Belgacom geeft ons barslechte service, wat moet ik doen
Geplaatst: 21 aug 2008, 19:34
Hallo,
Ik heb op 17 juli een mail gestuurd naar Belgacom met ons probleem er in.
Dit is de mail :
Geachte,
Sinds oktober vorig jaar zijn wij klant bij jullie met het volgende pakket : Internet + Belgacom TV ( 50€ ).
Sindsdien hebben wij niets anders dan problemen gehad met dit product.
Onze modem viel continue weg ( modem deed een volledige reboot waardoor wij ons internet en belgacom tv even volledig kwijt waren. )
We dachten dat het iets te maken had met een defectieve modem dus zijn we hiermee naar een belgacom boetiek gegaan voor een andere modem.
Na 2 dagen was het terug van dat maar hadden we even besloten het zo te laten, enkele maanden later was dit nog steeds aan de hand dus besloten we om naar de helpdesk te bellen voor een technieker laten langs te komen.
Die kwam langs, maar behandelde ons alsof we van niets wisten ( terwijl wij zelf voor Belgacom nog hadden gewerkt als televerkoper! ), zei tegen ons " ja ik zie dat er inderdaad een probleem is, maar ik kan het niet oplossen, probeer het eens met deze oplossing ".
Die oplossing was dus om de modem en de ruckus van mekaar te zetten.
Dit loste het niet op, maar die technieker was zo onbeschoft om na dit gezegd zijnde op te staan en onmiddelijk weg te gaan zonder wij nog enige vragen hadden, terwijl hij dan nog naar buiten ging smeet hij de deur tegen mijn vrouw toe, die zwanger was op dat ogenblik!!!!!
Er kon verdorie geen sorry af!
Maar bon, 2 weken later was het nog steeds zo en begon ik me te ergeren en ging ik naar een teleboetiek, legde mijn hele situatie hier uit, en die zeiden om best nog eens een technieker langs te laten komen, dus moest ik weer eens naar jullie bellen voor een 2de technieker.
Die kwam langs, een geluk was het niet dezelfde of die ging er niet goed van geweest zijn, maar soit, hij heeft het kanaal van de ruckus veranderd, een nieuwe modem gegeven.
Toen vroegen we ook doordat we hadden vernomen van hem dat de aethra modem niets waard is, of er geen andere was, want ik weet dat ons probleem aan de aethra modem zelf ligt!
Hij kon ons spijtig genoeg meedelen dat inderdaad, er een andere modem was, maar die voor VDSL2 was ontworpen ( sagem ) en dat die veel beter was, maar die niet werkt op ons netwerk ( omdat wij vdsl hebben, niet VDSL2 ).
Dus hij zei als dit het niet doet, er terug iemand langs zou moeten gekomen zijn.
We dachten dat alles goed werkte, wat ook zo was, tot 1 week later onze verbinding geheel niet meer werkte.
We hebben toen naar jullie voor een 3de maal gebeld om een technieker langs te laten komen, maar tot m'n verbazing kon er nu maar 1 langs gekomen zijn 4!!!! dagen later.
Tegen mijn enorme tegenzin heb ik maar ingestemt omdat we anders toch nergens geraakte met iets.
Toen heeft die de hele stekker van uit de muur getrokken ( waardoor we nu met een open gat zitten in onze muur dan ook nog eens ) en de nieuwste splitter erin gestoken.
We dachten dat dit een eindelijke soelaas was, maar helaas, nu valt de modem uiteindelijk niet meer weg, maar valt de internet verbinding wel continue weg.
We kunnen nog steeds niet pingen naar enige websites, op de playstation 3 blijf ik maar in een NAT3 netwerk zitten ( zelfs met de kabel erin gestoken blijft het NAT3 ), mijn vriendin kan nog steeds haar website geen backup van nemen, ... en zo blijft het lijstje maar aanvullen!
Wij betalen dus al sinds oktober vorig jaar voor een half werkend product, en dit begint mij dik te irriteren.
Gelieve wil ik een dringende oplossing voor deze zaak!
-------------------
Het antwoord van hun was gewoon " Dit is eerder een probleem voor de telefonische helpdesk, U kan deze contacteren op ... bla bla bla "
Verder behandelen ze ons op de helpdesk als domoren, terwijl ik meer weet dan sommige helpdesk medewerkers die ik aan de lijn krijg!
Welke stappen kan ik ondernemen om hier echt een eindelijke oplossing voor zien te krijgen, bij telenet weigeren we te gaan uit principe sinds ze ons zelf ook al hebben belazerd!
En bij belgacom zijn we tevreden, buiten de marginaal slechte service die we nu krijgen, en een product waarvoor we sinds oktober al betalen, maar nog steeds niet deftig werkt, en belgacom zelf erkent dat het ons probleem niet direct kunnen oplossen, en dat misschien overschakeling naar VDSL2 een oplossing zou kunnen zijn wegens de nieuwe modem ( SAGEM ), maar dan moeten we wel nog eens 50€ extra betalen als overschakelingskosten!!
En de 2de technieker gaf zelf toe dat de aethra modem van belgacom op niets trekt.
Nu heb ik ook op 19 juli een mail gestuurd naar de ombudsdienst voor Telecom, maar die hebben ook nog niets laten weten van hun.
En nu blijven wij nog steeds sukkelen met ons internet, onze tv valt niet meer weg, maar ik kan nog steeds niet deftig online games spelen, of andere dingen doen op het internet.
Pingen lukt me zelfs nog steeds niet.
Ik heb op 17 juli een mail gestuurd naar Belgacom met ons probleem er in.
Dit is de mail :
Geachte,
Sinds oktober vorig jaar zijn wij klant bij jullie met het volgende pakket : Internet + Belgacom TV ( 50€ ).
Sindsdien hebben wij niets anders dan problemen gehad met dit product.
Onze modem viel continue weg ( modem deed een volledige reboot waardoor wij ons internet en belgacom tv even volledig kwijt waren. )
We dachten dat het iets te maken had met een defectieve modem dus zijn we hiermee naar een belgacom boetiek gegaan voor een andere modem.
Na 2 dagen was het terug van dat maar hadden we even besloten het zo te laten, enkele maanden later was dit nog steeds aan de hand dus besloten we om naar de helpdesk te bellen voor een technieker laten langs te komen.
Die kwam langs, maar behandelde ons alsof we van niets wisten ( terwijl wij zelf voor Belgacom nog hadden gewerkt als televerkoper! ), zei tegen ons " ja ik zie dat er inderdaad een probleem is, maar ik kan het niet oplossen, probeer het eens met deze oplossing ".
Die oplossing was dus om de modem en de ruckus van mekaar te zetten.
Dit loste het niet op, maar die technieker was zo onbeschoft om na dit gezegd zijnde op te staan en onmiddelijk weg te gaan zonder wij nog enige vragen hadden, terwijl hij dan nog naar buiten ging smeet hij de deur tegen mijn vrouw toe, die zwanger was op dat ogenblik!!!!!
Er kon verdorie geen sorry af!
Maar bon, 2 weken later was het nog steeds zo en begon ik me te ergeren en ging ik naar een teleboetiek, legde mijn hele situatie hier uit, en die zeiden om best nog eens een technieker langs te laten komen, dus moest ik weer eens naar jullie bellen voor een 2de technieker.
Die kwam langs, een geluk was het niet dezelfde of die ging er niet goed van geweest zijn, maar soit, hij heeft het kanaal van de ruckus veranderd, een nieuwe modem gegeven.
Toen vroegen we ook doordat we hadden vernomen van hem dat de aethra modem niets waard is, of er geen andere was, want ik weet dat ons probleem aan de aethra modem zelf ligt!
Hij kon ons spijtig genoeg meedelen dat inderdaad, er een andere modem was, maar die voor VDSL2 was ontworpen ( sagem ) en dat die veel beter was, maar die niet werkt op ons netwerk ( omdat wij vdsl hebben, niet VDSL2 ).
Dus hij zei als dit het niet doet, er terug iemand langs zou moeten gekomen zijn.
We dachten dat alles goed werkte, wat ook zo was, tot 1 week later onze verbinding geheel niet meer werkte.
We hebben toen naar jullie voor een 3de maal gebeld om een technieker langs te laten komen, maar tot m'n verbazing kon er nu maar 1 langs gekomen zijn 4!!!! dagen later.
Tegen mijn enorme tegenzin heb ik maar ingestemt omdat we anders toch nergens geraakte met iets.
Toen heeft die de hele stekker van uit de muur getrokken ( waardoor we nu met een open gat zitten in onze muur dan ook nog eens ) en de nieuwste splitter erin gestoken.
We dachten dat dit een eindelijke soelaas was, maar helaas, nu valt de modem uiteindelijk niet meer weg, maar valt de internet verbinding wel continue weg.
We kunnen nog steeds niet pingen naar enige websites, op de playstation 3 blijf ik maar in een NAT3 netwerk zitten ( zelfs met de kabel erin gestoken blijft het NAT3 ), mijn vriendin kan nog steeds haar website geen backup van nemen, ... en zo blijft het lijstje maar aanvullen!
Wij betalen dus al sinds oktober vorig jaar voor een half werkend product, en dit begint mij dik te irriteren.
Gelieve wil ik een dringende oplossing voor deze zaak!
-------------------
Het antwoord van hun was gewoon " Dit is eerder een probleem voor de telefonische helpdesk, U kan deze contacteren op ... bla bla bla "
Verder behandelen ze ons op de helpdesk als domoren, terwijl ik meer weet dan sommige helpdesk medewerkers die ik aan de lijn krijg!
Welke stappen kan ik ondernemen om hier echt een eindelijke oplossing voor zien te krijgen, bij telenet weigeren we te gaan uit principe sinds ze ons zelf ook al hebben belazerd!
En bij belgacom zijn we tevreden, buiten de marginaal slechte service die we nu krijgen, en een product waarvoor we sinds oktober al betalen, maar nog steeds niet deftig werkt, en belgacom zelf erkent dat het ons probleem niet direct kunnen oplossen, en dat misschien overschakeling naar VDSL2 een oplossing zou kunnen zijn wegens de nieuwe modem ( SAGEM ), maar dan moeten we wel nog eens 50€ extra betalen als overschakelingskosten!!
En de 2de technieker gaf zelf toe dat de aethra modem van belgacom op niets trekt.
Nu heb ik ook op 19 juli een mail gestuurd naar de ombudsdienst voor Telecom, maar die hebben ook nog niets laten weten van hun.
En nu blijven wij nog steeds sukkelen met ons internet, onze tv valt niet meer weg, maar ik kan nog steeds niet deftig online games spelen, of andere dingen doen op het internet.
Pingen lukt me zelfs nog steeds niet.