Hallo,
Ik heb op 17 juli een mail gestuurd naar Belgacom met ons probleem er in.
Dit is de mail :
Geachte,
Sinds oktober vorig jaar zijn wij klant bij jullie met het volgende pakket : Internet + Belgacom TV ( 50€ ).
Sindsdien hebben wij niets anders dan problemen gehad met dit product.
Onze modem viel continue weg ( modem deed een volledige reboot waardoor wij ons internet en belgacom tv even volledig kwijt waren. )
We dachten dat het iets te maken had met een defectieve modem dus zijn we hiermee naar een belgacom boetiek gegaan voor een andere modem.
Na 2 dagen was het terug van dat maar hadden we even besloten het zo te laten, enkele maanden later was dit nog steeds aan de hand dus besloten we om naar de helpdesk te bellen voor een technieker laten langs te komen.
Die kwam langs, maar behandelde ons alsof we van niets wisten ( terwijl wij zelf voor Belgacom nog hadden gewerkt als televerkoper! ), zei tegen ons " ja ik zie dat er inderdaad een probleem is, maar ik kan het niet oplossen, probeer het eens met deze oplossing ".
Die oplossing was dus om de modem en de ruckus van mekaar te zetten.
Dit loste het niet op, maar die technieker was zo onbeschoft om na dit gezegd zijnde op te staan en onmiddelijk weg te gaan zonder wij nog enige vragen hadden, terwijl hij dan nog naar buiten ging smeet hij de deur tegen mijn vrouw toe, die zwanger was op dat ogenblik!!!!!
Er kon verdorie geen sorry af!
Maar bon, 2 weken later was het nog steeds zo en begon ik me te ergeren en ging ik naar een teleboetiek, legde mijn hele situatie hier uit, en die zeiden om best nog eens een technieker langs te laten komen, dus moest ik weer eens naar jullie bellen voor een 2de technieker.
Die kwam langs, een geluk was het niet dezelfde of die ging er niet goed van geweest zijn, maar soit, hij heeft het kanaal van de ruckus veranderd, een nieuwe modem gegeven.
Toen vroegen we ook doordat we hadden vernomen van hem dat de aethra modem niets waard is, of er geen andere was, want ik weet dat ons probleem aan de aethra modem zelf ligt!
Hij kon ons spijtig genoeg meedelen dat inderdaad, er een andere modem was, maar die voor VDSL2 was ontworpen ( sagem ) en dat die veel beter was, maar die niet werkt op ons netwerk ( omdat wij vdsl hebben, niet VDSL2 ).
Dus hij zei als dit het niet doet, er terug iemand langs zou moeten gekomen zijn.
We dachten dat alles goed werkte, wat ook zo was, tot 1 week later onze verbinding geheel niet meer werkte.
We hebben toen naar jullie voor een 3de maal gebeld om een technieker langs te laten komen, maar tot m'n verbazing kon er nu maar 1 langs gekomen zijn 4!!!! dagen later.
Tegen mijn enorme tegenzin heb ik maar ingestemt omdat we anders toch nergens geraakte met iets.
Toen heeft die de hele stekker van uit de muur getrokken ( waardoor we nu met een open gat zitten in onze muur dan ook nog eens ) en de nieuwste splitter erin gestoken.
We dachten dat dit een eindelijke soelaas was, maar helaas, nu valt de modem uiteindelijk niet meer weg, maar valt de internet verbinding wel continue weg.
We kunnen nog steeds niet pingen naar enige websites, op de playstation 3 blijf ik maar in een NAT3 netwerk zitten ( zelfs met de kabel erin gestoken blijft het NAT3 ), mijn vriendin kan nog steeds haar website geen backup van nemen, ... en zo blijft het lijstje maar aanvullen!
Wij betalen dus al sinds oktober vorig jaar voor een half werkend product, en dit begint mij dik te irriteren.
Gelieve wil ik een dringende oplossing voor deze zaak!
-------------------
Het antwoord van hun was gewoon " Dit is eerder een probleem voor de telefonische helpdesk, U kan deze contacteren op ... bla bla bla "
Verder behandelen ze ons op de helpdesk als domoren, terwijl ik meer weet dan sommige helpdesk medewerkers die ik aan de lijn krijg!
Welke stappen kan ik ondernemen om hier echt een eindelijke oplossing voor zien te krijgen, bij telenet weigeren we te gaan uit principe sinds ze ons zelf ook al hebben belazerd!
En bij belgacom zijn we tevreden, buiten de marginaal slechte service die we nu krijgen, en een product waarvoor we sinds oktober al betalen, maar nog steeds niet deftig werkt, en belgacom zelf erkent dat het ons probleem niet direct kunnen oplossen, en dat misschien overschakeling naar VDSL2 een oplossing zou kunnen zijn wegens de nieuwe modem ( SAGEM ), maar dan moeten we wel nog eens 50€ extra betalen als overschakelingskosten!!
En de 2de technieker gaf zelf toe dat de aethra modem van belgacom op niets trekt.
Nu heb ik ook op 19 juli een mail gestuurd naar de ombudsdienst voor Telecom, maar die hebben ook nog niets laten weten van hun.
En nu blijven wij nog steeds sukkelen met ons internet, onze tv valt niet meer weg, maar ik kan nog steeds niet deftig online games spelen, of andere dingen doen op het internet.
Pingen lukt me zelfs nog steeds niet.
Belgacom geeft ons barslechte service, wat moet ik doen
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Beste,
Dit is duidelijk een zeer spijtige zaak. Vind het zeer raar dat dit zo lang kan aanslepen bij BGC, dat is echt niet van hun gewoonte.
Ik stel voor dat ofwel hollebollegijs (BGC werknemer) dit even kan pushen, of anders stuur me even jouw gegevens in PM (tel. nummer, juiste omschrijving van type modem/probleem en naam + adres). Dan kijk ik even of ik niets kan forceren.
Mvg,
Sasuke
PS: Ik werk niet bij BGC, maar heb jarenlange relaties met bepaalde mensen die hier iets voor kunnen regelen.
Dit is duidelijk een zeer spijtige zaak. Vind het zeer raar dat dit zo lang kan aanslepen bij BGC, dat is echt niet van hun gewoonte.
Ik stel voor dat ofwel hollebollegijs (BGC werknemer) dit even kan pushen, of anders stuur me even jouw gegevens in PM (tel. nummer, juiste omschrijving van type modem/probleem en naam + adres). Dan kijk ik even of ik niets kan forceren.
Mvg,
Sasuke
PS: Ik werk niet bij BGC, maar heb jarenlange relaties met bepaalde mensen die hier iets voor kunnen regelen.
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Nu even het slechte nieuws. Dat een technieker binnen de 4 dagen bij jou kan staan vind ik persoonlijk nog redelijk snelle service voor een home product eigenlijk. Dat die het niet heeft opgelost kan ik niet verstaan, voor zover ik BGC techniekers ken blijven die mensen tot het opgelost is, of tot ze van de BGC centrale de melding krijgen dat zij niets meer moeten/mogen doen.
Niet kwalijk opnemen, maar durf je eerlijk zeggen dat je die mensen rustig en vriendelijk hun werk hebt laten doen ?
Mvg,
Sasuke
PS: Gelieve niet persoonlijk op te nemen, een correcte informatie is even belangrijk als de oplossing !
Niet kwalijk opnemen, maar durf je eerlijk zeggen dat je die mensen rustig en vriendelijk hun werk hebt laten doen ?
Mvg,
Sasuke
PS: Gelieve niet persoonlijk op te nemen, een correcte informatie is even belangrijk als de oplossing !
Thanks sasuke voor de snelle reactie, telefoonnummer enzo stuur ik zo.
Yup, iedereen die in ons huis komt is altijd met vriendelijkheid onthaald geweest, stellen altijd voor of ze iets willen drinken en praten er rustig mee enzo, maar die eerste technieker was gewoon een bloody bruut, en als die ooit nog is aan deze deur staat, krijgt ie er van.
Ik heb tijdje ook bij Belgacom gewerkt, dus heb ook respect voor die mannen ( als telesales, maar kom, werk is werk ).
Maar ik ben het nogal hard beu aan het worden, ik betaal iedere 2 maand 100€, en krijg niet eens deftige service op het internet vlak.
Yup, iedereen die in ons huis komt is altijd met vriendelijkheid onthaald geweest, stellen altijd voor of ze iets willen drinken en praten er rustig mee enzo, maar die eerste technieker was gewoon een bloody bruut, en als die ooit nog is aan deze deur staat, krijgt ie er van.
Ik heb tijdje ook bij Belgacom gewerkt, dus heb ook respect voor die mannen ( als telesales, maar kom, werk is werk ).
Maar ik ben het nogal hard beu aan het worden, ik betaal iedere 2 maand 100€, en krijg niet eens deftige service op het internet vlak.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
ik wil ook sens kijken wat ik kan doen.
kan niks beloven of garanderen, maar als ge uw tefefoonnummer of adsl identificatienummer via pm doorgeeft, wil ik wel eens zien.
kan niks beloven of garanderen, maar als ge uw tefefoonnummer of adsl identificatienummer via pm doorgeeft, wil ik wel eens zien.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Normaal laten Belgacom techniekers ook een briefje achter met een telefoonnummer waar je naar kan bellen als het probleem zich opnieuw voordoet.
Ik vind dat 4 dagen te lang voor een triple-play abonnement. Voor alle duidelijkheid die opmerking is niet alleen richting Belgacom maar naar iedereen ( ) die triple-play aanbiedt.Sasuke schreef:Dat een technieker binnen de 4 dagen bij jou kan staan vind ik persoonlijk nog redelijk snelle service voor een home product eigenlijk
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
normaal gezien is het maximaal 2 werkdagen tenzij je een SLA hebt.Astralon schreef:Normaal laten Belgacom techniekers ook een briefje achter met een telefoonnummer waar je naar kan bellen als het probleem zich opnieuw voordoet.
Ik vind dat 4 dagen te lang voor een triple-play abonnement. Voor alle duidelijkheid die opmerking is niet alleen richting Belgacom maar naar iedereen ( ) die triple-play aanbiedt.Sasuke schreef:Dat een technieker binnen de 4 dagen bij jou kan staan vind ik persoonlijk nog redelijk snelle service voor een home product eigenlijk
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Wa vr mannen edde gij binnengehad
Normaal ga je als technieker nergens heen voor het opgelost is, of haal je er iemand bij die het wel kan oplossen.
Ik zal u in pm de nummer sturen die je normaal moet krijgen na een interventie. Je kan daar misschien eens horen.
De meeste BCG techniekers zijn bekwame mensen maar jammer genoeg zit overal wel es een rotte appel tussen.
Jammer dat ze er weinig aan kunnen doen. De Aethra is idd niet de meest stabiele modem (werd mij vroeger echter verteld dat dit de beste was die BGC ooit heeft gehad).
Dit zijn problemen die je niet 123 kan oplossen, die niemand echt kent en waarvoor er waarschijnlijk geen procedures zijn.
Dan kom je in een zwart gat te vallen waar niemand je kan helpen vrees ik.
Hopelijk is het snel opgelost maar als ik het zo hoor heb je ofwel dikke pech gehad met vorige apparatuur of ben je echt "de uitzondering die niemand kan helpen..".
Jammer dat ze er weinig aan kunnen doen. De Aethra is idd niet de meest stabiele modem (werd mij vroeger echter verteld dat dit de beste was die BGC ooit heeft gehad).
Dit zijn problemen die je niet 123 kan oplossen, die niemand echt kent en waarvoor er waarschijnlijk geen procedures zijn.
Dan kom je in een zwart gat te vallen waar niemand je kan helpen vrees ik.
Hopelijk is het snel opgelost maar als ik het zo hoor heb je ofwel dikke pech gehad met vorige apparatuur of ben je echt "de uitzondering die niemand kan helpen..".
Omdat ik wil dat hij't doet zoals zij het zeggen, en niet dat ik er nog extra moeite voor zou moeten gaan doen om alles in orde te krijgen.
Het is een service van hun, ze moeten maar zien dat het werkt ook naar behoren, en het is al zo sinds oktober aan het aanslepen, dusja, ik zal ook geen goodwil mogen verwachten van hun I guess
Het is een service van hun, ze moeten maar zien dat het werkt ook naar behoren, en het is al zo sinds oktober aan het aanslepen, dusja, ik zal ook geen goodwil mogen verwachten van hun I guess
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
dit is natuurlijk een zeer uitzonderlijke geval, spijtig genoeg.
kijk als je overschakelt van vdsl naar vdsl2 zal je probleem opgelost zijn.
die omschakelingskost zeg je. 50,00 €. is eigenlijk peanuts.
maar vraag dit aan de klantendienst, leg je geval goed uit, en dat wordt dit gratis uitgevoerd. ze mogen dit geven. ze kunnen dit geven.
als de operator die je aan de lijn krijgt iets wat commercieel en klantvriendelijk is ingesteld, mag dat geen probleem zijn.
kijk als je overschakelt van vdsl naar vdsl2 zal je probleem opgelost zijn.
die omschakelingskost zeg je. 50,00 €. is eigenlijk peanuts.
maar vraag dit aan de klantendienst, leg je geval goed uit, en dat wordt dit gratis uitgevoerd. ze mogen dit geven. ze kunnen dit geven.
als de operator die je aan de lijn krijgt iets wat commercieel en klantvriendelijk is ingesteld, mag dat geen probleem zijn.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt, uiteindelijk was het een kapotte kaart in de centrale (ik had lijnwaarden van in de miljoenen db's dus constant disconnects). Er zijn 3 techniekers langsgeweest bij mij waarvan de eerste twee totaal niet wisten wat het was en het op mijn moden staken. Uiteindelijk nieuwe modem gekocht maar het probleem bleef. De derde technieker had de opdracht gekregen (wist ik van een vriendin die bij Belgacom werkt) dat het probleem opgelost moest zijn die dag. En het is dan ook opgelost geraakt.
De techniekers op zich waren telkens wel vriendelijk.
De techniekers op zich waren telkens wel vriendelijk.
Take my advice ... I don't use it anyway.
- svermassen
- Elite Poster
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Ik ben zelf geen BGC-fanaat, maar de ervaring uit het verleden bij mij leert toch dat de service zeer goed is.
En ook de techniekers !!!
En ook de techniekers !!!
-
- Plus Member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 3 keer
Is een lastercampagne niets meer.
Had ooit eens een kapotte modem en binnen dertig minuten technieker
aan de deur ( blikseminslag ) vriendelijk, tips gekregen enz.... iedereen is er content van.
Had ooit eens een kapotte modem en binnen dertig minuten technieker
aan de deur ( blikseminslag ) vriendelijk, tips gekregen enz.... iedereen is er content van.
Welja, dit had ik ook niet verwacht van Belgacom, mijn ma heeft ook een BTV pakket, en daar is alles tip top in orde, snelle verbinding, goede service, alles er op en er aan, geen problemen what so ever.
Maar aan onze kant is het natuurlijk andere koekenbak, zien dat'k dan nog is kan bellen naar belgacom.
Maar aan onze kant is het natuurlijk andere koekenbak, zien dat'k dan nog is kan bellen naar belgacom.