CityConnect in Sint-Truiden

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Obliii
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jul 2008, 00:22

Hey,

Ik zou graag overschakelen van Netconnect naar CityConnect.. Zijn hier mensen met CityConnect van Sint-Truiden die hun snelheden + afstand van centrale eens willen posten?

En zijn er in het algemeen nog altijd zoveel disconnects? Of is dit al beter geworden door de router te nemen die dommel aanbied?

Thnx
Laatst gewijzigd door Obliii op 04 aug 2008, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

Hey,

Geloof het of niet maar er zijn nog mensen hier op dit forum die van Cityconnect gebruik maken !

Wat nog verbazender is is dat deze mensen daar al threads voor hebben gemaakt :-o

Deze is er zo eentje van, maar die had je vast zelf al wel gevonden, na de search gebruikt te hebben.

Zomaar zonder te zoeken een nieuwe thread starten over iets waar al zoveel informatie over te vinden is zou dan ook een beetje belachelijk overkomen, denk je niet ?

Gelukkig dat dit bij jou niet zo is :!:
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

31 bladzijden... en dat is alleen maar van deel 2... zelfs een kip zou haar kuikens niet terugvinden in die mesthoop... kun je hem dan kwalijk nemen dat hij zijn eigen draadje start?
Obliii
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jul 2008, 00:22

ruben schreef:Hey,

Geloof het of niet maar er zijn nog mensen hier op dit forum die van Cityconnect gebruik maken !

Wat nog verbazender is is dat deze mensen daar al threads voor hebben gemaakt :-o

Deze is er zo eentje van, maar die had je vast zelf al wel gevonden, na de search gebruikt te hebben.

Zomaar zonder te zoeken een nieuwe thread starten over iets waar al zoveel informatie over te vinden is zou dan ook een beetje belachelijk overkomen, denk je niet ?

Gelukkig dat dit bij jou niet zo is :!:


Waarom deze onnodige post? Ik heb zeker de zoek functie gebruikt. Maar deze berichten zijn al meer dan een maand geleden gepost geweest.. En trouwens Als je mijn Topic title leest zie je dat ik deze vraag stel aan mensen in Sint-Truiden die CityConnect hebben..

Ik heb het namelijk over de mensen van Sint-Truiden. Misschien moet je dan beter je best doen om een topic te lezen.

Nu mag jij dan eens zoeken naar snelheden van mensen in Sint-Truiden met Cityconnect en dan zal ik mijn mond houden.
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

Obliii schreef:Waarom deze onnodige post?


Onnodig is het niet. Het gaat er om dat je zelf aangeeft welke moeite je al gedaan hebt en vraagt om GERICHTE antwoorden die niet al onnodig veel keren hier zijn langsgekomen.

Obliii schreef:Ik heb zeker de zoek functie gebruikt. Maar deze berichten zijn al meer dan een maand geleden gepost geweest..


En dus ? De snelheid gaat er op korte termijn (maanden) niet drastisch op voor of achteruitgaan, waarom betrek je deze informatie dan al niet in je startpost ?

Obliii schreef:En trouwens Als je mijn Topic title leest zie je dat ik deze vraag stel aan mensen in Sint-Truiden die CityConnect hebben..

Ik heb het namelijk over de mensen van Sint-Truiden. Misschien moet je dan beter je best doen om een topic te lezen.


In de link die ik je gaf kan je ervaringen posten van over heel het land. Of gaat straks iedereen in Limburg maar vragen naar ervaringen over zijn woningplaats in een specifieke thread, het forum moet er niet nog onoverzichtelijker op worden dan het al is.

Verder kan ik nog altijd begrijpend lezen hoor. Blijkbaar is dat voor jou moeilijker aangezien je anders al wel gevonden had welke snelheden je kan verwachten als je x aantal meter van de centrale zit, alsook of de huidige klanten nog veel disconnects ervaren - en jawel- ook hoe de nieuwe modems het doen.

Sint Truiden kan natuurlijk ook zo speciaal zijn dat je er met de huidige informatie totaal niks over kan zeggen, ik zou het er toch eens op wagen..
Obliii schreef:Nu mag jij dan eens zoeken naar snelheden van mensen in Sint-Truiden met Cityconnect en dan zal ik mijn mond houden.


Na welgeteld 30 seconden gezocht te hebben : aquary zn resultaten.

Nu jij weer. Ohjah ik was vergeten dat door de net vermelde statement je nu zou gaan zwijgen :roll:

Verder was het me er niet om te doen dat je het over sint truiden hebt maar een openingspost waar 0 informatie van jezelf in staat. (afstand tot centrale / gebruikte modem / huidige syncwaarden / ...) of een vermelding wat je ZELF al GEZOCHT hebt met daarbij je vragen. Als het dan ook nog eens beter in een al gestarte thread kan komen met meer ervaringen en een beter beleid / danwel startpost, dan vergeef me het alsjeblieft dat ik je er heb op durven attent maken :roll:
Obliii
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jul 2008, 00:22

ruben schreef:
Obliii schreef:Waarom deze onnodige post?


Onnodig is het niet. Het gaat er om dat je zelf aangeeft welke moeite je al gedaan hebt en vraagt om GERICHTE antwoorden die niet al onnodig veel keren hier zijn langsgekomen.

Obliii schreef:Ik heb zeker de zoek functie gebruikt. Maar deze berichten zijn al meer dan een maand geleden gepost geweest..


En dus ? De snelheid gaat er op korte termijn (maanden) niet drastisch op voor of achteruitgaan, waarom betrek je deze informatie dan al niet in je startpost ?

Obliii schreef:En trouwens Als je mijn Topic title leest zie je dat ik deze vraag stel aan mensen in Sint-Truiden die CityConnect hebben..

Ik heb het namelijk over de mensen van Sint-Truiden. Misschien moet je dan beter je best doen om een topic te lezen.


In de link die ik je gaf kan je ervaringen posten van over heel het land. Of gaat straks iedereen in Limburg maar vragen naar ervaringen over zijn woningplaats in een specifieke thread, het forum moet er niet nog onoverzichtelijker op worden dan het al is.

Verder kan ik nog altijd begrijpend lezen hoor. Blijkbaar is dat voor jou moeilijker aangezien je anders al wel gevonden had welke snelheden je kan verwachten als je x aantal meter van de centrale zit, alsook of de huidige klanten nog veel disconnects ervaren - en jawel- ook hoe de nieuwe modems het doen.

Sint Truiden kan natuurlijk ook zo speciaal zijn dat je er met de huidige informatie totaal niks over kan zeggen, ik zou het er toch eens op wagen..
Obliii schreef:Nu mag jij dan eens zoeken naar snelheden van mensen in Sint-Truiden met Cityconnect en dan zal ik mijn mond houden.


Na welgeteld 30 seconden gezocht te hebben : aquary zn resultaten.

Nu jij weer. Ohjah ik was vergeten dat door de net vermelde statement je nu zou gaan zwijgen :roll:

Verder was het me er niet om te doen dat je het over sint truiden hebt maar een openingspost waar 0 informatie van jezelf in staat. (afstand tot centrale / gebruikte modem / huidige syncwaarden / ...) of een vermelding wat je ZELF al GEZOCHT hebt met daarbij je vragen. Als het dan ook nog eens beter in een al gestarte thread kan komen met meer ervaringen en een beter beleid / danwel startpost, dan vergeef me het alsjeblieft dat ik je er heb op durven attent maken :roll:


Waar gaat dit toch naartoe.. Je maakt een nieuw topic aan op een forum omdat je graag wat info wilt weten..Dan begin jij hier even arrogant te antwoorden tegen mij.

Je doet nog erger als dit topic het einde van de wereld gaat zijn..

Betere topicstart dan maar..

Mijn afstand tot de centrale is 1.8 Km. Ik heb nog geen ADSl+2 modem maar ik las dat de modem/router die Dommel heeft wat betere stabiliteit geeft.. Laatste tijd wordt er ook veel minder gepost over disconnects dus veronderstel ik dat dit aan het beteren is?

EDIT:

@ruben, Aquary ken ik persoonlijk dus zijn resultaten weet ik wel. Denk dat er voor de rest niet veel snelheden + problemen gepost zijn geweest door mensen van Sint-Truiden.
Laatst gewijzigd door Obliii op 04 aug 2008, 01:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Het product CityConnect is zeker stabiel de laatste tijd. Misschien kunnen enkele gebruikers dat beamen, direct komen Ditch en ChelloExtremer mij binnen geschoten.

Op 1.8 km kun je nog gerust theoretisch 18 Mbps halen, al denk ik dat 15 Mbps realistischer is. De modem die Dommel aanbiedt is zeker aan te raden, al denk ik dat er ook alternatieven zijn die misschien goedkoper zijn, ik kijk weer naar Ditch en Chelloextremer én andere ADSL2plus-klanten bij Dommel.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

idd ... is heel stabiel voor mij (kessel-lo centrale). Heel weinig tot geen disconnects denk ik ... als er een disconnect is, is het meestal omdat ik mijn modem reset ofzo. Downtime is er helemaal niet. Modem staat nu op 36dagen uptime zonder disconnect.

Veel sneller surf ik niet omdat ik ver van de centrale ben (3.5-4km) ... ik sync nu aan 6mbps/1.1mbps ... snelheden die ik ook effectief kan halen via hun netwerk (minus overhead).
Maar da's in elk geval toch nog een stuk sneller dan netconnect (zeker upload), heb daarbij ook nog eens vast IP ... en 't is goedkoper ... dus ik ben blij ;)

Die dommel siemens modem is heel goed ... ik heb wel niet die dommel CD in mijn PC gestoken met de dommel FW. Heb gewoon laatste FW van de siemens site gehaald zodat modem standaard blijft en ik alles (ook voip etc) zelf kan instellen.
Obliii
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jul 2008, 00:22

Bedankt al ChelloExtremer voor je antwoord.

Ik heb nog een vraag: Is het echt de moeite voor die modem te kopen van dommel waar die firmware opstaat waarbij je Annex M hebt en dus dichter bij de 3.5 mbps ? Of is dit verschil toch zo klein dat het de moeite niet is en je beter een andere ADSL+2 modem/router kan kopen. Ik las dat die van linksys ook goed waren..
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Die Siemens blijkt inderdaad zeer goed te zijn (althans toch in combinatie met Cityconnect). Alhoewel ik niet bij Dommel zit, ben ik persoonlijk een beetje ontgoocheld door de Linksys Wag200G. Mijn Speedtouch 510 (vele jaren oud) haalt betere verbindingswaarden dan de 'nieuwe' Linksys.

Ik stel me echter vragen bij de Annex M functionaliteit. Je uploadsnelheid stijgt een beetje, maar je boet weer in op downloadsnelheid. Vrij nutteloos dus tenzij je veel uploadverkeer hebt (servertje draaien).
bc547
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jan 2008, 15:38
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Obliii schreef:Ik heb nog een vraag: Is het echt de moeite voor die modem te kopen van dommel waar die firmware opstaat waarbij je Annex M hebt en dus dichter bij de 3.5 mbps ? Of is dit verschil toch zo klein dat het de moeite niet is en je beter een andere ADSL+2 modem/router kan kopen. Ik las dat die van linksys ook goed waren..


In annex M zal je maximaal een 1.8 a 2 Mbit upload hebben in praktijk (ttz... Ik ken niemand die hoger zit). Zonder annex M is het maximaal rond een 1.1Mbit. Voor die paar 100KBit extra upload boet je (een pak) meer in aan download.

Dus zo'n immens verschil als de theoretische waarden laten vermoeden zal je in praktijk niet tegenkomen :-)
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

voor de meeste internet gebruikers is Annex.M niet de moeite waard.

Dus tenzij je een server wil draaien (ftp, http ofzo) of als je heel vaak files upload (videos op youtube of fotos ... want met de huidige generatie toestellen zijn fotos ook al vaak zo'n 3-5MB) zou ik niet van Annex.M gebruik maken.
Obliii
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jul 2008, 00:22

ChelloExtremer schreef:voor de meeste internet gebruikers is Annex.M niet de moeite waard.

Dus tenzij je een server wil draaien (ftp, http ofzo) of als je heel vaak files upload (videos op youtube of fotos ... want met de huidige generatie toestellen zijn fotos ook al vaak zo'n 3-5MB) zou ik niet van Annex.M gebruik maken.


Ok bedankt, is er ook nog een alternatief dat wat goedkoper is dan de siemens gigaset sx762 die ook Annex M heeft ?

EDIT:

Ik heb nog een vraag voor het aansluiten van CityConnect..

Hoe het op dit moment is:

In de living komt de telefoon kabel binnen. Dan hangt er zo een wit kaske in de living ,ooit door belgacom geplaatst vroeger(Een splitter veronderstel ik ?) en loopt er een CAT5e kabel van die splitter naar mijn kamer. Maar van die CAT5e kabel hebben ze volgens mij dan maar een paar draadjes aangesloten zodat dit een telefoonkabel is geworden. En dan komt deze kabel binnen in mijn kamer op een splitter. En vervolgens van de splitter met een RJ11 kabel naar de modem en dan van de modem naar de WLAN in de router..

Nu ga ik deze aparte modem en router vervangen door een modem/router inéén toestel. Maar heeft zo een toestel wel nog een telefoonkabel aansluiting (RJ11) ? Of is dit RJ45 geworden?
psmammoth
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 13 jun 2008, 15:59
Locatie: Leuven

Ok bedankt, is er ook nog een alternatief dat wat goedkoper is dan de siemens gigaset sx762 die ook Annex M heeft ?


De Speedtouch 780 WL. Ik heb er 2e hands te koop. PM me maar indien interesse.

Nu ga ik deze aparte modem en router vervangen door een modem/router inéén toestel. Maar heeft zo een toestel wel nog een telefoonkabel aansluiting (RJ11) ? Of is dit RJ45 geworden?


Dat is een RJ11 hoor.
Black_BMWke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jul 2007, 00:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Hoi, ik ben ook van sint-truiden en ben er ook aan het denken cityconnect te nemen, maar ik heb nu een phillips adsl modem router(grijs met blauwe bovenkant). Zou ik deze verder kunnen gebruiken bij cityconnect?
psmammoth
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 13 jun 2008, 15:59
Locatie: Leuven

Black_BMWke schreef:Hoi, ik ben ook van sint-truiden en ben er ook aan het denken cityconnect te nemen, maar ik heb nu een phillips adsl modem router(grijs met blauwe bovenkant). Zou ik deze verder kunnen gebruiken bij cityconnect?


Als hij ADSL2+ ondersteunt en rfc 2684 (of 1483) dan wel. Best eens de handleiding doorspitten of googlen met het exacte typenummer.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Obliii schreef:Ok bedankt, is er ook nog een alternatief dat wat goedkoper is dan de siemens gigaset sx762 die ook Annex M heeft ?


Opletten, de Siemens heeft geen Annex M. De Speedtouches hebben dit wel maar dat dien je via Command Line te activeren.

Er schiet me zo niet meteen een modem te binnen die Annex M ondersteunt en waar goede rapporten over bestaan (ttz effectief gebruikt hier in België en niet in Australië bv).

Ik haal trouwens op 1,2 km van de centrale maar 16Mbit.
Obliii
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jul 2008, 00:22

deej schreef:
Obliii schreef:Ok bedankt, is er ook nog een alternatief dat wat goedkoper is dan de siemens gigaset sx762 die ook Annex M heeft ?


Opletten, de Siemens heeft geen Annex M. De Speedtouches hebben dit wel maar dat dien je via Command Line te activeren.

Er schiet me zo niet meteen een modem te binnen die Annex M ondersteunt en waar goede rapporten over bestaan (ttz effectief gebruikt hier in België en niet in Australië bv).

Ik haal trouwens op 1,2 km van de centrale maar 16Mbit.


Maar 16 Mbit ^^ ?

Net een mail terug gehad van Dommel na ongeveer een maand hebben moeten wachten hoever ik van de centrale zit en ze vertellen ongeveer 1 Km.

Dan zal ik mij maar een gewone ADSL2+ router/modem gaan halen als het toch niet de moeite is voor die AnnexM als je geen server wilt draaien..

deej welke modem heb jij?
Black_BMWke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jul 2007, 00:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

psmammoth schreef:
Black_BMWke schreef:Hoi, ik ben ook van sint-truiden en ben er ook aan het denken cityconnect te nemen, maar ik heb nu een phillips adsl modem router(grijs met blauwe bovenkant). Zou ik deze verder kunnen gebruiken bij cityconnect?


Als hij ADSL2+ ondersteunt en rfc 2684 (of 1483) dan wel. Best eens de handleiding doorspitten of googlen met het exacte typenummer.


Ik heb dus nu cityconnect, maar heb het niet aan de praat gekregen met mijn phillips modem. Wat de fout was zou ik niet weten. Ik heb nu een linksys WAG200G gekocht en hier werkte het onmiddelijk op.
Hieronder ziet u mijn snelheid waarover ik nu heel tevreden ben, ze is zelfs veel beter dan ik verwacht had.

Afbeelding
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Black_BMWke schreef:
psmammoth schreef:
Black_BMWke schreef:Hoi, ik ben ook van sint-truiden en ben er ook aan het denken cityconnect te nemen, maar ik heb nu een phillips adsl modem router(grijs met blauwe bovenkant). Zou ik deze verder kunnen gebruiken bij cityconnect?


Als hij ADSL2+ ondersteunt en rfc 2684 (of 1483) dan wel. Best eens de handleiding doorspitten of googlen met het exacte typenummer.


Ik heb dus nu cityconnect, maar heb het niet aan de praat gekregen met mijn phillips modem. Wat de fout was zou ik niet weten. Ik heb nu een linksys WAG200G gekocht en hier werkte het onmiddelijk op.
Hieronder ziet u mijn snelheid waarover ik nu heel tevreden ben, ze is zelfs veel beter dan ik verwacht had.

Afbeelding
Proficiat ;)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”