Belgacom slaat overal geld uit, ook uit nummerweergave

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Deze week disco lijn aangevraagd en actief sinds maandag. Kostprijs nu is iets minder dan 10 euro per maand. Als ik opgebeld word valt het mij op dat ik nooit een nummer te zien krijg. Even met Belgacom gebeld en wat blijkt? Nummerweergave (CLIP functie) staat uitgeschakeld, is blijkbaar tegenwoordig altijd zo en je moet met de klantendienst bellen om die functie te activeren. Echter... kostenplaatje: 2,50 euro per maand om het nummer te zien verschijnen van degene die je opbelt. Beetje gediscussieerd met de mevrouw aan de telefoon. Kan zijn dat het vroeger gratis was zei ze, tegenwoordig kost het 2,50 euro per maand. Moet ik verder gaan met activering? Ja natuurlijk zeg ik, gewoon omdat het vervelend is dat je niet kan zien wie er belt. Anderzijds: mijn DID nummer geeft altijd het telefoonnummer weer van de persoon die mij opbelt. Je ziet dus maar dat de Belgacom tarieven echt de pan uitswingen, zelfs als je een basisfunctie wenst zoals nummerweergave.

Beetje te vlug geroepen: Op hun website staat het vermeld dat nummerweergave een aparte (te betalen) dienst is. Dus disco lijn is 6,85 euro per maand (staat op mijn orderbevestiging) plus 2,50 euro voor nummerweergave. Totaalprijs dus 9,35 euro per maand voor discolijn met nummerweergave van de oproepende partij.
StB
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31 dec 2005, 11:29
Locatie: Regio Leuven

Slimme diensten voor weergave nummer en eventueel weergave naam zijn al jaren een extra betalende optie. Enkel bij italk is nummerweergave gratis.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Dat is al altijd zo geweest.

En indien je ADSL bij BGC hebt, kan je beter iTalk nemen, veel meer waar voor z'n geld en die opties zijn daar praktisch allemaal standaard.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

iTalk kost 10 euro (promotieprijs nu) per maand om gratis naar vaste nummers in België te bellen. Mijn VoIP provider biedt gratis bellen naar vaste nummers over bijna de hele wereld voor 0 (nul) euro. Een stuk interessanter dan iTalk vind ik persoonlijk.
Rafken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:11

complete ovebodig topic jackie boy.

bij analoge lijnen is dit al diverse jaren een betalende dienst.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

niettemin te idioot voor woorden dat je daar voor moet betalen... dat is nergens anders zo (niet op hun isdn pri's/bri's en ook niet bij proximus)
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Jack heeft hier wel een punt, op den duur vinden we alles normaal ...

Zoals hij zegt, bij iedere andere provider is deze dienst gratis ...
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

Ik ben het niet helemaal zeker maar ik denk dat er extra infrastructuur nodig is om dat nummer zichtbaar te maken. Of dat 2,50€ per maand moet kosten dat weet ik niet (ik ben zeker dat dat geen 2,50€ per maand moet kosten maar het zal nog een overblijfsel zijn van de oude 99bef 'stuntprijzen')

Het is inderdaad maar stom, maar als je klaagt dan raden ze u aan om naar het BIPT te gaan klagen en voor de van de rest ben je altijd vrij (!?) om naar de concurrentie te stappen.
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

concurrentie is er niet echt voor een discoveryline.

Raw copper kan je niet mee bellen, wij gebruiken discoveryline voor fax, tegenwoordig is dit kleinschalig, maar wel handig.

Anders hebben we voip, maar als we daar de fax functie aanleggen, duurt het te lang voor de telefoon begint te rinkelen ...

Nu zijn er altijd mensen die willen bellen naar de fax, dan is nummer herkenning wel handig, want die kunnen anders heel lang blijven bellen en ja, er zijn er die lang blijven bellen ...
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Is één van de redenen waarom ik geen combinatie disco+ voip via bijv betamax heb genomen thuis.

2.5 € voor nummerweergaven ... €30 per jaar..schandalig! Disco lijn 45% verhogen eveneens schandalig

Bij scarlet kan het voor €1
Bij dommel inbegrepen
Bij alle gsm operatoren , inbegrepen .. en dat vinden we allemaal normaal!
En moest er al apperatuur voor nodig zijn... die is al lang, zeeer lang afgeschreven!
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Belgacom denkt maar aan 1 ding en dat is hoe men zoveel mogelijk geld kan aftroggelen van hun directe en indirecte klanten. Bellens en co denken niet aan vooruitgang of zoiets neen hoor ze denken alleen maar hoe men de prijzen kan doen opslaan. Nu is de disco lijn die met 45% opslaat en in januari zal het wel hun adsl zijn die men opnieuw met 45% zal doen stijgen onder een of andere foef. Dit terwijl in de rest van Europa de prijzen dalen. Begrijpe wie begrijpe kan.
Rafken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:11

Fluppeke schreef:Is één van de redenen waarom ik geen combinatie disco+ voip via bijv betamax heb genomen thuis.

2.5 € voor nummerweergaven ... €30 per jaar..schandalig! Disco lijn 45% verhogen eveneens schandalig

Bij scarlet kan het voor €1
Bij dommel inbegrepen
Bij alle gsm operatoren , inbegrepen .. en dat vinden we allemaal normaal!
En moest er al apperatuur voor nodig zijn... die is al lang, zeeer lang afgeschreven!


en stel nog dat er apparatuur voor nodig is, en afgeschreven of niet. speelt totaal geen rol. er is ook nog altijd onderhoud en dergelijke. dus dat je betaalt is niet meer als normaal. en als je het niet wil betalen, neem je het niet of ga je op een ander. dus kan je stoppen met zagen allemaal.

en oja, stap hiervoor maar naar het bipt. die gaan u vierkantig uitlachen en zelfs twee keer hoor. :P


(bij de isdn-lijn is het inbegrepen)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Jack Daniels schreef:Anderzijds: mijn DID nummer geeft altijd het telefoonnummer weer van de persoon die mij opbelt. Je ziet dus maar dat de Belgacom tarieven echt de pan uitswingen, zelfs als je een basisfunctie wenst zoals nummerweergave.
Da's toch altijd zo geweest? Nummerweergave is geen basisdienst voor analoge lijnen, wel voor digitale (ISDN). 't Is immers een extra signaal dat meeverzonden moet worden, en nog meer als je naamweergave wilt hebben (wat trouwens érg cool is, we hebben dat thuis :))
Zambo schreef:Belgacom denkt maar aan 1 ding en dat is hoe men zoveel mogelijk geld kan aftroggelen blablablabla....
Belgacom is een bedrijf, geen VZW, liefdadigheidsinstelling of anderszijd niet geïnteresseerd in winst. Dus natuurlijk: winst maximaliseren!
Rafken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:11

Zambo schreef:Belgacom denkt maar aan 1 ding en dat is hoe men zoveel mogelijk geld kan aftroggelen van hun directe en indirecte klanten. Bellens en co denken niet aan vooruitgang of zoiets neen hoor ze denken alleen maar hoe men de prijzen kan doen opslaan. Nu is de disco lijn die met 45% opslaat en in januari zal het wel hun adsl zijn die men opnieuw met 45% zal doen stijgen onder een of andere foef. Dit terwijl in de rest van Europa de prijzen dalen. Begrijpe wie begrijpe kan.


lap weeral zo een onozole opmerking.
oja, het is zambo die ze geeft, had er even overgekeken. :-D nee, dan is het normaal dat het onozel is.

enkele aanvullingen.
hebt gij ne glazen bol misschien als ge zegt dat de adsl prijzen gaan opslaan. sorry maar belgacom is niet dom hoor. integendeel zelfs.
Ze gaan hun eigen ruiten niet ingooien.

waarom de discolijn opslaat, heeft belgacom uitgelegd. enerzijds indexaanpassing en anderzijds omdat de discolijn een produkt is dat niet meer zoveel verkocht wordt. en ja 45% is veel, maar het is nu eenmaal zo.

en oja, belgacom denkt wel aan vooruitgang hoor. dat bewijzen ze nog alle dagen.

en gij daarentegen zambo. gij geeft alle dagen dezelfde opmerkingen. nooit eens iets anders. gij wordt saai, nee gij zijt saai. gij staat stil, weet ge, en stil staan is achteruit gaan hé .
manneke. :-D daar eens aan gedacht. :P
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Rafken schreef:Waarom de discolijn opslaat, heeft belgacom uitgelegd. enerzijds indexaanpassing en anderzijds omdat de discolijn een produkt is dat niet meer zoveel verkocht wordt. en ja 45% is veel, maar het is nu eenmaal zo.


Wat Jan Marginaal zegt hoeft nog niet altijd de waarheid te zijn: die indexaanpassing was er al in het begin van het jaar. En verder: discolijn een product dat niet verkocht wordt, komaan zeg. :smash2:
Iedereen weet wel wat de echte reden is van die exuberante verhoging

Rafken schreef:en oja, belgacom denkt wel aan vooruitgang hoor. dat bewijzen ze nog alle dagen.


Niet overdrijven hé fanboy
Objectiviteit wordt een rariteit op ub. :judge:
Laatst gewijzigd door Special_K op 24 jul 2008, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

saffie schreef:Jack heeft hier wel een punt, op den duur vinden we alles normaal ...
Zoals hij zegt, bij iedere andere provider is deze dienst gratis ...

Niet waar ....
Bij Telenet kost de "Ken je beller" optie 3,77 eur/maand

Rafkenen schreef: oja, stap hiervoor maar naar het bipt. die gaan u vierkantig uitlachen en zelfs twee keer hoor. :P

Het BIPT lacht nooit iemand uit.
Ze kijken na of de klacht ontvankelijk is, en indien zo behandelen ze deze.
Laatst gewijzigd door philippe_d op 24 jul 2008, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Zambo schreef:Belgacom denkt maar aan 1 ding en dat is hoe men zoveel mogelijk geld kan aftroggelen van hun directe en indirecte klanten. Bellens en co denken niet aan vooruitgang of zoiets neen hoor ze denken alleen maar hoe men de prijzen kan doen opslaan. Nu is de disco lijn die met 45% opslaat en in januari zal het wel hun adsl zijn die men opnieuw met 45% zal doen stijgen onder een of andere foef. Dit terwijl in de rest van Europa de prijzen dalen. Begrijpe wie begrijpe kan.

't Wordt tijd dat je eens een andere plaat opzet, deze is al lang grijs gedraaid (net als de rest van je eentonige gezaag/geklaag trouwens). :roll:
Jack Daniels schreef:iTalk kost 10 euro (promotieprijs nu) per maand om gratis naar vaste nummers in België te bellen. Mijn VoIP provider biedt gratis bellen naar vaste nummers over bijna de hele wereld voor 0 (nul) euro. Een stuk interessanter dan iTalk vind ik persoonlijk.

Over welke VOIP provider gaat dit dan? Ik volg niet zo die markt.

Maar ik mag aanemen als je over gans de wereld gratis naar vaste lijnen belt, dat je toch ook een redelijke abonnementsprijs mag betalen (forfait voor onbeperkt bellen).

En dan blijft natuurlijk wel het punt hoe je dat alles op uw DECT draadloze telefoon nog gaat gebruiken. Voor Skype ed bestaan er wel stand-alone telefons daarvoor uiteraard.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

TomG schreef:En dan blijft natuurlijk wel het punt hoe je dat alles op uw DECT draadloze telefoon nog gaat gebruiken. Voor Skype ed bestaan er wel stand-alone telefons daarvoor uiteraard.


Met een gewone ATA (Analog Telephone Adaptor). Prijzen vanaf zo'n 30 EURO.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Rafken schreef:*gezever*

waarom de discolijn opslaat, heeft belgacom uitgelegd. enerzijds indexaanpassing en anderzijds omdat de discolijn een produkt is dat niet meer zoveel verkocht wordt. en ja 45% is veel, maar het is nu eenmaal zo.

*gezever*


Ge zijt nog vergeten: 'en als het u niet aanstaat, ga dan op een ander. Keuze genoeg'.



:roll:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

TomG schreef:Over welke VOIP provider gaat dit dan? Ik volg niet zo die markt.

Maar ik mag aanemen als je over gans de wereld gratis naar vaste lijnen belt, dat je toch ook een redelijke abonnementsprijs mag betalen (forfait voor onbeperkt bellen).

En dan blijft natuurlijk wel het punt hoe je dat alles op uw DECT draadloze telefoon nog gaat gebruiken. Voor Skype ed bestaan er wel stand-alone telefons daarvoor uiteraard.


Hij bedoelt de Betamax klonen (VOIPbuster, VOIPcheap,...).

Echt gratis is het niet natuurlijk. Elke 90-120+ dagen 12,5€ betalen om gratis te bellen, daar komt het op neer. Wel nog altijd pakken goedkoper dan iTalk.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

Rafken schreef:en oja, belgacom denkt wel aan vooruitgang hoor. dat bewijzen ze nog alle dagen.


Dat snap ik ook niet echt. Belgacom doet wel aan productontwikkeling maar deze zijn alles behalve de core-business van het bedrijf.
Misschien kan de mobiele tak innovatief noemen maar dat is dan ook enkel omwille van de concurrentie.

Het is natuurlijk wel zo dat Belgacom zichzelf een belachelijk slecht imago heeft aangemeten tot op een niveau dat RTT weer zou kunnen aangewend worden voor imagobuilding. De meeste mensen gaan dan ook over het bedrijf praten in extremen, beide positief of negatief. Maar dat hoort nu eenmaal bij de job.
Als je dan bovendien 's avonds moet lezen dat medewerkers meer dan een uur per dag 'pauze' nemen enkel en alleen om u voor dom en achterlijk uit te maken ... alleja het zal nog héél lang duren vooraleer mensen positief zullen reageren omdat ze 2,50€ mogen betalen voor een basisoptie.

Ik ken niet veel van marketing (eigenlijk niets) maar den innovatieve rtt nog veel minder... :lol:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

meon schreef:
Jack Daniels schreef:Anderzijds: mijn DID nummer geeft altijd het telefoonnummer weer van de persoon die mij opbelt. Je ziet dus maar dat de Belgacom tarieven echt de pan uitswingen, zelfs als je een basisfunctie wenst zoals nummerweergave.
Da's toch altijd zo geweest? Nummerweergave is geen basisdienst voor analoge lijnen, wel voor digitale (ISDN). 't Is immers een extra signaal dat meeverzonden moet worden, en nog meer als je naamweergave wilt hebben (wat trouwens érg cool is, we hebben dat thuis :))
Zambo schreef:Belgacom denkt maar aan 1 ding en dat is hoe men zoveel mogelijk geld kan aftroggelen blablablabla....
Belgacom is een bedrijf, geen VZW, liefdadigheidsinstelling of anderszijd niet geïnteresseerd in winst. Dus natuurlijk: winst maximaliseren!


euh... nummerweergave is basisdienst voor isdn?? en hoe noem je voip via een raw copper dan??? eerst even leren nadenken voor je iets post. Ik heb nooit isdn gehad. En ik zie gewoon dat nummerweergave via voip werkt, zelfs gratis. Dus waarom moet Belgacom daar geld voor vragen???
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

TomG schreef:Maar ik mag aanemen als je over gans de wereld gratis naar vaste lijnen belt, dat je toch ook een redelijke abonnementsprijs mag betalen (forfait voor onbeperkt bellen).

En dan blijft natuurlijk wel het punt hoe je dat alles op uw DECT draadloze telefoon nog gaat gebruiken. Voor Skype ed bestaan er wel stand-alone telefons daarvoor uiteraard.


Pffff... wat versta je niet aan gratis. Je hoeft niks aan te nemen. Enkel te lezen wat ik schrijf. Ik herhaal nog even: mijn voip provider biedt mij gratis (nul kosten, niks, nada, noppes, noegabolle) telefonie aan over zowat de hele wereld, naar vaste lijnen. En die redelijke abonnementsprijs, ik weet niet waar je het uithaalt, maar ik weet uit ondervinding dat veel mensen meestal lezen wat er niet staat in mijn berichten. En ik betaal geen forfait, ik betaal NUL KOMMA NUL eurocent. En ik gebruik gratis bellen op mijn DECT toestel en ik gebruik GEEN Skype. Mensenlief, hoe duidelijker moet ik nog zijn voor sommige ongelovige thomassen???
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

saffie schreef:concurrentie is er niet echt voor een discoveryline.

Raw copper kan je niet mee bellen, wij gebruiken discoveryline voor fax, tegenwoordig is dit kleinschalig, maar wel handig.

Anders hebben we voip, maar als we daar de fax functie aanleggen, duurt het te lang voor de telefoon begint te rinkelen ...

Nu zijn er altijd mensen die willen bellen naar de fax, dan is nummer herkenning wel handig, want die kunnen anders heel lang blijven bellen en ja, er zijn er die lang blijven bellen ...


De puntjes op de i: via raw copper kan je wel bellen. Het volstaat een DID nummer aan te vragen en je kan via raw copper bellen. Ik doe dat namelijk. En dat DID nummer kost mij 2 euro per maand.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Rafken schreef:
Zambo schreef:Belgacom denkt maar aan 1 ding en dat is hoe men zoveel mogelijk geld kan aftroggelen van hun directe en indirecte klanten. Bellens en co denken niet aan vooruitgang of zoiets neen hoor ze denken alleen maar hoe men de prijzen kan doen opslaan. Nu is de disco lijn die met 45% opslaat en in januari zal het wel hun adsl zijn die men opnieuw met 45% zal doen stijgen onder een of andere foef. Dit terwijl in de rest van Europa de prijzen dalen. Begrijpe wie begrijpe kan.


lap weeral zo een onozole opmerking.
oja, het is zambo die ze geeft, had er even overgekeken. :-D nee, dan is het normaal dat het onozel is.

enkele aanvullingen.
hebt gij ne glazen bol misschien als ge zegt dat de adsl prijzen gaan opslaan. sorry maar belgacom is niet dom hoor. integendeel zelfs.
Ze gaan hun eigen ruiten niet ingooien.

waarom de discolijn opslaat, heeft belgacom uitgelegd. enerzijds indexaanpassing en anderzijds omdat de discolijn een produkt is dat niet meer zoveel verkocht wordt. en ja 45% is veel, maar het is nu eenmaal zo.

en oja, belgacom denkt wel aan vooruitgang hoor. dat bewijzen ze nog alle dagen.

en gij daarentegen zambo. gij geeft alle dagen dezelfde opmerkingen. nooit eens iets anders. gij wordt saai, nee gij zijt saai. gij staat stil, weet ge, en stil staan is achteruit gaan hé .
manneke. :-D daar eens aan gedacht. :P


eerst even goed lezen en nadenken voor je iets schrijft. De Discovery lijn is inderdaad met ongeveer de helft opgeslagen. En Belgacom weet maar al te goed waarom, alhoewel ze het niet rechtstreeks gaan toegeven: veel klanten nemen een Discovery lijn en dan een voip abonnement om gratis of goedkoper te bellen dan het Belgacom tarief. Eenvoudiger hoeft de verklaring niet te zijn.
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

Jack Daniels schreef:waarom de discolijn opslaat, heeft belgacom uitgelegd. enerzijds indexaanpassing en anderzijds omdat de discolijn een produkt is dat niet meer zoveel verkocht wordt. en ja 45% is veel, maar het is nu eenmaal zo.

"indexaanpassing", bullshit? Belgacom weet goed genoeg dat de discolijn alleen maar (99%) gebruikt wordt voor internet bij een andere provider te kunnen nemen. Belgacom maakt puur winst op die discolijn, dus indexaanpassingen, no way josé.
Zambo is dan wel ne irritante forummember, maar daarom moet gij nog geen bullshit gaan zegge hé
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

b012145214 schreef:
Jack Daniels schreef:waarom de discolijn opslaat, heeft belgacom uitgelegd. enerzijds indexaanpassing en anderzijds omdat de discolijn een produkt is dat niet meer zoveel verkocht wordt. en ja 45% is veel, maar het is nu eenmaal zo.

"indexaanpassing", bullshit? Belgacom weet goed genoeg dat de discolijn alleen maar (99%) gebruikt wordt voor internet bij een andere provider te kunnen nemen. Belgacom maakt puur winst op die discolijn, dus indexaanpassingen, no way josé.
Zambo is dan wel ne irritante forummember, maar daarom moet gij nog geen bullshit gaan zegge hé


beter leren quoten hee; kwam niet van mij wat hier in het begin van deze tekst staat over die indexaanpassing. Tjonge, quoten kunnen ze hier ook al niet...
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Jack Daniels schreef:
TomG schreef:Maar ik mag aanemen als je over gans de wereld gratis naar vaste lijnen belt, dat je toch ook een redelijke abonnementsprijs mag betalen (forfait voor onbeperkt bellen).

En dan blijft natuurlijk wel het punt hoe je dat alles op uw DECT draadloze telefoon nog gaat gebruiken. Voor Skype ed bestaan er wel stand-alone telefons daarvoor uiteraard.


Pffff... wat versta je niet aan gratis. Je hoeft niks aan te nemen. Enkel te lezen wat ik schrijf. Ik herhaal nog even: mijn voip provider biedt mij gratis (nul kosten, niks, nada, noppes, noegabolle) telefonie aan over zowat de hele wereld, naar vaste lijnen. En die redelijke abonnementsprijs, ik weet niet waar je het uithaalt, maar ik weet uit ondervinding dat veel mensen meestal lezen wat er niet staat in mijn berichten. En ik betaal geen forfait, ik betaal NUL KOMMA NUL eurocent. En ik gebruik gratis bellen op mijn DECT toestel en ik gebruik GEEN Skype. Mensenlief, hoe duidelijker moet ik nog zijn voor sommige ongelovige thomassen???

Staat mijn neus er nog op? :roll:

Ondertussen weten we nog niet over welke VOIP provider het gaat.

Jack Daniels schreef:
b012145214 schreef:
Jack Daniels schreef:*knip*

*knip*


beter leren quoten hee; kwam niet van mij wat hier in het begin van deze tekst staat over die indexaanpassing. Tjonge, quoten kunnen ze hier ook al niet...

Hear! Hear!

Je kan meerdere quote's in één post vervatten, via deze post even praktisch aangetoond.
Laatst gewijzigd door TomG op 25 jul 2008, 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Jack Daniels schreef:
TomG schreef:Maar ik mag aanemen als je over gans de wereld gratis naar vaste lijnen belt, dat je toch ook een redelijke abonnementsprijs mag betalen (forfait voor onbeperkt bellen).

En dan blijft natuurlijk wel het punt hoe je dat alles op uw DECT draadloze telefoon nog gaat gebruiken. Voor Skype ed bestaan er wel stand-alone telefons daarvoor uiteraard.


Pffff... wat versta je niet aan gratis. Je hoeft niks aan te nemen. Enkel te lezen wat ik schrijf. Ik herhaal nog even: mijn voip provider biedt mij gratis (nul kosten, niks, nada, noppes, noegabolle) telefonie aan over zowat de hele wereld, naar vaste lijnen. En die redelijke abonnementsprijs, ik weet niet waar je het uithaalt, maar ik weet uit ondervinding dat veel mensen meestal lezen wat er niet staat in mijn berichten. En ik betaal geen forfait, ik betaal NUL KOMMA NUL eurocent. En ik gebruik gratis bellen op mijn DECT toestel en ik gebruik GEEN Skype. Mensenlief, hoe duidelijker moet ik nog zijn voor sommige ongelovige thomassen???


Dan wil ik toch wel weten welke provider dat is.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Jack Daniels schreef:En ik betaal geen forfait, ik betaal NUL KOMMA NUL eurocent. En ik gebruik gratis bellen op mijn DECT toestel en ik gebruik GEEN Skype. Mensenlief, hoe duidelijker moet ik nog zijn voor sommige ongelovige thomassen???


Je zou natuurlijk gewoon kunnen zeggen over welke provider het gaat, om zo de andere forum leden te helpen (is dit trouwens niet de bedoeling van userbase?) .
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

Rafken schreef:en als je het niet wil betalen, neem je het niet of ga je op een ander.

"op een ander"? bij wie dan? telenet? :roll:

sukkelaar
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik heb net gebeld naar een heel vriendelijke medewerkster van BGC om mijn klassieke telefoonlijn om te zetten naar iTalk happy time. Nu in promotie 10 € per maand en alle smart services gratis inbegrepen. Dat wordt toch wel een halvering van het maandelijks abonnement voor wat in wezen eigenlijk dezelfde dienst is.

Downtime? Noppes: het boeltjes wordt geactiveerd op 30 juli en zolang ik niet zelf mijn installatie wijzig, blijft het oude geldig.

OK: je betaalt misschien iets meer bij BGC maar hun dienstverlening blijft toch verbazingwekkend goed... Nog geen minuut downtime op hun adsl sinds ik er terug bij ben.
Voor iemand die geen enorme downloadlimiet nodig heeft, blijft BGC toch een optie in mijn ogen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Goztow schreef:OK: je betaalt misschien iets meer bij BGC maar hun dienstverlening blijft toch verbazingwekkend goed... Nog geen minuut downtime op hun adsl sinds ik er terug bij ben.
Voor iemand die geen enorme downloadlimiet nodig heeft, blijft BGC toch een optie in mijn ogen.


Verbazingwekkend goed? :worship:
Betalen ze jullie nu hiervoor bij BGC om dat hier telkens weer te komen vertellen?
Ik twijfel niet aan hun service maar ze zijn net als TN veel te duur.
Afbeelding
Bates
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 dec 2007, 17:56

Mooi gezegd Goztow..

eigenlijk is dit weer een overbodig topic hé..
Kijk ik heb dagelijks mensen aan de lijn die denken dat alles zomaar gratis kan.

Een discovery line aan 9,95 euro tjah kijk het is zo, staat het u niet aan? Neem dan een raw copper of gebruik skype.

Ik merk vooral op dat klanten alsmaar meer gaan zagen aan de lijn over prijzen. De prijs is nu eenmaal zoals ze is en als je daar geen genoegen mee neemt dan moet je op een ander gaan hé.

CLIP functie is voor zover ik weet (ik werk er sedert 2003) al altijd een betalende dienst geweest !

ALs dat op een ander gratis is, tjah waarom ga je dan daar niet heen..



moe.. ooo zo moe word ik ervan...
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Bates schreef:Ik merk vooral op dat klanten alsmaar meer gaan zagen aan de lijn over prijzen. De prijs is nu eenmaal zoals ze is en als je daar geen genoegen mee neemt dan moet je op een ander gaan hé.



Inderdaad, hoe durven ze? Uitmelkingspraktijken en onredelijkheden van hun leverancier aanklagen, wat een léf! Ze mogen al blij zijn dat er nog iets zoals een discovery lijn bestaat. :roll:

Langs de ene kant is het een geluk dat ik bij BGC zit (dankzij fameuze korting via het werk). Ik kan ADSL pakken zonder een telefoonlijn nodig te hebben. Anderen hebben dat geluk niet en mogen fameus meer dokken voor iets dat zij blijkbaar tóch nodig hebben omdat ze toevallig bij een andere provider zitten.

Weet je wat, ik ga op een ander. Ik laat mijn nummer porteren naar 3starsnet en zeg mijn disco-lijn op. Da's weeral 10€/maand minder.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

de VoIP providers waar ik het over heb zijn onder andere de Betamax clonen en je kan dus niet buiten een fysieke telefoonaansluiting, of het nu een disco lijn is of raw copper. Dus je moet altijd geld ophoesten voor die aansluiting. En de technicus die deze week langs is geweest om disco lijn aan te sluiten (naast het raw copper) bevestigde ook dat de prijsstijging van de disco lijn gewoon te maken heeft met het feit dat Belgacom ondervindt dat mensen een disco lijn nemen in combinatie met VoIP telefonie waardoor Belgacom veel minder inkomsten heeft.
Nu gaan er hier ook zeggen "zie je dat die VoIP providers niet gratis zijn". Toch wel; het geld wat je op de account zet is om mobiel te kunnen bellen of sms berichten te sturen want mobiel bellen is altijd te betalen. In ruil krijg je dagen die je gratis mag bellen, telkens 120 dagen per keer dat je wat geld op je account zet. Dus ik gebruik de VoIP provider om goedkoop naar GSM te bellen en om gratis te bellen naar heel wat landen over de hele wereld. Conclusie: de provider biedt gratis telefonie aan naar vaste lijnen.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels op 25 jul 2008, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Bates
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 dec 2007, 17:56

Maglor schreef:
Bates schreef:Ik merk vooral op dat klanten alsmaar meer gaan zagen aan de lijn over prijzen. De prijs is nu eenmaal zoals ze is en als je daar geen genoegen mee neemt dan moet je op een ander gaan hé.



Inderdaad, hoe durven ze? Uitmelkingspraktijken en onredelijkheden van hun leverancier aanklagen, wat een léf! Ze mogen al blij zijn dat er nog iets zoals een discovery lijn bestaat. :roll:

Langs de ene kant is het een geluk dat ik bij BGC zit (dankzij fameuze korting via het werk). Ik kan ADSL pakken zonder een telefoonlijn nodig te hebben. Anderen hebben dat geluk niet en mogen fameus meer dokken voor iets dat zij blijkbaar tóch nodig hebben omdat ze toevallig bij een andere provider zitten.

Weet je wat, ik ga op een ander. Ik laat mijn nummer porteren naar 3starsnet en zeg mijn disco-lijn op. Da's weeral 10€/maand minder.



Zoals ik al zei... je moet niet bij BGC blijven hoor, iedereen heeft de keuze. Alleen stel ik dan vast dat als er iets verkeerd gaat bij die andere operator dan staan ze snel terug bij ons aan de deur en kan het niet snel genoeg gaan..

maar bij deze een welgemeende.. bye !
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Maglor schreef:Weet je wat, ik ga op een ander. Ik laat mijn nummer porteren naar 3starsnet en zeg mijn disco-lijn op. Da's weeral 10€/maand minder.


Goed zo ! ik zit nog vast aan de disco omdat raw copper nog duurder is maar heb sinds de aankondiging van die prijsverhoging voor geen rotte cent meer gebeld op die vaste lijn. Ik behandel BGC zoals het zijn klanten behandeld....
:-D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Special_K schreef:
Goztow schreef:OK: je betaalt misschien iets meer bij BGC maar hun dienstverlening blijft toch verbazingwekkend goed... Nog geen minuut downtime op hun adsl sinds ik er terug bij ben.
Voor iemand die geen enorme downloadlimiet nodig heeft, blijft BGC toch een optie in mijn ogen.


Verbazingwekkend goed? :worship:
Betalen ze jullie nu hiervoor bij BGC om dat hier telkens weer te komen vertellen?
Ik twijfel niet aan hun service maar ze zijn net als TN veel te duur.
Ik zou het graag hebben, dat ik betaald zou worden om dit te zeggen, maar dat is niet zo. Het is gewoon mijn eigen ervaring die ik hier wil delen.

Ik kan nog een aantal voorbeelden geven: facturatie. Hoe ze het doen, ik weet het niet, maar elke korting die ik ooit gekregen heb staat duidelijk en correct op mijn factuur. Toen er eens een probleem was, heb ik gebeld en die mensen zijn direct terug gaan zoeken in de promoties die 5 maanden eerder geldig waren en binnen het half uur hebben ze me teruggebeld en was het opgelost.

En de prijs: dat hangt af van wat je nodig hebt! Ik kom nu ruim toe met mijn 25 gieg en ga binnenkort op 9 Mbit zitten.

ADSL Go 9 Mbit, 25 gieg limiet met domiciliëring: 40 €
BGC TV (optie op dsl): 10 €
iTalk happy time: 10 €

Totaal: 60 €, alles op één factuur.

Reken eens uit: Dommel homeconnect + telenet digitale tv. Je zal er toch niet zo ver van zitten, denk ik. Je krijgt natuurlijk wel een hoger downloadvolume maar dat vind ik voor mezelf niet ter zake doen op dit ogenblik.

En dan heb ik mijn router nog gratis gekregen bij installatie BGC TV, toch ook weer een kleine 100 € éénmalig uitgespaard.

Wat wel klopt: bij BGC moet je je ogen ook goed openhouden om op promoties en nieuwe producten in te gaan.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Bates schreef:Zoals ik al zei... je moet niet bij BGC blijven hoor, iedereen heeft de keuze.


Ik word daar zo moe van...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”