Reset WLAN
- Dfrog
- Elite Poster
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
- Locatie: Beerse
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Gisteren merkte ik dat al m'n WIFI-beveiligingsinstellingen uit m'n ST706WL waren. Blijkbaar hadden er ondertussen 4 andere pc's toegang gehad.
Wordt die reset soms door T2 gestuurd? Of op welke momenten verdwijnen die instellingen?
Wordt die reset soms door T2 gestuurd? Of op welke momenten verdwijnen die instellingen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
da's een typisch effect na een firmwareupdate vanwege T2 voor zover ik weet. Niet erg leuk dat T2 dat nogal ongevraagd en onaangekondigd doet, met allerlei risico tot gevolg.
Misschien gewoon rechtstreeks even aan 320i vragen of dit in jouw geval de reden was en waarom dan wel; hier is allersinds nog alles bij het oude (716, ouder type)
Misschien gewoon rechtstreeks even aan 320i vragen of dit in jouw geval de reden was en waarom dan wel; hier is allersinds nog alles bij het oude (716, ouder type)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Dag
ik kan met WXP/IE7 niet meer inloggen op http://speedtouch.lan/ met tele2/tele2.
Dit was tot vorige week, na een wijziging van 320i, wel mogelijk. Is er iets gewijzigd?
Vriendelijke groeten
Johan Devos
ik kan met WXP/IE7 niet meer inloggen op http://speedtouch.lan/ met tele2/tele2.
Dit was tot vorige week, na een wijziging van 320i, wel mogelijk. Is er iets gewijzigd?
Vriendelijke groeten
Johan Devos
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Dag
Met IE7/WXP kon ik al lang niet meer inloggen op de speedtouch. Ik heb nu onlangs IE8 geinstalleerd op WXP en dit werkt nog altijd niet. Kun je dit eens oplossen AUB?
Bedankt
Met IE7/WXP kon ik al lang niet meer inloggen op de speedtouch. Ik heb nu onlangs IE8 geinstalleerd op WXP en dit werkt nog altijd niet. Kun je dit eens oplossen AUB?
Bedankt
- Marcske
- Member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 21:01
- Locatie: Peer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Door Firefox te installeren is dit probleem opgelost !
of
- Inloggen via Telnet op de router
en daar dan commando's :
system config digestauth=disabled
saveall
exit
En dan lukt het terug ook met IE7
of
- Inloggen via Telnet op de router
en daar dan commando's :
system config digestauth=disabled
saveall
exit
En dan lukt het terug ook met IE7
Marcske schreef:Door Firefox te installeren is dit probleem opgelost !
of
- Inloggen via Telnet op de router
en daar dan commando's :
system config digestauth=disabled
saveall
exit
En dan lukt het terug ook met IE7
zo kun je het inderdaad doen.
Ik werd op 26/06/2009 gebeld door technieker van TELE2 met de vriendelijke vraag om mijn modem Speedtouch 716 eens te resetten.
Ik heb dit gedaan met als resultaat dat ik niet meer kan inloggen als administrator op mijn eigen modem !
Tevens werden alle beveiligingen om in te loggen op mijn netwerk uitgeschakeld (noch WEP noch WPA) !!! Alle buren konden zomaar connecteren op mijn netwerk. Dit is TOTAAL ongeoorloofd.
Resultaat : einde abonnement TELE2, met deze prutsers wil ik niets meer te maken hebben.
Ik heb dit gedaan met als resultaat dat ik niet meer kan inloggen als administrator op mijn eigen modem !
Tevens werden alle beveiligingen om in te loggen op mijn netwerk uitgeschakeld (noch WEP noch WPA) !!! Alle buren konden zomaar connecteren op mijn netwerk. Dit is TOTAAL ongeoorloofd.
Resultaat : einde abonnement TELE2, met deze prutsers wil ik niets meer te maken hebben.
gvh schreef:Ik werd op 26/06/2009 gebeld door technieker van TELE2 met de vriendelijke vraag om mijn modem Speedtouch 716 eens te resetten.
Ik heb dit gedaan met als resultaat dat ik niet meer kan inloggen als administrator op mijn eigen modem !
Tevens werden alle beveiligingen om in te loggen op mijn netwerk uitgeschakeld (noch WEP noch WPA) !!! Alle buren konden zomaar connecteren op mijn netwerk. Dit is TOTAAL ongeoorloofd.
Resultaat : einde abonnement TELE2, met deze prutsers wil ik niets meer te maken hebben.
Ik bekroon jou post als meest waardevolle reactie van 2009.
Zo constructief, zo opbouwend geschreven, chapeau!
Nu zonder geinigheid, misschien dat het wel een bepaalde reden had dat dit moest gebeuren hé... of wens je zonder telefoon te vallen misschien?
Wat ik zeg is doodgewoon de waarheid.
Het is onaanvaardbaar een klant om de paar maanden eens een dag zonder telefoon te zetten en nadien alle beveiligingen open te zetten.
Je moet maar eens een zelfstandige ondernemer zijn die de telefoon nodig heeft voor de uitoefening van zijn beroep !!!
En als je toevallig een TELE2 probleem hebt op een zondag, dan verzoekt de geweldige "hulplijn" om de dag nadien eens terug te bellen. Van klantenservice gesproken ...
Het is onaanvaardbaar een klant om de paar maanden eens een dag zonder telefoon te zetten en nadien alle beveiligingen open te zetten.
Je moet maar eens een zelfstandige ondernemer zijn die de telefoon nodig heeft voor de uitoefening van zijn beroep !!!
En als je toevallig een TELE2 probleem hebt op een zondag, dan verzoekt de geweldige "hulplijn" om de dag nadien eens terug te bellen. Van klantenservice gesproken ...
gvh schreef:Wat ik zeg is doodgewoon de waarheid.
Het is onaanvaardbaar een klant om de paar maanden eens een dag zonder telefoon te zetten en nadien alle beveiligingen open te zetten.
Je moet maar eens een zelfstandige ondernemer zijn die de telefoon nodig heeft voor de uitoefening van zijn beroep !!!
En als je toevallig een TELE2 probleem hebt op een zondag, dan verzoekt de geweldige "hulplijn" om de dag nadien eens terug te bellen. Van klantenservice gesproken ...
DAG JAN!
Als je naar tech support belt op zondag, dan krijg je net zoals op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag support!
Dus is niet doodgewoon de waarheid, maar een enorm opgeblazen vlieg !
En bij Tele2 zetten ze niet om de paar maand elke klant eens zonder telefoon, je moet jou alleenstaand geval - of indien een algemene panne bestond die dag, dan zullen het er meerdere zijn - niet gaan platwalsen tot gewente!
-
- Elite Poster
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Zuiderkempen
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
nee maar wat is dat nu altijd met die firmware upgrades van tele2...
kunnen ze deze nu niet eens op elke modem normaal uitvoeren zonder naar factory settings te resetten(met wifi open enzo) ?
Als ze toch de "tele2box" gesloten houden zodat klanten deze upgrade niet zelf kunnen doen zonder het risico geen support meer te krijgen van tele2...
De meeste adsl providers doen dit niet en daar kan je ook nog eens officieel vrij een andere modem te kiezen (ze geven alle gegevens om in te stellen)
Mischien heeft dit alleen met de voip telefonie van tele2 te maken maar dan nog ...
kunnen ze deze nu niet eens op elke modem normaal uitvoeren zonder naar factory settings te resetten(met wifi open enzo) ?
Als ze toch de "tele2box" gesloten houden zodat klanten deze upgrade niet zelf kunnen doen zonder het risico geen support meer te krijgen van tele2...
De meeste adsl providers doen dit niet en daar kan je ook nog eens officieel vrij een andere modem te kiezen (ze geven alle gegevens om in te stellen)
Mischien heeft dit alleen met de voip telefonie van tele2 te maken maar dan nog ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
Heb het afgelopen maand ook bij Belgacom tegengekomen...
bij bellen van adsl problemen is hun eerste actie de reset op afstand van je adsl modem... hierdoor wordt eventueel ingestelde/disabled wifi ook aangezet zonder beveiliging... Die prompt door een 1 euro wifi Telenetter werd misbruikt (ook onbeveiligd...maar die accesspoints hebben zelfs als je ernaast zit amper 1 balkje ontvangst)...
Nadien kwam ene van Belgacom er beveiliging op zetten : "only WEP" ... blijkbaar zijn alle "beveiligde" netwerken "wep"... ook de Bbox2 van m'n buurman
direct in ONLY WPA2 veranderd met AES...
bij bellen van adsl problemen is hun eerste actie de reset op afstand van je adsl modem... hierdoor wordt eventueel ingestelde/disabled wifi ook aangezet zonder beveiliging... Die prompt door een 1 euro wifi Telenetter werd misbruikt (ook onbeveiligd...maar die accesspoints hebben zelfs als je ernaast zit amper 1 balkje ontvangst)...
Nadien kwam ene van Belgacom er beveiliging op zetten : "only WEP" ... blijkbaar zijn alle "beveiligde" netwerken "wep"... ook de Bbox2 van m'n buurman
direct in ONLY WPA2 veranderd met AES...
SplinterByte schreef:nee maar wat is dat nu altijd met die firmware upgrades van tele2...
kunnen ze deze nu niet eens op elke modem normaal uitvoeren zonder naar factory settings te resetten(met wifi open enzo) ?
Als ze toch de "tele2box" gesloten houden zodat klanten deze upgrade niet zelf kunnen doen zonder het risico geen support meer te krijgen van tele2...
De meeste adsl providers doen dit niet en daar kan je ook nog eens officieel vrij een andere modem te kiezen (ze geven alle gegevens om in te stellen)
Mischien heeft dit alleen met de voip telefonie van tele2 te maken maar dan nog ...
De laatste tijd is er maar 1x bij enkele klanten (eerste generatie ST716's) een upgrade gebeurd, maar dat dateert al van maand of 2 terug.
Verder doen wij geen FW updates, enkel indien het echt nodig is.
Op dat moment als er een update dient te gebeuren gaat die naar factory settings... Kan je niet echt buiten.
Het al dan niet vrij gebruiken van een modem is een oudzeer waar ik liever niet opnieuw over begin.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
320i schreef:Verder doen wij geen FW updates, enkel indien het echt nodig is.
Op dat moment als er een update dient te gebeuren gaat die naar factory settings... Kan je niet echt buiten.
Het al dan niet vrij gebruiken van een modem is een oudzeer waar ik liever niet opnieuw over begin.
is er al een mogelijkheid dat we eindelijk onze eigen dns (208.67.220.220 bijv) kunnen instellen in de dhcp server instellingen van de tele2 speedtouch box ipv opgescheept worden met zijn eigen (onstabiele) interne dns (192.168.1.254) ?
Dit is nl nog niet mogelijk met de "tele2" user
skynetbbs schreef:320i schreef:Verder doen wij geen FW updates, enkel indien het echt nodig is.
Op dat moment als er een update dient te gebeuren gaat die naar factory settings... Kan je niet echt buiten.
Het al dan niet vrij gebruiken van een modem is een oudzeer waar ik liever niet opnieuw over begin.
is er al een mogelijkheid dat we eindelijk onze eigen dns (208.67.220.220 bijv) kunnen instellen in de dhcp server instellingen van de tele2 speedtouch box ipv opgescheept worden met zijn eigen (onstabiele) interne dns (192.168.1.254) ?
Dit is nl nog niet mogelijk met de "tele2" user
Ik denk niet dat dat snel een open optie wordt, gezien hij dat binnen haalt samen met het profiel.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
320i schreef:skynetbbs schreef:320i schreef:Verder doen wij geen FW updates, enkel indien het echt nodig is.
Op dat moment als er een update dient te gebeuren gaat die naar factory settings... Kan je niet echt buiten.
Het al dan niet vrij gebruiken van een modem is een oudzeer waar ik liever niet opnieuw over begin.
is er al een mogelijkheid dat we eindelijk onze eigen dns (208.67.220.220 bijv) kunnen instellen in de dhcp server instellingen van de tele2 speedtouch box ipv opgescheept worden met zijn eigen (onstabiele) interne dns (192.168.1.254) ?
Dit is nl nog niet mogelijk met de "tele2" user
Ik denk niet dat dat snel een open optie wordt, gezien hij dat binnen haalt samen met het profiel.
spijtig aangezien die tele2 modem elke dag moet herstart worden (is ook een richtlijn op jullie website)...
Voorlopig heb ik dat kunnen omzeilen door op alle pc's een fixed dns in te stellen; want het is vnl de interne dns op de modem die "kapot" gaat na 24h
Evt een reden om dat profiel te laten wijzigen ? waar is die ideeenbus bij jullie
skynetbbs schreef:spijtig aangezien die tele2 modem elke dag moet herstart worden (is ook een richtlijn op jullie website)...
Voorlopig heb ik dat kunnen omzeilen door op alle pc's een fixed dns in te stellen; want het is vnl de interne dns op de modem die "kapot" gaat na 24h
Evt een reden om dat profiel te laten wijzigen ? waar is die ideeenbus bij jullie
De IP release zal blijven gebeuren om de 24u.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
320i schreef:skynetbbs schreef:spijtig aangezien die tele2 modem elke dag moet herstart worden (is ook een richtlijn op jullie website)...
Voorlopig heb ik dat kunnen omzeilen door op alle pc's een fixed dns in te stellen; want het is vnl de interne dns op de modem die "kapot" gaat na 24h
Evt een reden om dat profiel te laten wijzigen ? waar is die ideeenbus bij jullie
De IP release zal blijven gebeuren om de 24u.
die ip release daar lig ik niet wakker van... ik moet die tele2 modem elke 24h ook manueel herstarten want zijn interne dns kan "www.google.be" niet vinden...
de makkellijkste manier om die dns service over zijn toeren te krijgen is door P2P software te gebruiken....
zelfs op minimaal gebruik (max 200 simultane connecties)... heb je het geheugen al volledig opgebruikt van die speedtouch in 24h;
als je "niets doet" of hooguit 1 simultane connectie (je browser) ... ja dan overleeft die maaaaanden
snelheid is van geen tel...of je nu aan 400kbyte/s afhaalt of aan 10kbyte/s ....dat slikt geen geheugen op je tele2box
skynetbbs schreef:320i schreef:skynetbbs schreef:spijtig aangezien die tele2 modem elke dag moet herstart worden (is ook een richtlijn op jullie website)...
Voorlopig heb ik dat kunnen omzeilen door op alle pc's een fixed dns in te stellen; want het is vnl de interne dns op de modem die "kapot" gaat na 24h
Evt een reden om dat profiel te laten wijzigen ? waar is die ideeenbus bij jullie
De IP release zal blijven gebeuren om de 24u.
die ip release daar lig ik niet wakker van... ik moet die tele2 modem elke 24h ook manueel herstarten want zijn interne dns kan "www.google.be" niet vinden...
de makkellijkste manier om die dns service over zijn toeren te krijgen is door P2P software te gebruiken....
zelfs op minimaal gebruik (max 200 simultane connecties)... heb je het geheugen al volledig opgebruikt van die speedtouch in 24h;
als je "niets doet" of hooguit 1 simultane connectie (je browser) ... ja dan overleeft die maaaaanden
snelheid is van geen tel...of je nu aan 400kbyte/s afhaalt of aan 10kbyte/s ....dat slikt geen geheugen op je tele2box
Ik werk met de interne dns-en en heb geen problemen om google etc te vinden.
Bvb een Emule sessie gedurende 7 dagen open laten levert bij mij ook geen problemen op.
- Dfrog
- Elite Poster
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
- Locatie: Beerse
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
320i schreef:Op dat moment als er een update dient te gebeuren gaat die naar factory settings... Kan je niet echt buiten.
Het zou wel een service naar de klant toe kunnen zijn om op dat moment een mailtje te sturen met de vraag om de beveiliging ff terug aan te zetten indien gewenst.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
Dfrog schreef:320i schreef:Op dat moment als er een update dient te gebeuren gaat die naar factory settings... Kan je niet echt buiten.
Het zou wel een service naar de klant toe kunnen zijn om op dat moment een mailtje te sturen met de vraag om de beveiliging ff terug aan te zetten indien gewenst.
bwa de wlan led op die tele2box brand dan oranje (insecure wifi enabled)
die service hebben ze bij belgacom geneens da blijft groen
-
- Elite Poster
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Zuiderkempen
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Dit krijg ik zonder te P2P'en met mijn ST716:
Daar komt ie toch al aardig aan de grens van de maximums, alleen al omdat hier door verschillende PC's heftig gebrowsed/gemailed wordt.
De modem staat al een paar dagen op...
Als z'n geheugen hierdoor volgeraakt moet ik ook resetten, anders gaat het inet sloom op den duur (en ik gebruik niet de interne DNS)
Ik zal toch maar eens een andere modem moeten proberen...
Hmm, ook op BRUO ? Nja ik vind dat eerlijk gezegd maar belachelijk die IP-reset maar hier kan tele2 waarschijnlijk niets aan doen op BROBA.
Code: Selecteer alles
-------------------------------------------
Maximum number of connections : 1024
Maximum number of halfopen connections : 1024
-------------------------------------------
Number of active connections : 951
Number of halfopen connections : 132
<snip>
Daar komt ie toch al aardig aan de grens van de maximums, alleen al omdat hier door verschillende PC's heftig gebrowsed/gemailed wordt.
De modem staat al een paar dagen op...
Als z'n geheugen hierdoor volgeraakt moet ik ook resetten, anders gaat het inet sloom op den duur (en ik gebruik niet de interne DNS)
Ik zal toch maar eens een andere modem moeten proberen...
320i schreef:De IP release zal blijven gebeuren om de 24u.
Hmm, ook op BRUO ? Nja ik vind dat eerlijk gezegd maar belachelijk die IP-reset maar hier kan tele2 waarschijnlijk niets aan doen op BROBA.
Ook op bruo.
Bij velen is het om de 24u, sommige hebben dit om de 36u, maar in het algemeen ga je dit bij elke provider hebben. Enige uitzondering dat ik zo weet is Telenet, daar durf je al eens een paar dagen continu hetzelfde IP adres te hebben.
Bij velen is het om de 24u, sommige hebben dit om de 36u, maar in het algemeen ga je dit bij elke provider hebben. Enige uitzondering dat ik zo weet is Telenet, daar durf je al eens een paar dagen continu hetzelfde IP adres te hebben.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Zuiderkempen
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Bij telenet is het inderdaad hetzelfde zolang je router opstaat (dit kan maanden zijn)
Maar ook bij bv EDPnet(en scarlet resellers?) dacht ik dat ie geen disconnect gaf zolang je router opstaat...
Weet jij/kan jij zeggen waarom het ook is op BRUO? Hier heeft tele2 zelf controle over, dus wil zggen dat zij dit voor een of andere reden aanhouden...
Ik heb eens lang geleden(toen nog broba alleen) met de helpdesk van tele2 aan het discussieren geweest en ze stonden er op dat het voor "de veiligheid" was. Voor een abb met voip erbij vind ik dat toch een rare combinatie hoor.
Maar ook bij bv EDPnet(en scarlet resellers?) dacht ik dat ie geen disconnect gaf zolang je router opstaat...
Weet jij/kan jij zeggen waarom het ook is op BRUO? Hier heeft tele2 zelf controle over, dus wil zggen dat zij dit voor een of andere reden aanhouden...
Ik heb eens lang geleden(toen nog broba alleen) met de helpdesk van tele2 aan het discussieren geweest en ze stonden er op dat het voor "de veiligheid" was. Voor een abb met voip erbij vind ik dat toch een rare combinatie hoor.
SplinterByte schreef:Bij telenet is het inderdaad hetzelfde zolang je router opstaat (dit kan maanden zijn)
Maar ook bij bv EDPnet(en scarlet resellers?) dacht ik dat ie geen disconnect gaf zolang je router opstaat...
Weet jij/kan jij zeggen waarom het ook is op BRUO? Hier heeft tele2 zelf controle over, dus wil zggen dat zij dit voor een of andere reden aanhouden...
Ik heb eens lang geleden(toen nog broba alleen) met de helpdesk van tele2 aan het discussieren geweest en ze stonden er op dat het voor "de veiligheid" was. Voor een abb met voip erbij vind ik dat toch een rare combinatie hoor.
Voor de veiligheid zou ik nu niet zeggen, punt is dat het geen abonnement betreft met een fix ip, en denk dat je de lijn zelf ziet
-
- Elite Poster
- Berichten: 1613
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Bij telenet is het inderdaad hetzelfde zolang je router opstaat (dit kan maanden zijn)
Maar ook bij bv EDPnet(en scarlet resellers?) dacht ik dat ie geen disconnect gaf zolang je router opstaat...
Ik heb het zelf getest met dxAdsl en ik heb 10 dagen geen disconnect gehad. (na die 10 dagen moest ik mijn modem/router verplaatsen en dus eventjes uitschakelen wegens verbouwingen)
Maar in mijn situatie maakt een disconnect weinig uit, maar ik kan geloven dat het redelijk vervelend is, zeker als je met VOIP werkt.
Je kan natuurlijk ook automatisch om 4uur 's nachts een disconnect uitvoeren.