DHCP server

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
hobbit
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Mijn instellingen zijn reeds een ganse tijd manueel met elke computer zijn vast IP adres. Router (een copperjet) staat op 172.19.3.1

Toen ik nu met een laptop toegang tot het net wou hebben lukte dit niet.
Bij gebruik van DHCP kreeg ik geen ip adres meer toegewezen

Code: Selecteer alles

Built-in Ethernet has a self-assigned IP address and may not be able to connect.ip adres 169.254.45.101 

Geen verbinding mogelijk

Als ik nu naar de webpagine van mijn modem ga zie ik dat
Act as Local DHCP Server: Yes
Als ik dan naar DHCP Server Settings staat er hier ook Enabled
Zo te zien alles normaal

Maar als ik op de knop Apply nog eens druk dan krijg ik in de log de volgende foutmelding
webserver:Not enough core:DHCP server has suspended - update failed

Opzoeken met google heeft mij niets wijzer gemaakt :-(

Iemand een idee?
Tia
Gebruikersavatar
Chewie
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 16 maa 2003, 09:55
Locatie: Leopoldsburg

Heb je in uw laptop ook een vast ip adres ingegeven bij uw netwerk instellingen?

bvb. ip adres:172.19.3.2
subnet:255.255.0.0
gateway:172.19.3.1
Proximus comfort pack: CPU:AMD64 dual core 2x2.2Ghz, RAM:3Gb, HD1:250Gb, HD2: 120Gb, HD3: 250Gb, video:Geforce 640GTX, OS: win 10
hobbit
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

yep
Als ik met de laptop het net opga met de instellingen van DHCP server dan lukt het niet
Geef ik een vast adres in waarbij ik dus ook het router adres ingeeft, dan werkt het wel
Gebruikersavatar
cygeus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 jul 2007, 09:33

hobbit schreef:Maar als ik op de knop Apply nog eens druk dan krijg ik in de log de volgende foutmelding
webserver:Not enough core:DHCP server has suspended - update failed
Iemand een idee?

Het lijkt erop dat de Scarlet Box een beetje de kluts kwijt is. Restart hem eens, anders eventueel een firmware update.
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

cygeus schreef:
hobbit schreef:Maar als ik op de knop Apply nog eens druk dan krijg ik in de log de volgende foutmelding
webserver:Not enough core:DHCP server has suspended - update failed
Iemand een idee?

Het lijkt erop dat de Scarlet Box een beetje de kluts kwijt is. Restart hem eens, anders eventueel een firmware update.


Die "not enough core" is nochthans een gekende error bij de Copperjet reeks. De hardware is wat ondermaats voor de gehele featureset, en heeft bijgevolg een regelmatige reset nodig. Zoals hierboven gezegd, reset de copperjet even en dan zou het terug moeten werken.

Dat is trouwens ook de reden dat Scarlet zelf aanraad om de Copperjet niet als router te gebruiken maar als modem en je eigen router erachter te hangen (Copperjet in RFC 1483 Bridged of ZIPB modus zetten).

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
hobbit
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

bedankt :-D
Een factory reset heeft de zaak opgelost
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”