Promoten van je site/blog

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
generalbongo
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 sep 2008, 17:09
Locatie: Melsele
Contacteer:

Beste userbasers,

Ikzelf ben beheerder van een paar sites/blogs over vanalles en nog wat.

Het ontwerpen en het vullen met content gaat meestal vrij vlot. Alleen het aan de wereld laten weten dat ik weer een nieuw artikel heb geschreven gaat iets minder...

Wat doen julle om jullie site/blog meer bekendheid te geven?

Groeten

Bongo
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Het probleem met veel blogs is het onderwerp van je berichtjes: hoe populairder het onderwerp, hoe meer kans dat je blog opgemerkt wordt. Als je je blog dus gebruikt als persoonlijk dagboek, met je belevenissen van alledag ... ga ik vrees ik nooit veel succes kunnen boeken. Ben je echter iemand die continu nieuwe gadgets uitprobeert, of ben je een creatieve programmeur die het uiterste uit bepaalde softwareplatformen haalt, dan ga je in die branche ongetwijfeld bezoekers kunnen trekken.

Een eerste ding dat je kan doen is je blog aanmelden bij technorati, en je blog dan ook laten 'pingen' naar technorati als je een nieuw bericht plaatst. Dat ping-systeem is iets waarmee je andere blogs en websites een notificatie stuurt dat er ee nieuw bericht op je blog staat. In Wordpress kan je dat in elk geval instellen dat dit automatisch gaat. En voor de rest ... veel gelinkt raken: laat links naar concrete blogposts achter op fora in relevante discussies, als reacties op krantenberichten, ...

Ik zie dat je zelf 'sites/blogs' zegt. Soms is het diversifïëren van informatie over verschillende sites initieel niet zo interessant; omdat je dan ook evenveel sites moet bekend maken en onderhouden. Pas als je een voldoende groot lezerspubliek hebt kan het interessant zijn om meerdere sites te gebruiken voor meerdere onderwerpen.
De meeste blogsoftware kan werken met categorieën om dat probleem een beetje te omzeilen.
generalbongo
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 sep 2008, 17:09
Locatie: Melsele
Contacteer:

ik gebruik zelf wordpress en dat is tot nu toe het beste blog platform dat ik getest heb.
Kort na het schrijven van een nieuw topic kan ik hem in google al terugvinden.
Alleen blijf je dan met het issue zitten dat er mensen specifiek op je 'zoekwoorden' moeten gaan zoeken voor ze op je site komen.

Ook bij technorati en dergelijk ben ik aangemeld.. Alleen richten deze zich niet specifiek op nederlandstalige/belgische bezoekers dus de kans dat je vandaar visitors trekt is ook al relatief klein.

Toen dacht ik van zelf iets te starten www.bloogle.be om nederlandstalige blogs bekender te maken, maar het promoten van zo'n site is al helemaal onbegonnen werk...

Vandaar dat ik misschien dacht dat er hier meer ervaren users waren die andere alternatieven kenden, dus buiten de standaard zaken
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

He, grappig. Vorige week verscheenhier een berichtje over...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
generalbongo
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 sep 2008, 17:09
Locatie: Melsele
Contacteer:

dat klopt
dat is het bericht van een collega van mij

het is trouwens via hem dat ik het forum hier heb leren kennen
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Google Webmaster tools met hun XML sitemap doen hier wonderen, daar bestaat trouwens ook een WP plugin voor.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”