Computer van aldi

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giljom
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 sep 2003, 11:29
Locatie: Belgisch Limburg
Bedankt: 2 keer

Ik zie nu de nieuwe laptop bij aldi, maar die heeft de volgende processor
"Intel® Pentium® Dual-Core Prozessor T2390
(1.86 GHz, 1MB L2 Cache, FSB 533 MHz), maar mij vorige van aldi was 4 jaar oud , en die had een processor van 2.8 ghz dacht, welk is nu de snelste, want wat betekend dual core, en wat betekend dat ik er mee tv kan kijken, ik heb Belgacom adsl,, ik zie nu wel dat er geen webcam in zit, wat is uw gedacht van dit toestel,
Ik weet minder als u, maar wil bijleren, bedankt
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

boecht van den aldi, voor dezelfde prijs kan je overal zo'n pc kopen, alleen denkt iedereen dat aldi het zevende wereldwonder is, maar loop gewoon de sites eens af van de pc-shops en je zal zien dat je voor ong dezelfde prijs beter af bent bij iemand anders en wss qualitatieve onderdelen voor alles zal hebben.
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

Dual Core wil zeggen dat er 2 processor core's in de processor zitten.

En je kan niet meer op de kloksnelheid afgaan om de prestaties te vergelijken. Intel heeft zwaar onder de motorkap zitten sleutelen en hoewel de kloksnelheid lager ligt is de nieuwe Core architectuur performanter dan de oude Pentium 4 architectuur.
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Aldi pc's zijn geen bucht hoor.
Wees gerust heb er al een paar versleten hier.
vrienden/familieleden hebben soms in kleinere pc-shops van onbekende merken gekocht, wel dat is bucht.
De meeste merken zijn niet slecht,alleen is het grote verschil de service.
Persoonlijk vind'k toshiba goed in prijs/kwaliteit en ook in service.
Van de Aldi pc's (2 vaste en 2 laptops) weet'k niet echt hoe de support nu is, want van die 4 Aldi pc's heb ik nog GEEN ENKELE keer iets stuk gehad....
Gebruikersavatar
Giljom
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 sep 2003, 11:29
Locatie: Belgisch Limburg
Bedankt: 2 keer

Ik kan met u volledige accoord gaan ik heb er ook 4 jaar een gehad en geen enkel probleem, maar van de service hoort ge interdaad veel, maar wat u zegt van Thoiba is ook juist , maar die zijn alle uit gerust met een recoverry cd op de schijf ,en die heeft geen nummeriek toesebord geintegreerd, en als u nu die van aldi leest dan dacht dat het met originele cd vista oem versie geleverd word, en geen recovery cd, is dat juist, nog graag wat meet inlichtingen want ik ben maar een leek, nog een vraag is een recovery cd even goed als een echte cd van microsoft
Ik weet minder als u, maar wil bijleren, bedankt
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Giljom schreef:Ik kan met u volledige accoord gaan ik heb er ook 4 jaar een gehad en geen enkel probleem, maar van de service hoort ge interdaad veel, maar wat u zegt van Thoiba is ook juist , maar die zijn alle uit gerust met een recoverry cd op de schijf ,en die heeft geen nummeriek toesebord geintegreerd, en als u nu die van aldi leest dan dacht dat het met originele cd vista oem versie geleverd word, en geen recovery cd, is dat juist, nog graag wat meet inlichtingen want ik ben maar een leek, nog een vraag is een recovery cd even goed als een echte cd van microsoft

aldi is bucht=> wordt mee bedoeld dat de configuratie niet optimaal is: bvb. dual core pc met HD met ata100-133 ipv s-ata, supertraag geheugen als er sneller geheugen beschikbaar is(voor minieme meerprijs),te kleine behuizing(towers),moederboarden waarop je niets kunt aansluiten(gestript),...

Hier van 1 aldi pc:al 2 voedingen vervangen, alle coolers vervangen(liep gewoon vast),diskettestation was verkeerd aangesloten,...
S-ata controller geplaatst.
Geweldige opties zoals het vastkleven van de processor aan de koeler,...
Het lastig verkrijgen van de drivers is ook zoiets, waarom moet je een code e.d. ingeven, bij asus e.d. is dat niet nodig.

+support van aldi is nu in nederland.

Hier komt geen aldi pc meer binnen!

Kijk ook eens bij jaha.be bvb.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

pennywise schreef:boecht van den aldi,


't Is Bucht van Dunaldi (CPX) :wink:

Voor de rest hier staat behalve een Dell ook een Aldi laptop. Enig minpunt op beide is dat ze geleverd werden met Vista. Op de Dell (de mijne, mei 2007) is deze na 1.5 uur vervangen door XP, op de Aldi laptop (voorjaar 2008) zal XP er binnen enkele weken opgezet worden. Vista geeft met flightsim (ook MS) toch te veel problemen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

De aldi pc's (Medion) worden nu ook verkocht in de Makro,ik weet wel niet of het dezelde types zijn,maar ik ben er absoluut zeker van dat ik ze zien staan heb in de Makro-Eke.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Aldi pc's zijn zeer goed als je ze gebruikt "zoals ze zijn out of the box"
Nergens vindt je iets goedkopers dat vergelijkbaar is, zelfs als je de gratis software niet meetelt.

Support is ook prima, eenmaal disk moeten vervangen, gratis opsturen en na een week terug gekregen.

En zeker niet vergeten ...
drie jaar volledige waarborg ipv twee jaar.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

duizend schreef:Aldi pc's zijn zeer goed als je ze gebruikt "zoals ze zijn out of the box"
Nergens vindt je iets goedkopers dat vergelijkbaar is, zelfs als je de gratis software niet meetelt.

Nergens LOL

Ga eens naar China, Duitsland (daar is dezelfde aldi pc goedkoper), als je een beetje rondkijkt en dezelfde waardeloze rommel erin steekt dan kan je dat zeker voor die prijs samensteken.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Tja, blijkt dat Aldi van z'n 'bucht' imago nooit zal afraken...
Tevergeefs na diverse pogingen om het op te krikken...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

silencer schreef:
duizend schreef:Aldi pc's zijn zeer goed als je ze gebruikt "zoals ze zijn out of the box"
Nergens vindt je iets goedkopers dat vergelijkbaar is, zelfs als je de gratis software niet meetelt.

Nergens LOL

Ga eens naar China, Duitsland (daar is dezelfde aldi pc goedkoper), als je een beetje rondkijkt en dezelfde waardeloze rommel erin steekt dan kan je dat zeker voor die prijs samensteken.


Allé komaan, doe me dat plezier, kijk eens rond en geef me een gelijkwaardige pc met draagtas en drie jaar garantie voor een lagere prijs.

Roepen dat je dat gemakkelijk vindt is al te simpel ...
als je niet moet bewijzen.

En het doelpulbiek voor de aldi pc is jan met de belgische pet en geen halve chinees of duitser, dus graag iets dat je in Belgie kan kopen als het kan.

Op de website die je aangeeft is het alvast noppes ... :roll:
Gebruikersavatar
Giljom
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 sep 2003, 11:29
Locatie: Belgisch Limburg
Bedankt: 2 keer

aub gebruik toch eens fatsoenlijke taal en Breek bedrijven zo als Aldi zo niet af, als er personen zijn die niet te vrede zijn dan moeten ze elders kopen
Ik weet minder als u, maar wil bijleren, bedankt
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik ga persoonlijk nooit in Aldi computers kopen, deels doordat ik de service toch wel in twijfel durf trekken, deels doordat ik nogal verknocht ben aan Acer laptops, persoonlijke voorkeur. Maar ieder doet daarmee wat hij wil natuurlijk ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
mala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 apr 2007, 17:44

Toch enkel opmerkingen ivm jullie posts:

1. Het zijn geen "Aldi" PC's maar "MEDION" PC's.
2. Medion wil inderdaad zijn imago van "discount" merk naar "A" merk brengen daarom dat de pc's nu ook te koop zijn in oa. Makro, TPH, ....
3.In de familie hebben ze al jaren een Medion PC uit "den Aldi" en men is er zeer tevreden over, ik weet zelfs uit goede bron dat zelfs IBM techniekers een Medion PC kopen of aanraden er één te kopen
4. 3 jaar garantie is inderdaad niet te versmaden.
5.Ik heb mezelf onlangs getrakteerd op een Medion Akoya E1210 (MSI Wind kloon) en ben er heel tevreden over, spijtig genoeg verkochten ze hem in België niet bij "den Aldi" maar heeft TPH de primeur voor Belgie gekregen. Dus heb ik maar 2 jaar garantie, maar men heeft mijn (hele) oude dell nog terug genomen voor 95 euro, dus dat was ook geen slechte deal.

Je kan altijd ook is gaan kijken op de website van Medion daar kan je nog een aantal andere pc's of laptop's aankopen.
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Prijs / kwaliteit kan een Aldi PC misschien nog wel voor de beugel maar over het algemeen steken er om de prijs te drukken vaak inferieure parts en langs de andere kant soms ook overbodige dingen in. Mijn devies: bouw je eigen systeem (of laat het bouwen) in functie van je noden, zo koop je niks teveel of te duur. Ik koop bij Alternate omdat je daar online je systeem al kan samenstellen en dus ook meteen een goede prijsindicatie hebt. De service is goed en herstellingen worden vaak onmiddellijk uitgevoerd en dat is nu net het grote nadeel van Aldi.
Laatst gewijzigd door Special_K op 06 sep 2008, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Over het algemeen is het bij Aldi als bij veel PC boeren: als je iets prefab koopt, krijg je (mogelijks) geen perfect op elkaar afgestemd systeem en kan je inferieure stukken krijgen.

Wat betreft de uitval - dit is bij allemaal wel eens zo. Ik heb 3 jaar bij een pc-boer gewerkt, ongeveer elk merk van onderdeel heeft wel eens een slechte batch waarbij er enorm veel uitval is. Dus alles kan wel eens kapot gaan.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

Giljom schreef:Ik zie nu de nieuwe laptop bij aldi, maar die heeft de volgende processor
"Intel® Pentium® Dual-Core Prozessor T2390
(1.86 GHz, 1MB L2 Cache, FSB 533 MHz), maar mij vorige van aldi was 4 jaar oud , en die had een processor van 2.8 ghz dacht, welk is nu de snelste, want wat betekend dual core, en wat betekend dat ik er mee tv kan kijken, ik heb Belgacom adsl,, ik zie nu wel dat er geen webcam in zit, wat is uw gedacht van dit toestel,


Los van de aangeboden pc specificaties.
De Medion service "was" superieur toen dit bedrijf nog in Belgie ( Gentbrugge ) was ?? Ik heb zelf een medion gps van "den aldi " met een foutje tijdens garantieperiode . WEl NOOIT MEER ! de medion service is nu werkelijk ondermaats.
Ga aub naar een vakhandel, de prijsverschillen zijn minimaal.
Ik heb mijn nieuw pc in Mechelen bij tones gekocht, het verschil
1 vakmensen
2 service
3 prijs idem dan den aldi
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

on4bam schreef:
pennywise schreef:boecht van den aldi,


't Is Bucht van Dunaldi (CPX) :wink:

Voor de rest hier staat behalve een Dell ook een Aldi laptop. Enig minpunt op beide is dat ze geleverd werden met Vista. Op de Dell (de mijne, mei 2007) is deze na 1.5 uur vervangen door XP, op de Aldi laptop (voorjaar 2008) zal XP er binnen enkele weken opgezet worden. Vista geeft met flightsim (ook MS) toch te veel problemen.


is dat de nieuwe versie niet? ik heb volgens mij op cd nog boecht van den aldi staan (maar is wle cd van acht jaar geleden :-))
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Ik weet niet hoe het vandaag de dag gesteld is met de Medion repair service. Maar mijn ouders werken nog altijd met een Medion PIV 1.8Ghz gekocht in de Aldi. (mensen zijn niet veeleisend ;) ). Die was betaalbaar en ideaal voor iemand die niks van PCs kende. Begin aub niet over "zet hem zelf inéén" of "ga bij de pc boer die er iets van kent".

Mensen die vragen naar een Aldi pc, steken hem beter niet zelf inéén. Wat betreft lokale PC winkels; die zullen evenveel uitval kennen en hebben slechts 2 jaar garantie ipv 3. Daarbij heb ik al te veel geknoei gezien bij PC-winkels om te kunnen stellen dat zij betere kwaliteit zouden afleveren.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

dejean schreef:
Giljom schreef:Ik zie nu de nieuwe laptop bij aldi, maar die heeft de volgende processor
"Intel® Pentium® Dual-Core Prozessor T2390
(1.86 GHz, 1MB L2 Cache, FSB 533 MHz), maar mij vorige van aldi was 4 jaar oud , en die had een processor van 2.8 ghz dacht, welk is nu de snelste, want wat betekend dual core, en wat betekend dat ik er mee tv kan kijken, ik heb Belgacom adsl,, ik zie nu wel dat er geen webcam in zit, wat is uw gedacht van dit toestel,


Los van de aangeboden pc specificaties.
De Medion service "was" superieur toen dit bedrijf nog in Belgie ( Gentbrugge ) was ?? Ik heb zelf een medion gps van "den aldi " met een foutje tijdens garantieperiode . WEl NOOIT MEER ! de medion service is nu werkelijk ondermaats.
Ga aub naar een vakhandel, de prijsverschillen zijn minimaal.
Ik heb mijn nieuw pc in Mechelen bij tones gekocht, het verschil
1 vakmensen
2 service
3 prijs idem dan den aldi

of koop uw onderdelen in duitsland/sommige shops heben ongeveer dezelfde prijzen als in duitsland(zeldzaam).
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

The_Borg schreef:Ik weet niet hoe het vandaag de dag gesteld is met de Medion repair service. Maar mijn ouders werken nog altijd met een Medion PIV 1.8Ghz gekocht in de Aldi. (mensen zijn niet veeleisend ;) ). Die was betaalbaar en ideaal voor iemand die niks van PCs kende. Begin aub niet over "zet hem zelf inéén" of "ga bij de pc boer die er iets van kent".

Mensen die vragen naar een Aldi pc, steken hem beter niet zelf inéén. Wat betreft lokale PC winkels; die zullen evenveel uitval kennen en hebben slechts 2 jaar garantie ipv 3. Daarbij heb ik al te veel geknoei gezien bij PC-winkels om te kunnen stellen dat zij betere kwaliteit zouden afleveren.

probleem is ook,bespaar niet op je moederboard(msi,asrock,...)
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

OK, NU NIET ROEPEN, oeps ik doe het toch.
De medion service in Nederland is even superieur, of zelfs beter dan die van gsc (gent).
situatie: (laptop) ik had een probleem met m'n bios, en even later men grub vern***t, resultaat: kan niet meer booten vanaf cd, dus vista niet te herstellen. Ik bel naar medion, die komen hem halen. Ik steek er gedetailleerde info bij, en zeg dat ze hem niet moeten formatteren. 1 week later krijg ik hem terug, zit een papier bij: probleem met slaapstand, niet geformateerd op vraag van de klant. Dit noem ik service, niet klakkeloos de procedure volgen, maar ingaan op de specifieke wensen van de consument.
oef, dat is eruit :lol:
Laatst gewijzigd door t-town op 22 nov 2008, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

="dejeanGa aub naar een vakhandel, de prijsverschillen zijn minimaal.
Ik heb mijn nieuw pc in Mechelen bij tones gekocht, het verschil
1 vakmensen
2 service
3 prijs idem dan den aldi


Zelfde vraag als ik hierboven al eens gesteld heb en natuurlijk zonder antwoord.
Geef mij de vakhandel die voor dezelfde specifikaties dezelfde prijs geeft

en geen maand wachten hé want dan zijn de prijzen al lang gezakt.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Toch vreemd ... in Duitsland heeft Medion WEL de reputatie van A-merk ... het lijkt me sterk dat ze voor de Belgische markt inferieure producten leveren, dus de slechte(re) naam van Medion in België moet dan toch meer 'een gevoel' zijn?

Ik ben persoonlijk ook meer voor zelf samenstellen maar dat is omdat ik vooraf uitgebreid onderzoek verricht naar de onderdelen en top-notch prestaties verwacht van elk systeem dat ik in elkaar steek, eender wat de prijsklasse is.

Ik ben er trouwens ook van overtuigd dat als je alle onderdelen van gekende en goede merken neemt je moeilijk aan de prijs van een Medion komt.

Langs de ene kant zijn de specs van de Medion PC's uit de Aldi dikwijls 'net wat minder' om het een echte prijstopper te maken.

Langs de andere kant wil het gemiddelde doelpubliek dat ook niet, of heeft ze dat niet nodig.

Wil je een no-nonsense PC met een mooie garantie en 'ease of mind' van 3 jaar; koop gerust bij de Aldi. Verwacht je het beste van het beste; ga naar de detailhandel en configureer 'm zelf.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
magicstarlet
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mar 2008, 19:49

ik heb er verschillende versleten in mijn toch nog korte leven, en echt geen klachten van. Die dingen werken gewoon goed punt

Uiteraard zijn er mensen die pech hebben, maar denk je nu dat dat bij andere merken en in andere shops niet is ??

Uiteraard krijg je natuurlijk wat je betaalt (de mirakelprijzen zijn al een paar jaar verdwenen).

Wil je een top of the bill machine met allemaal A onderdelen. Dan zal je toch iets meer kwijt zijn :)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Sven,toen de eerste Aldi's hier verschenen,waren er wel meer art. die weinig kwaliteit hadden,maar dit is na verloop van jaren wel veranderd.
Ik kan begrijpen,dat mensen die 6a7jaren geleden een produkt gekocht hebben in de Aldi,die maar weinig kwaltiteit had,zich nog steeds gefopt voelen,en dus denken dat het nog altijd hetzelfde is in de Aldi.
Maar ook de Aldi moet nu goed letten op kwaliteit,want alle goederen gekocht in de EU,moeten nu een garantie krijgen van twee jaar(het was vroeger slechts een jaar)een ook de Lidl,een soortgenoot van de Aldi,zorgt ervoor dat de concurentie aanwezig is.
Verder kan ik ook zeggen dat de Makro nu ook Medion verdeeld,komt van het Duitse Metro,een van de grootste ketens van Duitsland,ik denk dat Medion daar serjeuse kwaliteitstesten heeft ondergaan,eer Metro Medion in zijn gamma heeft opgenomen(ik geloof zelfs dat er in de Makro een pick up en return garantie is van drie jaar op Medion}.
Al met al zit het dus redelijk goed wat garantie betreft,maar langs de andere kant moet ik mij ook de vraag stellen:
Wat als je pc na drie jaar stuk gaat?? bij wie moet je dan gaan voor herstelling??
U ziet,dit is helemaal geen zwart-wit discussie,maar iedereen heeft wel een beetje gelijk.
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Het is gewoon een feit dat voor de prijs bij Aldi je zelf geen pc kan in elkaar steken met dezelfde specs en service level. Ik heb die pc's al regelmatig aangeraden en die mensen zijn stuk voor stuk zeer tevreden.

Ik steek mijn pc wel zelf in elkaar omdat de graka bij Medion pc's niet krachtige genoeg is en ik wil altijd 2 HD's voor een RAID0 config. Maar de prijs is dan ook navenant. En ik wil geen Vista shit op mijn pc, en wil er dus ook geen licentie voor betalen.
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

fluppie schreef:Wat als je pc na drie jaar stuk gaat?? bij wie moet je dan gaan voor herstelling??
U ziet,dit is helemaal geen zwart-wit discussie,maar iedereen heeft wel een beetje gelijk.


Medion repareert hem dan gewoon, enkel zijn alle kosten voor jou.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Medion was, tot een jaar of drie geleden, gewoon goed materiaal. Toch voor het beoogde publiek. Wil zeker niet zeggen dat dat publiek minderwaardig is of zo maar iemand die weet waarover het gaat bij computers zal nooit een computer kopen bij den aldi of gelijkaardige winkels. Heb zelf ook nog een P4 staan van paar jaar geleden en daar is niets mis mee.

Maar laatste jaren is de kwaliteit gewoon verminderd o.a. door B-materiaal te gebruiken.

Weet nu de specs niet juist van die medion laptop maar zou me verwonderen dat je geen Acer of zo vindt met dezelfde specs voor dezelfde prijs
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

verb schreef:Het is gewoon een feit dat voor de prijs bij Aldi je zelf geen pc kan in elkaar steken met dezelfde specs en service level. Ik heb die pc's al regelmatig aangeraden en die mensen zijn stuk voor stuk zeer tevreden.

Ik steek mijn pc wel zelf in elkaar omdat de graka bij Medion pc's niet krachtige genoeg is en ik wil altijd 2 HD's voor een RAID0 config. Maar de prijs is dan ook navenant. En ik wil geen Vista shit op mijn pc, en wil er dus ook geen licentie voor betalen.


https://www.medionshop.de/?areaID=474F6 ... 000A00004B

9800GX2 krachtig genoeg? :) Een 2e schijf steek je snel zelf bij.

Zoals ik eerder aanhaalde ... Medion Duitsland heeft echt wel goed spul op de rekken liggen.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Sven.VdS schreef:
verb schreef:Het is gewoon een feit dat voor de prijs bij Aldi je zelf geen pc kan in elkaar steken met dezelfde specs en service level. Ik heb die pc's al regelmatig aangeraden en die mensen zijn stuk voor stuk zeer tevreden.

Ik steek mijn pc wel zelf in elkaar omdat de graka bij Medion pc's niet krachtige genoeg is en ik wil altijd 2 HD's voor een RAID0 config. Maar de prijs is dan ook navenant. En ik wil geen Vista shit op mijn pc, en wil er dus ook geen licentie voor betalen.


https://www.medionshop.de/?areaID=474F6 ... 000A00004B

9800GX2 krachtig genoeg? :) Een 2e schijf steek je snel zelf bij.

Zoals ik eerder aanhaalde ... Medion Duitsland heeft echt wel goed spul op de rekken liggen.

maar waarom steken ze pc5300 erin?

# Intel® Core™ 2 Quad Q9450 Prozessor mit 2,66 GHz, 12 MB Cache und 1333 MHz Front Side Bus &
# 2 GB RAM (DDR2, PC5300, 667 MHz)

Ik heb nog geen enkel zelf samengestelde pc die het begeven heeft gehad.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”