installatie win 98

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Dreeten
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 dec 2003, 19:06
Locatie: Veldegem

Hallo,

Voor een vriend moet ik een oude pc (Pentium 2 266 Mhz) installeren om mee te doen naar zijn kot.
Ik heb reeds meerder malen windows 98 geinstalleerd zonder enig probleem. Maar op die PC duurt het enorm lang voordat het geinstalleerd is en als ik dan office 2000 installeer op die pc, dan crasht windows onherroepelijk. Kan bepaaalde dll bestanden niet vinden voor het opstarten.

Ook het installeren van office 2000 duurt enorm lang. Mijn broer heeft een gelijkaardige PC en daar duurt heel die installatie nog geen derde van de tijd....

Heeft er iemand tips wat ik nog zou kunnen proberen (heb dit reeds meerder malen geporbeerd met die pc, ieder keer zelfde probleem)
Of heeft er nog iemand te kampen gehad met dit probleem, Oplossing?

Groetjes
Dreeten
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

sluit eens een andere cdrom aan, misschien heeft die zijn beste tijd gehad, heb dat al tweemaal voorgehad bij mensen
Dreeten
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 dec 2003, 19:06
Locatie: Veldegem

Helaas is dit de oplossing niet...

Ik heb nieuwe cd rom gestoken en een herinstall uitgevoerd.
Weer met het resultaat dat het enorm traag gaat en bij een heropstart geraakt de pc niet verder dan de melding. System.ini ontbreekt... natuurlijk start een pc zonder system.ini nie op... Da weet ik ook.

Ditzelfde probleem heb ik reeds gehad met dien andere cd-rom speler er ook in...

Heeft er nog iemand oplossingen voor mijn probleem....

Groetjes en alvast bedankt
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

ik vrees voor de hard disk

test eens met een andere indien mogelijk
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Xavier
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 dec 2003, 13:26

Harddisk of corrupte win98 CD.
Maak een bootdiskette onder een werkend win98 OS en copieer de system.ini van het werkend os [liefst een fresh install dus] naar de diskette, copieer dan van die diskette [na de nieuwe installatie van win98 + office 2k op het oude systeem] het system.ini bestand van de diskette naar het het corrupte [of ontbrekende] system.ini bestand op de oude pc en kijk of er dan eventueel nog iets mist.

Ik denk dat er trouwens op de win98 CD-ROM ook een optie bestaat 'OS repareren' maar dat moet je dan uiteraard ook doen NA de initiële installatie van win98 en office 2k op de oude pc.

Volg je nog? :p
ik ben nooit goed in uitleggen geweest.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Is het steeds na installeren van Office 2000 dat de pc crashed?

Of crashed hij ook op andere momenten. Als hij crashed tijdens install van 2000. Kan het misschien zijn dat je versie van 2000 niet zo legaal is.. en evt problemen veroorzaakt. Test eens of je een tijdje de pc draaiend kan houden met een zuiver win98 install. Doe wat hdd intensive tasks:
kopieer een paar volledig cd's naar je hdd's. Moest er iets aan je hdd's zijn, zal hij hierbij wel problemen maken :). Bestaan ook enkel hdd-test programmaatjes die gelijkaardige tests voor jou doen, maar minder omslachtig...

Wat betreft die win98, is die een deftige versie? Heb al meermaals installed? En bleef werken?
I love it when a plan comes together!
Dreeten
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 dec 2003, 19:06
Locatie: Veldegem

Het is een volledige legale versie van win 98 dat mijn vriend meegegeven heeft (originele cd en code).
Het is idd ook op andere momenten, vorige keer juist na een install gaf ie de fout system.ini niet gevonden.

Ik heb reeds geprobeerd met mijn cd van win 98 waar ik reeds een 5 tal pc's van voorzien hebben die nog altijd werken....

IK heb ook de HD reeds de alle partities verwijdert en een nieuwe primaire aangemaakt;.. Toch nog zelfde probleem...
Het lijkt erop dat ie corrupt is in het files wegschrijven...
Deze avond test ik die pc met een andere HD...
Moest er toch nog iemand opmerkingen of vragen hebben... zeker laten weten...

Groetjes
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

En is het steeds de system.ini die hij niet vindt? Dan stel ik mij toch een beetje mijn vragen. Kan natuurlijk zijn, dat het juist die sector op de hdd's is, die kapot is.. maar kom... test die schijf eens ten goei...

Gaat meer richting defecte hdd
I love it when a plan comes together!
Dreeten
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 dec 2003, 19:06
Locatie: Veldegem

Nee tis nie telkens de system.ini... tzijn ook al es andere dll's geweest die ontbreken en zo de werking onmogelijk maken...

Hopelijk brengt de avond met een andere HD raad...

grtz, en alvast bedankt voor informatie
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Gebruik je Windows 98 of Windows 98 SE (Second Edition) ? Die second edition lost al veel problemen op.

Mij lijkt het toch dat er iets mis is met je hardware .. heb vroeger tientallen keren win9x geïnstalleerd (lees: moeten herinstalleren ;)) en uit de ervaring hieruit leid ik af dat er iets mis met ofwel je geheugen ofwel je harde schijf.

Hoe dan ook, Windows 98 is bekend om rare installatie fenomenen. Ik heb ooit ook eens een pc gehad die een probleem had met mijn CD .. weet enkel niet meer wat toen de oorzaak was sorry :roll:

Wat ik nog wel weet is dat in 99% van de gevallen die lijken op jouw omschrijving het ging om hardware fouten.

Heb je trouwens al eens geprobeerd om alle partities weg te flikkeren, een zero filler tool te gebruiken en dan nog eens te proberen? Heb ik ook ooit eens moeten doen omdat de FAT echt grondig om zeep was :?
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
braziboy
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mei 2003, 22:58
Locatie: momenteel brazilië
Contacteer:

Ik weet niet wat het is, maar bij het installeren van office 97 op een ouide laptop die draaide op win98SE duurde dat 6u om office te installeren. Daarna werkte het wel perfect. De cd's waren niet officieel, maar gekopieerd van mijn vader zijn werk met bedrijflicensies. En mijn vader installeert die soms op het werk, en dan duurt dat 45min ofzo.

Hopelijk geraakt u prob opgelost

Greetz
Braziboy
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”