Weeral een snelheidsvraagje :)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Confusion
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 sep 2008, 14:36

Als ik snelheidstest uitvoer kom ik maar aan 7200mb down en iets van een 250 up ofziets. als ik dan in mijn modem/router ga kijken zie ik andere waardes staan:

Internet

Verbindingsstatus: Verbonden (0:07:37:07)
Verbindingsmodus: Altijd aan
IP-adres:
MAC-adres:
Standaard gateway:
Voorkeurs-DNS-server:
Alternatieve DNS-server:
Downstream-snelheid: 9023 kbps
Upstream-snelheid: 509 kbps
PPPoE-doorvoer: Uitgeschakeld
ADSL-lijn

Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 14652 kbps (downstream) / 1197 kbps (upstream)
Ruismarge: 12.7 dB (downstream) / 27.3 dB (upstream)
Lijndemping: 21.8 dB (downstream) / 5.5 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18.4 dBm (downstream) / 12.2 dBm (upstream)
Address Translation (NAT)

Status: Ingeschakeld
Dynamische DNS

Status: Uitgeschakeld


Zijn dit maar theoretische waardes? zoja, hoe kan ik men lage upsnelheid verhogen? een bepaalde instelling in de modem wijzigen? Of slaag ik de bal compleet mis? :D

Mvg,

Confusion
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

upstream : iets anders aan het uploaden? Je kan alleszins de 50kb/s halen he(behalve homeconnect) en je zit op 9 mbit
Confusion
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 sep 2008, 14:36

ik heb Homeconnect, en nee tijdens de testen staat alles kwa download ofzo af om geen valse metingen te hebben.. Ik dacht dus aan een foutieve instelling in men modem ofzo waardoor ik zo slechte upload waarde haal..
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Confusion schreef:ik heb Homeconnect, en nee tijdens de testen staat alles kwa download ofzo af om geen valse metingen te hebben.. Ik dacht dus aan een foutieve instelling in men modem ofzo waardoor ik zo slechte upload waarde haal..


Hier is het antwoord dat ik op je pm gaf zodat het mss andere ook kan helpen;

Het enige wat je nog kan doen is een nieuwe kabel aanleggen zonder enige verlengingen. Als je echt kost wat kost wilt weten of dit iets gaat uithalen kan je steeds eerst met 1m kabel of korter proberen van het hoofd aansluitpunt naar je modem.

Onthoud de kabel volgorde in de hoofd aansluitpunt en verwijder deze dan (normaal zijn dit maar twee draadjes). Sluit dan een korte kabel direct van deze aansluit punt naar je modem en voer dan snelheid en waarde checks uit om het verschil te zien. Dit kan een beetje lastig zijn maar zo bespaar je tenminste geld en moeite als je ziet dat het niets uithaalt.

Btw gefeliciteerd met je snelheidsverhoging alhoewel je toch 12mbps aankan met die waardes.
Confusion
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 sep 2008, 14:36

Ik heb men modem aangesloten via zo verlengsnoer op rol, voor de rest zit ik op het 5de verdiep van een appartementsgebouw en loopt de telefoonkabel hier intern al een stukje voor het ergens naar beneden gaat. En dit is men eerst dommel account dus weet niet als dit goed is of niet.. Ik las op het forum al es dat je in de modem ook wat kon veranderen om betere snelheid te halen aangezien het daar al wel es verkeerd wil lopen, maar veel weet ik er niet echt van :D
Confusion
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 sep 2008, 14:36

Net gemeten ==>

Afbeelding
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Confusion schreef:Ik heb men modem aangesloten via zo verlengsnoer op rol, voor de rest zit ik op het 5de verdiep van een appartementsgebouw en loopt de telefoonkabel hier intern al een stukje voor het ergens naar beneden gaat. En dit is men eerst dommel account dus weet niet als dit goed is of niet.. Ik las op het forum al es dat je in de modem ook wat kon veranderen om betere snelheid te halen aangezien het daar al wel es verkeerd wil lopen, maar veel weet ik er niet echt van :D

Altijd trachten de lengte van de kabel tot uw modem zo kort mogelijk te houden, want dat kan een slechte invloed hebben.
Dus tracht een kabel te vinden die "net gepast" is (steeds klein beetje speling laten natuurlijk lol ;) ).
De kwaliteit van de kabel is ook van grote rol. Schielded en of twisted is aan te raden (cat5 of 5e)
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

U hebt homeconnect? Mag ik u vragen in welke stad u woont?
To download or not to download, that's the question.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”