overschakelen euphony => dommel

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
pietje666
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik zit nu bij euphony met de formule euphony lite, de pings zijn zo slecht en ze zetten u op smallband na 8 gig dus ik zou graag overschakelen naar dommel lite. Mijn (lichtjes achtelrijke)familie hier heeft geen idee wat het woord ping inhoud en zeggen dat het internet goed is. Ik moet dus zelf instaan voor de omschakeling en moet ook het verschil in maandelijkse rekening betalen :( . Nu vraag ik mij af:

-hoe kan ik het beste omschakelen van euphony naar dommel (heb zo een dingen nog nooit gedaan, en heb al gehoord dat euphony mensen zoveel mogelijk int zak probeert te zetten)

- ga mijne speedtouch 330 het internet van dommel goed aankunnen en goede snelheid geven?

- gaan mijn pings beter zijn (kheb nu een ping naar www.google.be van 61 ms zonder downloads open en die hoge ping ligt ook zeker en vast niet aan slechte bedrading in huis want heb de pc al is op t eerste internetstopcontact aangesloten.

bedankt voor het lezen => mvg
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

pietje666 schreef:Ik zit nu bij euphony met de formule euphony lite, de pings zijn zo slecht en ze zetten u op smallband na 8 gig dus ik zou graag overschakelen naar dommel lite. Mijn (lichtjes achtelrijke)familie hier heeft geen idee wat het woord ping inhoud en zeggen dat het internet goed is. Ik moet dus zelf instaan voor de omschakeling en moet ook het verschil in maandelijkse rekening betalen :( . Nu vraag ik mij af:

-hoe kan ik het beste omschakelen van euphony naar dommel (heb zo een dingen nog nooit gedaan, en heb al gehoord dat euphony mensen zoveel mogelijk int zak probeert te zetten)

- ga mijne speedtouch 330 het internet van dommel goed aankunnen en goede snelheid geven?

- gaan mijn pings beter zijn (kheb nu een ping naar www.google.be van 61 ms zonder downloads open en die hoge ping ligt ook zeker en vast niet aan slechte bedrading in huis want heb de pc al is op t eerste internetstopcontact aangesloten.

bedankt voor het lezen => mvg
Normaal internet aanvragen aan dommel en zij stoppen dan ook je internet bij euphony, dan zit je niet zonder internet. Ik weet niet hoe het precies zit bij euphony, maar hou er rekening mee dat je bij de meeste providers een 1 jaar contract hebt anders moet je een boete betalen als je sneller weggaat.

Normaal kan die modem dat aan, maar het hangt er dan ook weer vanaf hoe ver je van de centrale zit, dat bepaald de snelheid.

Ik speel af en toe team fortress 2 (spel) en daar ligt mijn ping heel goed, het is op een Nederlandse server. Ik zit dan rond de 15-20.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Normaal internet aanvragen aan dommel en zij stoppen dan ook je internet bij euphony
Dat zou ik zeker niet doen! Altijd zelf aangetekend opzeggen! Anders blijft je contract bij Euphony gewoon doorlopen!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

1) Internet aanvragen bij Dommel
2) Als je weet wanneer je internet bij Dommel actief wordt, aangetekend schrijven naar Euphony met de vraag om je internet vanaf dan stop te zetten. (meestal moet je nog wel 1 maand betalen)
3) En dan hopen dat Dommel de activatie-datum respecteert!

Zo zou ik het doen.
pietje666
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

wij zitten al een jaar of 3-4 bij euphony en onze formule is altijd hetzelfde gebleven, euphony zelf heeft onze internetsnelheid wel verhoogt van 512 kbs naar 1 mbps. Maar daar hebben wij niet om gevraagd ofzo dus ik veronderstel niet dat wij aan een langer contract vasthangen?

En voor de eerste maand is dat dan ongeveer een extra kost van 40€ veronderstel ik? 20€ activatiekosten bij dommel en dan nog is 20€ te betalen voor mijn vorig internet? (hoewel ik van die 20€ activatiekosten niet veel meer terugvind bij dommel)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Inderdaad, zelf je internet opzeggen bij je provider (tenzij deze Belgacom is), dommel doet dit niet voor jou (omdat het niet mag denk ik) !

Als je al 3-4 jaar bij Euphony zit, dan kan je me dunkt gratis opstappen. Je moet wel activatiekosten betalen bij Dommel (20 EUR) + eventueel ADS2plus (49 EUR).
pietje666
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

dat extra pack ga ik toch niet pakken denk, kmoet het zelf betalen hé en als 19 jarige student is da toch wel wa centjes :(
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

waarom neem je dan niet het home abonnement van dxadsl. Is goedkoper en je het 75gb per maand ipv 15gb met dezelfde 12mbit snelheid.
I don't like country music, but I don't mean to denigrate those who do. And for the people who like country music, denigrate means 'put down'
pietje666
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

droopy schreef:waarom neem je dan niet het home abonnement van dxadsl. Is goedkoper en je het 75gb per maand ipv 15gb met dezelfde 12mbit snelheid.


Ik pak die dxadsl niet omdat ik niet zeker weet of het mij wel goede pings garandeerd, daarom schakel ik immers over van euphony. Dommel gebruikt het belgacom netwerk en ik heb dus een goede ping gegarandeerd.

oja bij het bestellen van het abonnement bij dommel vraagt het achter het type telefoonlijn clasic of digital? kdenk dat wij classic hebben zoals normale mensen maar hoe weet ik dit zeker?
pietje666
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik heb nu mijn bestelling online ingevuld en heb de contracten via mail gekregen. Moet ik deze contracten afdrukken en laten tekenen door mijn moeder inscannen en via mail terugsturen of moet ik ze via de post opsturen?
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

Als ik me niet vergis werkt dxadsl voor de 12mbit aansluiting nu ook via het belgacom netwerk. Mijn home aansluiting werd toch door belgacom geactiveerd dus is het volgens mij hetzelfde netwerk.
I don't like country music, but I don't mean to denigrate those who do. And for the people who like country music, denigrate means 'put down'
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”