Ik heb nu juist een cd brander gekocht (liteon 48.24.48 )
met nero software maar als ik een cd brand met nero dan blokkeert
het proggramma altijd op 3%.
Weet iemand hoe ik met nero een cd zou kunnen branden
zonder dat het blokkeert.
PS:pc: pentium2 350 mhz
192mb ram geheugen
Ik heb nog 2,66 gb over.
Windows xp pro
nero
Misschien ook eens kijken met welke snelheid je schijfjes zelf compatibel zijn.
greetz
greetz
Zit er in Nero niet zo een programma waarbij je kan testen welke je optimale burnspeed is?
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik zou zeggen, laat hem eens branden met "simulatie en burnen".
Dus eerst simuleren en daarna branden, en blijf eens van uw pc terwijl hij aan het burnen is. Uw pc is niet zo'n krachtig beestje... laat hem eens doen, zonder dat je de pc intensief gebruikt.. kijk eens of hij nog vastloopt?
Indien de simulatie mislukt, dan heb je geen kapote cd, maar moet je simpelweg opnieuw beginnen.
Hoeveel keer heb je dit al gehad? Wat doe je op de pc terwijl hij brandt? Laat je simuleren? Welke schijfjes gebruik je?
Dus eerst simuleren en daarna branden, en blijf eens van uw pc terwijl hij aan het burnen is. Uw pc is niet zo'n krachtig beestje... laat hem eens doen, zonder dat je de pc intensief gebruikt.. kijk eens of hij nog vastloopt?
Indien de simulatie mislukt, dan heb je geen kapote cd, maar moet je simpelweg opnieuw beginnen.
Hoeveel keer heb je dit al gehad? Wat doe je op de pc terwijl hij brandt? Laat je simuleren? Welke schijfjes gebruik je?
I love it when a plan comes together!
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Probeer eens met de simulatie zoals The Oddity zegt, en heb je nog andere programma's opstaan terwijl je brand? Je hoeft zelfs niets te doen, als er programma's opstaan die veel bronnen innemen kan daar ook het probleem zitten. Zet overbodige programma's af tijdens het branden.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Simulatie bootst het branden van een cd-r na (zonder cd-r dus). Hiermee word gecontroleerd of je computer kan volgen met de data aanvoeren. Indien je computer niet zou kunnen volgen, kan je eens de schrijfsnelheid naar beneden brengen.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Lijkt mij eerder een probleem met Nero.
Trouwens de meeste CD/DVD writers hebben vandaag de dag toch wel burn-proof achtige toestanden die coasters tot het verleden laten behoren.
Trouwens de meeste CD/DVD writers hebben vandaag de dag toch wel burn-proof achtige toestanden die coasters tot het verleden laten behoren.
-
- Erelid
- Contacteer:
Ik hou het bij te weinig "memory", de config van MaRto
is wel toereikend om XP draaiende te houden en misschien nog wat taken maar als je dan cd's brand op zo'n snelheid vreet dat ding geheugen en die burnproof heeft dan geen enkele zin want die moet ook geheugen hebben. Je kan Nero altijd eens opnieuw installeren en dan eens proberen op 4X of 8X branden.
Greetz
Weetgraag![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
is wel toereikend om XP draaiende te houden en misschien nog wat taken maar als je dan cd's brand op zo'n snelheid vreet dat ding geheugen en die burnproof heeft dan geen enkele zin want die moet ook geheugen hebben. Je kan Nero altijd eens opnieuw installeren en dan eens proberen op 4X of 8X branden.
Greetz
Weetgraag
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
"Carpe Diem"
- Mahimahi
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Wat zijn je settings in Nero MaRtO ?
Ik gebruik deze:
Voor Multisession tabblad: No multisession
Voor Burn Tabblad:
Write...aanvinken.
Finalize CD....aanvinken.
Write method.....Disc-at-once.
Bufferunderrunproof....aanvinken.
Ik gebruik deze:
Voor Multisession tabblad: No multisession
Voor Burn Tabblad:
Write...aanvinken.
Finalize CD....aanvinken.
Write method.....Disc-at-once.
Bufferunderrunproof....aanvinken.
![Wavey :wave:](./images/smilies/icon_wavey.gif)
![Wavey :wave:](./images/smilies/icon_wavey.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
r2504 schreef:Trouwens de meeste CD/DVD writers hebben vandaag de dag toch wel burn-proof achtige toestanden die coasters tot het verleden laten behoren.
Een woordje vergeten "meestal".
Zelf heb ik ook een burnproof writer, en ik kan je verzekeren dat ik héél en af en toe nog wel eens een coaster brand. (maar dat zijn de risico's van't vak - en het zijn er idd. véél minder als vroeger, maar toch...)
If you can't beat them, confuse them.
hmm volgens mij ligt het ook aan het geheugen en de snelheid van data aanvoer, een p2 350 is ver van geschikt om xp te runnen, als je een windows fan bent zou ik toch aanraden 98 te installen of zo
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Mss zou hij eens kunnen proberen Windows 2000 professional te draaien. Het is niet zo zwaar (lichter dan XP), het kan hier op een pentium 100Mhz met 40MB RAM draaien en dan draait het nog redelijk vlot. En win2k is nog altijd stabieler dan 98 ook. Indien je toch windows 98 wil installeren, zoek dan de tweede editie, deze is ook stabieler dan de gewone windows 98.
- Styno
- Elite Poster
Sorry jongens, ik brand nog steeds onder XP op een p350 met een plextor 8x zonder burnproof, dat is zeer goed te doen.
Er is ook gezegd dat het branden met een ander prog dan nero wel lukt, dus volgens mij moet je het niet ver zoeken.
Ofwel ander programma gebruiken ofwel nero troubleshooten. Logfiles nakijken, uninstall en laatste versie installeren,....
Styno
Er is ook gezegd dat het branden met een ander prog dan nero wel lukt, dus volgens mij moet je het niet ver zoeken.
Ofwel ander programma gebruiken ofwel nero troubleshooten. Logfiles nakijken, uninstall en laatste versie installeren,....
Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
![Afbeelding](http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?un=styno&t=34517)
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Styno,
Ik brand hier ook nog met een 8X, zonder burnproof of seamlesslink of what dan ook. En af en toe heb ik ook eens een coaster .... en soms is dat met nero en soms is dat met iets anders...
Ik blijf erbij, try the simulation... hangt er ook vanaf wat hij al dan niet doet tijdens het burnen met WMP als met Nero
.
Ik brand hier ook nog met een 8X, zonder burnproof of seamlesslink of what dan ook. En af en toe heb ik ook eens een coaster .... en soms is dat met nero en soms is dat met iets anders...
Ik blijf erbij, try the simulation... hangt er ook vanaf wat hij al dan niet doet tijdens het burnen met WMP als met Nero
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
I love it when a plan comes together!
- Styno
- Elite Poster
The Oddity, net wat ik zei dus
ik ben me nu wel aan het afvragen of WMP steeds een burn doet op de MAX burnspeed, of dat hij het op een lagere snelheid doet.
en inderdaad, simulation hoorde bij -nero troubleshooting-
Styno
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
ik ben me nu wel aan het afvragen of WMP steeds een burn doet op de MAX burnspeed, of dat hij het op een lagere snelheid doet.
en inderdaad, simulation hoorde bij -nero troubleshooting-
Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
![Afbeelding](http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?un=styno&t=34517)