Pagina 1 van 1
Outlook instellen Tele2
Geplaatst: 25 jul 2008, 21:01
door Koenpje
Al enkele dagen heeft mijn pa last met de webmail van Tele2, telkens hij zijn postvak in wilt lezen krijgt hij één of andere script fout. Veel bellen naar Tele2 helpt niet aangezien ze van niets weten en het uiteraard aan ons ligt (reset de modem eens zeggen ze dan

)
Vandaag kreeg ik telefoon dat de problemen opgelost zijn. Mijn pa test, jammer genoeg hetzelfde. hij belt terug, zegt die aan de telefoon dat de mail problemen voor ALLIN zijn opgelost, niet voor de gewone ADSL klanten. Raar maar waar..
Enigste oplossing: Outlook instellen.
Op de site vind ik:
Binnenkomende mailserver (POP3): in.tele2allin.be
Uitgaande mailserver (SMTP): out.tele2allin.be
Is dit ook te gebruiken voor de gewone ADSL klanten? Wat moet ik bij username en paswoord zetten? Heb al alles geprobeert, van internet zelf, van mail zelf, etc.. Krijg maar niets van mails binnen..
Geplaatst: 29 jul 2008, 08:09
door 320i
probeer jij nog een @tele2.be te gebruiken misschien?
overschakelen naar Gmail of Hotmail
Geplaatst: 29 jul 2008, 08:53
door staartmees
al aan gedacht om je email over te schakelen naar Gmail of Hotmail? En je Tele2-adres zet je zo dat het alles doorstuurt naar je Gmail/Hotmail naargelang.
Re: Outlook instellen Tele2
Geplaatst: 29 jul 2008, 16:09
door kaween
Koenpje schreef:Al enkele dagen heeft mijn pa last met de webmail van Tele2, telkens hij zijn postvak in wilt lezen krijgt hij één of andere script fout. Veel bellen naar Tele2 helpt niet aangezien ze van niets weten en het uiteraard aan ons ligt (reset de modem eens zeggen ze dan

)
Vandaag kreeg ik telefoon dat de problemen opgelost zijn. Mijn pa test, jammer genoeg hetzelfde. hij belt terug, zegt die aan de telefoon dat de mail problemen voor ALLIN zijn opgelost, niet voor de gewone ADSL klanten. Raar maar waar..
Enigste oplossing: Outlook instellen.
Op de site vind ik:
Binnenkomende mailserver (POP3): in.tele2allin.be
Uitgaande mailserver (SMTP): out.tele2allin.be
Is dit ook te gebruiken voor de gewone ADSL klanten? Wat moet ik bij username en paswoord zetten? Heb al alles geprobeert, van internet zelf, van mail zelf, etc.. Krijg maar niets van mails binnen..
Ik neem aan dat de mailbox/adres combo wel degelijk bestaat en je deze correct kan aanspreken via webmail.
Post de exacte scriptfout eens. Met "één of ander scriptfout" kan men jouw nauwelijks verder helpen, maar een scriptfout bij ontvangst heeft door de mangel genomen inderdaad meestal een lokale oorzaak. Eerste verdachte : de virusscanner. Eraf smijten (niet deactiveren, dat gaat bij de meeste virusscanners niet voldoende zijn !) en opnieuw proberen, indien de scriptfout verandert, deze ook opgeven.
PS : bij mij hebben de boxen met de tele2allin.be suffix _nooit_ correct gewerkt. Tot vandaag niet, trouwens : enkel ok voor inkomende, niet voor uitgaande. Mijn Out-box reageert nog steeds enkel op de out.versateladsl.be instelling. De Tele2 suffix heeft bij mij nooit echt correct gewerkt, heb me er dan ook niet verder druk over gemaakt, maar ik kom nu tot de vaststelling dat het _tot vandaag_ nog steeds niet echt ok is !

Geplaatst: 29 jul 2008, 20:32
door splinterbyte
Wat bedoel je kaween; dat de SMTP server van versatel/tele2 niet goed werkt ofzo?
Ik verstuur er altijd mn mails via (van een pop box van een eigen domain) en werkt prima hoor, ook versturen van met die suffix...
Ik gebruik smtp.versateladsl.be maar aangezien dat hetzelfde is...
Code: Selecteer alles
;; ANSWER SECTION:
out.versateladsl.be. 38352 IN CNAME smtp.versateladsl.be.
smtp.versateladsl.be. 252 IN A 212.53.5.30
Ontvangen werkt natuurlijk ook, voor de facturen van tele2... (ik gebruik vt****@tele2allin.be met server in.tele2allin.be, zelfde als pop.versateladsl.be
Geplaatst: 29 jul 2008, 20:43
door kaween
.... nope, ik maak geen allusie dat het technisch aan de smtp zelf zou liggen. Ik ben er vrij zeker van dat het iets absurds is specifiek met mijn account; jaren geleden kregen alle ex-VT'ers die befaamde "uw nieuwe mailinstellingen zijn bladiebla" brief, direct na de overname door T2. Wel, de oude instellingen bleven werken, de nieuwe hebben in mijn geval nooit gewerkt. Durf ik te versturen met de "nieuwe" suffix, is het resultaat altijd een "kan server niet vinden" respons, terwijl het _ontvangen_ met diezelfde suffix perfect werkt. Heb het altijd maar zo gelaten en me er verder niet meer druk over gemaakt.
Bij mijn vader (een "nieuwe" klant) werkt het inderdaad wel perfect.
En nu zit ik hier f***in' toch nog te posten.
