ADSL over ISDN modem

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:
Provider

Ben net overgeschakeld van classic lijn + discovery lijn naar ISDN lijn.
Ik zoek een goede ADSL2+ over ISDN modem.
Iemand ervaring met de CopperJet 1624-2B?
Blijkbaar is er ook een 1B versie maar die vind ik niet meer terug op de site van de fabrikant.
Heeft iemand goede ervaringen met een andere modem?
Router is niet nodig want het adsl signaal gaat direct naar een 24-poorts gigabit switch.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

seagull schreef:Router is niet nodig want het adsl signaal gaat direct naar een 24-poorts gigabit switch.
... en wat ga je dan laten routeren?
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

meon schreef:
seagull schreef:Router is niet nodig want het adsl signaal gaat direct naar een 24-poorts gigabit switch.
... en wat ga je dan laten routeren?
Meon,

Ik bedoel dat een modem alleen volstaat, het is niet nodig dat ik er nog 4 LAN poorten op heb.
Of begrijp ik het niet goed.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:
Provider

Joma, ge krijgt 1 WAN-ip (internet-ip). Aangezien je een 24-poorts-switch er tussen gaat steken neem ik aan dat je meerdere clients gaat voorzien. Welk apparaat gaat dan interne IP's voorzien en de brug slaan tussen het interne verkeer en het externe? Of ga je volledig native IPv6 draaien? :-)
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

meon schreef:Joma, ge krijgt 1 WAN-ip (internet-ip). Aangezien je een 24-poorts-switch er tussen gaat steken neem ik aan dat je meerdere clients gaat voorzien. Welk apparaat gaat dan interne IP's voorzien en de brug slaan tussen het interne verkeer en het externe? Of ga je volledig native IPv6 draaien? :-)
Daar heb ik een win 2k3 server voor. :wink:
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:
Provider

Dan nog zal die server zich tussen router en switch moeten bevinden. Jij zei dat je je switch op de modem zou aansluiten :)
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

meon schreef:Dan nog zal die server zich tussen router en switch moeten bevinden. Jij zei dat je je switch op de modem zou aansluiten :)
Ok, ok, ik geef mij over. Met router dus! :lol:
Maar wat vinden jullie nu van die CopperJet 1624-2B?
Of hebben jullie andere en betere sugesties?
Turbocom
Starter
Starter
Provider

seagull schreef:Ben net overgeschakeld van classic lijn + discovery lijn naar ISDN lijn.
Ik zoek een goede ADSL2+ over ISDN modem.
Iemand ervaring met de CopperJet 1624-2B?
Blijkbaar is er ook een 1B versie maar die vind ik niet meer terug op de site van de fabrikant.
Heeft iemand goede ervaringen met een andere modem?
Router is niet nodig want het adsl signaal gaat direct naar een 24-poorts gigabit switch.
De AVM Fritz!box 7140 of 7170 Annex B (ISDN) is misschien een idee
5 jaar waarborg en lifetime updates
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Het is een Zyxel P-660H-D3 geworden.
Daarstraks afgehaald bij EDPnet.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

seagull schreef:Het is een Zyxel P-660H-D3 geworden.
Daarstraks afgehaald bij EDPnet.
Success ...
Ik hoop dat je heel dicht bij de centrale woont, want de kwalitiet van je lijn schijnt bij ADSL2+ nog een grotere invloed te hebben dan bij gewoon ADSL.
Ikzelf zit op 1600 meter van de centrale, en ADSL2+ via ISDN kan maximaal aan 9Mbps synchroniseren. Een 12Mpbs profile zit er voor mij niet in. :cry:
Philippe.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

philippe.deleye schreef:Success ...
Ik hoop dat je heel dicht bij de centrale woont, want de kwalitiet van je lijn schijnt bij ADSL2+ nog een grotere invloed te hebben dan bij gewoon ADSL.
Ikzelf zit op 1600 meter van de centrale, en ADSL2+ via ISDN kan maximaal aan 9Mbps synchroniseren. Een 12Mpbs profile zit er voor mij niet in. :cry:
Philippe.
Na vele jaren Scarlet (en daarvoor Planet Internet) ben ik vorig jaar overgestapt naar EDPnet en ben heel tevreden.
Zit op 1.100 m van de centrale.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”