Sociale onrust bij Belgacom

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gesloten
Special_K
Premium Member
Premium Member

Sociale onrust bij Belgacom

Er is sociale onrust bij telecombedrijf Belgacom. De werknemers dreigen met acties vanaf 18 augustus, schrijft La Dernière Heure. De vakbonden hebben de onderhandelingen over de integratie van de filialen Proximus, Skynet en Telindus verlaten. "We hebben geen enkele garantie gekregen over werkgelegenheid na 2010", aldus een vakbondsvertegenwoordiger.

Onbegrip directie
De directie zegt de houding van de vakbonden niet te begrijpen. De onderhandelingen zijn al meer dan een jaar aan de gang en een akkoord was nabij, aldus woordvoerder Haroun Fenaux. Tijdens de salarisonderhandelingen, die op 2 september van start gaan, zullen de vakbonden overigens "niet minder dan 100 euro netto per maand opslag vragen voor elke werknemer", aldus de vakbonden.

Loon topman
De bezoldiging van Belgacomtopman Didier Bellens - 2,7 miljoen bruto per jaar - dreigt de gesprekken tussen de sociale partners achtervolgen, zo stelt de krant. Er zouden pamfletten circuleren binnen het bedrijf om vanaf 18 augustus actie te voeren. (belga/vsv)

Het artikel: Sociale onrust bij BGC
Bron:HLN
Afbeelding
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Héhé, als die mannen 14 dagen gaan staken hebben de Skynet abonnees 14 dagen geen internet :lol:
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Rafken
Plus Member
Plus Member

Mahimahi schreef:Héhé, als die mannen 14 dagen gaan staken hebben de Skynet abonnees 14 dagen geen internet :lol:
wat een idiote opmerking.

wat die pamfletten betreft, daar is niets van aan hoor.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

Is begrijpelijk in tijden dat de kosten voor een gezin de pan uitswingen dat er onrust ontstaat als er dan gegoocheld word met gigantische bedragen voor een ontslag. Zeker binnen een bedrijf die jaar na jaar megawinsten voorlegt.

Verstaanbaar en je kan het de werknemers niet kwalijk nemen ook.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

Ik denk dat er op dit vlak weinig verschil is tussen Belgacom en bedrijf X, Y of Z. Zoals Zambo zegt, ziet elke werknemer de kosten van het dagelijkse leven stijgen en zien ze aan de andere kant (in vele gevallen toch) dat het bedrijf waarvoor ze werken grote winsten maakt. Dan is het toch normaal dat ze ijveren voor hun deel(tje) van de koek.
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Rafken schreef:
Mahimahi schreef:Héhé, als die mannen 14 dagen gaan staken hebben de Skynet abonnees 14 dagen geen internet :lol:

De grootste idioten zijn deze met een zodanig laag IQ dat ze geen grap van een ernstige opmerking kunnen onderscheiden.
Rafken
Plus Member
Plus Member

Mahimahi schreef:
Rafken schreef:

De grootste idioten zijn deze met een zodanig laag IQ dat ze geen grap van een ernstige opmerking kunnen onderscheiden.
kan dit perfect onderscheiden hoor. zelfs als een grap is dit idioot. deze was gewoonweg niet op zijn plaats.

en van IQ zou je eens kunnen verschieten. ik heb al verschillende iq-testen ondergaan, en het resultaat was telkens uitzonderlijk.
Rafken
Plus Member
Plus Member

Zambo schreef:Is begrijpelijk in tijden dat de kosten voor een gezin de pan uitswingen dat er onrust ontstaat als er dan gegoocheld word met gigantische bedragen voor een ontslag. Zeker binnen een bedrijf die jaar na jaar megawinsten voorlegt.

Verstaanbaar en je kan het de werknemers niet kwalijk nemen ook.
die werknemers zullen toch maar een kleine minderheid vormen hoor.
als je niet meer tevreden bent met je loon, zoek je een beterbetaalde job.
zo simpel is het. en als je bekwaam genoeg bent, vind je gemakkelijk een andere job.
daarbij, aan de top is het in elk bedrijf hetzelfde.

daarbij de mensen van vandaag willen teveel en te snel in luxe leven.
je moet niet direct iets van de eerste keren willen hé.
je met iets minder tevreden stellen, kan heus geen kwaad.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

Rafken schreef:je moet niet direct iets van de eerste keren willen hé.
Gij moogt voor mij komen werken sé. Laten we beginnen met 1€ per maand. En als ge op uw 65ste nog voor mij werkt dan krijgt ge 1.000.000€ loon per maand !

De tijd dat iemand zijn leven lang bij dezelfde firma werkt is al lang voorbij. Werknemers worden vandaag door het management van grote bedrijven niet anders bekeken dan een stocklijst. Teveel in voorraad, winst te laag ? Dan laten we er een paar 100 afvloeien. Zonder met de ogen te knipperen.
Weetgraag
Erelid
Erelid

die werknemers zullen toch maar een kleine minderheid vormen hoor.
als je niet meer tevreden bent met je loon, zoek je een beterbetaalde job.
zo simpel is het. en als je bekwaam genoeg bent, vind je gemakkelijk een andere job.
zo simpel zou ik het niet stellen, je moet ook de kans krijgen om je bekwaamheid in de praktijk te brengen en op een zekere leeftijd moeten ze je niet meer hebben want je kost teveel of je past niet in het imago van het bedrijf.
daarbij, aan de top is het in elk bedrijf hetzelfde.
Volledig akkoord, maar de bedragen swingen echt wel de pan uit, ze zijn verantwoordelijk ja maar met een fractie wat die mannen krijgen hoef ik zelfs niet meer te werken ;-)
Het moet echt niet worden zoals vroeger, soms wil men echt niets meer doen om iets te bekomen, men vind het allemaal zo logisch dat het er is, een nieuwe auto, pc , GSM of wat dan ook . Tegenwoordig kan men al geld uitgeven voor het verdiend is en in sommige gevallen is dat de doodsteek voor velen.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Rafken schreef:
Mahimahi schreef:
Rafken schreef:

kan dit perfect onderscheiden hoor. zelfs als een grap is dit idioot. deze was gewoonweg niet op zijn plaats.

en van IQ zou je eens kunnen verschieten. ik heb al verschillende iq-testen ondergaan, en het resultaat was telkens uitzonderlijk.
Beste, jij hebt niet te oordelen of hier iets op zijn plaats is of niet.

Wanneer je provoceert mag je verwachten van antwoord gediend te worden en alle andere tralala die je verder verkoopt is enkel praat voor de vaak.

Wat is dat hier tegenwoordig toch met al die nijdige ventjes?
Rafken
Plus Member
Plus Member

Mahimahi schreef:
Rafken schreef:
Mahimahi schreef:
Rafken schreef: wat een idiote opmerking.

Beste, jij hebt niet te oordelen of hier iets op zijn plaats is of niet.

Wanneer je provoceert mag je verwachten van antwoord gediend te worden en alle andere tralala die je verder verkoopt is enkel praat voor de vaak.

Wat is dat hier tegenwoordig toch met al die nijdige ventjes?
noem je dat provoceren?
wie is hier het nijdige ventje? :-D
Rafken
Plus Member
Plus Member

Uzzi schreef:
Rafken schreef:je moet niet direct iets van de eerste keren willen hé.
Gij moogt voor mij komen werken sé. Laten we beginnen met 1€ per maand. En als ge op uw 65ste nog voor mij werkt dan krijgt ge 1.000.000€ loon per maand !

De tijd dat iemand zijn leven lang bij dezelfde firma werkt is al lang voorbij. Werknemers worden vandaag door het management van grote bedrijven niet anders bekeken dan een stocklijst. Teveel in voorraad, winst te laag ? Dan laten we er een paar 100 afvloeien. Zonder met de ogen te knipperen.
die eerste opmerking is weer zo een onozele opmerking. waar slaat dat nu op. dan kan je beter zwijgen.

kan zijn, maar ik zit nu bij belgacom. belgacom is mijn derde werkgever.
en ik zit hier goed. wil hier nooit meer weg. verdien goed en dat is elk jaar meer en meer.
Special_K
Premium Member
Premium Member

Rafken schreef: ik heb al verschillende iq-testen ondergaan, en het resultaat was telkens uitzonderlijk.
Rafkes IQ test :-D
Afbeelding
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 9 keer

Rafken schreef:
Dat zou leuk zijn als bedrijven zoals bijvoorbeeld Belgacom en Telenet (hun aandeelhouders dus) zo ook zouden denken.
Het is net de houding van de aandeelhouders (Telenet dat dient te lenen om wat extra uit te keren aan de aandeelhouders bijvoorbeeld) die sociale onrust teweeg brengt bij de werknemers die telkens weer hun koopkracht zien dalen.
Je loon mag dan wel ieder jaar meer zijn, daarom je koopkracht nog niet, en het is dat wat telt.
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Special_K schreef:
Rafken schreef: ik heb al verschillende iq-testen ondergaan, en het resultaat was telkens uitzonderlijk.
Rafkes IQ test :-D
:-D Kom stop er mee ik hoop dat hij het gesnapt heeft :-D
Coop
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Rafken schreef: en van IQ zou je eens kunnen verschieten. ik heb al verschillende iq-testen ondergaan, en het resultaat was telkens uitzonderlijk.
Ik kan dat beamen.
Alle Belgacom medewerkers waar ik mee te maken kreeg hadden een uitzonderlijk hoog IQ, ik viel bijna van mijne stoel.

Vertel eens rafken, hoe hoog is em nu ?
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Slotje en snel. :roll:
ooh. shiny.