Overstappen zonder boete

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
cindra
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 aug 2008, 20:47

Kan je zonder een boete te krijgen overstappen naar Belgacom of dommel

Ik heb nu zo ongeveer z'n 4 maanden een contact bij scarlet.
Maar aangezien mijn reeds genoemde (op dit forum) problemen met scarlet
nog steeds niet zijn opgelost.

Er zou afgelopen week een monteur van scarlet langs komen bij mijn thuis op het tijdstip dat de monteur zou komen kreeg ik een foontje van het bedrijf waar die monteur voor werkte dat de monteur een ernstig ongeval had gehad en zwaar gewond was wat ik al heel bizar vindt dat je dat aan je klanten gaat vertellen.

Er werdt meteen een nieuwe afspraak gemaakt voor een weer week later :-( . Maar ben het nu gewoon zat ik surf ruim 50 uur per week trager dan een inbel verbinding. Dat gaat al maanden zo

Kan ik zo over stappen naar belgacom of dommel met de reden dat scarlet zijn afspraken niet na komt??

Of gaat dat niet zo makelijk?
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Je kan ze ingebreke stellen , maar of dat gaat lukken is iets anders.
Ik ben om ongeveer dezelfde redenen naar dommel gegaan (terug naar turboline netwerk) .. snelheid was in mijn regio (lex) op piekmomenten niet goed.. en homeconnect is financieel voordeliger

Probeer de ombudsman in te schakelen?

Je kan best ook de technieker (werken ze nog steeds met firma jansens ?) afwachten... hij gaat met een asus-testmodempje je waarden controleren en neemt daar normaal gezien een screenshot van (en die gaat dan normaal terug naar scarlet)... Als je lijnwaardes goed zijn , en scarlet toch een slechte snelheid aflevert dan sta je toch al iets sterker in je schoenen om hen ingebreke te stellen.
Laatst gewijzigd door Fluppeke 17 aug 2008, 23:15, in totaal 1 gewijzigd.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
cindra
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 aug 2008, 20:47

Fluppeke schreef:Je kan ze ingebreke stellen , maar of dat gaat lukken is iets anders.
Ik ben om ongeveer dezelfde redenen naar dommel gegaan (terug naar turboline netwerk) .. snelheid was in mijn regio (lex) op piekmomenten niet goed.. en homeconnect is financieel voordeliger

Probeer de ombudsman in te schakelen?

Je kan best ook de technieker (werken ze nog steeds met firma jansens) afwachten... hij gaat met een asus-testmodempje je waarden controleren en neemt daar normaal gezien een screenshot van (en die gaat dan normaal terug naar scarlet)... Als je lijnwaardes goed zijn , en scarlet toch een slechte snelheid aflevert dan sta je toch al iets sterker in je schoenen om hen ingebreke te stellen.


Bedankt voor je reactie.

Er zijn hier al heel wat testen gedaan zowel door scarlet en door belgacom beide kwamen geen lijn storing tegen dat is al 3 al drie keer eerder gedaan. Alleen scarlet blijft vol houden dat er een probleem is op mijn lijn. En wilde opnieuw een monteur deze kant laten komen.

Me waardes zijn gewoon goed dat is bevestigt door die firma en door belgacom. Zo kan je mooi een klant aan het lijntje houden om steeds te zeggen er is een probleem op uw lijn.

Het zijn gewoon die piek uren waar bijna iedereen last van heeft maar als je voor 6 mbits betaaldt en in de avond uren en heel het weekend surft wat trager gaat dan een inbel verbinding dan is scarlet heel erg duur. :-(
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

post anders je waarden hier eens?
cindra
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 aug 2008, 20:47

krisken schreef:post anders je waarden hier eens?


Bij deze.

Us Rate (Kbps) 384
Ds Rate (Kbps) 3328
US Margin 25
DS Margin 12
Trained Modulation ADSL_G.dmt
LOS Errors 0
DS Line Attenuation 47
US Line Attenuation 24
Peak Cell Rate 905 cells per sec
CRC Rx Fast 1540
CRC Tx Fast 12
CRC Rx Interleaved 0
CRC Tx Interleaved 0
Path Mode Fast Path
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Post eens je lijnwaarden als alles goed is, en een keer als het om zeep is.
cindra
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 aug 2008, 20:47

Ik weet nu zeker dat het niet aan mijn lijn lag,

Vandaag was er een monteur van belgacom lang geweest. Omdat ik problemen had met me foon.

Had het probleen aan die monteur uitlegt wat ik met scarlet had. De monteur van belgacom heeft een lijn test gedaan. Hij heeft me laten zien op zijn laptop dat er helemaal niks met de lijn aan de hand was. Hij zei dat het bij scarlet ligt maar mocht niet vertellen waarom.

De monteur kwam ook erg gelegen de laaste twee dagen begindt het trage surfen al om 13:00 tot 23:30 in plaats van laaste maanden van 18:00 tot 23:30

Hij heeft wel gezegt dat ik beter naar een ander provider kon gaan zoeken.
dikken danny
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 jun 2007, 01:48

hij 'mocht' niet zeggen wat het probleem was maar vertelt wel dat je best een andere provider zoekt... mja, niet erg proper
cindra
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 aug 2008, 20:47

dikken danny schreef:hij 'mocht' niet zeggen wat het probleem was maar vertelt wel dat je best een andere provider zoekt... mja, niet erg proper


Tja als de lijn in orde is waar zou het dan aan liggen?. Vond het een goede hint :-D
malo01
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 aug 2008, 05:38

OMBUDSMAN INSCHAKELEN , mij heeft geholpen :wink:
ferti
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 maa 2006, 01:49

In het geval dat je in je situatie berust kan je, ipv dadelijk de ombudsman in te schakelen, misschien gewoon met de administratieve dienst van Scarlet contact opnemen om de zaken rechtstreeks zelf proberen te regelen.
Is bij mij alleszinds goed (en snel) verlopen (zie andere topic)
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

mocht niet zeggen wat het probleem is van de adsllijn? Ook mooi van de telecomtechnieker.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”