Bron: http://www.express.be/sectors/?action=v ... _campaign=
donderdag 31 jul 2008
Mobistar verdient amper 5 euro, of minder dan 1%, op elke iPhone die over de toonbank gaat. Dat meldt de Franstalige zakenkrant L'Echo op basis van ‘een goedgeïnformeerde bron'. Sinds de lancering van de iPhone in ons land werden 4.000 toestellen aan de man gebracht en werden er nog eens ‘vele duizenden' besteld.
Mobistar gaf eerder aan nog voor het einde van het jaar zo'n 35.000 toestellen aan de man te willen brengen. Tegen een verkoopprijs van € 525 -nergens anders in Europa is het apparaat zo duur- zou dat een zakencijfer van € 17 miljoen moeten genereren. Omdat de wet in ons land koppelverkoop verbiedt, is Mobistar verplicht het apparaat ook te leveren aan klanten van Base en Proximus.
Mobistar zelf bevestigt, noch ontkent het cijfer; Apple geeft evenmin commentaar.
Mobistar verdient amper 5 euro aan elke verkochte iPhone
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Niks nieuws onder de zon. Informeer maar eens wat een officiële Apple dealer heeft als winstmarge op de Apple producten (Macintosh onder andere) die door hem verkocht worden.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ocharme, ik zal 'm niet kopen om Mobistar geen pijn te doen
J.
J.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Het zijn de abo's die ze de mensen er bovenop aansmeren die kosten. Mijn moeder hebben ze zo ook liggen gehad: netjes puntjes gespaard in de krant voor een GSM van 45 €. Ze gaat hem halen en ik zeg haar nog: neem enkel een Pay & Go kaart, GEEN abonnement en ze komt terug met een abo van 5 € per maand die ze totaal niet gebruikt.
De verkopers kunnen het allemaal goed aanpakken als je met hen moet spreken.
De verkopers kunnen het allemaal goed aanpakken als je met hen moet spreken.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
En de gratis reclame vergeten ze erbij te vermelden of denk je dat al die media aandacht mobistar niet tegoeden komt, laat ze daar het prijskaartje maar eens van uitrekenen !
- Jan_B
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Ze hebben mijn moeder op exact dezelfde manier liggen gehad.Goztow schreef:Het zijn de abo's die ze de mensen er bovenop aansmeren die kosten. Mijn moeder hebben ze zo ook liggen gehad: netjes puntjes gespaard in de krant voor een GSM van 45 €. Ze gaat hem halen en ik zeg haar nog: neem enkel een Pay & Go kaart, GEEN abonnement en ze komt terug met een abo van 5 € per maand die ze totaal niet gebruikt.
Ik heb de dag daarna Proximus gebeld en zij hebben dat wel meteen rechtgezet. Ik ben dus vooral "boos" op de winkel waar het gebeurd is, niet op Proximus.
- Goztow
- userbase crew
Nja, bij mij was het te laat: ik heb nog proberen bellen maar ondertussen waren we al 2 weken verder. Ik woon op 100 km van mijn thuis en kom daar dus ook niet zo vaak. Khad nog gevraagd of ze mijn pay en go konden verwisselen met haar abo maar dat was ook noppes.
- Goztow
- userbase crew
Het is alweer een jaar geleden, maar ik denk dat die het indd waren...L-army schreef:Even raden, Belcompany?