VoIP instellingen Homeconnect

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
gregmans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:25
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Hier en daar zijn er over het forum dingen verspreid over het aanpassen van VoIP instellingen van Homeconnect of de instellingen van Dommel zelf te proberen te achterhalen om elders te kunnen gebruiken.

Ik dacht dat het misschien interessant zou zijn om hier een eigen topic voor te beginnen.

Het is me net gelukt om een extra SIP-account in te stellen in de SX762.
Door middel van Firebug en zoveel mogelijk op visible te zetten heb ik een extra account kunnen invoeren en nu kan ik gewoon bij kiesplannen instellen dat als ik bepaalde buitenlandse nummers draai hij dan het andere SIP-account gebruikt.
Op deze manier kan ik gratis naar het buitenland bellen!

Nu nog zoeken of ik zo de SIP-instellingen van Dommel kan vinden zodat ik deze ook op mijn GSM kan gebruiken...
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

uhuu.. Als je de tijd hebt, kan je anders de instellingen die je opgeslagen hebt van je router met je sipaccount + paswoord proberen te achterhalen...

Hbe gehoord dat de siemens firmware open source is, dus dat dit zeker mogelijk is..

Kiesplannen, is bij homeconnect of op je router zelf?
Afbeelding
gregmans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:25
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb de instellingen gevonden. Het enige dat nog mist is het paswoord.

De gegevens die je nodig hebt zijn de volgende:

UN: sip[ADSLgebruikersnaam] (bv: sip57832)
Authorisation: idem UN
Password: [weet ik nog niet]]
SIP Domain: 83.101.17.137
Listen Port: 5060
Proxy: idem domain
Registrar: idem domain
Bijlagen
Dommel VoIP.jpg
(100.99 KiB) 71 keer gedownload
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

gregmans schreef:Ik heb de instellingen gevonden. Het enige dat nog mist is het paswoord.

De gegevens die je nodig hebt zijn de volgende:

UN: sip[ADSLgebruikersnaam] (bv: sip57832)
Authorisation: idem UN
Password: [weet ik nog niet]]
SIP Domain: 83.101.17.137
Listen Port: 5060
Proxy: idem domain
Registrar: idem domain


die gegevens hebben we allang.. ;)
gregmans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:25
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Ja, maar heeft iemand het PW al gevonden?
dannyict
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 jul 2008, 08:08
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Wat gebruik je om gratis naar het buitenland te bellen?
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

gregmans schreef:Ik heb de instellingen gevonden. Het enige dat nog mist is het paswoord.

De gegevens die je nodig hebt zijn de volgende:

UN: sip[ADSLgebruikersnaam] (bv: sip57832)
Authorisation: idem UN
Password: [weet ik nog niet]]
SIP Domain: 83.101.17.137
Listen Port: 5060
Proxy: idem domain
Registrar: idem domain


Lijn eens de stappen uit om die zichtbaar te maken.
gregmans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:25
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

dannyict schreef:Wat gebruik je om gratis naar het buitenland te bellen?
Een van de zovele betamax klonen. Ikzelf gebruik voor het moment Voipstunt.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

icekiller2k6 schreef:
die gegevens hebben we allang.. ;)


Jij kan ook uitleggen hoe je daar geraakt ze want ik hoor niet bij "we".
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

broli schreef:
icekiller2k6 schreef:
die gegevens hebben we allang.. ;)


Jij kan ook uitleggen hoe je daar geraakt ze want ik hoor niet bij "we".

Kheb het eigenlijk lang geleden al eens vermeld met de bijhorende screenshots..

Je zet alles op visible met firebug en dan bij accounts zie je uw domme laccount, klik op bewerken e voila je zit bij waar de screenie kwam.. Mja zo lang we paswoord niet kunnen revealen is er niet veel aan imo.. Maar hey een nieuw topic starten, ga je gang
Afbeelding
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Ik heb gezocht en vond niets. Je "uitleg" is maar ook aan de magere kant. Geef is wat meer detail want mijn firebug heeft niet een "zet alles op visible" optie :roll:.
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

broli schreef:Ik heb gezocht en vond niets. Je "uitleg" is maar ook aan de magere kant. Geef is wat meer detail want mijn firebug heeft niet een "zet alles op visible" optie :roll:.


zoek het eens.. Ik heb het al eens uitgebreid uitgelegd.. Zal ik neit nog eens doen.. Verder kan je ook gewoon firebug eens uitzoeken hoe het werkt en in google zoeken naar d ehtml opties of java opties.. Je komt er wel al sje er wat tijd in steekt. Het moet niet allemaal voorgeschoteld zijn e..
Afbeelding
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Zuttasoxx schreef:
broli schreef:Ik heb gezocht en vond niets. Je "uitleg" is maar ook aan de magere kant. Geef is wat meer detail want mijn firebug heeft niet een "zet alles op visible" optie :roll:.


zoek het eens.. Ik heb het al eens uitgebreid uitgelegd.. Zal ik neit nog eens doen.. Verder kan je ook gewoon firebug eens uitzoeken hoe het werkt en in google zoeken naar d ehtml opties of java opties.. Je komt er wel al sje er wat tijd in steekt. Het moet niet allemaal voorgeschoteld zijn e..


Jesus man, een post maken maar de moeite niet doen om op zen minste een keyword te geven om hier op te zoeken. Op "firebug" zoeken vind ik je befaamde post niet. Wat moet ik anders doen al je posts doorgaan :???: . Wat ben jij behulpzaam zeg :roll:.
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

broli schreef:
Zuttasoxx schreef:
broli schreef:Ik heb gezocht en vond niets. Je "uitleg" is maar ook aan de magere kant. Geef is wat meer detail want mijn firebug heeft niet een "zet alles op visible" optie :roll:.


zoek het eens.. Ik heb het al eens uitgebreid uitgelegd.. Zal ik neit nog eens doen.. Verder kan je ook gewoon firebug eens uitzoeken hoe het werkt en in google zoeken naar d ehtml opties of java opties.. Je komt er wel al sje er wat tijd in steekt. Het moet niet allemaal voorgeschoteld zijn e..


Jesus man, een post maken maar de moeite niet doen om op zen minste een keyword te geven om hier op te zoeken. Op "firebug" zoeken vind ik je befaamde post niet. Wat moet ik anders doen al je posts doorgaan :???: . Wat ben jij behulpzaam zeg :roll:.


Ik heb zijn vorige post gelezen ivm alles op "true ipv hidden" zetten, maar ben er toen ook niet uitgeraakt. Hij/Zuttasoxx wou in dat vorige topic al geen extra uitleg geven na die ene true ipv hidden post. Beetje lui van hem.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

woete schreef:
broli schreef:
Zuttasoxx schreef:
broli schreef:Ik heb gezocht en vond niets. Je "uitleg" is maar ook aan de magere kant. Geef is wat meer detail want mijn firebug heeft niet een "zet alles op visible" optie :roll:.


zoek het eens.. Ik heb het al eens uitgebreid uitgelegd.. Zal ik neit nog eens doen.. Verder kan je ook gewoon firebug eens uitzoeken hoe het werkt en in google zoeken naar d ehtml opties of java opties.. Je komt er wel al sje er wat tijd in steekt. Het moet niet allemaal voorgeschoteld zijn e..


Jesus man, een post maken maar de moeite niet doen om op zen minste een keyword te geven om hier op te zoeken. Op "firebug" zoeken vind ik je befaamde post niet. Wat moet ik anders doen al je posts doorgaan :???: . Wat ben jij behulpzaam zeg :roll:.


Ik heb zijn vorige post gelezen ivm alles op "true ipv hidden" zetten, maar ben er toen ook niet uitgeraakt. Hij/Zuttasoxx wou in dat vorige topic al geen extra uitleg geven na die ene true ipv hidden post. Beetje lui van hem.

wat lui van hem..? doe zelf een beetje moeite!

enigste wat je feitelijk moet doen isd e hidden blocks bij CSS zichtbaar maken...

google maar op visibility & css kom je genoeg info overtegen..

en hij heeft zelfs gezgd met welk programma je het realtime kunt editen.. je wilt toch ook niet dat hij je eten voorkauwt en in uw mond roggelt?
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

icekiller2k6 schreef:wat lui van hem..? doe zelf een beetje moeite!

enigste wat je feitelijk moet doen isd e hidden blocks bij CSS zichtbaar maken...

google maar op visibility & css kom je genoeg info overtegen..

en hij heeft zelfs gezgd met welk programma je het realtime kunt editen.. je wilt toch ook niet dat hij je eten voorkauwt en in uw mond roggelt?


En wie ben jij weer?

woete heeft gelijk hij is de luierik. Kan nog eens nie 5 min de moeite doen om het uit te leggen in een paar stappen..."google het maar" wat is dat voor zever zeg. Als je kennis hebt deel het punt.

Edit: Oke ik heb het gevonden.

1) Installeer FIREBUG
2) Ga naar Geavanceerde instellingen->Telefonie->VOIP in je modem.
3) Rechter muisklik op "VOIP" en kies "Inspect Element".
4) Ga naar het html tab.
5) Zoek "display" op met het zoekfunctie van firebug.
6) Klik op elke gevonden display om het hele style te editen en plak het volgende "visibility: visible; display: table-row;" zonder de "".
7) Herhaal vanaf stap 5 om alles zichtbaar te maken.

(Let op: raak de voip instellingen niet aan tenzij je een config file hebt opgeslagen.)

Laat maar mr. luierik wezen daar is de oplossing.
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

Geplaatst: Zo Aug 31, 2008 13:38 Onderwerp: Reageer met quote Bewerk/Verwijder dit bericht
http://img.skitch.com/20080831-j4whsbbe ... jw2sky.png

Ik gebruik een e xtensie van firefox om de html code live te editen.. Je ziet als je kijkt dat er bij paar dingen visibility bijstaat en display. Bij visibility staat er normaal hidden ==> veranderd naar visible en bij display staat er normaal none ==> naar block gezet. Er zijn meer dingen op die pagina die je visible kunt zetten, maar aangezien ik ingesteld hebt dat systeem me binnen 5 min inactiviteit buitengooit heb ik maar rap screneie genomen.

Nu blijkt dus dat dommel toch 1000 kbps ingesteld heeft.


Wat heb je nog meer nodig dan diene uitleg?.. Maar hey euhm ik maak tenminste niet voor alles een nieuwe topic.. Want integendeel tot sommige mensen heb ik er wel zelf naar gegoogled hoe dit allemaal in elkaar zat ipv hier zitten neuten over andere mensen die dit AL gepost hadden. En ik ben indd lui in de zin van dat ik niet alle stappen uitgebreid zal posten terwijl zoals je ziet broli met wat google het ook lukt.. Dus stop met wat kinderachtig te doen en ridicule dingen verwachten van mensen..
Afbeelding
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Zuttasoxx schreef:Wat heb je nog meer nodig dan diene uitleg?.. Maar hey euhm ik maak tenminste niet voor alles een nieuwe topic.. Want integendeel tot sommige mensen heb ik er wel zelf naar gegoogled hoe dit allemaal in elkaar zat ipv hier zitten neuten over andere mensen die dit AL gepost hadden. En ik ben indd lui in de zin van dat ik niet alle stappen uitgebreid zal posten terwijl zoals je ziet broli met wat google het ook lukt.. Dus stop met wat kinderachtig te doen en ridicule dingen verwachten van mensen..


Soms vergeet ik dat niet iedereen even behulpzaam is, dus sorry mijn schuld inderdaad.
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

icekiller2k6 schreef:
woete schreef:
broli schreef:
Zuttasoxx schreef:
broli schreef:Ik heb gezocht en vond niets. Je "uitleg" is maar ook aan de magere kant. Geef is wat meer detail want mijn firebug heeft niet een "zet alles op visible" optie :roll:.


zoek het eens.. Ik heb het al eens uitgebreid uitgelegd.. Zal ik neit nog eens doen.. Verder kan je ook gewoon firebug eens uitzoeken hoe het werkt en in google zoeken naar d ehtml opties of java opties.. Je komt er wel al sje er wat tijd in steekt. Het moet niet allemaal voorgeschoteld zijn e..


Jesus man, een post maken maar de moeite niet doen om op zen minste een keyword te geven om hier op te zoeken. Op "firebug" zoeken vind ik je befaamde post niet. Wat moet ik anders doen al je posts doorgaan :???: . Wat ben jij behulpzaam zeg :roll:.


Ik heb zijn vorige post gelezen ivm alles op "true ipv hidden" zetten, maar ben er toen ook niet uitgeraakt. Hij/Zuttasoxx wou in dat vorige topic al geen extra uitleg geven na die ene true ipv hidden post. Beetje lui van hem.

wat lui van hem..? doe zelf een beetje moeite!

enigste wat je feitelijk moet doen isd e hidden blocks bij CSS zichtbaar maken...

google maar op visibility & css kom je genoeg info overtegen..

en hij heeft zelfs gezgd met welk programma je het realtime kunt editen.. je wilt toch ook niet dat hij je eten voorkauwt en in uw mond roggelt?


Als ik mij niet vergis, had jij tijdje geleden beloofd dat je je er eens in zou verdiepen om dat voip paswoord te achterhalen. Maar eerst moest je nog een paar websites afwerken ...
Heb je ondertussen al tijd gevonden ?
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

broli schreef:
Zuttasoxx schreef:Wat heb je nog meer nodig dan diene uitleg?.. Maar hey euhm ik maak tenminste niet voor alles een nieuwe topic.. Want integendeel tot sommige mensen heb ik er wel zelf naar gegoogled hoe dit allemaal in elkaar zat ipv hier zitten neuten over andere mensen die dit AL gepost hadden. En ik ben indd lui in de zin van dat ik niet alle stappen uitgebreid zal posten terwijl zoals je ziet broli met wat google het ook lukt.. Dus stop met wat kinderachtig te doen en ridicule dingen verwachten van mensen..


Soms vergeet ik dat niet iedereen even behulpzaam is, dus sorry mijn schuld inderdaad.


Ik ben eigenlijk wel zee rbehulpzaam. Alleen niet tot het punt waar ik alles moet doen ipv dat ze zelf wat moeite doen. Anders leren mensen het nooit.. Zelfde met kinderen opvoeden
Afbeelding
sithlord2
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

gregmans schreef:Hier en daar zijn er over het forum dingen verspreid over het aanpassen van VoIP instellingen van Homeconnect of de instellingen van Dommel zelf te proberen te achterhalen om elders te kunnen gebruiken.

Ik dacht dat het misschien interessant zou zijn om hier een eigen topic voor te beginnen.

Het is me net gelukt om een extra SIP-account in te stellen in de SX762.
Door middel van Firebug en zoveel mogelijk op visible te zetten heb ik een extra account kunnen invoeren en nu kan ik gewoon bij kiesplannen instellen dat als ik bepaalde buitenlandse nummers draai hij dan het andere SIP-account gebruikt.
Op deze manier kan ik gratis naar het buitenland bellen!

Nu nog zoeken of ik zo de SIP-instellingen van Dommel kan vinden zodat ik deze ook op mijn GSM kan gebruiken...


Het wachtwoord zal je zo niet kunnen achterhalen vrees ik. Ik denk dat wachtwoorden niet in plaintext worden opgeslagen, maar ofwel ge-encrypteerd of een hash-value van het wachtwoord.

SIP is denk ik voor een stuk gebaseerd op HTTP, en dat het gebruik maakt van HTTP-digest voor authenticatie. (Denk dat dit een vorm van hashing is, maar ben niet zeker).
gregmans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:25
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Iemand een idee dan?
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

icekiller2k6 schreef:source code van gigaset sx762
http://gigaset.siemens.com/shc/0,1935,hq_en_0_155791_rArNrNrNrN,00.html


icekiller2k6 schreef:...
gewoon ff zoeken naar' upload' of 'firmware upgrade' sectie.. zien welke functie gebruikt wordt voor te uploade => kijken welke functie wordt opgeroepen voor de decryptie.. en dan gewoon dat deel eruit rippen
in een apart project stoppen (gewoon textline) omzetten.exe input.cfg output.txt gedoe.. et voila..
...


icekiller2k6 schreef:zoals ik zei tijd tekort.. na de 4de kan ik me er pas opstorten.. niet iedereen heeft vakantie hé.. heb 4 grote sites die af moeten en nog 2 schotel installaties..


We zijnde 4e september ondertussen al lang gepasseerd.
Ik kan alleen maar hopen dat Meneer Kindt ondertussen ergens een weinig tijd kan vinden om een functie te schrijven waarmee we ons wachtwoord kunnen achterhalen. Want zoals hij het beschrijft is het kinderspel voor hem.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

tijdstekort is een beetje uitgelopen ;)

morgen ga ik het (zeker?) bekijken! ;)
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

icekiller2k6 schreef:tijdstekort is een beetje uitgelopen ;)

morgen ga ik het (zeker?) bekijken! ;)

En? Kan ik op café pinten gaan pakken, of heb je nog een openbaring voor vnv?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

woete schreef:
icekiller2k6 schreef:tijdstekort is een beetje uitgelopen ;)

morgen ga ik het (zeker?) bekijken! ;)

En? Kan ik op café pinten gaan pakken, of heb je nog een openbaring voor vnv?


heb de code meermaals bekeken, en op eerste zicht lijken ze enkel de files openbaar te hebben gemaakt die onder GPL licentie vallen.


de zelf geschreven upload functie lijkt niet aanwezig. Ik zal (nu ben nog bezig ;)) nog eens alle files na lopen de zien of er toch niets staat in de documentatie.

This utility does NOT provide means for software update support.
After updating the flash with an image generated by this utility
you will NOT be able to do any further software updates !!



waar ik dus schrik voor had, ze hebben de upgrade sectie niet publiek gemaakt dus ook niet de decode sectie.
Tomola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:09
Bedankt: 3 keer

Zuttasoxx schreef:
broli schreef:
Zuttasoxx schreef:Wat heb je nog meer nodig dan diene uitleg?.. Maar hey euhm ik maak tenminste niet voor alles een nieuwe topic.. Want integendeel tot sommige mensen heb ik er wel zelf naar gegoogled hoe dit allemaal in elkaar zat ipv hier zitten neuten over andere mensen die dit AL gepost hadden. En ik ben indd lui in de zin van dat ik niet alle stappen uitgebreid zal posten terwijl zoals je ziet broli met wat google het ook lukt.. Dus stop met wat kinderachtig te doen en ridicule dingen verwachten van mensen..


Soms vergeet ik dat niet iedereen even behulpzaam is, dus sorry mijn schuld inderdaad.


Ik ben eigenlijk wel zee rbehulpzaam. Alleen niet tot het punt waar ik alles moet doen ipv dat ze zelf wat moeite doen. Anders leren mensen het nooit.. Zelfde met kinderen opvoeden


niet iedereen heeft detijd en kennis om het zelf uit tezoeken...
Daar heb je forums voor omwat kennis op t doen :wink:
sithlord2
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

icekiller2k6 schreef:...
gewoon ff zoeken naar' upload' of 'firmware upgrade' sectie.. zien welke functie gebruikt wordt voor te uploade => kijken welke functie wordt opgeroepen voor de decryptie.. en dan gewoon dat deel eruit rippen
in een apart project stoppen (gewoon textline) omzetten.exe input.cfg output.txt gedoe.. et voila..
...


Zo simpel is het niet denk ik. als ze enkel de message digest meesturen voor het wachtwoord (wat voldoende is voor de sip authentication) kan je enkel via een brute-force attack het orginele wachtwoord achterhalen (alle mogelijke combinaties afgaan, digest berekeken, en zien of dit overeen komt met de waarde in de config file). Het is zeker doenbaar, maar neemt ongelofelijk veel tijd in beslag.

Er zijn reeds tools om SIP-wachtwoorden te kraken, maar die werken ook met een brute-force attack op de sip-server, en dat is een duidelijke overtreding van de Dommel voorwaarden.

Maar als je een meer simpele methode weet, ben ik wel benieuwd :-)
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Geweldige tip hier om met Firebug die verborgen instellingen zichtbaar te krijgen en te kunnen bewerken!

Heb inmiddels verschillende SIP accounts ingesteld. Voipbuster staat nu als hoofdaccount en Dommel en nog een ander als secundair zodat enkel de gesprekken daarvan nog binnenkomen. Super dus!

Even ter zake.. zijn er nog mensen met tips om bepaalde codecs aan te passen of andere instellingen zodat de kwaliteit nog verder omhoog gaat?

Hoewel ik trouwens zelf wel kan zeggen dat ik op volle snelheid vanaf de newservers films afhaal en de VOIP werkt gewoon perfect eigenlijk.

Goed de geluidskwaliteit mag beter maar we hebben geen onderbrekingen enzo.

Ben dus tevreden! Nu de homelink update nog!
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

macamba schreef:Geweldige tip hier om met Firebug die verborgen instellingen zichtbaar te krijgen en te kunnen bewerken!

Heb inmiddels verschillende SIP accounts ingesteld. Voipbuster staat nu als hoofdaccount en Dommel en nog een ander als secundair zodat enkel de gesprekken daarvan nog binnenkomen. Super dus!

Even ter zake.. zijn er nog mensen met tips om bepaalde codecs aan te passen of andere instellingen zodat de kwaliteit nog verder omhoog gaat?

Hoewel ik trouwens zelf wel kan zeggen dat ik op volle snelheid vanaf de newservers films afhaal en de VOIP werkt gewoon perfect eigenlijk.

Goed de geluidskwaliteit mag beter maar we hebben geen onderbrekingen enzo.

Ben dus tevreden! Nu de homelink update nog!


Waarom belt gij liever met VOIPBUSTER dan met DOMMEL?
IK ben juist weggegaan bij voipbuster/cheap omdat ik altijd troubles had met telenet klanten.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Unhashed the password, seems it is the same password as the connection, but reversed...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
gregmans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:25
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Ken schreef:Unhashed the password, seems it is the same password as the connection, but reversed...
I'm gonna test that immediately!
Edit: Spijtig genoeg krijg ik "Registration error: 403 - Forbidden (Bad auth)". :cry:
Laatst gewijzigd door gregmans 21 sep 2008, 22:44, in totaal 1 gewijzigd.
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

gregmans schreef:
Ken schreef:Unhashed the password, seems it is the same password as the connection, but reversed...
I'm gonna test that immediately!


Net getest met X-Lite, werkt niet...
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Ken schreef:Unhashed the password, seems it is the same password as the connection, but reversed...

'Unhash'. Wow. Een iets of wat veilige 'hash' is een functie die maar in één richting werkt (one way hash). Met andere woorden, als je over bepaalde data een hash berekent, kan je niet met behulp van die hash de oorspronkelijke data terug berekenen. Dus zoiets als 'unhash' bestaat gewoonweg niet. ROFL :lol:
sithlord2
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

FullHD schreef:
Ken schreef:Unhashed the password, seems it is the same password as the connection, but reversed...

'Unhash'. Wow. Een iets of wat veilige 'hash' is een functie die maar in één richting werkt (one way hash). Met andere woorden, als je over bepaalde data een hash berekent, kan je niet met behulp van die hash de oorspronkelijke data terug berekenen. Dus zoiets als 'unhash' bestaat gewoonweg niet. ROFL :lol:


Lol, inderdaad...

De enige manier om iets te unhashen, is een brute-force attack, of een zwakheid in het hashing algoritme zelf gebruiken...
gregmans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:25
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

sithlord2 schreef:De enige manier om iets te unhashen, is een brute-force attack, of een zwakheid in het hashing algoritme zelf gebruiken...

Iemand die dit wil uitproberen? :-D
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

woete schreef:Waarom belt gij liever met VOIPBUSTER dan met DOMMEL?
IK ben juist weggegaan bij voipbuster/cheap omdat ik altijd troubles had met telenet klanten.


Omdat je met voipbuster naar veel landen gratis kunt bellen.
Dommel is juist wel goedkoper naar GSM eigenlijk overal ter wereld wat ik heb gezien.

Verder heb ik nog een Nederlands VOIP nummer er in staan voor inkomende gesprekken.

Echt een ideaal modem.

Maarja ik snap wel dat ze het van Dommel uit afsluiten want anders krijg je al die mensen die de instellingen verpesten en dan weer gaan roepen hoe slecht dommel of het siemensmodem wel niet is.

Ik denk dat we wel mogen stellen dat de helft van alle problemen zich voordoet bij mensen die zelf uit nieuwsgierigheid hebben lopen tweaken met hun modem en dan ineens niet meer online komen.

Maar goed als je een beetje weet wat je wel en niet moet doen dan is het toch wel makkelijk dat je zelf alle controle hebt over je modem en gewoon extra voip accounts kunt instellen.
Pingpongbal
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2008, 00:19

Iemand al het wachtwoord gevonden? Probeer eens PaSsWoRdAlReAdYsEt. Toevallig gevonden toen firefox vroeg of ik hem wou opslaan. Misschien werkt het, waarschijnlijk niet...
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Pingpongbal schreef:Iemand al het wachtwoord gevonden? Probeer eens PaSsWoRdAlReAdYsEt. Toevallig gevonden toen firefox vroeg of ik hem wou opslaan. Misschien werkt het, waarschijnlijk niet...


Dat zal niet werken :roll:.

Btw had ook dsl pas omgekeerd geprobeerd maar werkte niet idem als ik er "sip" voor had gezet. Mss moet ik achter het omgedraaide pas "pis" plakken :p.

Zeg eens Ken. Hoe heb jij dat geflikt of hou je gewoon mensen voor de gek.
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Zijn hier eigenlijk nog mensen mee bezig ? Ik heb iets in mijn hoofd en ik zou graag jullie gedacht hierover hebben (het is vrij technisch, niet voor iedereen weggelegd denk ik).

Na wat rond surfen op het internet vond ik deze Link. Blijkt dus dat siemens (vroeger ?) hun firmware encrypte door een simpele xor met FF. Even mijn hex editor bovengehaald, alles laten XORen met FF maar geen resultaat.
Hier even op voortgezocht en toen kwam ik op de volgende Link. Blijkt dat ze vooraan (of achteraan ?) in de config file (dit is wel van een gsm maar kan mss ook met siemens routers) een string geven waarmee ze XORen.
Nog even verder gegoogled en toen kwam ik op deze link
Blijkbaar kon je in sommige sx762 routers binnen via SSH en via de CLI een config file download die niet geencrypteerd was. (dit heb ik al geprobeerd maar ik kom er niet in over ssh/telnet, over geen enkele open poort (portscan))
Wat wil ik nu proberen:
1)De siemens router te flashen zodat ik ssh access heb
2)Een config downloade zonder encryptie
3)Een geencrypteerde config downloaden
4)Kijken met welke string in de config file of met welke waarde geXORd wordt door beide config files te vergelijken (hiervoor wil ik iets programeren, dit ga ik niet met de hand doen :))
5)De dommel config file XORen volgens gevonde methode en het sip paswoord uitlezen.

Dit is echter heel veel werk. Weet iemand of ze die config files nog xoren ? Als dit niet zo is kunnen we dit al niet doen :(
Zijn er mensen die interesse hebben om te helpen ?[/url][/code]
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”