Europa eist afschaffing sperperiode en verbod koppelverkoop

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

De Europese Commissie eist dat België de wetgeving op oneerlijke handelspraktijken aanpast. Het verbod op koppelverkoop en de sperperiode voor de koopjes moeten verdwijnen. Dat schrijft De Tijd.

Gaten in Belgische wet
Na een eerste waarschuwende brief in 2007 ligt er nu een inbreukprocedure klaar wegens de onvolledige omzetting van Europese regels. Maandag overlegt EU-Commissielid voor Consumentenzaken Meglena Kuneva met federaal minister van Economie Vincent Van Quickenborne (Open Vld) over de gaten in de Belgische wet. Diezelfde dag praat Kuneva ook met de consumentenorganisatie Test-Aankoop. Die wil voorwaarden verbinden aan de afschaffing van koppelverkoop.

Verkoop aan huis
De Europese molen kwam op gang na een klacht van de werkgeversorganisatie VBO tegen het verbod op koppelverkoop. Ook het Europees Hof van Justitie spreekt zich nog dit jaar uit over de zaak. Europa eist ook de afschaffing van het plafond van 250 euro voor de verkoop aan huis. Leurders mogen in België geen producten aanbieden die boven dat bedrag gaan. (belga/tdb)

Bron HLN
Gebruikersavatar
Fustigateur
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49

Geen probleem mee, als dat ander nog veel groter probleem ook opgelost raakt.

Belgacom en Telenet die tegelijk netbeheerder en dienstenaanbieder zijn. Dat kan NIET!!!!
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

De sper en solden periodes zouden eigenlijk niet moeten vastgelegd worden. Als men de winklier vrij laat al dan niet af te prijzen zou dat de consument aleen maar ten goede komen. Als 1 winkel soldenverkoop start dan zullen de anderen in de buurt volgen. Misschien krijgen we het hele jaar door wel plaatsen waar afgeprijst word :-D

Koppelverkoop is dan weer een ander beest. Ondertussen is het zo dat bv voor GSMs in het buitenland koopjes te doen zijn mits GSM + abo aan te schaffen. Hier kan dat eigenlijk ook maar moeten de beide producten ook apart verkrijgbaar zijn. Als men dan de prijs van beide zeer hoog zet dan is er wettelijk geen koppelverkoop doch in de praktijk wel natuurlijk.
Als men ziet hoe banken omgaan met koppelverkoop bij het aanvragen van leningen (feitelijke verplichting verzekering te nemen enz.) dan is er nog werk aan de winkel.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Jaja ... laten we een topic over solden, sperperiode en koppelverkoop uitmonden in een bash telenet/belgacom topic !

Belgacom zuigt, telenet zuigt, dommel zuigt, alle andere ISPs zuigen maar de biggest s**** off all is Fustigateur
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Mr.T schreef:Belgacom zuigt, telenet zuigt, dommel zuigt, alle andere ISPs zuigen maar de biggest s**** off all is Fustigateur


Ik weet dat het niet altijd gemakkelijk is maar gewoon negeren is het beste als je met narcisten te maken hebt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Fustigateur
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49

Ik run al jaren een eigen onderneming, inzake handel weet ik dus heel goed waarover ik spreek. De koppelverkoop hangt onvermijdelijk vast aan het machtsmisbruik van BC en TN inzake hun netwerkbeheer.

Mensen die hier op de man reageren, of gewoon niet snappen dat het één vasthangt aan het ander zouden beter eerst wat nadenken voor ze een bericht posten. Nu ja, je kunt maar gebruiken wat je hebt natuurlijk.

Maar die Maurice kom je alvast overal tegen. Evenals andere jaloerse gefrustreerden. Moderatoren zouden veel strenger moeten optreden tegen dit soort van onbenullen die continu flamewars proberen te openen.

Verder ga ik hier niet op reageren, want zou niet weten waarom ik ze verder 1 minuut van mijn tijd zou moeten gunnen.
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Moderatoren zouden veel strenger moeten optreden tegen dit soort van onbenullen die continu flamewars proberen te openen.


En dat moe gij juist zeggen :twisted:
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

En waarom zou een verbod op koppelverkoop oneerlijke handelspraktijken zijn !?
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Fustigateur schreef:Moderatoren zouden veel strenger moeten optreden tegen dit soort van onbenullen die continu flamewars proberen te openen.

Ik denk dat jij dan de eerste zal zijn die buiten vliegt :lol:
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

Fustigateur schreef:Geen probleem mee, als dat ander nog veel groter probleem ook opgelost raakt.

Is dat ook geen koppelverkoop? ;)
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Koppelverkoop moet verboden blijven! 2 voor de prijs van 1 of korting in bundels is goed, maar ik wil vrij bijvoorbeeld de gsm kiezen die ik wil, zonder één of ander stom abonnement dat ik niet nodig heb te moeten kopen! Ge wilt toch niet dat er vandaag of morgen koelkassen zijn die ge alleen kunt krijgen als ge een gans nieuwe keuken laat installeren?
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Het zou mogen toegelaten worden enkel als de provider ook een alternatief voorziet, met eventuele hogere prijs .. maar daar moet een procentueel maximum aan verbonden zijn tov de prijs van de koppel verkoop.

Dus men mag enkel doen aan koppel verkoop als de producten ook apart verkrijgbaar zijn, en dit met een procentuele maximum meer prijs tov het product in koppel verkoop, ..

of beter gezegd een product mag enkel onder maximum korting verkocht worden bij koppelverkoop.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”