email instellen?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
piet.pienter
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 jul 2007, 16:57
Bedankt: 3 keer

Ik heb eigenlijk nooit gebruik gemaakt van mijn dommel emailadres.Tot ik verleden week het wel nuttig vond om dat in te stellen.Uit de topics heb ik begrepen dat het eerst moet aangemaakt worden op de persoonlijke page bij dommel.Dit heb ik gedaan en alles is daar ok.
Als ik nu mijn emailprogramma wil instellen loopt het fout.Het op te geven emailadres en paswoord kloppen niet.Dus ik krijg geen toegang.
Pop en relay zijn ok.het uitgaande en inkomende adres zijn ingesteld als het emailadres dat ik heb gemaakt bij dommel.
Nu weet ik dus niet welk emailadres en paswoord dat ik nog kan ingeven dan hetgene dat ik op de persoonlijke pagina bij dommel heb aangemaakt.
ook het gebruik van de adsl paswoord blijkt hiervoor niet te werken.Wat doe ik mis?????
Ik weet wel dat het aangemaakte mailadres werkt. want een verstuurd email via hotmail en gmail geven geen fouten van verzending.De mailtjes zitten dus in de aangemaakte dommelmailbox.
Dus: welke email/login en paswoord dien ik in te geven om bij mijn mailtjes te kunnen.
ik gebruik blijkbaar niet de juiste.
:cry:
psmammoth
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 13 jun 2008, 15:59
Locatie: Leuven

Heb je @dommel.be toegevoegd aan je username (om in te loggen op de pop server). Bij scarlet (mijn vorige ISP was username alleen het gedeelte voor de @, bij Dommel niet)
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

De volledige uitleg staat op hun website onder helpdesk.

hoe maak ik mijn @dommel.be emailaccount aan?
- ga naar het plesk control panel voor uw hostingpakket; log in op https://crm.schedom-europe.net
- kies in het menu voor "my packages".
- klik op het "o" icoontje achter uw adsl pakket.
- klik op "add new mailbox".
- geef een naam en wachtwoord in en kies "add mailbox".
uw @dommel.be email account is nu aangemaakt.

geef in uw emailclient volgende gegevens in;
pop/imap server : pop.dommel.be
smtp server : relay.dommel.be
account name : uw volledig @dommel.be adres
password : het door u gekozen paswoord
piet.pienter
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 jul 2007, 16:57
Bedankt: 3 keer

mag gesloten worden.Het werkt.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”