Beste Modem voor Linux

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Marc

Hallo ik ben van plan om ADSL te gaan gebruiken om op het internet te komen. Mijn linux is een slackware 7.0 en ik zou willen weten wat de beste modem is om dit te doen. Ik dacht zelf aan een modem met netwerkkaart (dus geen USB modem) kan iemand een goede modem aan raden. Is er bij zulke modem nog extra software nodig of volstaat het om Linux als een dhcp client te configureren.

Marc
[email protected]
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

ik ben heel tevreden over de alcatel speedtouch home modem maar hij is getweakt, hoe de ongetweakte in linux reageert weet ik niet
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Ik gebruik ook een dergelijke netwerkmodem (de niet getweakte versie) onder Redhat 8.0 . Geen bijkomende software nodig. Alleen je netwerkkaart instellen en je inloggegevens ingeven.
Ik ben een echte Linux-leek (nog altijd trouwens) en heb die internetverbinding aan de praat gekregen in enkele minuten.
Laat die USB rommel maar in de winkel staan. Die ethernet-spullen kosten misschien iets meer, maar je bent wel zeker dat het werkt, (allé bij mij toch :wink: )

met vriendelijke groeten,

Polleke
Marc

Ok ik denk dat ik inderdaad via ethernet ga gaan.
Moet er geen RAS client software gebruikt worden (ik gebruik nu kppd voor mijn analoge modem), op het internet wordt er echter verwezen naar onder meer rp-pppoe, Winner, Loser of Lindana.

Dank bij voorbaat

Marc
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Met Redhat 8.0 moet je enkel :
- je netwerkkaart configureren (ik heb een IP in de 10.0.0.x range en subnet 255.255.255.0 gebruikt, dan kan je de instellingen van je modem bekijken door in je browser te "surfen" naar 10.0.0.138)
- als inbelverbinding xDSL gebruiken (waar je je inloggegevens ingeeft). Meer is het niet. Die inbelverbinding zal inderdaad wel PPPoE gebruiken. Die software zit standaard is je Linux distributie.

Onder USB is het allemaal heel wat complexer (als je al de drivers vindt natuurlijk).

met vriendelijke groeten,

Polleke
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”