Ik heb vandaag nog eens contact gehad met de Ombudsdienst voor Telecom en die kunnen daar echt het werk niet verzetten. Te kleine staff voor veel te veel dossiers. Toch hebben ze tijd gemaakt en mijn jaar oud dossier nog eens doorgenomen met mij om een laatste evaluatie te maken. Trouwens op een heel vriendelijke manier!
Hierbij wou ik dus even de tijd nemen om een hart onder de riem van die mensen, die het uitermate moeilijk hebben, te steken. Niet alleen hebben ze enorm veel dossiers, ze zitten ook altijd tussen twee vuren en naar wat ik begrepen heb, maken de ISP's het hen ook niet altijd makkelijk!
Volgens mij doen ze echter een goede, zij het misschien soms ondankbare job. Hierbij alvast mijn dank voor jullie hulp! En aan de ISP's: denk eraan dat een goed geholpen klant er andere aantrekt maar een afgestoten klant nooit meer terug komt. It costs 5 times more to gain a client than it costs to keep one!
Een hart onder de riem van de Ombudsdienst
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Volledig mee eens !
Als je soms ziet welke dossiers ze soms moeten aanleggen om iets geregeld te krijgen waarover iemand met een beetje gezond verstand een beslissing kan nemen in een paar minuten.
Voor alle duidelijkheid dit is positief bedoeld. Omdat veel telecombedrijven zich niet echt flexibel opstellen moeten ze wel alles goed uitwerken en met voldoende argumenten ondersteunen.
Dat hierdoor alles langer gaat duren is jammer maar het heeft ook zijn voordelen:
1) Ze proberen echt voor een oplossing te zorgen. Ze luisteren naar beide partijen, geven een advies en/of het telecombedrijf mag een voorstel doen en dan heb je nog altijd recht op een weerwoord.
2) Doordat het een goed uitgewerkt dossier is wordt het iets gemakkelijker om toch nog naar de rechter te stappen.
3) Mijn ervaring leert mij dat als je toch naar de rechter stapt dat die geneigd is om het advies van de ombudsdienst te volgen.
Als je soms ziet welke dossiers ze soms moeten aanleggen om iets geregeld te krijgen waarover iemand met een beetje gezond verstand een beslissing kan nemen in een paar minuten.
Voor alle duidelijkheid dit is positief bedoeld. Omdat veel telecombedrijven zich niet echt flexibel opstellen moeten ze wel alles goed uitwerken en met voldoende argumenten ondersteunen.
Dat hierdoor alles langer gaat duren is jammer maar het heeft ook zijn voordelen:
1) Ze proberen echt voor een oplossing te zorgen. Ze luisteren naar beide partijen, geven een advies en/of het telecombedrijf mag een voorstel doen en dan heb je nog altijd recht op een weerwoord.
2) Doordat het een goed uitgewerkt dossier is wordt het iets gemakkelijker om toch nog naar de rechter te stappen.
3) Mijn ervaring leert mij dat als je toch naar de rechter stapt dat die geneigd is om het advies van de ombudsdienst te volgen.
Ik blijf bij mijn mening. De ombudsdienst moet de laatste stap zijn, als echt niemand het kan oplossen. Ik heb de indruk dat voor alles tegenwoordig een dossier opgemaakt word, dit geeft een ketting reactie:
Ombudsdienst werkt te traag, omdat er teveel dossiers worden opgemaakt. <- dit kost geld.
Provider werkt traag, omdat ze de vele dossiers zo nauwkeurig mogelijk moeten behandelen. <- dit kost geld.
Provider heeft slechtere support. <- klanten haken af <- minder geld, dus minder groei <- minder innovatie want er is minder groei.
Met andere woorden, klant betaald teveel en krijgt te weinig. Wie zijn fout is dit dan? Klinkt misschien hard, maar het is de waarheid.
Daarom, wil je een dossier openen; stel je 3 keer de vraag of je het niet op een andere manier kan oplossen. Hier lopen genoeg mensen rond die ervaring kunnen hebben met jou probleem. En zoals het topic van droopy bewijst, klagen kan een averechts effect hebben (net als in de andere discipline van de maatschappij)
Ombudsdienst werkt te traag, omdat er teveel dossiers worden opgemaakt. <- dit kost geld.
Provider werkt traag, omdat ze de vele dossiers zo nauwkeurig mogelijk moeten behandelen. <- dit kost geld.
Provider heeft slechtere support. <- klanten haken af <- minder geld, dus minder groei <- minder innovatie want er is minder groei.
Met andere woorden, klant betaald teveel en krijgt te weinig. Wie zijn fout is dit dan? Klinkt misschien hard, maar het is de waarheid.
Daarom, wil je een dossier openen; stel je 3 keer de vraag of je het niet op een andere manier kan oplossen. Hier lopen genoeg mensen rond die ervaring kunnen hebben met jou probleem. En zoals het topic van droopy bewijst, klagen kan een averechts effect hebben (net als in de andere discipline van de maatschappij)
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
L-army, ik denk echt niet dat mensen direct naar de Ombudsdienst gaan. Het is en blijft toch een hogere drempel dan pakweg naar de helpdesk bellen.
Waar ik het wel mee eens ben is dat iedereen zich zo goed mogelijk zou moeten informeren.
Waar ik het wel mee eens ben is dat iedereen zich zo goed mogelijk zou moeten informeren.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Integendeel, een mail sturen naar de ombudsdienst is gratis tgo een betalende helpdesk. Ze doen niet liever dan een mailtje sturen naar de ombudsdienst. ^^Goztow schreef:L-army, ik denk echt niet dat mensen direct naar de Ombudsdienst gaan. Het is en blijft toch een hogere drempel dan pakweg naar de helpdesk bellen.
Mensen denken dat hun probleem sneller gaat opgelost zijn door naar de ombudsdienst te mailen dan naar de helpdesk te bellen (dan toch bij de kleinere providers, klanten willen alles he, perfecte support, perfecte specificaties enz.).