Herstart automatisch

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
noppes
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 17 sep 2002, 13:09
Locatie: Torhout
Contacteer:

Hoi,

Heb 3 weken geleden bij een vriend een format gedaan en win2k erop gezet. Het systeem heeft 2 weken foutloos gewerkt. Nu is het al een week dat we problemen ondervinden:
Als je erop werkt -> geen probleem
Laat je de pc een halfuurtje met rust en je komt terug dat staat hij in de opstartmode met de foutmelding die men krijgt als je zou opstarten met een diskette die geen opstartdiskette is (haal je diskette uit je station en druk op een toets). Als je dan op een toets drukt, blijft hij deze melding maken. Doe je ctrl+alt+del dan start hij terug op en terug hetzelfde, de enige oplossing is -> stekker uittrekken...

Weet iemand raad ??

Gegevens: PIII 550 Mhz, 64 RAM, Lifetech (uit den Aldi), win2k, SP3

PS: RAM geheugen zal zaterdag verhoogd worden...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

euh, strange.

Ik heb wel al een paar x gehad dat de pc automatisch reboote zonder iets te zeggen, gewoon in het midden van mijn werken. Na beetje zoekwerk bleek dat dit tengevolge van de de automatische liveupdate van NIS2002 was. Blijkbaar was er een file geupdate die een reboot vereiste voor een correcte werking. Jammer dat hiervoor geen msgBox wordt gedisplayed. Denk een bug in NIS.
Kan de restart bij jou hiervan een gevolg zijn? Dat verklaart dan wel nog altijd niet waarom hij error geeft ivm diskette. strange problem. Bios eventueel es checken voor opstart sequence, normaal zal het dat wel niet zijn, maar maybe es kijken.
autoexec.bat maybe eens bekijken.... misschien iets gedownload dat mallafide code hierin gecopieerd heeft. (diskettestation defect?) anders zou ik je versie van Win2k eens onder de loep nemen indien het nog zo een recente install is.
I love it when a plan comes together!
noppes
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 17 sep 2002, 13:09
Locatie: Torhout
Contacteer:

Ok! Zal dit zaterdag eens bekijken... ma ik heb een slecht voorgevoel dat het da gaat zijn ! Het is iemand die bijna nooit download enzo.
Als iemand nog suggesties heeft, post ze gerust, maar liefst voor zaterdag, zodanig dat ik eens alles kan uitproberen.

Thanx Oddity
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Geen enkel probleem, always here to help out!
I love it when a plan comes together!
noppes
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 17 sep 2002, 13:09
Locatie: Torhout
Contacteer:

Ok! heb het gevonden. Hij vond dus de harde schijf nie meer, het lag aan de kabel die de harde schijf verbindt met het moederbord, heb die vervangen en geen problemen meer...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

aha, weer iets dat we hebben bij geleerd thx 4 the feedback noppes!

Hmm, ga bij mij ook es kabels controleren, heb dat onlangs nog eens gehad dat em vanzelf reboote. Zou ik eigenlijk ni direct aan gedacht hebben, want heb dat gelijk enkel met Win2k ;-)

btw thx 4 feedback!
I love it when a plan comes together!
noppes
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 17 sep 2002, 13:09
Locatie: Torhout
Contacteer:

No problemo, amigos... :)

Ik heb al veel meer geleerd van jullie dan omgekeerd zulle, maar soit, we zijn er om te leren é !! :D
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Noppes,

bij ieder probleem dat zich hier stelt leren we bij, er is niet steeds een pasklare oplossing, en het helpen meezoeken naar problemen levert steeds nieuwe dingen op die je maybe later kan gebruiken in een andere situatie.
I love it when a plan comes together!
noppes
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 17 sep 2002, 13:09
Locatie: Torhout
Contacteer:

Ik geef je 100 neen 200 % gelijk... :D
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”