Exchange server installeren

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
MailFReAk

Dag iedereen ,

heeft er iemand ervaring met het installeren van exchange? wat moet ik allemaal instellen voor dat ik aan de installatie begin ?

ik heb exchange al geinstalleerd maar het afsluiten van de pc duurd 5 min , niet normaal dus ! , :lol:

i need some hulp..................... :idea:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik heb geen ervaring met exchange-servers (toch niet de server-kant), maar in het algemeen worden die dingen ook niet uit gezet eh ;-)
Lukse
Premium Member
Premium Member

Kheb da om te testen hier ook eens geinstalleerd gehad.
Duurde hier ook een paar minuten om af te sluiten.
Ik heb het er snel terug afgegooid :roll:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

OPlossing schreef:Jeff Warren" <[email protected]> wrote in message
news:OPkr#5G2CHA.1752@TK2MSFTNGP10...
> I suppose this is a common problem. It has slowed the shutdown process for
> both Windows 2000 SP3 and Windows Server 2003 post RC2 builds. Is there a
> quick fix for this, or just a problem with Exchange 2003 beta 2?
>
> Thanks,
> Jeff
>
>

I found the culprit to be:-

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\WaitToKillServiceTimeout

this was set to 600000

Changed it to 20000 and all seems well.
[mod]dit was in een nieuwe topic gezet, bij deze hier bij geplaatst.[/mod]
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

KZou zeggen, gewoon effe den update draaien....

Er is idd een probleem geweest voor de Win2000 en consoorten dat e shutdown ofwel mislukte, ofwel bleef duren.. maar daar is al lang geleden nen fix voor verschenen....
I love it when a plan comes together!
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Met die Wait Timeouts moet je wel oppassen. Voor een servertje dat je thuis draait zal het waarschijnlijk wel niet veel uitmaken maar voor grote Exchange servers is dit geen overbodige luxe.

Windows wilt namelijk bij het afsluiten liefst alles zo snel mogelijk dicht smijten, dikwijls op een niet al te correcte manier.

Om te voorkomen dat Exchange niet braaf kan afsluiten en al z'n buffers veilig stellen (anders ben je mails en/of logs kwijt als je pech hebt) zit er een timeout ingebakken die onder normale omstandigheden zelfs een zwaar belaste Exchange server rustig z'n ding laat doen.

Servers moet je best niet gaan tweaken .. zoals reeds gezegd: het is niet de bedoeling dat je die dingen regelmatig reboot ;)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
airzimmy
Erelid
Erelid
Contacteer:

C-Phest schreef:Servers moet je best niet gaan tweaken .. zoals reeds gezegd: het is niet de bedoeling dat je die dingen regelmatig reboot ;)

Hier ben ik toch niet helemaal mee akkoord, voor windows weet ik het niet direct maar op de verschillende unixes worden afh van de services en belasting van de server bijv heel wat kernel aanpassingen gedaan.
C-Phest
Premium Member
Premium Member

airzimmy schreef:Hier ben ik toch niet helemaal mee akkoord, voor windows weet ik het niet direct maar op de verschillende unixes worden afh van de services en belasting van de server bijv heel wat kernel aanpassingen gedaan.

Vandaar dat *nix servers dan ook vaak sneller lopen op eenzelfde platform. Windows kan je namelijk niet compileren naar wat nodig is op de server :)

Wie weet wat voor problemen krijg je DAN als ze dat zouden mogelijk maken :bang:
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”