Pagina 1 van 3

Nieuw contact nummer dommel helpdesk!

Geplaatst: 19 jul 2008, 12:37
door Nikon
subject: nieuw telefoonnummer / new contact number

vanaf 22/07 zal u onze diensten kunnen bereiken via +32 11 92 00 00 (zonaal tarief). het oude 070-nummer zal nog enkele weken in dienst blijven. het is ook niet meer mogelijk om buiten kantooruren contact op te nemen via een betaalnummer aangezien de raad van het bipt heeft beslist dat dit niet conform de belgische wetgeving is, een beslissing die wij ten zeerste betreuren aangezien we onze klanten de mogelijkheid wouden geven om ons op elk moment te kunnen contacteren.

---------------------------------------------------------------

as of 22/07 you will be able to contact our services via +32 11 92 00 00 (local rate). the old 070-number will remain active for a few weeks. it is also no longer possible to contact us outside officehours on the 0903 premium rate number since the board of the bipt has decided that this is against belgian legislation, we regret this decision because we wanted to offer our customers the possibility to contact us at any time.

Geplaatst: 19 jul 2008, 12:41
door frado
alez bon, helpdesk zal nu nog ietsje meer overspoeld worden dus :D . Zolang ze maar geen invloed geven op hun prijzen

Geplaatst: 19 jul 2008, 12:42
door cloink
Super! Hopelijk zijn ze niet té in hun gat gebeten en gaat de kwaliteit er niet onder lijden! :)

Geplaatst: 19 jul 2008, 12:56
door malinwa001
Tja moeten we daar nu blij mee zijn. Ze doen het niet voor hun klanten maar onder druk van het BIPT. Jeeujh :roll:

Re: Nieuw contact nummer dommel helpdesk!

Geplaatst: 19 jul 2008, 12:57
door Jan_B
Nikon schreef:subject: nieuw telefoonnummer / new contact number

vanaf 22/07 zal u onze diensten kunnen bereiken via +32 11 92 00 00 (zonaal tarief).


Mooi ! Misschien is het niet onrealistisch te stellen dat de discussie die gestart werd door localhost (http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=19903) er voor iets tussenzit ?

Nikon schreef:het is ook niet meer mogelijk om buiten kantooruren contact op te nemen via een betaalnummer aangezien de raad van het bipt heeft beslist dat dit niet conform de belgische wetgeving is.


Is dat wel zo of is dit een Dommel interpretatie ? Er zijn toch nog andere ISPs die buiten de gewone uren een duurder nummer hebben.[/url]

Geplaatst: 19 jul 2008, 12:59
door dendemen2004
Kijk dit is wel super mooi... TOP DOMMEL ! :-D

Geplaatst: 19 jul 2008, 13:14
door regeri
vanaf 22/07 zal u onze diensten kunnen bereiken via +32 11 92 00 00 (zonaal tarief). het oude 070-nummer zal nog enkele weken in dienst blijven. het is ook niet meer mogelijk om buiten kantooruren contact op te nemen via een betaalnummer aangezien de raad van het bipt heeft beslist dat dit niet conform de belgische wetgeving is, een beslissing die wij ten zeerste betreuren aangezien we onze klanten de mogelijkheid wouden geven om ons op elk moment te kunnen contacteren.


:? ABN??

Geplaatst: 19 jul 2008, 13:19
door deej
regeri schreef:
vanaf 22/07 zal u onze diensten kunnen bereiken via +32 11 92 00 00 (zonaal tarief). het oude 070-nummer zal nog enkele weken in dienst blijven. het is ook niet meer mogelijk om buiten kantooruren contact op te nemen via een betaalnummer aangezien de raad van het bipt heeft beslist dat dit niet conform de belgische wetgeving is, een beslissing die wij ten zeerste betreuren aangezien we onze klanten de mogelijkheid wouden geven om ons op elk moment te kunnen contacteren.


:? ABN??


Ja. Heeft beslist is correct. De regel van het kofschip, remember?

Geplaatst: 19 jul 2008, 13:26
door Astralon
Kleine correctie 't kofschip.
De t niet vergeten hé want anders krijgen we vreemde dingen :P . Ik spitde de tuin om?

Geplaatst: 19 jul 2008, 13:28
door Devilzown
Hmm is goed voor de klanten, maar toch lijkt het me niet zo positief.
Ze werken denk ik al met vrij kleine marges & support personeel is duur. :?

Geplaatst: 19 jul 2008, 13:31
door selder
Ik zie niet in hoe dat dit een invloed op het aantal personeensleden van Dommel moet hebben? Een extra telefoonnummer aan de centrale van de helpdesk koppelen duurt nog geen 2 seconden.

En iemand zei "dat de kwaliteit er maar niet onder lijdt?" haha, quality where?!

Geplaatst: 19 jul 2008, 13:32
door cloink
selder schreef:En iemand zei "dat de kwaliteit er maar niet onder lijdt?" haha, quality where?!

De kwaliteit van de telefonische antwoorden was nog OK te noemen hoor (i.t.t. de kwaliteit van de antwoorden op de tickets... :roll: )

Geplaatst: 19 jul 2008, 13:39
door dietervanb
En nu maar hopen dat ze geen 5 euro gaan opslaan zoals ze tegenover de ombudsman voor telecommunicatie verklaard hebben.

Geplaatst: 19 jul 2008, 13:42
door broli
Nu kan je ze teminste gratis bellen met voipbuster als je internet het nog doet :p. Kun je andere zaken doen op je pc terwijl je wacht :D.

dietervanb schreef:En nu maar hopen dat ze geen 5 euro gaan opslaan zoals ze tegenover de ombudsman voor telecommunicatie verklaard hebben.


Dat is zelfmoord.

Geplaatst: 19 jul 2008, 14:25
door BBB
regeri schreef:
vanaf 22/07 zal u onze diensten kunnen bereiken via +32 11 92 00 00 (zonaal tarief). het oude 070-nummer zal nog enkele weken in dienst blijven. het is ook niet meer mogelijk om buiten kantooruren contact op te nemen via een betaalnummer aangezien de raad van het bipt heeft beslist dat dit niet conform de belgische wetgeving is, een beslissing die wij ten zeerste betreuren aangezien we onze klanten de mogelijkheid wouden geven om ons op elk moment te kunnen contacteren.


:? ABN??

Het is al een redelijke tijd AN (en niet meer ABN)
En wat was uw oplossing dan "heeft beslisd" ?
Mijn nederlandse spelling is misschien niet zo goed, maar wat zou het dan moeten zijn volgens u?

Geplaatst: 19 jul 2008, 14:31
door Ken
't Ja en als je dan al homeconnect hebt bel je al gratis naar de helpdesk op het 8888 nummer.

Maar sinds een maand of 2 dat ik bel, iedere week minstens 2 keer over de middag telkens op een andere dag en 2 keer in de namiddag ook telkens op een andere dag heb ik nooit een antwoord gehad....

Geplaatst: 19 jul 2008, 14:39
door silencer
BBB schreef:
regeri schreef:
vanaf 22/07 zal u onze diensten kunnen bereiken via +32 11 92 00 00 (zonaal tarief). het oude 070-nummer zal nog enkele weken in dienst blijven. het is ook niet meer mogelijk om buiten kantooruren contact op te nemen via een betaalnummer aangezien de raad van het bipt heeft beslist dat dit niet conform de belgische wetgeving is, een beslissing die wij ten zeerste betreuren aangezien we onze klanten de mogelijkheid wouden geven om ons op elk moment te kunnen contacteren.


:? ABN??

Het is al een redelijke tijd AN (en niet meer ABN)
En wat was uw oplossing dan "heeft beslisd" ?
Mijn nederlandse spelling is misschien niet zo goed, maar wat zou het dan moeten zijn volgens u?

ze hebben het aangepast.

Re: Nieuw contact nummer dommel helpdesk!

Geplaatst: 19 jul 2008, 15:26
door localhost
Jan_B schreef:
Nikon schreef:subject: nieuw telefoonnummer / new contact number

vanaf 22/07 zal u onze diensten kunnen bereiken via +32 11 92 00 00 (zonaal tarief).


Mooi ! Misschien is het niet onrealistisch te stellen dat de discussie die gestart werd door localhost (http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=19903) er voor iets tussenzit ?


Ik denk niet dat het dank zij mij is dat ze nu een zonaal nummer hebben. :-)
Ze zijn al veel eerder op de vingers getikt door de Ombudsdienst en het BIPT, en nu met het verschijnen van het jaarverslag van de Ombudsdienst heb ik het in de picture geplaatst.

Volgens mij is het gewoon een toevallige samenloop van omstandigheden.

Geplaatst: 19 jul 2008, 15:49
door fieldoxide
Positief nieuws , want als ik hun moest bellen met mijn discovery lijn liep het toch al wat op . :lol:

Geplaatst: 19 jul 2008, 17:23
door Draco888
Jammer genoeg verandert het niets aan de grond van de problemen die we steeds vaker zien het laatste jaar. Ze hebben duidelijk een tekort aan personeel.

Is er echt niemand hier geroepen om een van die vacatures in te vullen? :-)
Spijtig dat ik zo ver, in Oost-Vlaanderen, woon anders zou ik zelf geneigd zijn om een CV'ke binnen te steken.

Geplaatst: 19 jul 2008, 18:19
door silencer
Draco888 schreef:Jammer genoeg verandert het niets aan de grond van de problemen die we steeds vaker zien het laatste jaar. Ze hebben duidelijk een tekort aan personeel.

Is er echt niemand hier geroepen om een van die vacatures in te vullen? :-)
Spijtig dat ik zo ver, in Oost-Vlaanderen, woon anders zou ik zelf geneigd zijn om een CV'ke binnen te steken.


Liever gij dan ik...Helpdesk is toch wel de lastigste job als ict-er en de lonen liggen er niet echt hoog. Bij BGC kan je nog hogerop komen, bij dommel wellicht niet.
En dan nog overspoeld worden met telefoontjes (ze zitten al met een tekort).

De mensen die er werken werken toch ook op afstand? (waarom moet je anders zolang wachten in gesprekken)

Geplaatst: 19 jul 2008, 18:27
door Uloga
een beslissing die wij ten zeerste betreuren aangezien we onze klanten de mogelijkheid wouden geven om ons op elk moment te kunnen contacteren.


Whaha! dat heb ik gehoord ja, elk moment contacteren. Je kan hen altijd PROBEREN te contacteren :p

Geplaatst: 19 jul 2008, 19:38
door xenne
op 't eerste zicht positief. maar nu mensen goedkoop kunnen bellen gaan ze veel meer telefoons krijgen. gevolg: moeilijker om iemand te pakken te krijgen, en waarschijnlijk gaat kwaliteit van telefonische support achteruit gaan. support via ticketsysteem stelt ondertussen ongeveer niets meer voor. heel lang wachten op standaard antwoordjes

Geplaatst: 19 jul 2008, 19:45
door gr4vity
* L-army bekijkt het telefoonnummer en heeft een binnenpretje :D *

Geplaatst: 19 jul 2008, 19:55
door kamagurka
cloink schreef:
selder schreef:En iemand zei "dat de kwaliteit er maar niet onder lijdt?" haha, quality where?!

De kwaliteit van de telefonische antwoorden was nog OK te noemen hoor

Vandaar dat wanneer 2 klanten bellen met exact hetzelfde probleem (1 maand Netconnect teveel afgehouden van de bankrekening), ze beiden een ander antwoord krijgen zeker? Een andere klant heeft wel compensatie gekregen en tegen mij zeggen ze dat ze geen compensatie kunnen geven.

Ken schreef:'t Ja en als je dan al homeconnect hebt bel je al gratis naar de helpdesk op het 8888 nummer.

Ben je zeker dat 8888 een gratis nummer is, ik dacht dat het gratis nummer 7777 was.

Geplaatst: 19 jul 2008, 20:16
door cloink
Ik zei "OK", niet "schitterend" of "feilloos".

Geplaatst: 20 jul 2008, 02:28
door liger
herinneren jullie zich nog die prijsverhoging van 3euro ofzo? zou dit mogelijk de voorbereiding zijn?

Geplaatst: 20 jul 2008, 03:11
door icekiller2k6
liger schreef:herinneren jullie zich nog die prijsverhoging van 3euro ofzo? zou dit mogelijk de voorbereiding zijn?

drie drie euro was voor de limieten verhogingen en waarschijnlijk adsl2+ ;)

Geplaatst: 20 jul 2008, 03:16
door liger
icekiller2k6 schreef:
liger schreef:herinneren jullie zich nog die prijsverhoging van 3euro ofzo? zou dit mogelijk de voorbereiding zijn?

drie drie euro was voor de limieten verhogingen en waarschijnlijk adsl2+ ;)

mja da was toen van 50GB naar 75 zeker?
er zijn sindsdien veel grotere verbeteringen gebeurd zonder verdere prijsverhogingen. tis gewoon omdat die geval van BIPT in zelfde jaar gebeurd is, andere feiten heb ik niet :P

Geplaatst: 20 jul 2008, 04:07
door Lord Utopia
Die prijsverhoging kwam er doordat de index verhoogd werd (dommel heeft daar het jaar voordien niet aan meegedaan) en omdat de energieprijzen stegen. Nu, als Belgacom gaat stijgen, dan denk ik dat Dommel ook zal stijgen. Indexeringen zijn misschien ook van kracht op de kosten die Dommel moet betalen aan BGC?

Geplaatst: 20 jul 2008, 07:29
door InnerDrive
Nieuw nummer? Gaan ze nu wel opnemen ofwa??

Serieus ik heb nog altijd niemand aan de lijn gekregen na 200 oproepen naar zowel 070 als 0800 en tis ma gewoon voor men home connect te ACTIVEREN... Doos maandag gekocht en zelfs da is me nog altijd ni gelukt.

Ik raad iedereen sterk af om die doos te kopen of te bestellen tot er werkelijk iemand de telefoon oppakt bij dommel, ik hou u op de hoogte alsik iemand aan de lijn gekregen heb.

Geplaatst: 20 jul 2008, 09:21
door Fustigateur
Al die betaalnummers zijn boerenbedrog. Laten uitschijnen dat je de goedkoopste bent, maar aan de andere kant dubbel en dik van je klanten terugpakken.

Hé, 't lijken wel onze ministers die van alles en nog wat beloven mbt de koopkracht, maar lustig het geld zien binnenkomen door de verhoging van de olieprijzen. 5 euro geven om er 10 terug te pakken.

Het BIPT mocht wel even wat sneller gereageerd hebben. Intussen zijn ongetwijfeld 100den klanten kaal geplukt door dat betaalnummer.

Geplaatst: 20 jul 2008, 10:00
door Ken
kamagurka schreef:Ben je zeker dat 8888 een gratis nummer is, ik dacht dat het gratis nummer 7777 was.
Als ik van m'n homeconnect bel naar 7777 dan is het een fax?! 8888 werkt hier perfect voor de helpdesk.

Geplaatst: 20 jul 2008, 10:52
door liger
Lord Utopia schreef:Die prijsverhoging kwam er doordat de index verhoogd werd (dommel heeft daar het jaar voordien niet aan meegedaan) en omdat de energieprijzen stegen. Nu, als Belgacom gaat stijgen, dan denk ik dat Dommel ook zal stijgen. Indexeringen zijn misschien ook van kracht op de kosten die Dommel moet betalen aan BGC?

wat is dat nu voor een uitleg? ze deden nooit mee met indexatie, ok. Maar dan moet je het niet "inhalen" met product met 9% (van 32,95 naar 35,95?) verhogen. Het was nooit een indexatie maar weldegelijk prijsverhoging omda tik herinner mij nog mensen algemene voorwaarden naar boven halen etc

Geplaatst: 20 jul 2008, 11:15
door dietervanb
Ik geef iedereen gelijk dat die betaalnummers boerenbedrog zijn, en eigenlijk niet zouden mogen.
Het is dan ook terecht dat de overheid deze aan banden wil leggen.
Maar dan vraag ik me af waarom je een 070-nummer moet bellen als je de VRT wil contacteren, toch ook een overheidsbedrijf.
En waarom wordt bv. Carrefour niet aan banden gelegd : als je daar iets koopt moet je voor de garantie ook naar een 070 nummer bellen.
Of de helpdesk van de bank Crediteurope ?
Of de abonnementen dienst van Humo. Als je je Humo op dinsdag niet krijgt moet je naar een 070 nummer bellen, terwijl zijn het zijn die in gebreke zijn gebleven.
En zo zijn er nog vele voorbeelden. Niet alleen ISP's moeten aangepakt worden, ook de anderen !!!

Geplaatst: 20 jul 2008, 11:36
door liger
dietervanb schreef:Ik geef iedereen gelijk dat die betaalnummers boerenbedrog zijn, en eigenlijk niet zouden mogen.
Het is dan ook terecht dat de overheid deze aan banden wil leggen.
Maar dan vraag ik me af waarom je een 070-nummer moet bellen als je de VRT wil contacteren, toch ook een overheidsbedrijf.
En waarom wordt bv. Carrefour niet aan banden gelegd : als je daar iets koopt moet je voor de garantie ook naar een 070 nummer bellen.
Of de helpdesk van de bank Crediteurope ?
Of de abonnementen dienst van Humo. Als je je Humo op dinsdag niet krijgt moet je naar een 070 nummer bellen, terwijl zijn het zijn die in gebreke zijn gebleven.
En zo zijn er nog vele voorbeelden. Niet alleen ISP's moeten aangepakt worden, ook de anderen !!!

omdat wet enkel telecom sector verplicht. Maja waarom enkel hen? dunno

Geplaatst: 20 jul 2008, 11:40
door nonkie
Niet alleen de telecomsector, ik heb begin dit jaar klacht neergelegd tegen een postorderbedrijf die alleen via een 070 nummer bereikbaar waren en ben in mijn gelijk gesteld.

Geplaatst: 20 jul 2008, 12:03
door dietervanb
nonkie schreef:Niet alleen de telecomsector, ik heb begin dit jaar klacht neergelegd tegen een postorderbedrijf die alleen via een 070 nummer bereikbaar waren en ben in mijn gelijk gesteld.


Kan je dit wat meer toelichten ?
Welk bedrijf ? Hoe en waar klacht ingediend ?

Geplaatst: 20 jul 2008, 12:20
door nonkie
dietervanb schreef:
nonkie schreef:Niet alleen de telecomsector, ik heb begin dit jaar klacht neergelegd tegen een postorderbedrijf die alleen via een 070 nummer bereikbaar waren en ben in mijn gelijk gesteld.


Kan je dit wat meer toelichten ?
Welk bedrijf ? Hoe en waar klacht ingediend ?

Mijn vrouw had iets besteld bij Blanche porte. IK heb de betaling uitgevoerd van toen het pakketje was toe gekomen. Maar door een fout in hun facturatiesysteem kreeg ik een herinnering + herinnneringskost aan. Ik wou hen contacteren om te laten weten dat de betaling al een tijdje gebeurd was. Ik vond alleen op de factuur een 070 nummer. Ik had zoiets van het is hun fout en ik moet daar nog eens extra voor betalen. En dan heb ik test-aankoop ingeschakeld. En heb van Blanche porte hun excuses aangekregen.
Dit is nog wat ik ervan heb.

test-aankoop schreef:Geacht lid,

Wij hebben uw e - mail in goede orde ontvangen, waarvoor onze dank.

Met zeer veel aandacht nemen wij nota van uw vraagstelling, en het spijt ons te moeten vaststellen dat u problemen ondervindt naar aanleiding van de betalingsherinnering van LA BLANCHE PORTE, waarbij u evenwel reeds betaling heeft doorgevoerd.

Wij veronderstellen dan ook dat de zaak hiermee geregeld is.

Wel stellen wij inderdaad vast dat een duur betaalnummer wordt voorgesteld, wat in principe verboden is, daar de wet voorziet dat er voor het bereiken van de klantendienst een normaal betalend nummer dient te worden ten dienste gesteld voor de klant.

Geplaatst: 20 jul 2008, 13:48
door saffie
Dommel heeft de boodschap wel begrepen en ik denk wel dat ze beseffen dat ze iets aan hun support zullen moeten doen.

Het is nog altijd een bedrijf en geen liefdadigheidsinstelling, dat 070 nummer was voor hen een mooi meegenomen verborgen kost.

Daar deze wegvalt hoop ik voor hun klanten, dat de support niet nog slechter zal worden ...

Als ze aanbieden in Marco ed, zullen ze wel meer support vragen gaan krijgen ...

Hopelijk loopt dit goed af