Pagina 1 van 2
Homeconnect - bereikbaarheid via telefoon
Geplaatst: 13 aug 2008, 00:05
door strife
Ik zit nu in het begin van de 3de week sinds ik Dommel Homeconnect gebruiker ben. Internet gaat super, net als ik dit al 2 jaar gewoon was met Netconnect. Maar de telefonie loopt op dit ogenblik nog niet zoals het hoort. Ik kan iedereen bellen, maar ik kan namelijk niet door iedereen gebeld worden.
Ik heb naar mijn nummer gebeld en ook kunnen bereiken vanuit een Proximus GSM, Mobistar GSM en Versatel vaste lijn van op het werk. Maar Belgacom en Telenet klanten (particulieren) kunnen mij niet bereiken. Zij krijgen de melding dat mijn nummer niet bestaat. Ik geloof dat ik hier heb gelezen dat het wel even duurt vooralleer de andere operatoren hun routering aanpassen. Maar hoe lang duurt dit ?
Mijn Homeconnect Siemans SX762 heb ik 23-07-2008 in de avond voor het eerst aagesloten. VOIP is sinds 24-07-2008 actief. VOIP heb ik meteen getest door naar mijn Proximus GSM te bellen. En ik kon ook met mijn Proximus GSM meteen naar mijn Dommel Homeconnect nummer bellen. Ik heb een volledig nieuw nummer aangevraagd, ik heb dus geen oud nummer laten overzetten of zo ...
Ik heb dit vandaag ook gemeld aan de Dommel helpdesk. Ik schrijf dit hier neer om te zien of er nog mensen hetzelfde probleem hebben of misschien hadden. Ik hoop eigenlijk iemand van de laatste groep te horen
Hoe lang hebben jullie moeten wachten eer jullie vanuit elke provider bereikbaar waren ?
Alvast bedankt voor jullie tijd en antwoorden !
Geplaatst: 13 aug 2008, 00:09
door Lord Utopia
Jawel, Dommel heeft al laten weten dat ze een extern bedrijf inschakelen om hun VOIP-probleem op te lossen
Je bent heus niet de enige met deze problemen, 'k vind het wel goed van je kalmte
Geplaatst: 13 aug 2008, 00:20
door strife
Bedankt voor het super snel antwoord Lord Utopia en voor je compliment.
Weet jij of iemand anders ook welk bedrijf is ingeschakeld ?
Zijn er nog andere problemen op de bereikbaarheid vanuit Belgacom of Telenet vaste lijnen na ?
Waar en wanneer heeft Dommel dit gemeld ?
Sorry, ik val een beetje uit de lucht met dit nieuws.
Geplaatst: 13 aug 2008, 02:28
door metaldeth
Hier is het sinds kort opgelost. Kan zelf bellen en opgebeld worden door mobistar. Hopelijk ook door telenet en belgacom. En hopelijk is de kwaliteit deftig. Maar daarvoor ga ik nu niemand uit z'n bed bellen
Geplaatst: 13 aug 2008, 02:37
door Lord Utopia
Wel, een klant had gebeld naar dommel en heeft het in één van de topics uitgelegd.
Geplaatst: 13 aug 2008, 07:15
door leovinci76
Ik heb men VOIP led zien branden vanmorgen en jawel ik kan bellen.
In men router staat bij VOIP nu ook 1 geregistreerde account.
Geplaatst: 13 aug 2008, 08:46
door frado
ja bij iedereen blijkbaar:p . En als je naar je internet timer kijkt, was het bij mij rond 4u deze ochtend
Geplaatst: 13 aug 2008, 08:50
door Titaniumx
ik heb nog altijd het probleem (gistere avond) dat wij niet gebeld kunnen worden door mobistar en proximus (de rest niet geprobeerd) maar we kunnen wel zelf bellen ... Weet iemand hier een oplossing voor ofzo?
Geplaatst: 13 aug 2008, 09:03
door frado
imo zijn er veranderingen deze nacht gebeurd. Probeer dus vandaag es opnieuw?
Geplaatst: 13 aug 2008, 09:06
door Titaniumx
ik heb het deze morge geprobeerd en gistere rond 7 uur geregisteerd en internet + zelf bellen werkt... gewoon effe naar dommel belle, langsgaan?
Geplaatst: 13 aug 2008, 09:15
door Yogi
Titaniumx schreef:ik heb het deze morge geprobeerd en gistere rond 7 uur geregisteerd en internet + zelf bellen werkt... gewoon effe naar dommel belle, langsgaan?
Als je al wat op dit forum had gelezen, had je al lang een antwoord gezien.
(misschien ook het beste om in de FAQ te zetten).
VANAF dat je activeert, die avond werkt VOIP. Althans, je kan zelf bellen.
Het duurt enkele dagen tot een week voor dat je door alle providers kan gebeld worden! Hier kan dommel nix aan doen, het zijn de andere providers die hun tabellen moeten updaten & dat gebeurd niet alle dagen!
Jij hebt gisteren geactiveert, dus volgende week zal alles in orde zijn.
Wat ze hier zeggen van VOIP werkt ineens, is een ander probleem
Geplaatst: 13 aug 2008, 09:15
door frado
als ik u was gewoon bellen naar de gratis nr's en uw gsm op speaker zetten. Kdoe dat altijd zo dat ik men gsm niet moest vasthouden:) . Belt res rond 12u30, meestal een goei moment:p
*edit aangezien ge al voip hebt kunt ge kiezen welk nr ge belt he , tis allemaal gratis dan
Geplaatst: 13 aug 2008, 09:20
door Titaniumx
Yogi schreef:Titaniumx schreef:ik heb het deze morge geprobeerd en gistere rond 7 uur geregisteerd en internet + zelf bellen werkt... gewoon effe naar dommel belle, langsgaan?
Als je al wat op dit forum had gelezen, had je al lang een antwoord gezien.
(misschien ook het beste om in de FAQ te zetten).
VANAF dat je activeert, die avond werkt VOIP. Althans, je kan zelf bellen.
Het duurt enkele dagen tot een week voor dat je door alle providers kan gebeld worden! Hier kan dommel nix aan doen, het zijn de andere providers die hun tabellen moeten updaten & dat gebeurd niet alle dagen!
Jij hebt gisteren geactiveert, dus volgende week zal alles in orde zijn.
Wat ze hier zeggen van VOIP werkt ineens, is een ander probleem
last question overmorge vervalt ons contract met telenet en indien dit niet veranderd is dat mensen naar hier kunnen bellen, behoud ik mijn vorige telefoon nummer toch nog steeds he?
Geplaatst: 13 aug 2008, 09:38
door Yogi
Titaniumx schreef:Yogi schreef:Titaniumx schreef:ik heb het deze morge geprobeerd en gistere rond 7 uur geregisteerd en internet + zelf bellen werkt... gewoon effe naar dommel belle, langsgaan?
Als je al wat op dit forum had gelezen, had je al lang een antwoord gezien.
(misschien ook het beste om in de FAQ te zetten).
VANAF dat je activeert, die avond werkt VOIP. Althans, je kan zelf bellen.
Het duurt enkele dagen tot een week voor dat je door alle providers kan gebeld worden! Hier kan dommel nix aan doen, het zijn de andere providers die hun tabellen moeten updaten & dat gebeurd niet alle dagen!
Jij hebt gisteren geactiveert, dus volgende week zal alles in orde zijn.
Wat ze hier zeggen van VOIP werkt ineens, is een ander probleem
last question overmorge vervalt ons contract met telenet en indien dit niet veranderd is dat mensen naar hier kunnen bellen, behoud ik mijn vorige telefoon nummer toch nog steeds he?
normaal als je kunt belle met dommel, is je telefoon van telenet al weg
Re: Homeconnect - bereikbaarheid via telefoon
Geplaatst: 13 aug 2008, 09:48
door bravo
strife schreef:Ik heb naar mijn nummer gebeld en ook kunnen bereiken vanuit een Proximus GSM, Mobistar GSM en Versatel vaste lijn van op het werk. Maar Belgacom en Telenet klanten (particulieren) kunnen mij niet bereiken. Zij krijgen de melding dat mijn nummer niet bestaat. Ik geloof dat ik hier heb gelezen dat het wel even duurt vooralleer de andere operatoren hun routering aanpassen. Maar hoe lang duurt dit ?
Hey Strife!
ik zit met het zelfde probleem. Ik zit al te wachten sinds 25 juli opdat Telenet / Belgacommers mij kunnen bereiken. Mobistar en Proximus lukte meteen, maar TN en BGC nog steeds niet. Heb hiervoor vorige week naar Belgacom gebeld. "Meneer, wij kunnen daar niets aan doen, dat is een fout van Dommel". En bij Dommel zeggen ze uiteraard dat het een BGC probleem is, en dat ze gaan proberen met hen contact op te nemen. Tot op vandaag lukt het nog steeds niet dat particulieren ons kunnen bellen. Vind het trouwens wel vreemd: van sommige vaste lijnen (werk) lukt het wel. Blijkbaar als je een ISDN lijn hebt of gebruikt, of een centrale hebt, dat je hier wel binnen geraakt. Vind het allemaal nogal bizar...
Geplaatst: 13 aug 2008, 09:53
door Zuttasoxx
Lord Utopia schreef:Jawel, Dommel heeft al laten weten dat ze een extern bedrijf inschakelen om hun VOIP-probleem op te lossen
Je bent heus niet de enige met deze problemen, 'k vind het wel goed van je kalmte
hmm kweet niet of dat extern bedrijf de routingstabellen probleem oplost of niet hoor.
En als ik de reacties hier hoor, ben ik er niet gerust in dat het rap opgelost geraakt
Geplaatst: 13 aug 2008, 11:41
door bravo
probleem is dat we nog steeds niet weten of het aan Dommel ligt of aan BGC / Telenet...
Geplaatst: 13 aug 2008, 12:36
door strife
Hey Bravo,
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Je zegt dat het raar is dat sommigen met een vaste lijn je wel kunnen bereiken. Belangrijk is dat je nagaat wat voor vaste lijn ze hebben. Ik ken mensen met een vaste lijn, maar die vaste lijn is eigenlijk ook een VOIP als je doorvraagt. Net als op het werk ... daar is het Versatel. Zelfs als ze geen VOIP hebben dan nog kunnen die misschien werken met een carrier. Ik denk dat je met dit soort vragen helderheid krijgt in de zaak.
Geplaatst: 13 aug 2008, 13:33
door bravo
van eentje ben ik zeker dat het geen VOIP is. Dat is een ISDN lijn, met een eigen centrale. Hebben we ooit is zelf in elkaar gestoken. Bij de andere: daar gaat het over een centrale met een 300 à 400 man. Volgens de Dommel helpdesker is het een Belgacom nummer. Dus ik denk niet dat die over internet gaan met de telefonie. Bij Dommel wijzen ze natuurlijk naar Telenet / Belgacom. En ja, die willen blijkbaar een particulier ook niet helpen aan de telefoon (je moet maar is proberen bellen, vriendelijk zijn ze allesinds).
Geplaatst: 15 aug 2008, 03:27
door Rootworking
awel, Dommel heeft al laten weten dat ze een extern bedrijf inschakelen om hun VOIP-probleem op te lossen Smile
Ik denk niet dat iemand dat van dommel zal gezegd hebben,dit wordt zelf door dommel inorde gebracht.
Geplaatst: 15 aug 2008, 11:12
door Zuttasoxx
Rootworking schreef:awel, Dommel heeft al laten weten dat ze een extern bedrijf inschakelen om hun VOIP-probleem op te lossen Smile
Ik denk niet dat iemand dat van dommel zal gezegd hebben,dit wordt zelf door dommel inorde gebracht.
en waarom niet aangezien homeconnect software ookj door extern bedrijf wordt gemaakt... Dus waarop jij dat baseert weet ik niet
Geplaatst: 15 aug 2008, 15:46
door Rootworking
because
Geplaatst: 15 aug 2008, 16:16
door Zuttasoxx
oke dan...
Geplaatst: 16 aug 2008, 18:59
door SniFManS
bravo schreef:probleem is dat we nog steeds niet weten of het aan Dommel ligt of aan BGC / Telenet...
Volgens mij zit dommel er dik tussen te knoeien !!
Belgacom kon mij bereiken van de eerste dag dus routering ok zou je denken ( anders kon niemand mij bereiken ) Telenet en mobistar een no go ! Mobistar en proximus werkte prima .
Nu al 1.5 maand later en dat werkt allemaal nog niet correct !
Nog straffer nu kunnen de mensen die telenet hebben mij bereiken en belgacom niet meer ! Dus waar zit dit probleem ? Ik zou zelf denken Dommel omdat belgacom zelf altijd heeft gewerkt tot plots telenet me kon bereiken .Dommel moet dit ook allemaal in orde houden ! mobistar kan me ook nog niet bereiken !
Geplaatst: 16 aug 2008, 19:16
door Rootworking
Dat probleem zou al moeten opgelost zijn,anders bel je de helpdesk eens
Geplaatst: 16 aug 2008, 19:27
door SniFManS
Rootworking schreef:Dat probleem zou al moeten opgelost zijn,anders bel je de helpdesk eens
heb al zoveel gebeld dat ik het beu ben ! 1 maal een mail gehad dat ik geen problemen meer mocht hebben met geen enkele provider en toch was er geen verbetering ! Dus probleem is nog altijd niet opgelost !
Geplaatst: 16 aug 2008, 19:30
door Rootworking
Dus zoals ik al zei,bel dan nog eens naar de helpdesk, ze zijn er om u te helpen hé:)
Geplaatst: 16 aug 2008, 19:43
door Uloga
Tis te hopen dat tegen september alles een beetje beter werkt. Want dan komen ze toch over de brug met adsl2+ ofzo he?
Hopelijk wil mijn vader dan toch overstappen. Nu wil hij niet, aangezien de problemen met telefonie
Geplaatst: 16 aug 2008, 19:55
door Zuttasoxx
hmm raar want iedereen kan mij opbellen nu.. Dus misschien toch eens bellen?
Geplaatst: 16 aug 2008, 20:58
door SniFManS
Zuttasoxx schreef:hmm raar want iedereen kan mij opbellen nu.. Dus misschien toch eens bellen?
ik zal maandag nog eens bellen dan ! Hopelijk is het een verheten vraag
Geplaatst: 17 aug 2008, 13:44
door bravo
om hoe laat bel jij, dan bel ik nadien, en kunnen we hopelijk op dezelfde dag onze problemen opgelost zien
Vind het enkel nog steeds bizar dat ISDN lijnen wel werken, maar de gewone telefoonlijnen kunnen ons nog steeds niet bereiken...
Geplaatst: 17 aug 2008, 22:27
door SniFManS
bravo schreef:om hoe laat bel jij, dan bel ik nadien, en kunnen we hopelijk op dezelfde dag onze problemen opgelost zien
Vind het enkel nog steeds bizar dat ISDN lijnen wel werken, maar de gewone telefoonlijnen kunnen ons nog steeds niet bereiken...
tijdstip kan ik niet zeggen want moet eerst zien binnen te komen op de helpdesk !
Geplaatst: 18 aug 2008, 10:19
door bravo
net gebeld, na 10 minuutjes binnen. De man aan de telefoon zei me dat alle settings waren gechecked bij Dommel, maar dat ze geen problemen zagen. Dus mijn dossier was gesloten. Ze vonden het vreemd dat het nog steeds niet in orde is. Dus ze hebben m'n dossier terug geopend, en gaan nog is dubbel checken, en proberen contact op te nemen met BGC en Telenet.
Ik hoop dat zij gaan bellen naar BGC en TN, want die helpdeskers daar, horen niet graag dat je van een concurrent bent...
Dus nog steeds wachten geblazen!
Geplaatst: 18 aug 2008, 11:17
door Zuttasoxx
nuja je kan zeggen wat je wilt van de helpdesk.. Maar ik vind dus wel dat ze superhard hun best doen om de klanten tevreden te stellen.. Alleen onderbemand
Geplaatst: 18 aug 2008, 17:49
door SniFManS
bravo schreef:net gebeld, na 10 minuutjes binnen. De man aan de telefoon zei me dat alle settings waren gechecked bij Dommel, maar dat ze geen problemen zagen. Dus mijn dossier was gesloten. Ze vonden het vreemd dat het nog steeds niet in orde is. Dus ze hebben m'n dossier terug geopend, en gaan nog is dubbel checken, en proberen contact op te nemen met BGC en Telenet.
Ik hoop dat zij gaan bellen naar BGC en TN, want die helpdeskers daar, horen niet graag dat je van een concurrent bent...
Dus nog steeds wachten geblazen!
Zelfde probleem hier nog niet opgelost en dommel schept af en stuurt me naar Belgacom! Vind ik niet normaal !!! ( ben dommel klant en heb niets te maken met Belgacom )
Volgens dommel werkt alles perfect alleen download ik altijd als ik bel en dat geeft een slechte lijn en kunnen mensen mij niet bereiken. Men zou niet mogen downloaden wanneer men belt! Waar zit die Unlimited dan?
Geplaatst: 19 aug 2008, 19:10
door anubis
Ook ik kan na onderhalve maand nog steeds niet opgebeld worden door telenet/belgacom (wel vanaf mobistar/proximus).
Mijn ticket staat ook al 24dagen op "open".
Ik lig er nu niet ZO hard wakker van aangezien ik amper bel, maar toch, goeie service is het zeker niet. Ik heb ook geen zin om Uren aan de telefoon te wachten tot ik iemand aan de lijn krijg.
Geplaatst: 19 aug 2008, 19:29
door tjahhh
Sniffie schreef:bravo schreef:
Volgens dommel werkt alles perfect alleen download ik altijd als ik bel en dat geeft een slechte lijn en kunnen mensen mij niet bereiken. Men zou niet mogen downloaden wanneer men belt! Waar zit die Unlimited dan?
Sniffie dit klopt, het hangt af van hoever je van de centrale zit, en hoeveel verkeer er actief is op de lijn.
Ik heb dit zelf ook ondervonden, met een bankterminal(betaalautomaat).
Als ik dan op dat moment flink aan het downloaden was dan kwam het voor dat de bankterminal geen stabiele verbinding kon maken.
bellen ging bij mij wel goed tijdens downloaden, maar dataverkeer dus niet.
het enige wat ik je kan aanraden is om te vragen aan Dommel of ze je bandbreedte voor je telefoon hoger kunnen zetten. Hierdoor word er altijd een bepaalde bandbreedte gereserveerd voor je telefoon.
nadeel is dat je download dan even naar beneden zakt.
Geplaatst: 19 aug 2008, 20:34
door SniFManS
tjahhh schreef:Sniffie schreef:bravo schreef:
Volgens dommel werkt alles perfect alleen download ik altijd als ik bel en dat geeft een slechte lijn en kunnen mensen mij niet bereiken. Men zou niet mogen downloaden wanneer men belt! Waar zit die Unlimited dan?
het enige wat ik je kan aanraden is om te vragen aan Dommel of ze je bandbreedte voor je telefoon hoger kunnen zetten. Hierdoor word er altijd een bepaalde bandbreedte gereserveerd voor je telefoon.
nadeel is dat je download dan even naar beneden zakt.
Dan bieden ze niet wat ze verkopen vind ik , het was toch unlimited bellen en downloaden . Nu dit is op te lossen en echt wel geen probleem. Maar het is echt zo zelfs als geen enkele pc opstaat dat mensen me nog niet kunnen bereiken en met namen de belgacom gebruikers en die van mobistar. En Dommel kan dit niet oplossen wat wel vreemd is , nog straffer ik zou zelf naar belgacom moeten bellen om dit te laten recht zetten ?! Ben geen klant bij belgacom meer maar wel bij dommel. Dus zij moeten de problemen oplossen en niet hun klant het werk laten doen ( als dat mogelijk is ) Nu vandaag naar belgacom gebeld en kreeg te horen dat ik bij dommel moest zijn en niet bij hun omdat ik geen klant meer ben . En wat nu ? Heb drie belangrijke mensen die bij mijn weten dan niet kunnen bereiken ook mobistar klanten kunnen met geen enkel nummer mij bereiken! Het zal ook wel zo zijn dat er nog veel meer mensen zullen zijn die me niet kunnen bereiken . Maar ja dat zal ik dus nooit te weten komen omdat de mensen me niet kunnen bellen.
Dommel zit nog met gebrek aan bekwaam volk en communicatie naar de klant toe ! Geen enkel contact van hun , geen respons op mails en tickets !
Dus vervelende zaak al zou ik dit allemaal goed willen zien aflopen omdat er geen andere alternatieven zijn op het moment . De vraag blijft echter hoe kan ik dit oplossen ?
Geplaatst: 19 aug 2008, 23:59
door tjahhh
ik ben het met je eens dat ze hun beloofde product niet volledig leveren.
ze hadden duidelijker moeten vermelden over de snelheid welke geleverd kan worden.
bij mij is precies hetzelfde als bij jou tever van de centrale, had ik dat op voorhand geweten dan had ik al niet hoeven over te stappen van me vorige abbo bij Dommel.
Ik vind het jammer dat het Bipt niet streng genoeg optreed, die hadden daar al een regel voor op moeten stellen dat een isp moet aangeven op welke snelheid je gezet word met welke afstanden van de centrale. ipv dat isp 12mb belooft , en het voor vele gebruikers maar op max 4,6mb kan.
Want isp maken nu zelf grenzen betreffende snelheid/afstand. alleen adverteren dit erg onduidelijk wat je nou daadwerkelijk kan verwachten.
over jou probleem dat ze je doorsturen naar belgacom vind ik vreemd. dit is op dit moment hun zaak om dit te verhelpen(mits je een rawcopper lijn hebt).
Ik weet wel dat bij mij ook een aantal klanten me niet kunnen bereiken. maarja ik kom daar ook niet altijd achter helaas.
ook weet ik dat er nog een hoop misgaat met het bekend maken (invoeren) van digitale tel.nummers(Voip) in alle centrales.
ook bij Belgacom gaat dit mis.
wat de oorzaak daarvan is en hoe en wanneer ze dit oplossen dat weet ik ook niet.
Ik heb het ook geprobeerd om nummers te laten checken, maar het vervelende is , je komt nooit op de juiste afdeling/persoon uit die dit na kan kijken.
ik hoop dat alle voip leveranciers dit is goed met elkaar uitpluizen. want het zijn bijna alle voipers die hiermee te kampen hebben.
als je echt voor 99% wilt bellen en gebeld worden kan je het beste een klassieke lijn nemen.
en anders is het wachten totdat deze fouten eruit gehaald zijn.
Helaas het zijt zo...ik heb me erbij neergelegd en wacht het allemaal af.
het is vervelend.
Geplaatst: 25 aug 2008, 09:49
door bravo
zo, vandaag nog eens gebeld naar de helpdesk. Ik begrijp dat echt niet, maar ik was na 3 minuten bellen al binnen! Ik moet daar echt wel goed staan, als ik dat hier vaak lees in verschillende threads... Maar ik ben dan zelf ook altijd vriendelijk aan de telefoon.
In elk geval, om terug te komen op het "Belgacom/Telenet kan ons niet bereiken" probleem. Er zijn twee nummers die mij wel kunnen bellen, de rest krijgen allemaal bezettoon. Nu ben ik erachter gekomen dat net "toevallig" deze twee nummers "geheime nummers" zijn. Misschien ligt het daaraan? Dommel ging dit uitzoeken, tesamen met BGC, aangezien velen het probleem hebben / krijgen. Ik hoop alleen maar dat we met voldoende tips ze kunnen aansporen naar de oplossing!
Nog iets: met de GSM is het mogelijk om je nummer "geheim" te maken als je belt, zelfs door een bepaalde code vooraf te laten gaan aan je telefoonnummer. Bestaat dit eventueel ook voor vaste nummers, dat ik m'n testje is volledig kan uitvoeren?