom helemaal niets aan doen.

punt 6 : tja, dat is nu eenmaal zo. dat is nu iets wat ge erbij moet nemen.zo erg is dat toch allemaal niet, en daarbij hoeveel keren komt dat voor dat je dit aan de hand hebt. en dat je even de marges voor en na het programma moet aanpassen, duurt toch maar enkele seconden.


punt 7 : dat is inderdaad een klein nadeeltje maar er wordt aan gewerkt.
niet alles kan van in het begin perfect werken hé.

punt 8 : ja, het is iets duurder maar ook dat weet je op voorhand, teminste als je je goed informeert.

punt 9 : waarom moet belgacom hier ondersteuning opleveren.? je kan trouwens altijd met een andere apparaat openemen.

tot slot enkele algemene opmerkingen :

dit alles bewijst nog eens dat vele klanten zich enerzijds niet voldoende informeren (winkel, internet, personen die dit al hebben,...) over een produkt of dienst dat ze zich hebben aangeschaft en anderzijds dat de Belgen sneller en sneller klagen. Allee, België is altijd al een landje van klagers geweest maar het wordt steeds erger en erger, vind ik. Terwijl we in een van de betere landen ter wereld leven.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Mja, hollebollegijs, de mensen verwachten vooruitgang bij nieuwe technologieën. Achterliggend is IP-TV natuurlijk spectaculair en complex, maar dingen die vroeger vanzelfsprekend waren zijn nu niet meer mogelijk. Kan je geloven dat mensen uiteindelijk teleurgesteld zijn? Bij niet alles dat op papier duidelijk beschreven is besef je de werkelijke consequenties bij het gebruik er van ...
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

Allez, der is dus nis mis met BGC tv?

Ik ga dat boeltje binnenkort ook buitenkieperen. Ik kan het lijstje ergernissen nog veel langer maken als je dat wil.

-decoder moet minstens om de 14 dagen herstart worden wil je nog kunnen zappen (anders begint hij zenders over te slaan)
-je kon opnemen en kijken tegelijk met een truukje tot ze bij Belgacom beslist hebben dat iedere klant een imbeciel is en dat dat niet meer mogelijk mocht zijn.
-de harde schijf wordt nu gelocken met een paswoord (ook al is de decoder uw eigendom en heeft BGC daar helemaal het recht niet toe)
-als je decoder aanzet moet je verplicht door het nag screen (poging tot pushen van hun te dure vod)
-de voedingen zijn el cheapo rommel die aan de lopende band kapot gaan
-je kan niet alles meer opnemen met een gewone video/dvd-recorder omdat er kanalen encrypted zijn
-opnames falen regelmatig
-betalen voor het gebruik van een harde schijf die mijn eigendom is (pvr) is wraakroepend, belachelijk en gewoon pure uitbuiting
-koppelverkoop: je kan niet zelf een beter model decoder kiezen, je moet het met de armzalige en luidruichtige rommel doen die zij kiezen.
-koppelverloop: je moet er een Belgacom dsl bij nemen, terwijl dit technische helemaal geen vereiste is
-ze slagen er niet in de hdd uit te laten eenmaal de decoder uit staat, promammeurs zijn waarschijnlijk de spaghetti-coders uit India

Ik kan nog lang doorgaan. Het is een klote product dat veel ergernis veroorzaakt

En nu even de pluspunten opsommen t.o.v. concurrenten:
-DIE ZIJN ER NIET.


Helemaal akkoord dat dit een sticky moet worden. We mogen de klant (die BGC in de luren probeert te leggen) toch informeren, niet?
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Siglo schreef:...
Helemaal akkoord dat dit een sticky moet worden. We mogen de klant (die BGC in de luren probeert te leggen) toch informeren, niet?


Is dit een uniek BGC probleem, of heb je dit gezwam ook bij Telenet?
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

Heel veel van die ergernissen bestaan daar ook, maar het product is minder kreupel dan dat van Belgacom
Telenet gebruikt ook Indiers voor de software, dus bugs gegarandeerd in die kilo's code.
Decoder herstarten is daar ook een bijna wekelijkse verplichting.
Koppelverkoop is daar beperkt tot die veel te dure decoder.

Als je alle vormen van digitale tv in Vlaanderen ordent van slecht naar beter:
-Belgacom TV
-Telenet
-Indi
-TV Vlaanderen
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

hollebollegijs schreef:enkele opmerkingen :

punt 1 : lijkt me vrij logisch dat je geen 2 programma's tegelijk kunt opnemen. kan je met een gewone recorder ook niet.

punt 2 : zappen gaat inderdaad ietsjes trager als via de kabel maar dat je daar over struikelt, vind ik kinderachtig. voor die 2 seconden.

punt 3 : je kan perfect op voorhand nagaan welke zenders er in Classic + zitten door de site van belgacom tv te consulteren. En wat BBC1 en 2 betreft. dat is nu eenmaal zo. daar kan belgacom niets aan doen.

punt 4 : sorry maar als ik op vakantie ben, dan is tv-programma's missen het minste van mijn zorgen.

punt 5 : wat is dat nu voor een belachelijke opmerking. dat programma's te vroeg of te laat beginnen daar kan belgacom helemaal niets aan doen.

punt 6 : tja, dat is nu eenmaal zo. dat is nu iets wat ge erbij moet nemen.zo erg is dat toch allemaal niet, en daarbij hoeveel keren komt dat voor dat je dit aan de hand hebt. en dat je even de marges voor en na het programma moet aanpassen, duurt toch maar enkele seconden.


punt 7 : dat is inderdaad een klein nadeeltje maar er wordt aan gewerkt.
niet alles kan van in het begin perfect werken hé.

punt 8 : ja, het is iets duurder maar ook dat weet je op voorhand, teminste als je je goed informeert.

punt 9 : waarom moet belgacom hier ondersteuning opleveren.? je kan trouwens altijd met een andere apparaat openemen.

tot slot enkele algemene opmerkingen :

dit alles bewijst nog eens dat vele klanten zich enerzijds niet voldoende informeren (winkel, internet, personen die dit al hebben,...) over een produkt of dienst dat ze zich hebben aangeschaft en anderzijds dat de Belgen sneller en sneller klagen. Allee, België is altijd al een landje van klagers geweest maar het wordt steeds erger en erger, vind ik. Terwijl we in een van de betere landen ter wereld leven.

Antwoord punt 1: Technologie BelgacomTV is inderdaad ondermaats. Bij Telenet is dat perfect mogelijk om twee programma's over twee verschillende netten op te nemen. je hebt dan de keuze ofwel kijk je naar niets ofwel kijk je naar 1 van de twee opnames ofwel kan je nog altijd analoog kijken.

Antwoord punt 2: Het is psychologisch heel begrijpelijk dat mensen zich ergeren aan die twee seconden dat het zappen gebeurt. Bij analoog heb je dat niet.

Antwoord punt 4: Dat is uw standpunt. Het is perfect begrijpelijk dat mensen hun favoriete programma niet wensen te missen. Hierbij geef je dus duidelijk de zinloosheid van het product BelgacomTV weer, en motiveer je waarom potentiele klanten het zeker niet moeten nemen. Uw standpunt is niet gelijk als dat van de klant.

Antwoord punt 6: wat een neebuigende houding tegenover een (potentiele) klant.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dfrog schreef:Is dit een uniek BGC probleem, of heb je dit gezwam ook bij Telenet?


Het is inderdaad niet uniek aan BGC, blijkbaar hebben alle bedrijven nog steeds niet begrepen dat een consument van een NIEUWE en DIGITALE techniek verwacht dat die beter werkt, en meer mogelijkheden heeft dan zijn oude videorecorder van 15 jaar geleden.

Toch even over Hollebollegijs z'n opmerkingen...

1. Bij Telenet kan je wel simultaan twee programma's opnemen (wat zeer handig is), en zelfs ondertussen nog kijken naar een ander reeds opgenomen programma. Je kan dit tevens per decoder en bent dus niet beperkt tot 1 of 2 streams voor gans je gezin.

2. Het zappen was initieel ook traag bij TN, ondertussen is het normaal.

3. TN heeft wel BBC1 en 2 (zelfs 3 en 4)

4. Bij TN heb je 14 dagen EPG data, ga je langer op vakantie dan kan je nog steeds manueel (start/stop tijdstip) programmeren. Voor series is het zo dat die constant worden opgenomen als je wil... desnoods blijf je een gans jaar weg (mits de capaciteit van je HDD natuurlijk).

5. Bij Telenet is "Flexview" ondertussen gratis... niet meer dan normaal wat mij betreft, het is trouwens je eigen apparatuur, en je zou dan nog extra moeten betalen... en dat terwijl je provider nog niet eens in staat is om de correcte tijden door te geven (kassa kassa dus wel, maar service oh nee)

6. Absoluut geen probleem mee bij TN.

7. Mmm... blijkbaar "werkt" men bij BGC ook aan vanalles... we hebben ondertussen bijna 3 jaar digitale TV in Vlaanderen, en beide providers slagen er nog steeds niet in dit probleem op te lossen (TN belooft de oplossing eveneens in de volgende release)

8. Het enige doel van digitale TV is meer inkomsten per kop... laat dat geen illusie zijn !

9. Idem bij Telenet... de verhaaltjes over de wil en wet van Hollywood worden hier dan ook ten gepaste tijden opgegeven door Telenet, alsof Hollywood kan beslissen dat de VRT moet gecodeerd zijn. Nee, het echte verhaal is het kunnen opdringen van de eigen hardware waar men flinke marges op heeft (en zelfs dat was nog niet genoeg voor Telenet waar je de decoder enkel nog kan huren... levenslang blijven betalen dus voor je toestel).

En wat het informeren betreft... wees blij dat weinig mensen het doen of je zou nog minder klanten hebben. Gelukkig durven de mensen hier nog de waarheid schrijven, je provider zal ze zelf zeker niet spontaan vertellen.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

reactie op r2504...

wat bbc 1 en 2 betreft. de bbc verkoopt deze zenders niet meer aan buitenlandse verdelers.
telenet had al een contract van in het verleden. dit zal echter niet verlengd worden. dus op termijn zal bbc1 en bbc2 uit het aanbod van elke distributeur verdwijnen.

er zijn belangrijke dingen als snel zappen. nogmaals als ge daar over struikelt, ben je een zeer ongeduldig iemand.

wat die correcte tijden betreft. dat een programma niet op tijd begint is de fout van de zender en niet van belgacom vandaar de marges die je kan instellen.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

hollebollegijs schreef:punt 4 : sorry maar als ik op vakantie ben, dan is tv-programma's missen het minste van mijn zorgen.


Ik kan me inbeelden dat velen dit net WEL interessant vinden, zeker als je moet betalen voor "comfortview".
Is dit net niet de bedoeling van deze extra diensten ..?
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

hollebollegijs schreef:...
wat die correcte tijden betreft. dat een programma niet op tijd begint is de fout van de zender en niet van belgacom vandaar de marges die je kan instellen.


Stuurt de zender dan geen start en eindsignaal uit van een programma? Wat dit vroeger zo niet met PDC?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Hollebollegijs schreef:wat bbc 1 en 2 betreft. de bbc verkoopt deze zenders niet meer aan buitenlandse verdelers.


Dat weet ik ook... maar dat neemt niet weg dat TN ze ondertussen nog wel heeft. Hier is het inderdaad aan de klant om dit op voorhand te controleren (maar dan sta je nog nergens, providers beslissen zomaar om zenders te schrappen omdat het goedkoper uitkomt voor hun... denk maar aan VH1 bij TN wat nu vervangen is door zo'n frans afkooksel).

Dfrog schreef:Stuurt de zender dan geen start en eindsignaal uit van een programma? Wat dit vroeger zo niet met PDC?


Nee, het was slechts een handvol zenders welke dit deed... en de technologie is gewoon niet voorzien bij digitale TV. Nu wil ik best begrijpen dat BGC en Telenet hier weinig kunnen aan doen, maar als het gaat over het verkopen van diensten als Comfort of Flexview (is ondertussen gratis zoals het hoort) zijn ze er wel als eerste bij !
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

[quote="Zambo"]enkele opmerkingen :

Antwoord punt 2: Het is psychologisch heel begrijpelijk dat mensen zich ergeren aan die twee seconden dat het zappen gebeurt. Bij analoog heb je dat niet.
[/quote="Zambo"]
Bij satteliettv met overclockte smartcard's ook niet,zapt hier sneller dan analoog.
Laatst gewijzigd door silencer 27 sep 2008, 23:19, in totaal 1 gewijzigd.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

hollebollegijs schreef:reactie op r2504...

wat bbc 1 en 2 betreft. de bbc verkoopt deze zenders niet meer aan buitenlandse verdelers.
telenet had al een contract van in het verleden. dit zal echter niet verlengd worden. dus op termijn zal bbc1 en bbc2 uit het aanbod van elke distributeur verdwijnen.

oplossing:satteliet tv.

er zijn belangrijke dingen als snel zappen. nogmaals als ge daar over struikelt, ben je een zeer ongeduldig iemand.

tjah, ik wil daar mn tijd niet aan verdoen als ik zap ts de honderden zenders

wat die correcte tijden betreft. dat een programma niet op tijd begint is de fout van de zender en niet van belgacom vandaar de marges die je kan instellen.


dat is ook zo bij EPG bij de satteliet, sommige zenders zijn bijna altijd correct,andere dan weer niet.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Siglo schreef:Heel veel van die ergernissen bestaan daar ook, maar het product is minder kreupel dan dat van Belgacom
Telenet gebruikt ook Indiers voor de software, dus bugs gegarandeerd in die kilo's code.
Decoder herstarten is daar ook een bijna wekelijkse verplichting.
Koppelverkoop is daar beperkt tot die veel te dure decoder.

Als je alle vormen van digitale tv in Vlaanderen ordent van slecht naar beter:
-Belgacom TV
-Telenet
-Indi
-TV Vlaanderen


Mijn telenet decoder (digicorder) heb de afgelopen 2 maand geen enkele keer moeten herstarten. Voorheen moest dat inderdaad wel regelmatig gebeuren, maar sinds ik mijn UTP heb uitgetrokken omdat ik die interactive rommel niet nodig heb, is het probleem volledig weg.

voor de rest heb ik geen enkele ergernis met het product, behalve dat de HDD encrypted is en je geen kant uitkunt met opgenomen programma's.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

hollebollegijs schreef:er zijn belangrijke dingen als snel zappen. nogmaals als ge daar over struikelt, ben je een zeer ongeduldig iemand.

Hm, in de alsmaar sneller wordende wereld nu plots een volle 2 seconden gaan moeten wachten op de reclame van een ander kanaal?

Nee, dan toch maar liever analoog.
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

mijn ouders hebben ook BGC tv , mijn eerste indruk was het slecht beeld, veel pixelvorming en vooral overgang van kleuren zie je heel duidelijk. Naar het voetbal kijken doe je best vanop 4 meters afstand anders zie je een vierkante bal als ze uittrappen.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

brooklyn schreef:mijn ouders hebben ook BGC tv , mijn eerste indruk was het slecht beeld, veel pixelvorming en vooral overgang van kleuren zie je heel duidelijk. Naar het voetbal kijken doe je best vanop 4 meters afstand anders zie je een vierkante bal als ze uittrappen.


Bij BelgacomTV voetballen ze met een vierkante bal :lol: misschien kan BelgacomTV hiermee in het Genius record boek komen ? :idea: Dat is een wereldprimeur :lol:

Dat is dus die superieure kwaliteit van digitaal tv kijken via Belgacom die hier door sommige met hand en tand verdedigt word. :roll: bedenkelijk zou ik zo denken :roll:
sander19
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2003, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

hollebollegijs schreef:er zijn belangrijke dingen als snel zappen. nogmaals als ge daar over struikelt, ben je een zeer ongeduldig iemand.


Lol, dat is echt wel erg dat je zoiets kan zeggen. Als je een product verkoopt moet het toch ook gewoon werken zoals het hoort. 2 seconden moeten wachten tijdens het zappen is toch niet normaal?

Ik ga autoverkoper worden, hier hebt u een auto meneer, hij lekt wel benzine maar er zijn toch belangrijkere dingen om u zorgen over te maken he.

* Bij telenet werkt het zappen wel goed maar als je die tv gids oproept vraag ik me telkens af: heb ik nu wel gedrukt of is dat ding gewoon weer zo traag.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

hollebollegijs schreef:reactie op r2504...
er zijn belangrijke dingen als snel zappen. nogmaals als ge daar over struikelt, ben je een zeer ongeduldig iemand.


Het is en blijft gewoon ergerlijk. Ik ergerde me dood in 't begin bij Telenet, gelukkig is dat beter nu... hoewel ik nog bij regelmaat voorheb dat de decoder lijkt vast te hangen (geen reactie op afstandsbediening).

Alle producten hebben hun problemen, maar DigiTV geeft me dikwijls het gevoel nog een betaproduct te zijn hier in België...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

brooklyn schreef:mijn ouders hebben ook BGC tv , mijn eerste indruk was het slecht beeld, veel pixelvorming en vooral overgang van kleuren zie je heel duidelijk. Naar het voetbal kijken doe je best vanop 4 meters afstand anders zie je een vierkante bal als ze uittrappen.


Ik zou je ouders dan eerder aanraden een nieuwe tv te kopen. Ik heb ook BTV, maar bij mij is het beeld zeer goed. Enkel de algemene traagheid van het systeem werkt soms storend.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Maglor schreef:
brooklyn schreef:mijn ouders hebben ook BGC tv , mijn eerste indruk was het slecht beeld, veel pixelvorming en vooral overgang van kleuren zie je heel duidelijk. Naar het voetbal kijken doe je best vanop 4 meters afstand anders zie je een vierkante bal als ze uittrappen.


Ik zou je ouders dan eerder aanraden een nieuwe tv te kopen. Ik heb ook BTV, maar bij mij is het beeld zeer goed. Enkel de algemene traagheid van het systeem werkt soms storend.


Ofwel zitten ze op een slechte kaart in de centrale
Ofwel zitten ze te ver van de centrale
Ofwel zitten ze op ADSL(2+) en moeten ze om een goede ontvangst op VDSL(2) gezet worden
Ofwel is het koper op de straat slecht
Ofwel zitten er teveel op de kaart in de centrale
Ofwel ....

Zoals je ziet hoeven ze nog niet naar de winkel te rennen achter een nieuw toestel.

Beter zou zijn moest Belgacom eerst correcte en juiste info geven aan zijn klanten. Dat zou pas service zijn :lol:

Het is niet omdat klant A een goed product heeft dat datzelfde product bij klant B ook zo goed werkt - Wat zeker zo is met de vele onbetrouwbare factoren bij (V)(A)DSL(2)(+) technologie.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sasuke schreef:Mijn telenet decoder (digicorder) heb de afgelopen 2 maand geen enkele keer moeten herstarten. Voorheen moest dat inderdaad wel regelmatig gebeuren, maar sinds ik mijn UTP heb uitgetrokken omdat ik die interactive rommel niet nodig heb, is het probleem volledig weg.


De triggering voor interactiviteit komt binnen via DVB-C (tenzij men ook nog een controle doet op een IP-adres). De stabiliteit (mijn UTP kabel is nog wel aangesloten) is voornamelijk sterk beter geworden bij de laatste upgrade (sindsdien heb ik dus ook niet meer moeten resetten).

Sasuke schreef:behalve dat de HDD encrypted is en je geen kant uitkunt met opgenomen programma's.


Is dat een veronderstelling, of ben je daar zeker van... ssssttttt.
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

Siglo schreef:Ik kan het lijstje ergernissen nog veel langer maken als je dat wil.
(knip)
Ik kan nog lang doorgaan. Het is een klote product dat veel ergernis veroorzaakt

En nu even de pluspunten opsommen t.o.v. concurrenten:
-DIE ZIJN ER NIET.


Helemaal akkoord dat dit een sticky moet worden. We mogen de klant (die BGC in de luren probeert te leggen) toch informeren, niet?


Ouch, blijkbaar heb ik nog er heleboel gemist. Bedankt voor de aanvulling!

Mijn bedoeling is idd alleen maar om te informeren: je DENKT dat je toch minstens hetzelfde gaat hebben als bij de klassieke kabelaansluiting maar zelfs dat is niet het geval.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

sander19 schreef:
hollebollegijs schreef:er zijn belangrijke dingen als snel zappen. nogmaals als ge daar over struikelt, ben je een zeer ongeduldig iemand.


Lol, dat is echt wel erg dat je zoiets kan zeggen. Als je een product verkoopt moet het toch ook gewoon werken zoals het hoort. 2 seconden moeten wachten tijdens het zappen is toch niet normaal?

Ik ga autoverkoper worden, hier hebt u een auto meneer, hij lekt wel benzine maar er zijn toch belangrijkere dingen om u zorgen over te maken he.

* Bij telenet werkt het zappen wel goed maar als je die tv gids oproept vraag ik me telkens af: heb ik nu wel gedrukt of is dat ding gewoon weer zo traag.


sander, uw vergelijking raakt kant noch wal. is ronduit een kinderlijke opmerking.

Belgacom tv is allezins een beter produkt dan analoge tv

-beter beeldkwaliteit
-beter geluidskwaliteit
-veel meer zenders, en dus zullen de volgende weken en maanden nog flink uitgebreid worden.
-tv op aanvraag : nieuwsuitzendingen bekijken wanneer je kan, vind ik persoonlijk zeer interessant en om een film te huren, moet je je zetel niet meer uit. en de catalogus omvat een zeer uitgebreid filmaanbod. voor elk wat wils.
-je programma dat je aan het bekijken bent, pauzeren, en even nadien verder bekijken.

ntussen hebben de blauwe en rode knop op de afstandsbediening nieuwe funties gekregen

Blauw, snel naar het aanbod van belgacom tv, zoals de videotheek, zenders, HD, diensten (bijvoorbeeld lotto) en wedstrijden.

Rood , de korste weg naar de zenders, druk op de rode knop om toegang te krijgen tot de programma's of aanvraag of de archieven.


dat zijn allemaal die bij gewone analoge kabeltv niet mogelijk zijn, dus belgcom tv is wel een degelijk een goed produkt en biedt veel meer als dus analoge tv.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

Bij TN is zappen op sommige momenten snel en op sommige momenten traag. Hangt een beetje er vanaf vanop welke zender je een actie wil ondernemen heb ik al gemerkt.

Verder de menu oproepen voor meer info naar wat je aan het kijken bent werkt ook op 2 snelheden of helemaal niet afhankelijk van de zender. Zelfs na een reset kreeg ik het niet voor mekaar om een menu boven te halen op MTV een week of 2 geleden.

IMO zou telenet alle zenders van het basispacket in DVB-C moeten uitzenden ipv de koppelverhuur met hun digibrol-boxen.
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

hollebollegijs schreef:sander, uw vergelijking raakt kant noch wal. is ronduit een kinderlijke opmerking.

Belgacom tv is allezins een beter produkt dan analoge tv

-beter beeldkwaliteit
-beter geluidskwaliteit
-veel meer zenders, en dus zullen de volgende weken en maanden nog flink uitgebreid worden.
-tv op aanvraag : nieuwsuitzendingen bekijken wanneer je kan, vind ik persoonlijk zeer interessant en om een film te huren, moet je je zetel niet meer uit. en de catalogus omvat een zeer uitgebreid filmaanbod. voor elk wat wils.
-je programma dat je aan het bekijken bent, pauzeren, en even nadien verder bekijken.

ntussen hebben de blauwe en rode knop op de afstandsbediening nieuwe funties gekregen

Blauw, snel naar het aanbod van belgacom tv, zoals de videotheek, zenders, HD, diensten (bijvoorbeeld lotto) en wedstrijden.

Rood , de korste weg naar de zenders, druk op de rode knop om toegang te krijgen tot de programma's of aanvraag of de archieven.


dat zijn allemaal die bij gewone analoge kabeltv niet mogelijk zijn, dus belgcom tv is wel een degelijk een goed produkt en biedt veel meer als dus analoge tv.


Beeldkwaliteit is nog steeds geen 720p of 1080i en het geluid is nog geen DD5.1 en op de meeste zenders is toch geen zak op of series lopen jaren achter met wat er uitgezonden is in de states.
Voor TV op aanvraag heb ik al jaren een HD-recorder die niet werkt met den digitale brol van TN of BGC en pauzeren is een standaard functionaliteit op een HD-recorder
Conclusie: TN+BGC TV zijn beide overpriced crap die geen echte meerwaarde bied
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

The_One_be schreef:Bij TN is zappen op sommige momenten snel en op sommige momenten traag. Hangt een beetje er vanaf vanop welke zender je een actie wil ondernemen heb ik al gemerkt.


Is afhankelijk of je binnen een MUX blijft of niet.
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 jun 2007, 23:29
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

hollebollegijs schreef:Belgacom tv is allezins een beter produkt dan analoge tv

...
dat zijn allemaal die bij gewone analoge kabeltv niet mogelijk zijn, dus belgcom tv is wel een degelijk een goed produkt en biedt veel meer als dus analoge tv.

Dat is eigenlijk nogal een voorbarige conclusie. Het mag duidelijk zijn dat de digitale TV (zowel TN als BTV) een aantal mogelijkheden bieden die analoge TV niet bieden. Anderzijds zijn er ook een aantal functionaliteiten die plots niet meer werken.
Het is waarschijnlijk voor iedereen persoonlijk om uit te maken wat het ergste doorweegt: de extra functionaliteiten, of de mogelijkheden die plots niet meer beschikbaar zijn.

Ik vind het persoonlijk wel een goeie zaak om ook eens op de 'negatieve' items te wijzen... zoals hiervoor al aangehaald zullen velen het als vanzelfsprekend beschouwen dat ze met hun nieuwe installatie alles kunnen wat ze vroeger ook konden, zeker als niemand hen (duidelijk) het tegendeel vertelt. Als dan achteraf blijkt dat dat niet het geval is, is dat uiteraard een teleurstelling, en dat verandert hun perceptie over het nieuwe produkt.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Het enige dat ik storend vind (maar heb me er wel al bij neergelegd) is de algemene traagheid van het systeem. Zappen gaat idd soms zo tergend traag, dat je denkt dat de afstandsbediening niet werkt. Zo druk je nog een paar keer op de 'volgende zender' knop en plots zit je vijf zenders te ver. :? Voor de rest vind ik BTV een prima product. Heb wel nog nooit betaald om een film of voetbalwedstrijd te bekijken (enkel free stuff à la 'Nieuws', RSCA TV,...): €8 voor Standard-RSCA vond ik toch wat veel.

Na de upgrade naar 12 mbps heb ik echter nog iets ontdekt. Soms (niet altijd) wanneer ik iets aan het downloaden ben, lijkt het of de QoS van de Aethra-modem doldraait en hij geen voorrang geeft aan het signaal van de TV, met het beruchte 'blokjesvorming' als resultaat. Mijn downloadsnelheid komt dan ook niet hoger dan een 550-600 kBps. Nog iemand die dit voorheeft?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

r2504 schreef:
The_One_be schreef:Bij TN is zappen op sommige momenten snel en op sommige momenten traag. Hangt een beetje er vanaf vanop welke zender je een actie wil ondernemen heb ik al gemerkt.


Is afhankelijk of je binnen een MUX blijft of niet.


Wat bedoel je hier juist mee?


Ik denk eerder dat het traag zappen komt van of er extra's op het scherm komen bij bepaalde zenders. Zoals op het telenet info kanaal de titel naar boven komt van de trailer dat op die moment aan het spelen is of op Vitaya komt er ook een extra menu naar boven. Alhouwel dat ook maar bij enkele van die pop-up zenders is dat het ook traag is.

Verder vind ik het ook heel raar dat op 2BE het 20-30sec langer duurt om een menu via de OK-knop boven te halen dan bvb op Canvas en dat die menu op MTV zelfs gewoon niet naar boven kwam. Ik heb die menu dan boven gehaald door op de zender ernaast de menu te starten en dan met de navigatietoetsen naar de MTV menu gegaan
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

The_One_be schreef:
r2504 schreef:Is afhankelijk of je binnen een MUX blijft of niet.


Wat bedoel je hier juist mee?


Technische gezien zitten verschillende zenders samen in een groepje dat men een mux (multiplex) noemt. Als je dus zapt naar een zender in dezelfde mux moet je interne tuner dus niet afstemmen op een andere frequentie (wat tijd vraagt om te locked ed.), maar kan hij gewoon een andere stream nemen.

The_One_be schreef:Ik denk eerder dat het traag zappen komt van of er extra's op het scherm komen bij bepaalde zenders.


Spijtig dat je die "rode knop" rommel niet gewoon kan disablen... het geeft alléén maar interferentie met zaken zoals de "exit" toets. :evil: (al denk ik niet dat het enige invloed heeft op de zap snelheid).
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

voordelen : mooier beeld. Zappen gaat toch betrekkelijk snel hier (vdsl lijntje)

nadelen : geen goede filmzender in hun movies en sport.
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

Ik heb enkele updates gedaan in mijn eerste post.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

hollebollegijs schreef:Belgacom tv is allezins een beter produkt dan analoge tv

-beter beeldkwaliteit
-beter geluidskwaliteit
-veel meer zenders, en dus zullen de volgende weken en maanden nog flink uitgebreid worden.
-tv op aanvraag : nieuwsuitzendingen bekijken wanneer je kan, vind ik persoonlijk zeer interessant en om een film te huren, moet je je zetel niet meer uit. en de catalogus omvat een zeer uitgebreid filmaanbod. voor elk wat wils.
-je programma dat je aan het bekijken bent, pauzeren, en even nadien verder bekijken.

ntussen hebben de blauwe en rode knop op de afstandsbediening nieuwe funties gekregen

Blauw, snel naar het aanbod van belgacom tv, zoals de videotheek, zenders, HD, diensten (bijvoorbeeld lotto) en wedstrijden.

Rood , de korste weg naar de zenders, druk op de rode knop om toegang te krijgen tot de programma's of aanvraag of de archieven.


dat zijn allemaal die bij gewone analoge kabeltv niet mogelijk zijn, dus belgcom tv is wel een degelijk een goed produkt en biedt veel meer als dus analoge tv.


Belgacom is een krak om appelen te gaan vergelijken met peren. Hier wordt het Belgacom TV aanbod plots vergeleken met het analoge aanbod. Terwijl met eigenlijk Belgacom TV moet vergelijken met het digitale aanbod van Telenet. Dat is pas een een goede objectieve manier vergelijken.

Het is ondertussen duidelijk dat de marketing machine van Belgacom heeft gekozen voor de weg van de misleiding. Tja, de graaicultuur van de top moet verder onderhouden worden hé. :bang: om de mensen verder te kunnen uitmelken.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik ben het in grote lijnen eens, maar:
7. Het sluimverbruik van bgc tv zou ong. 25 euro per jaar bedragen (dus voor de uren dat je geen tv aan het kijken bent). De decoder elke avond bij het slapengaan zonder stroom zetten is voor velen geen oplossing: de decoder herstarten duurt 15 tot 30 minuten.

8. Het kost allemaal veel meer dan de klassieke kabel.

7. De decoder gaat nu automatisch in standby (hdd uit), zou het sluimerverbruik dat je daar gepost hebt niet dateren van vóór die firmware upgrade?
8. Het kost mij 4 euro minder dan mijn klassieke kabel kostte en digitale tv vergelijken met analoge tv vind ik niet echt kunnen. Voor mensen die (bijna) alle functies van digi tv gebruiken, is digi tv een superieur product t.o.v. analoge tv. Maak er eerder iets van als: indien je tevreden bent met de functies van de klassieke kabel, biedt digitale tv eigenlijk weinig meerwaarde. Dat klopt 100 %.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

7. Het sluimverbruik van bgc tv zou ong. 25 euro per jaar bedragen (dus voor de uren dat je geen tv aan het kijken bent). De decoder elke avond bij het slapengaan zonder stroom zetten is voor velen geen oplossing: de decoder herstarten duurt 15 tot 30 minuten.


Het opstarten van decoder duurt nu ook minder lang dan vroeger,
duurt nog 10 tot max 15min.


Ter info, telenet digitale tv, verbruikt meer
het standby-verbruik van digitale televisie kost een klant van Belgacom TV 24 euro extra per jaar, een klant van Telenet zelfs 44 euro extra per jaar
http://www.trends.be/nl/economie/e-business/4-1442-48850/digitale-televisie-verbruikt-te-veel-energie.html
Antipasta
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 apr 2009, 22:01

Een vriend van me heeft Belgacom TV ondertussen al buiten gesmeten. Hij kloeg vooral over problemen als je TV keek en wou surfen tegelijk.

Ikzelf heb digitale TV van Telenet en ik ben daar op zich wel tevreden over. Buiten het ergerlijke feit van de TV-gids dat al eerder is aangehaald ... duurt soms tergend lang en soms twijfel je zelfs of het wel werkt.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

rowan schreef:
7. Het sluimverbruik van bgc tv zou ong. 25 euro per jaar bedragen (dus voor de uren dat je geen tv aan het kijken bent). De decoder elke avond bij het slapengaan zonder stroom zetten is voor velen geen oplossing: de decoder herstarten duurt 15 tot 30 minuten.


Het opstarten van decoder duurt nu ook minder lang dan vroeger,
duurt nog 10 tot max 15min.



duurt het opstarten echt ZO lang?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ja. Telkens je het stopcontact uittrekt, reset de decoder volledig.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”