Generation internet

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Generation Internet is een promotie op ADSL Go, bestemd voor studenten/jongeren tussen 18 en 25 jaar en hun ouders.

-ADSL Go (met of zonder vaste lijn): € 29,99/maand (1ste jaar daarna €41,75).
-50 GB download volume (dit voordeel heeft een onbeperkte duur).
-12 Mbps
-Gratis activatie.

!!!!Enkel beschikbaar voor nieuwe Belgacom ADSL-klanten!!!!!
De aanvraag dient te gebeuren tussen 20/08 en 31/12/2008.


Er is ook een nieuw combinatie voordeel voor klanten met ADSL GO en een Generation MTV gsm abonnement.
-ADSL GO aan 34,99€/maand (permanent) en 29,99€/maand gedurende het eerste jaar voor nieuwe klanten.
-Generation MTV aan 15€/maand (permanent) ipv 20€. Goed voor 5000sms'en/maand en 60min/maand het eerste jaar en 40min het tweede jaar.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Ik denk dat ik voor een jaartje weg ben bij EDPnet. Met deze promo krijg ik 10GB/maand meer en kan dubbel zo snel op het net (zonder een activatiekost te betalen) en ik heb geen telefoonlijn meer nodig (maar daar kan EDPnet weinig aan doen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

't Is zeer aantrekkelijk :)

'k zou het wel overwegen :)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Daar ga ik nu eens goed om vloeken: GODVERDOMME ----> !!!!Enkel beschikbaar voor nieuwe Belgacom ADSL-klanten!!!!!
De aanvraag dient te gebeuren tussen 20/08 en 31/12/2008.

Ik ben er nog een paar maanden 25 en khad hier wel op willen inschrijven als bestaande klant.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

en bijna niemand kan die prijs kloppen!
Abbonnement alternatieve provider+10€>29€(meestal toch).

BGC volgt en overtreft dan toch de alternatieve provider.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

silencer schreef:en bijna niemand kan die prijs kloppen!
Abbonnement alternatieve provider+10€>29€(meestal toch).

Geldt alleen maar voor het eerste jaar hé :cry:
fe3edy
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 mei 2006, 23:36

is da geen soort van discriminatie da bestaande klanten da abo nie kunnen pakken? :-(
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Nu weten we meteen waarom de alternatieve providers mogen wachten op hun 12Mbit omzetting: Belgacom wil eerst z'n promotiekes de wereld insturen.

Bij die formule 'zonder vaste lijn' zit theoretisch een raw copper inbegrepen, dus de prijs van 12Mbit-50GB ligt dus rond 18€ - wordt de rip-off 'minimumprijs 42€, opgelegd door het BIPT' nu duidelijk?

:roll:
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Astralon schreef:
silencer schreef:en bijna niemand kan die prijs kloppen!
Abbonnement alternatieve provider+10€>29€(meestal toch).

Geldt alleen maar voor het eerste jaar hé :cry:

je kan later nog shoppen.
EN als je BGC hebt kan je het stopzetten en opnieuw aanvragen.

De ideale formule voor (ontevreden) klanten van alternatieve providers.
BGC kan zijn troef dus optimaal benutten.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Ik ben nu echt aan het twijfelen of ik nu zou overstappen van EDPnet naar BGC of niet.
Als er genoeg mensen dit doen zullen alternatieve operatoren misschien eens initiatief nemen en een bij het BIPT aankloppen ivm met die verplichte telefoonlijn en/of de minimumprijzen bij Belgacom. Maar 'k vrees dat ik aan het dromen ben.

Goztow schreef:Ik ben er nog een paar maanden 25 en khad hier wel op willen inschrijven als bestaande klant.


Er staat wel "bestemd voor jongeren tot 25j", maar het is niet echt duidelijk of dat een vereiste is, en moest dat zo zijn weet ik eigenlijk niet of dit echt wettelijk zou zijn.
En misschien kan je je huidige abonnement stop zetten en daarna terug activeren (zit je wel even zonder internet) of je kan eens naar de klanten dienst proberen bellen en klagen (bij hun proximus helpdesk lukt dat regelmatig).
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Hiervoor heeft men de disco lijn met 45% verhoogd. Zo kan men de jongeren (de toekomstige klanten) van de alternatieven wegkapen met opnieuw een vorm van concurentie vervalsing en misbruik van hun historische staats monopolie positie. Want door deze verhoging zullen de alternatieven altijd duurder uitkomen dan Belgacom.

Wanneer gaat Europa eindelijk eens ingrijpen. Het BIPT stelt in dit land niets meer voor en zijn de waterdragers van Belgacom geworden.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Zambo schreef:Hiervoor heeft men de disco lijn met 45% verhoogd. Zo kan men de jongeren (de toekomstige klanten) van de alternatieven wegkapen met opnieuw een vorm van concurentie vervalsing en misbruik van hun historische staats monopolie positie. Want door deze verhoging zullen de alternatieven altijd duurder uitkomen dan Belgacom.

Wanneer gaat Europa eindelijk eens ingrijpen. Het BIPT stelt in dit land niets meer voor en zijn de waterdragers van Belgacom geworden.


het gaat hier over een adsl go promotie en ook was de disco lijn niet in prijs verhoogd, dan was dit nog altijd een prachtige promotie hoor.

en zambo, altijd zo negatief, je komt niet meer realistich over, weet ge

oja, in principe is dit een promotie voor jongeren tussen 18 en 25 jaar maar wettelijk gezien, kan men deze promotie aan geen enkele nieuwe adsl go klant weigeren.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik kan waarschijnlijk niet opzeggen door mijn BGC TV. Met name: ik kan wel adsl opzeggen maar BGC TV niet (daar hang ik nog aan vast) en aangezien BGC TV een optie is op ADSL...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

hollebollegijs schreef:oja, in principe is dit een promotie voor jongeren tussen 18 en 25 jaar maar wettelijk gezien, kan men deze promotie aan geen enkele nieuwe adsl go klant weigeren.


Idd, wet van discriminatie. was vroeger ook reeds.
Je moet natuurlijk wel aan de student voorwaarden voldoen, maar u mag als pa of ma dit natuurlijk ook aanvragen voor de zoon (al dan niet fictief) :wink:

HELE mooie actie. Vroeger kon je dit voordeel echter elk jaar verlengen.
Zit dat er echt niet meer in?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

de lijn doet dat toch?
zo buzzypas prijs:
<25
25-50
>50
(ongeveer)
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Ik ben blij dat ik die keuze niet meer kan maken,.. zit ik alvast met een gewetensprobleem minder. :wink:
tyr o
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2008, 09:24

generation internet is nergens te bekennen op de belgacom site?
Ik gok er op dat de promo dus voorbij is.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

tyr o schreef:generation internet is nergens te bekennen op de belgacom site?
Ik gok er op dat de promo dus voorbij is.

Staat onder de Proximus vlag: http://www.proximusgeneration.be/site/o ... .cfm?lg=nl
tyr o
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2008, 09:24

Svekke schreef:
tyr o schreef:generation internet is nergens te bekennen op de belgacom site?
Ik gok er op dat de promo dus voorbij is.

Staat onder de Proximus vlag: http://www.proximusgeneration.be/site/o ... .cfm?lg=nl


bedankt! Lekker duidelijke site trouwens, nergens iets te bekennen over activatie danwel installatiekosten. Als ik uit ga van de prijzen voor adsl go zal dit 25E zijn voor activatie zonder vaste lijn (gratis met vaste lijn) en 25E voor een kit-do-it-yourself met 2 rj11 filters. Ik weet niet precies wat ik nu nodig heb om een modem (ook niet inbegrepen?) aan te sluiten maar ik ga ervanuit dat dat deze kit is.

alhoewel, kleine lettertjes :)
* Aanbod geldig van 20/08/08 tot en met 31/12/08 voor elk nieuw abonnement van minstens 1 jaar. Dit aanbod geeft recht op € 11,76 korting per maand gedurende 12 maanden, in totaal € 141,12 (12 x € 11,76). Daarna betaalt u € 41,75/maand; bij domiciliëring: - € 1/maand. Gratis activering. Installatiekosten: € 129 of gratis indien Do-It-Yourself. Dit aanbod geldt niet voor bestaande Belgacom ADSL-klanten. Modem tegen betaling, wordt niet terugbetaald bij opzegging en is beschikbaar zolang de voorraad strekt. Aanbod geldig met of zonder vaste telefoonlijn. Niet cumuleerbaar met andere ADSL-promoties.

Als ik hier vanuit mag gaan is het dus ook zonder vaste lijn gratis met een do-it-yourself kit.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Dus staat er wel duidelijk wat je mag verwachten qua activatie en abonnementsduur eh :wink:
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Die Generation Internet is een goede formule van Belgacom. Mits een paar aanpassingen zou ik er onmiddellijk naar overstappen, van zodra ik dat zonder boete bij mijn huidige provider (EDPnet Max 6 Dynamic) kan.
Wat houdt me tegen :
- Het is een promotie gericht op studenten / jongeren tussen 18 en 25 en hun ouders. Ik behoor tot geen enkele van deze categoriën. Dus zonder kunstgrepen heb ik er sowieso geen recht op.
- Het goedkope tarief van 29,99 € geldt maar voor een jaar. Momenteel betaal ik ook 29,99 €. Oké, ik zou voor een jaar naar deze formule kunnen gaan, om dan terug naar EDPnet te gaan. Maar : dan moet ik opnieuw die 25 € activatie bij EDPnet ophoesten.
- Dat snelheidsvoordeel t.o.v. mijn huidige EDPnetformule boeit me niet zo. Het is mooi meegenomen, maar ook niet meer dan dat. Voor mijn surfgedrag maakt het geen verschil.
Mijn - persoonlijke - conclusie : soms blijf ik beter waar ik ben, en voor mij is dat bij EDPnet natuurlijk :lol:
Beste Belgacom, maak van deze promotie een standaardformule. Jullie zullen de klanten nog al eens zien terugkomen én blijven.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
samverstraete
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 mar 2009, 13:14

Heb vandaag gevraagd mijn bestaand abo van Belgacom Internet Go op te zeggen en Generation Internet te nemen. De klantendienst verzekerde mij dat dat dezelfde dag kon gebeuren (voor mij is dat 3/10) en ik ging ook gratis de vdsl-modem krijgen.

Ik kan wel nergens terugvinden of er e-mailadressen inbegrepen zijn bij Generation Internet, of zijn die altijd inbegrepen bij Belgacom? Ik heb die wel nodig, want ik heb geen zin van e-mailadres te veranderen.

Iemand die hier iets meer over weet?
Leen
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2008, 21:03

samverstraete schreef:Heb vandaag gevraagd mijn bestaand abo van Belgacom Internet Go op te zeggen en Generation Internet te nemen. De klantendienst verzekerde mij dat dat dezelfde dag kon gebeuren (voor mij is dat 3/10) en ik ging ook gratis de vdsl-modem krijgen.


Heb je gevraagd of daar kosten aan verbonden zijn? Anders lijkt het me ook wel interessant.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

samverstraete schreef:Heb vandaag gevraagd mijn bestaand abo van Belgacom Internet Go op te zeggen en Generation Internet te nemen. De klantendienst verzekerde mij dat dat dezelfde dag kon gebeuren (voor mij is dat 3/10) en ik ging ook gratis de vdsl-modem krijgen.

Ik kan wel nergens terugvinden of er e-mailadressen inbegrepen zijn bij Generation Internet, of zijn die altijd inbegrepen bij Belgacom? Ik heb die wel nodig, want ik heb geen zin van e-mailadres te veranderen.

Iemand die hier iets meer over weet?

Tja, ergens is dat uw eigen schuld hé. Er zijn genoeg alternatieven, desnoods kun je zelf een hosting nemen voor zeer weinig geld. En je bent niet provider/product afhankelijk
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ik heb ook gebeld en als ik het goed begrijp wordt uw oude abonnement en account (met bijhorende mailboxen, for those who cares) sowieso teniet gedaan. In feite komt het erop neer om het huidige abonnement op te zeggen en Generation Internet aan te vragen. Er werd wel melding gemaakt dat dit toch overgezet zou kunnen worden bij de aanvraag van het nieuwe abonnement. Op deze manier zou je aldus de dame toch van de promotie gebruik kunnen maken (wat kan kloppen, je bent immers op de aanvraag van Generation Internet geen internet klant meer).

Aangezien je dan een nieuwe account zou krijgen, is dit ook van invloed op uw PPPOE inloggegevens.

Ik ga toch eens mijn licht opsteken in een Belgacom boetiek of dat niet eenvoudiger kan. Ik ben zelfs bereid om die promotie te laten vallen.
samverstraete
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 mar 2009, 13:14

Leen schreef:
samverstraete schreef:Heb vandaag gevraagd mijn bestaand abo van Belgacom Internet Go op te zeggen en Generation Internet te nemen. De klantendienst verzekerde mij dat dat dezelfde dag kon gebeuren (voor mij is dat 3/10) en ik ging ook gratis de vdsl-modem krijgen.


Heb je gevraagd of daar kosten aan verbonden zijn? Anders lijkt het me ook wel interessant.


Ik denk dat er 50 EUR activatiekosten aan verbonden zijn, maar dat is natuurlijk zo terugverdiend als je het prijsverschil met de gewone Go vergelijkt.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Bij mij heeft zo'n opzegging & nieuw promo-abo indertijd 3 weken geduurd bij Belgacom - dus volg het telefonisch maar even op als het nieuwe abo op zich laat wachten. Emailadres kan je normaal gezien niet behouden.
samverstraete
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 mar 2009, 13:14

cptKangaroo schreef:Bij mij heeft zo'n opzegging & nieuw promo-abo indertijd 3 weken geduurd bij Belgacom - dus volg het telefonisch maar even op als het nieuwe abo op zich laat wachten. Emailadres kan je normaal gezien niet behouden.


Ok, email kan ik niet behouden, maar zijn er mailboxen inbegrepen in Generation Internet? Ik zou dan mijn aliasen uit mijn oude abo verwijderen en wanneer ik het nieuwe heb daar invoegen (of iemand van BGC het laten doen)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

samverstraete schreef:
cptKangaroo schreef:Bij mij heeft zo'n opzegging & nieuw promo-abo indertijd 3 weken geduurd bij Belgacom - dus volg het telefonisch maar even op als het nieuwe abo op zich laat wachten. Emailadres kan je normaal gezien niet behouden.


Ok, email kan ik niet behouden, maar zijn er mailboxen inbegrepen in Generation Internet? Ik zou dan mijn aliasen uit mijn oude abo verwijderen en wanneer ik het nieuwe heb daar invoegen (of iemand van BGC het laten doen)

idem ik gebruik ook nog altijd een skynet mail adres (al 3 keer overgezet).
samverstraete
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 mar 2009, 13:14

Ok, vandaag nog eens even naar de klantendienst gebeld, in Generation Internet zitten 4 mailboxen, dus in principe kan ik mijn aliassen overzetten. Dat hebben ze mij trouwens ook gezegd van de klantendienst.

Dus bij deze is mijn vraag opgelost denk ik, bedankt voor de reacties.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ik ben vandaag langsgeweest bij een Belgacom boetiek het klopt inderdaad dat het contract gestopt moet worden. Aangezien we nog iTalk hebben en dit niet meer verkrijgbaar is, is huidig contract stopzetten en nieuw aanvragen met Generation Internet geen optie. Voor iTalk Limit is geen enkele andere optie binnen deze pricing, daarom willen we dat niet kwijt.

Blijkbaar kan er wel ADSL Plus met Belgacom TV + GSM gecombineerd worden, dus heb ik maar naar dergelijke formule geswitched.
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Dag allemaal,

Bij de generation internet formule kan u inderdaad tot 4 mailboxen met elk 5 aliassen aanmaken. Bij een abonnementswijziging kan men de alias naar het nieuwe abonnement verplaatsen via de e-services of via de helpdesk op het nummer 080022700.

Vriendelijke groet,

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”