Pagina 1 van 1
Overstappen zonder boete
Geplaatst: 17 aug 2008, 21:02
door cindra
Kan je zonder een boete te krijgen overstappen naar Belgacom of dommel
Ik heb nu zo ongeveer z'n 4 maanden een contact bij scarlet.
Maar aangezien mijn reeds genoemde (op dit forum) problemen met scarlet
nog steeds niet zijn opgelost.
Er zou afgelopen week een monteur van scarlet langs komen bij mijn thuis op het tijdstip dat de monteur zou komen kreeg ik een foontje van het bedrijf waar die monteur voor werkte dat de monteur een ernstig ongeval had gehad en zwaar gewond was wat ik al heel bizar vindt dat je dat aan je klanten gaat vertellen.
Er werdt meteen een nieuwe afspraak gemaakt voor een weer week later
. Maar ben het nu gewoon zat ik surf ruim 50 uur per week trager dan een inbel verbinding. Dat gaat al maanden zo
Kan ik zo over stappen naar belgacom of dommel met de reden dat scarlet zijn afspraken niet na komt??
Of gaat dat niet zo makelijk?
Geplaatst: 17 aug 2008, 22:31
door Fluppeke
Je kan ze ingebreke stellen , maar of dat gaat lukken is iets anders.
Ik ben om ongeveer dezelfde redenen naar dommel gegaan (terug naar turboline netwerk) .. snelheid was in mijn regio (lex) op piekmomenten niet goed.. en homeconnect is financieel voordeliger
Probeer de ombudsman in te schakelen?
Je kan best ook de technieker (werken ze nog steeds met firma jansens ?) afwachten... hij gaat met een asus-testmodempje je waarden controleren en neemt daar normaal gezien een screenshot van (en die gaat dan normaal terug naar scarlet)... Als je lijnwaardes goed zijn , en scarlet toch een slechte snelheid aflevert dan sta je toch al iets sterker in je schoenen om hen ingebreke te stellen.
Geplaatst: 17 aug 2008, 22:43
door cindra
Fluppeke schreef:Je kan ze ingebreke stellen , maar of dat gaat lukken is iets anders.
Ik ben om ongeveer dezelfde redenen naar dommel gegaan (terug naar turboline netwerk) .. snelheid was in mijn regio (lex) op piekmomenten niet goed.. en homeconnect is financieel voordeliger
Probeer de ombudsman in te schakelen?
Je kan best ook de technieker (werken ze nog steeds met firma jansens) afwachten... hij gaat met een asus-testmodempje je waarden controleren en neemt daar normaal gezien een screenshot van (en die gaat dan normaal terug naar scarlet)... Als je lijnwaardes goed zijn , en scarlet toch een slechte snelheid aflevert dan sta je toch al iets sterker in je schoenen om hen ingebreke te stellen.
Bedankt voor je reactie.
Er zijn hier al heel wat testen gedaan zowel door scarlet en door belgacom beide kwamen geen lijn storing tegen dat is al 3 al drie keer eerder gedaan. Alleen scarlet blijft vol houden dat er een probleem is op mijn lijn. En wilde opnieuw een monteur deze kant laten komen.
Me waardes zijn gewoon goed dat is bevestigt door die firma en door belgacom. Zo kan je mooi een klant aan het lijntje houden om steeds te zeggen er is een probleem op uw lijn.
Het zijn gewoon die piek uren waar bijna iedereen last van heeft maar als je voor 6 mbits betaaldt en in de avond uren en heel het weekend surft wat trager gaat dan een inbel verbinding dan is scarlet heel erg duur.
Geplaatst: 18 aug 2008, 13:40
door krisken
post anders je waarden hier eens?
Geplaatst: 18 aug 2008, 19:28
door cindra
krisken schreef:post anders je waarden hier eens?
Bij deze.
Us Rate (Kbps) 384
Ds Rate (Kbps) 3328
US Margin 25
DS Margin 12
Trained Modulation ADSL_G.dmt
LOS Errors 0
DS Line Attenuation 47
US Line Attenuation 24
Peak Cell Rate 905 cells per sec
CRC Rx Fast 1540
CRC Tx Fast 12
CRC Rx Interleaved 0
CRC Tx Interleaved 0
Path Mode Fast Path
Geplaatst: 19 aug 2008, 11:06
door lithion
Post eens je lijnwaarden als alles goed is, en een keer als het om zeep is.
Geplaatst: 19 aug 2008, 20:07
door cindra
Ik weet nu zeker dat het niet aan mijn lijn lag,
Vandaag was er een monteur van belgacom lang geweest. Omdat ik problemen had met me foon.
Had het probleen aan die monteur uitlegt wat ik met scarlet had. De monteur van belgacom heeft een lijn test gedaan. Hij heeft me laten zien op zijn laptop dat er helemaal niks met de lijn aan de hand was. Hij zei dat het bij scarlet ligt maar mocht niet vertellen waarom.
De monteur kwam ook erg gelegen de laaste twee dagen begindt het trage surfen al om 13:00 tot 23:30 in plaats van laaste maanden van 18:00 tot 23:30
Hij heeft wel gezegt dat ik beter naar een ander provider kon gaan zoeken.
Geplaatst: 19 aug 2008, 23:04
door dikken danny
hij 'mocht' niet zeggen wat het probleem was maar vertelt wel dat je best een andere provider zoekt... mja, niet erg proper
Geplaatst: 20 aug 2008, 01:42
door cindra
dikken danny schreef:hij 'mocht' niet zeggen wat het probleem was maar vertelt wel dat je best een andere provider zoekt... mja, niet erg proper
Tja als de lijn in orde is waar zou het dan aan liggen?. Vond het een goede hint
Geplaatst: 27 aug 2008, 06:16
door malo01
OMBUDSMAN INSCHAKELEN , mij heeft geholpen
Geplaatst: 03 sep 2008, 16:09
door ferti
In het geval dat je in je situatie berust kan je, ipv dadelijk de ombudsman in te schakelen, misschien gewoon met de administratieve dienst van Scarlet contact opnemen om de zaken rechtstreeks zelf proberen te regelen.
Is bij mij alleszinds goed (en snel) verlopen (zie
andere topic)
Geplaatst: 03 sep 2008, 21:59
door Block
mocht niet zeggen wat het probleem is van de adsllijn? Ook mooi van de telecomtechnieker.