'Parallel call' in Fritzbox lukt niet altijd!?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 mei 2007, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Hallo,

ik heb een Fritzbox 7170 en heb volgende vraag over doorschakeling (call diversion):
als ik een 'call diversion' wil instellen dan is het blijkbaar enkel mogelijk bij FON1, 2 en 3 om te kiezen voor 'parallel call' (dus simultaan bellen op vaste lijn en bv op gsm).
Kies ik bij "All calls to:" voor een fixed line-network of een voip-nummer, dan krijg ik geen optie meer voor 'parallel call'.
En da's nu net hetgeen ik wel wil.

Weet er iemand waarom dit niet lukt en hoe ik dit oplos?
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Dat is vreemd... Ik heb hier momenteel enkel een Duitse 7170 (firmware 29.04.57), en als ik onder "Alle Anrufe an:" een VOIP account of "Festnet" instel, dan kan ik nog steeds bij "Art der Umleitung" kiezen voor "Parallelruf"!

Zou dat anders zijn in de Engelse firmware? Kan iemand anders met een Engelse 7170 dat ook eens testen?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

geprobeerd met de engelse versie en het klopt. Alleen met Fon1, 2 en 3 krijg je alle opties, inclusief parallel call. Als je bovenaan een andere optie kiest, dus een internet nummer of een vast nummer, dan krijg je de optie "parallel call" niet meer.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Edward Valckx schreef:Dat is vreemd... Ik heb hier momenteel enkel een Duitse 7170 (firmware 29.04.57), en als ik onder "Alle Anrufe an:" een VOIP account of "Festnet" instel, dan kan ik nog steeds bij "Art der Umleitung" kiezen voor "Parallelruf"!

Idem hier: Duitse 7170 (firmware 29.04.49)
Philippe
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Is inderdaad zo, de optie van 'parallel call' verdwijnt dan inderdaad uit de lijst van 'Condition of diversion'
Gebruikersavatar
Peter3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 mei 2007, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Eigenlijk was dit de oorzaak van mijn probleem:
in m'n Fritzbox heb ik 2 sip-providers: voipcheap en 3starsnet.
In call diversion kies ik voor 'all incoming calls to: FON1'
en wat verder voor 'divert to number xxx' en ik kies dus ook voor 'parallel call'.

Alles zoals ik het dus wil, alleen vervelend dat ik geen sip-provider kan kiezen. 'Divert via' staat hier dus nu in lichtgrijs en er kan geen sip-provider gekozen worden. In het lichtgrijs staat er nu: fixed line network 059/xxx.
Blijkbaar kiest hij voor voipcheap (weet niet waarom), maar ik wil dat het gebeurt via 3starsnet.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Peter3 schreef:Blijkbaar kiest hij voor voipcheap (weet niet waarom)

Volgt hij niet uw gewoon uw belregels?
Gebruikersavatar
Peter3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 mei 2007, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Edward Valckx schreef:
Peter3 schreef:Blijkbaar kiest hij voor voipcheap (weet niet waarom)

Volgt hij niet uw gewoon uw belregels?


In de praktijk wil ik eigenlijk het volgende bekomen:
- alle doorschakelingen moeten via 3starsnet gebeuren
- alle nummers die ik zelf wil opbellen wil ik via voipcheap

Geen probleem als ik voor dat laatste dan een prefix zou moeten
ingeven.
Vermoed dat m'n Fritzbox tot zoiets wel in staat zou moeten zijn, maar
er zijn zoveel instellingen die je kan doen, dan ik haast door de
bomen het bos niet meer zie.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Peter3 schreef: In de praktijk wil ik eigenlijk het volgende bekomen:
- alle doorschakelingen moeten via 3starsnet gebeuren
- alle nummers die ik zelf wil opbellen wil ik via voipcheap

- Ik neem aan dat de doorschakeling altijd naar één bepaald nummer gebeurt, namelijk je eigen GSM
- Voeg je volledig GSM nummer toe aan je kiesregels, en kies ervoor dat oproepen naar dit nummer via 3starsnet gebeuren
- Nu gaat die doorschakeling altijd via 3starsnet gebeuren. De FritzBox zal gewoon met je kiesregels rekening houden
- Als je natuurlijk jezelf opbelt van thuis, zal dit gesprek ook via 3starsnet verlopen, maar je belt waarschijnlijk zelden naar jezelf :-)

Zou dit jouw oplossing zijn?
Philippe.
Gebruikersavatar
Peter3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 mei 2007, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

philippe.deleye schreef:
Peter3 schreef: In de praktijk wil ik eigenlijk het volgende bekomen:
- alle doorschakelingen moeten via 3starsnet gebeuren
- alle nummers die ik zelf wil opbellen wil ik via voipcheap

- Ik neem aan dat de doorschakeling altijd naar één bepaald nummer gebeurt, namelijk je eigen GSM
- Voeg je volledig GSM nummer toe aan je kiesregels, en kies ervoor dat oproepen naar dit nummer via 3starsnet gebeuren
- Nu gaat die doorschakeling altijd via 3starsnet gebeuren. De FritzBox zal gewoon met je kiesregels rekening houden
- Als je natuurlijk jezelf opbelt van thuis, zal dit gesprek ook via 3starsnet verlopen, maar je belt waarschijnlijk zelden naar jezelf :-)

Zou dit jouw oplossing zijn?
Philippe.


Philipe,
tnx, uw uitleg klinkt logisch, en ik heb het zonet uitgeprobeerd.
Het lukt echter niet, maar ik denk dat de oorzaak bij 3Starsnet te zoeken is.
Als ik bel naar mijn gsm-nummer (die volgens de zonet ingestelde kiesregel via 3starsnet zou moeten bellen) krijg ik de bezettoon te horen.
Er staat voldoende belkrediet bij 3Starsnet.
Ook de settings van 3starsnet eens bekeken, maar die zien er goed uit; trouwens inkomende oproepen op het 3starsnet-nummer dat ik heb komen wel binnen.

Vreemd hé.
Misschien eens informeren volgende week bij 3starsnet.
Gebruikersavatar
Peter3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 mei 2007, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Peter3 schreef:
Philipe,
tnx, uw uitleg klinkt logisch, en ik heb het zonet uitgeprobeerd.
Het lukt echter niet, maar ik denk dat de oorzaak bij 3Starsnet te zoeken is.
Als ik bel naar mijn gsm-nummer (die volgens de zonet ingestelde kiesregel via 3starsnet zou moeten bellen) krijg ik de bezettoon te horen.
Er staat voldoende belkrediet bij 3Starsnet.
Ook de settings van 3starsnet eens bekeken, maar die zien er goed uit; trouwens inkomende oproepen op het 3starsnet-nummer dat ik heb komen wel binnen.

Vreemd hé.
Misschien eens informeren volgende week bij 3starsnet.


En zonet eens proberen te bellen via de site van 3Starsnet. Dus via actions - make a call laten bellen op de vaste lijn en als ik opneem belt hij direkt naar het nummer waarnaar je wil bellen.
Zelfde resultaat: eerst belt wel de vaste lijn (waarna hij zou moeten bellen naar het nummer dat ik had ingegeven op de site) maar ik krijg na enkele seconden de bezettoon te horen.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Peter3 schreef:Als ik bel naar mijn gsm-nummer (die volgens de zonet ingestelde kiesregel via 3starsnet zou moeten bellen) krijg ik de bezettoon te horen.

Kijk eens in de eventlog welk nummer de Fritz!box effectief probeert te bellen, en welke foutmelding hij krijgt. Het zou kunnen dat je de dialprefixen fout hebt ingesteld, zodat hij misschien een verkeerd nummer vormt als je 3starsnet gebruikt.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”