Deze post dus om dat gepuzzel aan andere forumgebruikers te besparen. Plus eventueel verbeterd te worden als iemand een fout in m'n redeneringen ziet. Bedoeling is dat facturatie duidelijk, en juist is, me dunkt. Het is een kwestie van princiepe.
Tijdens m'n onderschrijving was volgende promotie geldig:
*activatie gratis
*eerste maand gratis
*11 volgende maanden 25 euro btw in
![Afbeelding](http://homeusers.brutele.be/ferti/bill1.jpg)
Ten eerste wordt de vervaldag niet gesynchroniseerd met de indiensttreding van het abonnement. Waarom weet ik niet maar het zal de leesbaarheid van deze eerste factuur zeker niet ten goede komen.
Inderdaad, korting (réduction) en gratis worden verkeerdelijk en verwarrend gebruikt voor de eerste maand. Enkel met de omgekeerde manier van redeneren die Scarlet blijkbaar hanteert, zoals hieronder uiteengezet, kan je je factuur begrijpen.
Eerst kan je zien dat voor een normale, volledige maand 8,8 euro van de 29,46 worden gezien als korting. Inderdaad (29,46-8,8)euro X 121% = 25 euro
De eerste (onvolledige) maand komt blijkbaar op 22,81 euro uit (eigenaardig want 29,46 euro X 23 dagen/31 dagen = 21,86 euro en 29,46 euro X 23/30 = 22,59 euro..een gemiddelde maand zou dus minder dan 30 dagen tellen? 23 dagen is de facturatieperiode van de eerste maand, van 19/06 tot 11/07). Daarvan wordt wederom een overeenstemmende korting berekend (alhoewel deze eerste maand gratis is). Inderdaad 22,81 euro X 8,8/29,46 = 6,81 euro
Zo vindt je dan het gratis gedeelte van het eerste deel van de eerste maand. Inderdaad 22,81-6,81 euro = 16 euro (15,99 euro staat op de factuur, eigenaardig)
Ten laatste heb je dan het gratis gedeelte van het tweede deel van de eerste maand welke eigenlijk gewoon de rest is van een gratis eerste maand. Inderdaad 29,46 - 15,99 - 6,81 euro = 6.66 euro (4,67 euro staat echter op de factuur..ik betaal dus 2 euro te veel, daarvoor zal ik wel reclameren)
Wordt morgen vervolgd. Vandaag heeft de facturatiedienst nog geen zicht op het detail van onze facturen zei een medewerkster me.
ps: ik heb eerst geprobeerd er uit te raken via facturatiedagen maar dan klopt het ook niet; zo is 4,67 euro niet het equivalent van 7 dagen abonnement..zou anders 6,87 moeten zijn (29,46 * 7/30 )