Outlook instellen Tele2

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
Koenpje
Starter
Starter

Al enkele dagen heeft mijn pa last met de webmail van Tele2, telkens hij zijn postvak in wilt lezen krijgt hij één of andere script fout. Veel bellen naar Tele2 helpt niet aangezien ze van niets weten en het uiteraard aan ons ligt (reset de modem eens zeggen ze dan :roll: )

Vandaag kreeg ik telefoon dat de problemen opgelost zijn. Mijn pa test, jammer genoeg hetzelfde. hij belt terug, zegt die aan de telefoon dat de mail problemen voor ALLIN zijn opgelost, niet voor de gewone ADSL klanten. Raar maar waar..

Enigste oplossing: Outlook instellen.

Op de site vind ik:
Binnenkomende mailserver (POP3): in.tele2allin.be
Uitgaande mailserver (SMTP): out.tele2allin.be

Is dit ook te gebruiken voor de gewone ADSL klanten? Wat moet ik bij username en paswoord zetten? Heb al alles geprobeert, van internet zelf, van mail zelf, etc.. Krijg maar niets van mails binnen..
320i
Elite Poster
Elite Poster

probeer jij nog een @tele2.be te gebruiken misschien?
staartmees
Plus Member
Plus Member

al aan gedacht om je email over te schakelen naar Gmail of Hotmail? En je Tele2-adres zet je zo dat het alles doorstuurt naar je Gmail/Hotmail naargelang.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Koenpje schreef:Al enkele dagen heeft mijn pa last met de webmail van Tele2, telkens hij zijn postvak in wilt lezen krijgt hij één of andere script fout. Veel bellen naar Tele2 helpt niet aangezien ze van niets weten en het uiteraard aan ons ligt (reset de modem eens zeggen ze dan :roll: )

Vandaag kreeg ik telefoon dat de problemen opgelost zijn. Mijn pa test, jammer genoeg hetzelfde. hij belt terug, zegt die aan de telefoon dat de mail problemen voor ALLIN zijn opgelost, niet voor de gewone ADSL klanten. Raar maar waar..

Enigste oplossing: Outlook instellen.

Op de site vind ik:
Binnenkomende mailserver (POP3): in.tele2allin.be
Uitgaande mailserver (SMTP): out.tele2allin.be

Is dit ook te gebruiken voor de gewone ADSL klanten? Wat moet ik bij username en paswoord zetten? Heb al alles geprobeert, van internet zelf, van mail zelf, etc.. Krijg maar niets van mails binnen..
Ik neem aan dat de mailbox/adres combo wel degelijk bestaat en je deze correct kan aanspreken via webmail.

Post de exacte scriptfout eens. Met "één of ander scriptfout" kan men jouw nauwelijks verder helpen, maar een scriptfout bij ontvangst heeft door de mangel genomen inderdaad meestal een lokale oorzaak. Eerste verdachte : de virusscanner. Eraf smijten (niet deactiveren, dat gaat bij de meeste virusscanners niet voldoende zijn !) en opnieuw proberen, indien de scriptfout verandert, deze ook opgeven.

PS : bij mij hebben de boxen met de tele2allin.be suffix _nooit_ correct gewerkt. Tot vandaag niet, trouwens : enkel ok voor inkomende, niet voor uitgaande. Mijn Out-box reageert nog steeds enkel op de out.versateladsl.be instelling. De Tele2 suffix heeft bij mij nooit echt correct gewerkt, heb me er dan ook niet verder druk over gemaakt, maar ik kom nu tot de vaststelling dat het _tot vandaag_ nog steeds niet echt ok is ! :twisted:
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 140 keer
Provider
Te Koop forum

Wat bedoel je kaween; dat de SMTP server van versatel/tele2 niet goed werkt ofzo?

Ik verstuur er altijd mn mails via (van een pop box van een eigen domain) en werkt prima hoor, ook versturen van met die suffix...

Ik gebruik smtp.versateladsl.be maar aangezien dat hetzelfde is...

Code: Selecteer alles

;; ANSWER SECTION:
out.versateladsl.be.	38352	IN	CNAME	smtp.versateladsl.be.
smtp.versateladsl.be.	252	IN	A	212.53.5.30
Ontvangen werkt natuurlijk ook, voor de facturen van tele2... (ik gebruik vt****@tele2allin.be met server in.tele2allin.be, zelfde als pop.versateladsl.be
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

.... nope, ik maak geen allusie dat het technisch aan de smtp zelf zou liggen. Ik ben er vrij zeker van dat het iets absurds is specifiek met mijn account; jaren geleden kregen alle ex-VT'ers die befaamde "uw nieuwe mailinstellingen zijn bladiebla" brief, direct na de overname door T2. Wel, de oude instellingen bleven werken, de nieuwe hebben in mijn geval nooit gewerkt. Durf ik te versturen met de "nieuwe" suffix, is het resultaat altijd een "kan server niet vinden" respons, terwijl het _ontvangen_ met diezelfde suffix perfect werkt. Heb het altijd maar zo gelaten en me er verder niet meer druk over gemaakt.

Bij mijn vader (een "nieuwe" klant) werkt het inderdaad wel perfect.

En nu zit ik hier f***in' toch nog te posten. :evil:
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”