BudgetISP+Tel.: AllIn/ADSL20/VitayaGO/Comfortpack ?

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Kunnen jullie mij mee helpen met mijn keuze?

Ik heb momenteel: EDPnetStarter waar ik maandelijks zo'n 2 euro bijbetaal voor extra GB + discoline+ VOIPBuster zonder ATA (die ik wel in bezit heb) wegens te weinig aansluitingen op router (dus steeds gebruik makend van Phone2Phone).

Mijn EDPNet starter loopt af op 1/10 en ik ben naar het volgende op zoek:

* zo voordelig mogelijk bellen (dus zeker niet via disco-line) eventueel gewoon "vaste lijn"-tarief + gratis na 17h.
* internet met min 4Mbit/s (bij voorkeur hoger)+ degelijke uploadsnelheid
* volume ca. 4 à 5 GB/maand

Op deze moment lijken volgende abbo's te passen:

* VitayaGO: €19,5/md (€25activatie) FUP 4GB 6Mbit/s+ disco+ voipbuster
* ScarletADSL20: €25/md eerste maand gratis 6Mbit/s + disco + voipbuster
* Telenet Comfortpack: €40/md 4GB + €3,07/GB 6Mbit/s, 2md gratis, gratis bellen na 17h
* T2Allin: eerste jaar €30/md 4Mbit/s 15GB + gratis bellen na 17h
* Dommel voorlopig niet wegens slechte support.

<-- Vitaya: wat als je boven de 4GB gaat?
<-- Scarlet: ok.. helpdesk? Netwerk? Belgacomintentie/schuldenlast?
<-- Telenet: stabiel netwerk, gratis bellen na 17h; Hoge extra GB-kost; Na deze keuze BGC (+alternatieve ISP) voorgoed afscheid nemen? :?
<-- T2: interessante promotie 1jr; "slechts" 4Mbit/s; is telefonie nu echt probleemloos?; Indien switch na 1jaar, terug discolijn aanvragen+nummerbehoud ? :?

Mijn voorkeur gaat uit naar Scarlet omdat dit de minste verandering inhoud, de promo van T2 is echter heel interessant om misschien de sprong te wagen. Ik wil echter over een jaar geen gezever hebben om terug te (willen) schakelen naar BGC/discolijn/nummerbehoud (cfr T2/Telenet).

Wie kan er wat licht scheppen in dit luxeprobleem? :-)
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Bekijk dxADSL ook even, kan ook interessant zijn voor jou denk ik.
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

<-- Vitaya: wat als je boven de 4GB gaat?
<-- Scarlet: ok.. helpdesk? Netwerk? Belgacomintentie/schuldenlast?
<-- Telenet: stabiel netwerk, gratis bellen na 17h; Hoge extra GB-kost; Na deze keuze BGC (+alternatieve ISP) voorgoed afscheid nemen? Confused
<-- T2: interessante promotie 1jr; "slechts" 4Mbit/s; is telefonie nu echt probleemloos?; Indien switch na 1jaar, terug discolijn aanvragen+nummerbehoud ? Confused


Vitaya: smijt je niet op smalband, net zoals DX-adsl dat niet doet bij overschrijding van de limiet. Gewoon rustig aan doen.
Scarlet: helpdesk is ook wat moeilijk, netwerk is op sommige plaatsen verzadigd (vertraging snelheid bij piekmomenten), plus ze zetten je nogal graag op een laag profiel wanneer je eigenlijk hoger aankan.
Telenet: extra datavolume is, ondanks de prijsverlagingen, nog steeds duur. Helpdesk is middelmatig, netwerk stabiel, aardig alternatief (raar he?)
Tele2: interessant aanbod, maar er zijn ook veel gekke verhalen rond de support bij Tele2.
Dommel: zeer goed product inhoudsgewijs, helpdesk is wel een probleem voor de moment. Er zijn mensen waar de activatie vlot verloopt en ze de helpdesk niet moeten contacteren tho :)

Geen één product / provider is probleemloos. Sommigen hebben gene problemen en alles gaat vlot, sommigen geraken niet binnen op de helpdesk en raken niet geactiveerd.
vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 18 keer

Ook nog even vermelden:
ADSL20 van Full Telecom:

20€ per maand, 6Mbit, 20Gb

http://www.adsl20.be/index.asp


Groetjes,
Steven
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

Dommel zou ik toch niet zomaar afschrijven. Ooit eens moeten bellen en toen hebben ze mij toch mooi verder geholpen.
Wil je echt een goede helpdesk, dan zul je voor BGC moeten kiezen, ADSL Go of misschien een maatje kleiner?
Zeker ook eens kijken naar mobistar: zij hebben ADSL voor 1 euro per dag (mits abo van 5 per maand) en ook goedkoop bellen met de gsm als je thuis bent?

mvg
gunny
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Nja, maar daarin zit maar 1 GB vervat. Het is goedkoop, maar alleen aangeraden voor mensen die in een goed bedekt gebied wonen. Mobistar @ home is wel zeer aantrekkelijk.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

gunny schreef:Dommel zou ik toch niet zomaar afschrijven. Ooit eens moeten bellen en toen hebben ze mij toch mooi verder geholpen.
Wil je echt een goede helpdesk, dan zul je voor BGC moeten kiezen, ADSL Go of misschien een maatje kleiner?
Zeker ook eens kijken naar mobistar: zij hebben ADSL voor 1 euro per dag (mits abo van 5 per maand) en ook goedkoop bellen met de gsm als je thuis bent?

mvg
gunny

Ik ben toch zeer tevreden over de helpdesk van dommel, zeker al 5 keer gebeld de voorbije maand (BGC had enkele fouten gemaakt).
17€, 5GB traffiek, newsserver werkt zelfs (met netconnect gegevens in altbinz).

Helpdesk van BGC:gelieve even te wachten:na 10min eindelijk iemand aan de lijn die mij niet kon helpen.of ze kennen de vci/vpi waarden niet van VDSL(storingsdienst),...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

www.xs.be of ben je daar al langs geweest?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Helpdesk van BGC:gelieve even te wachten:na 10min eindelijk iemand aan de lijn die mij niet kon helpen.of ze kennen de vci/vpi waarden niet van VDSL(storingsdienst),...


0/35 dacht ik, en die kennen ze zeker wel... Of het zou toch moeten.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Goendi schreef:
Helpdesk van BGC:gelieve even te wachten:na 10min eindelijk iemand aan de lijn die mij niet kon helpen.of ze kennen de vci/vpi waarden niet van VDSL(storingsdienst),...


0/35 dacht ik, en die kennen ze zeker wel... Of het zou toch moeten.

dat zou moeten idd, 0/42 is het denk ik.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Aan allen bedankt voor de reacties.

dx: toch net iets duurder
T2: 320i zijn aanwezigheid is wel positief qua helpdesk
ADSL20: activatiekost van €50 is wel redelijk hoog voor een promojager :wink:
Mobistar: @home is dat geen optie bij een Mobistarabonnement? (ben bij Base) We zouden graag een vast nummer blijven houden om bereikbaar te blijven voor de familie (met vaste lijn)
xs.be: het zou fijn zijn om de mogelijkheid van de activatiekosten/12md als optie mee op te nemen in de vergelijking (een activatiekost van €50 is €4,16/md extra)
Dommel: mja, die verhalen op userbase, een verwittig man... misschien is het inderdaad niet van toepassing op hun netconnect..

Nog een vraagje over de netwerkstabiliteit van Scarlet. Hoe is dit in relatie met EDPnet? Is dit in theorie even stabiel bij Scarlet als bij EDPnet omdat EDPnet het Scarletnetwerk gebruikt of net stabieler/instabieler bij Scarlet? Of staat dit quasi los van elkaar (voor ADSL)?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Er is nog een ander (nieuw) produkt. nl. Base adsl Freedom.
Is intressant omdat de 'Raw copper' lijn in het abbo zit (nu promo,maar het contract loopt een jaar).
-Het wachtwoord is FREEDOM.
-Als je zelf dan nog veel wilt bellen naar een vaste lijn,kan je er een abbo van Mobistar bijnemen (AT HOME 7€) zo kan je ook onbeperkt bellen naar alle vaste lijnen.
Het enig nadeel is hier,dat je dus zelf niet bereikbaar bent op een vaste telefoon.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

vasonline schreef:Ook nog even vermelden:
ADSL20 van Full Telecom

Helemaal mee eens, dat is veruit het voordeligste abo in dit geval.

Caveat: 't is (van) Scarlet.
ooh. shiny.
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

fluppie schreef:Er is nog een ander (nieuw) produkt. nl. Base adsl Freedom.


Als dfrog al geen vertrouwen heeft in de helpdesk van dommel, dan zou ik zeker niet aanraden om naar een gloednieuwe speler (op de adsl markt) te gaan: hier weten we nog helemaal niets van. Wel weten we dat ze bij base ook al de nodige kemels hebben geschoten (cfr. hun eerste unlimited aanbieding).
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

base en tele2 zijn beide van kpn
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

gunny schreef:
fluppie schreef:Er is nog een ander (nieuw) produkt. nl. Base adsl Freedom.


Als dfrog al geen vertrouwen heeft in de helpdesk van dommel, dan zou ik zeker niet aanraden om naar een gloednieuwe speler (op de adsl markt) te gaan: hier weten we nog helemaal niets van. Wel weten we dat ze bij base ook al de nodige kemels hebben geschoten (cfr. hun eerste unlimited aanbieding).
Deden we dat allemaal, dan zaten we allemaal supersnel te surfen bij Belgacom he ;)
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Ik heb me zonet bij T2 ingeschreven :twisted:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

gewaagd hoor :p
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Lord Utopia schreef:gewaagd hoor :p


Ne mens moet al eens wat risico's durven nemen he :-D.

I'll keep you updated :wink:
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Niet vergeten dan T2 eerste jaar onbeperkt is:

Nieuw: 1 jaar gratis onbeperkte download indien je domiciliëert bij All In Plus 4Mb


van http://www.tele2.be/nl/allin/tarievenen ... ieven.html
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Dfrog schreef:Ik heb me zonet bij T2 ingeschreven :twisted:

Innige deelneming :-o

http://www.belgian-telecom.be/SiteV3/20071218/nederlands/BeBox.htm

kijk eens wat je leest van hen....
http://www.vergelijking.be/forum/viewto ... c987da2704
"Op 20 december is belgacom alles komen aansluiten en alles werkt eindelijk perfect in vergelijking met Tele2 all in waar niks werkte"

http://www.vergelijking.be/forum/viewto ... 14&t=10233
Ik wil nu zo snel mogelijk weg bij dit oneerlijke bedrijf, en onderschreef alvast weer de duurdere Telenet diensten. Duurder, maar je krijgt tenminste de surfsnelheid waarvoor je betaald, en hun diensten doen het.
Dus een goede raad aan iedereen: Tele2: begin er niet aan!

Zeer slechte telefoonverbinding(als die er als is)
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=19630 :eek:

Ikzelf doe nu anderhalf jaar VOIP in combinatie met edpnet max24

gebruik voipbuster en WMC telecom

Laatste dagen weeral veel wegval, onderbrekingen, echo, gewoon om niet aan te horen....en ik ben op zoek naar een goedkope oplossing voor een bedrijfszekere telefoon!

Gezien je een promohopper bent:

evt. Belgacom Go zonder vaste lijn met I-talk No limit 17,5 €/maand (+ prijs ADSL)
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... assic_free


Gratis een nieuwe modem ter waarde van € 109,00 waarmee u ook draadloos kunt internetten
Enkel voor snelle beslissers!
Gratis bellen naar alle vaste lijnen van uw land naar keuze (zie voor het overzicht hieronder) tussen 17u00 en 08u00 in weekends en op feestdagen. Tussen 08u00 en 17u00 € 1 per oproep. Eénmalige activatiekost € 5
Korting van € 45 bij een contract van 18 maanden (u betaalt € 15/maand ipv € 17,50)

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/product.jsp?dcrName=hbs_adsl_go_only
4 maanden aan 50% bij elk nieuw jaarcontract
€ 20.87 /maand in plaats van € 41.75 /maand

evt. BGC TV?
"Vandaag telefonisch aanbod van Belgacom gekregen: voor amper 2 euro per maand bovenop mijn ADSL-GO abonnement (41 euro) krijg ik Belgacom TV.
Ik moet evenwel een decoder aanschaffen van 99 euro (en zelfs een tweede decoder voor mijn 2e TV toestel).
Momenteel heb ik nog een gewoon kabelabonnement bij Telenet aan zo'n 160 euro per jaar."
http://forum.belgiumdigital.com/f59/ervaring-belgacom-tv-222734.html
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Omg, ben je verdeler ofzo? Na je surfen via de stalletiet in het hoog en het breed kwam te verkondigen, kom je nu BT verkondigen alsof het wereldverbeterend is? De concurentie is honder keer beter dan BT...
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Ruikt naar eigenbelang, die reaktie van Satsurfer.

Dfrog kent die threads. Hij heeft verdorie in velen van hen zelfs actief gepost. :)

Hij zal best wel het risico hebben afgewogen en er lang genoeg over hebben nagedacht.

T2 foutloos ? Bijlange niet. T2 slecht ? Ook niet.
Iets wat voor 99% van de andere ISP ook in min of meerdere mate kan worden aangehaald.

Dfrog : welkom. Hoop dat alles onmiddelijk ok loopt. Erger als bij Dommel Homeconnect kan het op dit moment toch niet zijn. :twisted: (sorry, kon het echt niet laten).
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

waar is mijn reply naartoe? T2 telefoonverbinding die regelmatig wegvalt bij kennissen, leuk is anders.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Ja ik heb de posts ook gelezen. Bij Groenie lag het aan zijn telefoontoestel. De andere post van vergelijking.be ging eerst goed tot hij te ver van de centrale ging wonen.

Ik woon zelf op 980m van m'n huidige (edpnet)centrale, dus dat zit wel snor denk. Hopelijk gebruikt T2 dezelfde centrale :-)

Het alternatief dat je voorstelt kost het eerste jaar minstens €20/md meer.

Stel dat, hypothetisch gezien, volgend jaar alles krak hetzelfde zou blijven (en T2 zou het af laten weten), dan zou ik Telenetpack nemen. ... Zorgen voor later, nu in blijde verwachten van die T2-modem :-D
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

kaween schreef:Ruikt naar eigenbelang, die reaktie van Satsurfer.

bedankt Kaween om mij -zonder provocatie van mijnentwege- aan te vallen. :twisted:

eigenbelang?
ja, zodanig veel eigenbelang dat ik ZELF edpnet heb in combinatie met disco line! :x

Ik geef enkel de feiten/objectieve criteria weer, die ik lees, en wil alle opties open houden voor mezelf/anderen.

Heb geen aandelen in BGC, laat staan een classic line
:eek:

Maar heb het meest vertrouwen in I-talk ipv voipbusterklonen, de laatste weken niet meer doenbaar.
Ook Scarlet, Tele2, MobistarVoice zijn toch 80% v/de posts schrijnend. Natuurlijk de tevreden mensen ga je hier niet horen.

Ik citeer peewee/rowan:

I-talk.
"werkt perfect is de enige in belgie met een QoS*
dwz dat er geen uitval of vertraging is en dat je gesprek niet rechtstreeks van toestel tot toestel gaat maar door de centrale van belgacom zoals met een analoge lijn. Natuurlijk als je signaal van ADSL wegvalt dan kan je niet bellen maar dit geldt voor alle VOIP diensten."

I-talk loopt niet over je pppoe verbinding maar over aparte vp/vc net zoals belgacom tv.
De kwaliteits is vergelijkbaar met een pstn lijn
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

satsurfer schreef:De kwaliteits is vergelijkbaar met een pstn lijn


De prijs is ook vergelijkbaar. :roll:

Als ik je zo hoor, bestaat er maar één alternatief voor BGC en dat is Telenet. Als dat zo blijkt, dan zou dat wel triestig zijn.

ps: we lezen allemaal een beetje gekleurd naar eigen inzicht en voorkeur. Ik ben in ieder geval wel al een aantal tevreden gebruikers tegengekomen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Dfrog schreef:Ja ik heb de posts ook gelezen.
Het alternatief dat je voorstelt kost het eerste jaar minstens €20/md meer.

ten eerste: volgens mij heb je je gewoon laten 'verblinden' voor de -in uw ogen- aantrekkelijke prijs, wat je volste recht is natuurlijk.

geen appels met peren vergelijken (20 €/maand meer)
T2
4 Mbit DL
256 Kb UL
15 GB (1ste jaar onbeperkt) na dat jaar is 15 GB wat aan de lage kant
wat kost het boven de 15 GB? nergens te bespeuren
---------------
SMS: 0,12 €
Mobiel -> Mobiel: 0,25 €/min. !!!
Mobiel -> vast: 0,15 €/min
prijs SMS naar buitenland?


standaardtarief: Tarieven na een connectiekost van € 0,05 / oproep. Uitgezonderd korte, speciale, internet en Telenet nummers. De connectiekost voor een oproep naar Telenet bedraagt € 0,075 / oproep.

bij Tele2 moet je echt ALLES lezen en zoeken om een volledig plaatje te krijgen. .....ze verblinden je met de ALL-in ONE formule, maar de rest v/d info moet je bijeensprokkelen. (persoonlijke visie)

Telefoneer gratis tijdens de daluren, DUS GEEN NO LIMIT zoals BT!
bel je regelmatig naar telenet, kijk dan naar 0,100 €/min. + connectie

ONBEPERKT NATIONAAL FREE TIME = 10 EURO extra bij Tele2
dus met de promo kom je op 40 €/maand (zonder promo 50 €/maand)

T2 box, nu gratis (Bij BT ook tijdelijk gratis)

U huurt hem bij uw abonnement voor maar € 3 per maand of u koopt hem voor € 72
***************************
BELGIAN TELECOM

Gratis nationaal en internationaal bellen: Gans de dag: 24/24 u. 7 dagen op 7. (ook naar china/VS/canada/singapore op gsm) + tragere snelheid.

6 Mbps dl
20 Gbyte down- en uploadvolume** per maand
384 Kbps uploadsnelheid
Eenmalige kost nummerporting: € 29,00

telefonie:
Signaal 2de oproep * GRATIS/ Tele2 (€ 2,5/maand)
Nummerweergave * GRATIS/ Tele 2 (€ 2,5/maand)
Doorschakelen € 1,00/maand / Tele 2 (€ 2,5/maand)

GSM:
Maandelijks gratis 60 SMS'en of 30 minuten beltijd naar vaste lijnen in België en naar vaste lijnen in 40 landen
Transparante tarieven: 15 eurocent naar alle Belgische netwerken/operatoren

Tele2 PROMO + NO LIMIT bellen (10 €) internat. nog niet bijgeteld! + Caller ID (2,5 €) + Signaal 2de oproep (2,5 €) + +60 SMS (0,12 X 60=7,2 €) = 29,9 € ALL-in-Plus + 22,2 € = 52,2 € (zonder promo: 62,2 €)

* onder voorwaarde dat tevens de bebox gratis is.
Modem gratis voor eerste 500 klanten, een besparing van 110 EURO!

MIJN CONCLUSIE: Tele2 lokt graag met flashy PROMO's (eerste indruk: lage prijzen), in de hoop dat de klanten na 1 jaar blijven, en ze de volle pot kunnen aanrekenen (met extra's), service/bedrijfszekerheid staat niet hoog in het vaandel. Ik opteer liever voor netto prijzen (à la edpnet/dx adsl/BT), die altijd gelden, maar da's een persoonlijke keuze.

@ kaween: "ruikt dit nog altijd naar eigenbelang? Objectieve vergelijking?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Dfrog schreef:Als ik je zo hoor, bestaat er maar één alternatief voor BGC en dat is Telenet. Als dat zo blijkt, dan zou dat wel triestig zijn.

beste dfrog,

Ik kom momenteel tot een gelijkaardige vaststelling, spijtig genoeg.

Ik woon op 2,3 km. van centrale, goede verbinding. Maar wissel constant met WMC telecom en voipbuster....en ik (en mijn vrouw) hebben er genoeg van!
Net belde haar moeder terug (BGC nummer), ik wist niet dat mijn vrouw belde....ze zei: 'ja de lijn was niet zo goed'...en zij moet telkens terugbellen!
Ik -en waarschijnlijk mijn familie- begint dat ook stilletjesaan beu te worden.

als je de betere voip operatoren neemt (3starsnet), zit je toch vrij duur (om niet te zeggen duurder dan klassiek bellen) en heb ik liever een 'no limit' pstn pakket.

In 2004 als eerste naar euphony ADSL overgestapt....(mobistar netwerk), heb toen 3 maand zonder ADSL gezeten! Op het einde van het verhaal zeiden ze dat ik betere andere aanbieder zou zoeken!

dan versatel genomen, na 3 weken was ik aangesloten!

Ik twijfel voor

BT (alles erin, DL limiet zou iets hoger mogen)
Skynet Go (12 MB DL) + i-talk no limit
Cityconnect Lite + BGC classic line + T2 NO limit (14 + 17,5 + 10= 41,50)
maar ja, dat zal pas voor binnen minstens 1 jaar zijn (regio brugge?)


http://www.overstappen.be/ervaringen/discussion/29/

"Als ik van u was zou'k geen scarlet nemen.

Op m'n vorig werk zat de verkoopsdienst van scarlet naast ons.
Ze hebben geen helpdesk noch technische dienst
Als er problemen zijn duurt het ongeveer een week of 2 voor je iets of wat deftig antwoord hebt
Als je in de gelukkige aantal van 10 % zit , dan ga je idd geen problemen hebben, maar als je daar niet in zat, tjah, bums for you.. they have no technical service :).

Als er problemen zijn met de rekeningen, tjah, wacht dan maar ongeveer een half jaar voor je dat opgelost ziet te krijgen, en natuurlijk, om scarlet op te zeggen isset zeker een merde."

Maarja, tis het woord van 1 end user tegen het geklaag van 10 ( en trust me, er waren veel klachten )
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Ik had het over de BGC-oplossing (waar het meeste van je post over ging).

Nu in je prijsvergelijking haal je ook alles aan wat ook maar betalend kan zijn bij T2. Ik heb al die zaken als:
* nummerweergave
* doorschakeling
* bellen tijdens de piekuren
* mobile
* +15GB

niet nodig 8) , maar ik begrijp wel wat je wil zeggen.

BT, met alle respect voor die ISP. Tot over een week had ik hier nog nooit van gehoord. Ik heb hier dan ook nog geen enkele goede of slechte ervaringen over gelezen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

ADSL Go heeft ondertussen al 25 GB dl, 12 Mbps snelheid,
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Nog ff iets over die promoprijzen. Ik vind dat je daar optimaal gebruik van moet maken. Over een jaar is de situatie in ISP-land misschien weer helemaal anders. Wie had deze limieten en snelheden vorig jaar gelooft bij BGC?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dfrog schreef:Nog ff iets over die promoprijzen. Ik vind dat je daar optimaal gebruik van moet maken. Over een jaar is de situatie in ISP-land misschien weer helemaal anders. Wie had deze limieten en snelheden vorig jaar gelooft bij BGC?
Ja, right :p

Na 5 jaar hebben ze eindelijk nog eens de snelheden serieus opgeschroefd en na 8 jaar de datavolumes, we kunnen nog eens 5 jaar wachten op een serieuze opschroeving van de snelheden en datavolumes.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Dfrog schreef:maar ik begrijp wel wat je wil zeggen.

ik probeer gewoon te vergelijken wat er in het pakket zit. (ook al heb je het niet nodig, ik hoef ook niet naar singapore gsm te bellen, tenzij ik iets besteld heb op ebay dat niet aankomt :-) )

Dfrog schreef:BT, met alle respect voor die ISP. Tot over een week had ik hier nog nooit van gehoord. Ik heb hier dan ook nog geen enkele goede of slechte ervaringen over gelezen.

same over here
de ene zegt Scarlet reseller, andere zegt Mobistar netwerk. ik zoek verder

update:
"Ceci n'est PAS un produit sur réseau Scarlet, NI Turboline mais bien sur le réseau Mobistar, bien que la box n'aie pas de rapport avec la livebox, c'est un speedtouch 708wl ou 710wl il me semble "
http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?p=620778

Ik heb al 3 visies gelezen: scarlet/Mobistar, zelfs edpnet reseller! :lol:

eerste posts van BT, ben ik begin januari 2008 tegengekomen.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

satsurfer schreef:
Dfrog schreef:Als ik je zo hoor, bestaat er maar één alternatief voor BGC en dat is Telenet. Als dat zo blijkt, dan zou dat wel triestig zijn.

beste dfrog,

Ik kom momenteel tot een gelijkaardige vaststelling, spijtig genoeg.

Ik woon op 2,3 km. van centrale, goede verbinding. Maar wissel constant met WMC telecom en voipbuster....en ik (en mijn vrouw) hebben er genoeg van!
Net belde haar moeder terug (BGC nummer), ik wist niet dat mijn vrouw belde....ze zei: 'ja de lijn was niet zo goed'...en zij moet telkens terugbellen!
Ik -en waarschijnlijk mijn familie- begint dat ook stilletjesaan beu te worden.

als je de betere voip operatoren neemt (3starsnet), zit je toch vrij duur (om niet te zeggen duurder dan klassiek bellen) en heb ik liever een 'no limit' pstn pakket.

In 2004 als eerste naar euphony ADSL overgestapt....(mobistar netwerk), heb toen 3 maand zonder ADSL gezeten! Op het einde van het verhaal zeiden ze dat ik betere andere aanbieder zou zoeken!

dan versatel genomen, na 3 weken was ik aangesloten!

Ik twijfel voor

BT (alles erin, DL limiet zou iets hoger mogen)
Skynet Go (12 MB DL) + i-talk no limit
Cityconnect Lite + BGC classic line + T2 NO limit (14 + 17,5 + 10= 41,50)
maar ja, dat zal pas voor binnen minstens 1 jaar zijn (regio brugge?)


http://www.overstappen.be/ervaringen/discussion/29/

"Als ik van u was zou'k geen scarlet nemen.

Op m'n vorig werk zat de verkoopsdienst van scarlet naast ons.
Ze hebben geen helpdesk noch technische dienst
Als er problemen zijn duurt het ongeveer een week of 2 voor je iets of wat deftig antwoord hebt
Als je in de gelukkige aantal van 10 % zit , dan ga je idd geen problemen hebben, maar als je daar niet in zat, tjah, bums for you.. they have no technical service :).

Als er problemen zijn met de rekeningen, tjah, wacht dan maar ongeveer een half jaar voor je dat opgelost ziet te krijgen, en natuurlijk, om scarlet op te zeggen isset zeker een merde."

Maarja, tis het woord van 1 end user tegen het geklaag van 10 ( en trust me, er waren veel klachten )

geluidskwaliteit: veel hangt af van de router/ata (en je moet ook de poort openzetten en QoS gebruiken).
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

silencer schreef:geluidskwaliteit: veel hangt af van de router/ata (en je moet ook de poort openzetten en QoS gebruiken).


heb fritzbox fon 7140 en zie daar nergens Qos staan (zie bijlage)!

kan ik nog instellingen verbeteren
Bijlagen
delay_voipbuster_wmctelecom.jpg
(96.46 KiB) 4 keer gedownload
Qos_fritzbox_onbekend.jpg
(96.46 KiB) 6 keer gedownload
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”