internet gateway icon verdwijnt

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
elrocco
Plus Member
Plus Member

Een paar maand geleden m'n usb modem door alcatel speedtouch510v4(single port)vervangen.
Als ik de vele sites mag geloven, die ik via google terugvond, zou er door het gebruik van UPnP, een "internet gateway" icon onder m'n netwerkconnecties moeten komen, waarmee ik dan m'n modem kan bedienen.Ik heb een wnxp machine, peer to peer aan een win98se machine hangen.Winxp server, win98se client, internet gedeeld.Op win98se krijg ik gateway icoon.Op winxp, machine krijg ik het, als ik naar m'n netwerkconnecties ga, dan op "vernieuwen" klik.Maar, dat verdwijnt daar ook weer na een tijd.Als ik dán m'n scherm vernieuw, komt het niet meer terug.Terwijl dat op m'n win98se machine altijd blijft staan.Als ikdan één van m'n verbindingen verbreek (wireless lan of lan-verbinding-speedtouch modem) op m'n xp machine ,en terug verbind, dan komt dat icoon terug.
Ik moet er wel bij zeggen dat m'n verbinding niet verbreekt, als het icoon verdwijnt...
Wat doet dit icoon zomaar verdwijnen???

Elrocco 8)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

elrocco schreef:Ik moet er wel bij zeggen dat m'n verbinding niet verbreekt, als het icoon verdwijnt...

Het icoon op zich heeft ook niets te maken met het al of niet verbonden zijn, of een verbinding verliezen.

Het geeft aan dat je PC een uPnP device heeft gevonden... en in dit geval laat dat device toe om dynamisch poorten open te zetten (zodat een service van buiten weet welke PC hij intern achter de NAT moet connecteren).

Waarom het verdwijnt is een andere vraag (XP firewall is een reden, al zou het dan ook niet tevoorschijn mogen komen veronderstel ik).
elrocco
Plus Member
Plus Member

doordat de modem zelf een firewall aan boord heeft, heb ik de firewall van windows niet aan staan...

Elrocco
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

elrocco schreef:doordat de modem zelf een firewall aan boord heeft, heb ik de firewall van windows niet aan staan...

Da's inderdaad de beste oplossing... beide firewalls zijn niet van dermate niveau dat het een extra beveiliging zou zijn (beide activeren zijn nadelen wegen niet op tegen de voordelen... moest hier iemand komen zeggen dat twee beter is dan 1).

Enfin... daarmee is je probleem nog niet opgelost :-o

Ik weet eigenlijk niet hoe de uPnP aangeeft dat hij er is... broadcast over het netwerk of zo, en/of het hierbij fout gaat met de Speedtouch. Heb zelf een USR, maar let eigenlijk niet op dat icoontje (het doet ook niets af aan de werking van de uPnP service op zich, geef je louter een UI voor eventueel manueel aanpassingen te doen)... zal dus ook eens kijken of het verdwijnt.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”