laptopschijf in desktop

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Peterken
Premium Member
Premium Member

Weet er iemand van jullie waar ze zulke adapters (liefst in de buurt v. Genk/Limburg of evt online) verkopen?

Alvast bedankt!
P'ken
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 140 keer
Provider
Te Koop forum

Hmm, online weet ik er wel een: http://www.alternate.be/html/productDet ... o=AZZ%2311

Deze heb ik eens gekocht en werkt wel.
Is wel voor IDE laptop HDD's...
bubbs
Pro Member
Pro Member

SATA-notebookschijven kun je zonder problemen in een desktop gebruiken, de connecties zijn identiek. Voor IDE-schijven bestaan inderdaad converters, waar ik een tijdje geleden ook vruchteloos naar heb gezocht, maar niet gevonden.

Uiteindelijk heb ik het bewuste kabeltje uit een defecte NetASQ-Firewall kunnen recupereren. :-)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

bubbs schreef:Voor IDE-schijven bestaan inderdaad converters, waar ik een tijdje geleden ook vruchteloos naar heb gezocht, maar niet gevonden.
Bedoel je zoiets als dit? (net foto van gemaakt)
Bijlagen
DSC01364 (Custom).jpg
(14.44 KiB) 524 keer gedownload
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
Bedankt: 113 keer
Provider

meon schreef:
bubbs schreef:Voor IDE-schijven bestaan inderdaad converters, waar ik een tijdje geleden ook vruchteloos naar heb gezocht, maar niet gevonden.
Bedoel je zoiets als dit? (net foto van gemaakt)
Die heb ik ook en gisteren nog gebruikt. Ik heb die via het net gekocht maar vraag me niet meer waar want dat weet ik niet meer. Maar volgens mij vind je ze bijna overal.
Peterken
Premium Member
Premium Member

Yep meon, dat blijkt het te zijn. (moet dus voor een IDE/PATA schijf dienen)
Heb net naar Alternate gebeld maar ondanks dat hun webshop dat als voorradig aangeeft is dat blijkbaar zelfs niet bij hun leverancier op voorraad... :?

off topic: zijn de sata aansluitingen van een notebookschijf hetzelfde als bij een 3,5" exemplaar?!
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum

Peterken schreef:off topic: zijn de sata aansluitingen van een notebookschijf hetzelfde als bij een 3,5" exemplaar?!
ja voor data, stroom ben ik niet absoluut zeker van...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Peterken
Premium Member
Premium Member

Heb het al gevonden in een winkel hier in de buurt. Was toch maar eens gaan kijken en had zeker niet gedacht dat ze dat daar in hun gamma, laat staan in voorraad zouden hebben.

Bedankt alleszins om te reageren!
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”