Ik heb een "Lacie little disk" en wil het hard schijf upgraden van 160GB naar 500GB. Maar ik krijg die kast op geen manier open.
Al op google en youtube gezocht maar geen info. Heeft iemaand enig idee hoe ik het kast kan open krijgen. Liefst zonder een hamer.
Oude reeks was fluitje van een cent maar damn Sam Hecht met zijn nieuwe design.
Hier is een foto van :
http://www.digisys.co.kr/webmaster/majo ... isk_08.gif
Lacie Little disk
dat is een 2.5" harde schijf bestaat daar dan al een 500gb van ?
en wie zegt dat die chipset in dat bakje een 500gb ondersteund.
zal waarschijnlijk dichtgeplakt zijn die lacie.
koop een leeg sata dooske en een losse hdd ge weet dan tenminste wat harde schijf er inzit
en wie zegt dat die chipset in dat bakje een 500gb ondersteund.
koop een leeg sata dooske en een losse hdd ge weet dan tenminste wat harde schijf er inzit
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 3 keer
Ja.tuurke schreef:dat is een 2.5" harde schijf bestaat daar dan al een 500gb van ?
Ik zeg dat.tuurke schreef: en wie zegt dat die chipset in dat bakje een 500gb ondersteund.
Ik heb al een losse hdd van 500GB en ter info hdd van LaCie zijn altijd Samsung. Je kan best eens op hun site gaan zien. Reeks van Little Disk kan je hebben vanaf 160GB tot 500GB.tuurke schreef: koop een leeg sata dooske en een losse hdd ge weet dan tenminste wat harde schijf er inzit
-
- Plus Member
2,5" harde schijf van 500GB zijn al meer dan 2 maanden te koop in Belgie.tuurke schreef:ik weet niet waar jij een 500gb 2.5" schijf ziet
320 is max voor de moment
Je kan ze zelf ook in Carrefour kopen voor 169 euro.
Als je eentje gekocht heb probeer het kastje open te krijgen en laat me iets weten
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 2 keer
Als ik het zo bekijk lijkt het me toch makkelijk om die ex HD open te krijgen.
Lacie Little disk
Het is zelfs gemaakt om makkelijk open te krijgen.
Amusement
Ps; ik hoop dat je frans kan lezen
Lacie Little disk
Het is zelfs gemaakt om makkelijk open te krijgen.
Amusement
-
- Plus Member
Heel erg bedankt xedion. Interessant artikel ook.xedion schreef: Het is zelfs gemaakt om makkelijk open te krijgen.
Amusement
Maar het lijkt dat mijn kast is met super-glue of iets nog sterker aan bovenkant vastgemaakt. Onderkant is los, daarom in het begin dacht ik dat er een pull-techniek zal het doen. Maar hier hebben we met 2 man zitten met twee tang aan dat ding trekken zonder resultaat.
Lijm is aan bovenkant waar woord "LaCie" is, rechterkant. Ik heb zitten prutsen met een cutter mes, but now f*** way.
Nog eens bedankt, blijkbaar tijd om grove middelen te gebruiken
En neen, ik kan geen frans maar google wel.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 1 keer
http://www.hjreggel.net/hdtechdat/hd-samsung.html
Halverwege de page kan je een uiteen gevezen Little Disk zien. Volgens mij moet je het stuk met de aansluiting er gewoon kunnen uitschuiven. Lacie gaat die schijf NOOIT met lijm in de behuizing vastmaken want dan kunnen ze zelf geen refurbishing meer doen.
De lipjes links en rechts zijn denk ik de boosdoener ... probeer eens met een heel fijne platte schroevendraaier die lipjes naar binnen te duwen.
Op onderstaande foto staat dan precies weer een ander model en in de Franse review die eerder gepost werd staat dat je niks moet vijzen en dat de schijf er gewoon uit schuift ...
http://media.bestofmicro.com/8/Q/80666/ ... HDD-12.jpg
Halverwege de page kan je een uiteen gevezen Little Disk zien. Volgens mij moet je het stuk met de aansluiting er gewoon kunnen uitschuiven. Lacie gaat die schijf NOOIT met lijm in de behuizing vastmaken want dan kunnen ze zelf geen refurbishing meer doen.
De lipjes links en rechts zijn denk ik de boosdoener ... probeer eens met een heel fijne platte schroevendraaier die lipjes naar binnen te duwen.
Op onderstaande foto staat dan precies weer een ander model en in de Franse review die eerder gepost werd staat dat je niks moet vijzen en dat de schijf er gewoon uit schuift ...
http://media.bestofmicro.com/8/Q/80666/ ... HDD-12.jpg