Welke video compressie

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
braziboy
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mei 2003, 22:58
Locatie: momenteel brazilië
Contacteer:

Hey,

Ik heb hier juist een aantal videos binnengekregen in mpg formaat (mpeg1 compressie). Natuurlijk zou ik die graag online zetten. Nu is de vraag, wat is de beste compressie (mag ook in een ander formaat dan mpg zijn) om dat te doen. De grootte speelt een rol, maar des te meer de kwaliteit. Ik heb videos in 640x480 en 160x112 formaat. Misschien nuttig (misschien ook helemaal niet): de videos zijn gemaakt met een digital sony fototoestel.

Alles is welkom

Greetz Braziboy
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

ik vind XviD heel goed, het is een opensource compressie formaat.
voor guides (als je die nodig zou hebben) kan je kijken opo www.doom9.org
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

als het voor online te zetten is moet je zeker niet kiezen voor Xvid. anders moet je de hele file binnenhalen voordat je iets kan zien, ik zou kiezen voor quicktime of windows media (wmf). ge moet er eens mee prutsen hé met die codecs in een video editeer programma kunde normaal speciaal exporteren voor web (in premiere toch)

Greetz
Gimic
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Gimic, WMF is Windows Meta File, een vectorieel grafisch bestandsformaat (de voorganger van EMF). Jij Bedoelt WMV. Daar kan je de opties inderdaad zodanig hoog zetten dat de kwaliteit erg goed is. Ook Quicktime met Video 3 compressie is erg goed, wegens progressive download. Maar in een eerdere topic heb ik al eens vermeld dat je met Discreet Cleaner erg veel mogelijkheden hebt. Dat programma dient puur om videos online te zetten. Ik zou daar eens mee experimenteren en zien welke de beste resultaten geeft.
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

ja, meon ge ebt gelijk, 't die jenever van op de kerstmarkt van gisteravond was waarschijnlijk nog aan het nawerken :?

Greetz
Gimic
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”